فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۵-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۳۰۱۲
انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۵-۱۲-۱۳۹۱

جزئیات ملاقات اخیر فائزه هاشمی و وکیلش در اوین

جزئیات آخرین ملاقات حضوری با فائزه هاشمی در زندان اوین در گفت و گو با فارس منتشر شد.

غلامعلی ریاحی وکیل فائزه هاشمی در گفت و گو با خبرنگار فارس درباره آخرین جزئیات ملاقاتش با موکلش در زندان اوین و همچنین زمان آزادی موکلش گفت: خانم فائزه هاشمی در حال گذراندن دوران محکومیت خود به مدت 6 ماه است هر چند برای ایشان یک پرونده دیگر هم تحت عنوان اخلال در نظم زندان تشکیل شده است.

وی افزود: با تشکیل پرونده دوم برای موکلم قرار بازداشت موقت صادر شده بود اما بنده به این قرار اعتراض کردم و دادگاه این قرار را نقض کرد.

ریاحی گفت: پرونده به شعبه سوم بازپرسی دادسرای امنیت فرستاده شد و این بار بازپرس پرونده قرار وثیقه 100 میلیون تومانی را صادر کرد.

وی تصریح کرد: وثیقه مورد نیاز به دادگاه ارائه شده و کارهای کارشناسی آن هم انجام شده است و احتمالا ظرف روز شنبه یا یکشنبه تشریفات قانونی آن انجام خواهد شد.

ریاحی گفت: براساس آن چیزی که با موکلم در ملاقات حضوری صحبت کردم مشخص شد که پایان دوره محکومیت ایشان روز سی اسفند خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد موکلتان زودتر از تاریخ اعلام شده یعنی پیش از 30 اسفند آزاد شوند گفت: اظهارات موکل من مبنی بر آزادی وی در روز 30 اسفند بوده است اما اگر دادسرا تصمیم دیگری داشته باشد موضوعی است که ما از آن فعلاً بی خبر هستیم.

وکیل فائزه هاشمی خاطرنشان کرد: اگر آزادی موکلم پیش از موعد اعلام شده  نیاز به درخواست داشته ما این درخواست را هنوز ارائه نکرده ایم و بعید می دانم خانم هاشمی هم درخواستی را به مسئولان زندان داده باشد.

این در حالی است که فائزه هاشمی در روز 2 مهر امسال بازداشت شده و برای طی دوران محکومیتش که به موجب حکم دادگاه 6 ماه حبس بود به زندان اوین منتقل شد.

مسئولان زندان چند ماه پس از بازداشت فائزه هاشمی به وی پیشنهاد دادند با توجه به اینکه سعید تاجیک(فرد هتاک به فائزه هاشمی) از زندان به مرخصی رفته است می تواند از مرخصی استفاده کند که نامبرده خود از رفتن به مرخصی امتناع کرد.

پیش از این سلیمانی مدیر کل سازمان زندان های استان تهران عنوان کرده بود که براساس یکی از مواد آیین نامه داخلی زندان محکومان می توانند یک دهم دوران محکومیت خود را در انتهای دوران محکومیت بدون قرار به مرخصی بروند.

این مسئول سازمان زندانها عنوان کرده بود که این مدت نباید بیش از 6 ماه باشد و این در حالی است که این تنها یک امتیاز برای زندانیان به حساب آمده و به هیچ عنوان حقی را برای زندانیان ایجاد نمی کند.

البته یکی از شروط استفاده از این امتیاز عدم سوء رفتار در مدت تحمل محکومیت بوده و همچنین بهره مندی از امتیاز با نظر شورای انضباطی زندان خواهد بود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: وکیل ، فائزه هاشمی
ارسال به دوستان
آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ۱۴۰۵ سود بانکی ۴۰ درصدی تصویب نشده، در دست مطالعه است این اختلال در زنان ۵ سال دیرتر از مردان نمایان می‌شود دخالت کاخ سفید در انتشار مدل جدید هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیدنی های امروز؛ از امدادرسانی به زلزله زدگان ونزوئلا تا آیین های عزاداری در عاشورا ۵ میان‌وعده شیرین و سالم زیر ۱۰۰ کالری که هوس شیرینی را مهار می‌کنند یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد "اول حساب کنید" ؛ وقتی درد مشترک نداریم، درک مشترک هم نخواهیم داشت علت حذف حق عائله‌مندی همسران بازمانده چیست؟ دوقطبی سینمای حکومتی و زیرزمینی چرا مغز ما از اخبار بد خسته می‌شود؟ کاهش ۸.۳ درصدی تلفات تصادفات در نوروز امسال خانه‌های ناآرام/ روایتی از افزایش خشونت خانگی پس از جنگ پیام ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال (+عکس) چهرۀ «کریم‌خان میرپنج» فرماندۀ سواره‌نظام در دوران ناصرالدین شاه