فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۸-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۷۸۱۵
انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۸-۱۱-۱۳۹۱

گازگرفتگی 2 کارگر در تانکر حمل سوخت

عصر ایران
مدیر حوزه 3 آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: دو کارگر که در حال تمیز کردن تانکر حمل سوخت بودند، به دلیل بی‌احتیاطی دچار گازگرفتگی شدند.
 مدیر حوزه 3 آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: دو کارگر که در حال تمیز کردن تانکر حمل سوخت بودند، به دلیل بی‌احتیاطی دچار گازگرفتگی شدند.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل تیموری افزود: ظهر روز جمعه یکی از کارگران شهرک صنعتی طرق با ستاد فرمانده عملیات آتش‌نشانی تماسی می‌گیرد و می‌گوید دو کارگری که برای تمیز کردن تانکر حمل سوخت وارد تانکر شده بودند هنوز از تانکر خارج نشده‌اند، باید چکار کنم، با چراغ قوه بروم داخل تانکر یا اینکه منتظر نیروهای آتش‌نشانی بمانم.

وی با اشاره به اینکه اپراتور به فرد می‌گوید روشن کردن چراغ قوه باعث انفجار تانکر می‌شود و از محل دور شود، همچنین اگر تانکر درب دیگری دارد، آن‌ها را باز کند و کنار خیابان منتظر نیروهای آتش‌نشانی بماند، ادامه داد: از گروه پیشگیری از حریق و نجات ایستگاه شماره 9 نیروها به محل اعزام شده و همزمان از نیروهای اورژانس درخواست اعزام نیروهای تکنسین می‌شود.

تیموری بیان کرد: زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل می‌رسند متوجه می‌شوند که دو برادر که یکی 37 و دیگری 29 ساله بودند، مشغول تمیز کردن تانکر حمل مایعات قابل اشتعال 32 هزار لیتری بودند که کارگر دیگر هرچقدر آن‌ها را صدا زده است، آن‌ها جوابی ندادند و وی بلافاصله با آتش‌نشانی تماس گرفته است.

مدیر حوزه 3 آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه علت گاز گرفتگی این دو برادر گاز جمع شده ناشی از مواد سوختی درون تانکر بوده است، تصریح کرد: دو آتش‌نشان با ماسک وارد تانکر می‌شوند و متوجه می‌شوند نفر اول در نزدیکی دهانه تانکر افتاده است و بلافاصله وی را از تانکر خارج می‌کنند، اما نفر دوم پیدا نیست.

تیموری اظهار کرد: بعد از جست‌وجو نفر دوم را که در مخزن دوم افتاده بوده و در حالی که کف از دهانش خراج شده بود، پیدا کرده و به‌سرعت ماسک هوا را در مقابل دهانش قرار می‌دهند و او را از تانکر خارج می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات احیاء در بالای تانکر انجام می‌دهند و هر دو نفر به هوش می‌آیند و وضعیت آن‌ها کاملا بهبود آمده است.

مدیر حوزه 3 آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد عنوان کرد: این دو کارگر به وسیله فرچه سیمی و چکش در حال تمیز کردن تانکر حمل مواد سوختی بودند که خود این وسایل می‌توانسته عامل ایجاد انفجار و مرگ هر دوی این‌ها باشند، چراکه تانکر با گازهای ناشی از مواد سوختی پر شده بوده و ایجاد الکتریسته به وسیله فرچه سیمی انفجار را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: افرادی که قصد تمیز کردن این مخازن را دارند حتما باید توجه داشته باشند که نکات ایمنی را من‌جمله انجام کار بعد از تخلیه کامل گاز، همراه داشتن ماسک اکسیژن و استفاده از ابزار مناسب رعایت کنند.
ارسال به دوستان
شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک