فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۶-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۵۹۴۸۹
انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۶-۱۲-۱۳۹۱

سوخت‌گیری نامحدود با کارت سوخت جعلی تکذیب شد

عصر ایران
رضایی تصریح کرد: از 6 سال گذشته که سامانه هوشمند سوخت کشور راه اندازی شده است، هیچ گونه گزارشی درباره هک دریافت نشده است و با پایش مداوم این سامانه، هر گونه تخلفی به سرعت به سامانه گزارش شده و به آن رسیدگی می شود.

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اعمال بالاترین ضریب امنیتی در سامانه هوشمند سوخت کشور گفت: وجود هر نوع کارت سوخت جعلی و سوختگیری بدون حد و مرز با آن کذب محض است.

به گزارش ایسنا، شهرام رضایی در این باره افزود: در حال حاضر تنها کارت های هوشمند سوخت در اختیار جایگاه داران این قابلیت را دارد که از طریق آن روزانه تا 10 هزار لیتر سوختگیری انجام شود که اطلاعات مربوط به تراکنش های این کارت ها نیز کاملا کنترل می شود.

وی با تاکید بر این که سامانه هوشمند سوخت کشور، اساسا فضای سایبری نیست که به آن حمله سایبری شود، گفت: هیچ گونه کارت هوشمند سوخت جعلی نیز در کشور وجود ندارد.

رضایی تصریح کرد: از 6 سال گذشته که سامانه هوشمند سوخت کشور راه اندازی شده است، هیچ گونه گزارشی درباره هک دریافت نشده است و با پایش مداوم این سامانه، هر گونه تخلفی به سرعت به سامانه گزارش شده و به آن رسیدگی می شود.

وی با اشاره به این که کارت خوان های جایگاه ها از ابتدای پروژه با هزینه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران دائما تعویض و بازسازی می شود، تاکید کرد: هیچ گونه خللی در عملیات سوختگیری به دلیل اشکالات کارت خوان ها به وجود نخواهد آمد.

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت کشور با تاکید بر اجتناب از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت کشور، سامانه ای حاکمیتی و ملی محسوب می شود که دارای لایه های امنیتی بسیار بالایی بوده که به عنوان طرح برتر الکترونیک در بین کشورهای قاره آسیا شناخته شده است.

شهرام رضایی با تاکید بر این که نیازی به تعویض کارت های هوشمند سوخت نسل قدیم نیست افزود: نسل قدیم کارت های هوشمند سوخت کشور از امنیت کاملا بالایی برخوردار بوده و در کارت های جدید تنها قابلیت های امنیتی این کارت ها ارتقا یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، برخی رسانه ها در روزهای اخیر با انتشار اظهار نظرهای غیرکارشناسی و کذب سعی در ناایمن نشان دادن سامانه هوشمند سوخت کشور را دارند که این موضوع از اساس تکذیب می شود.

همزمان با آغاز طرح سهمیه بندی بنزین، نخستین سامانه هوشمند سوخت کشور در تیر 89 آغاز به کار کرد و از نخستین روزهای راه اندازی این سامانه، با مشارکت مشاوران داخلی و خارجی و متخصصان جوان و زبده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای ارتقای سامانه هوشمند سوخت انجام شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
دادستان مازندران: ضابطان قضایی مکلف‌اند با مصادیق عریان‌سازی برخورد قانونی کنند ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند پروازهای رامسر به شیراز، مشهد و بغداد برقرار شد سلطانیه زنجان میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور تظاهرات هفتگی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم حمایت مایلی‌کهن از طارمی پس از پنالتی ناموفق رویترز: هند نفت و گاز بیشتری از ایران می‌خرد بلژیک با درهم‌کوبیدن نیوزیلند برای رقبا خط‌ونشان کشید سایه سنگین اتفاقات ۱۹۸۲ بر دیدار اتریش و الجزایر