کد خبر ۲۶۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۹-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۵۶۰۲
انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۹-۰۱-۱۳۹۲

حداقل حقوق کارمندان 490 هزار تومان شد

عصر ایران
حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1392 به میزان 25 درصد (25%) نسبت به سال 1391 افزایش می‌یابد.
خبرگزاری دانشجو: در مصوبه جدید هیات وزیران ضریب حقوق کارمندان 1006 ریال و حداقل حقوق آنها در سال 1392، 490 هزار تومان در ماه تعیین شده است.

دولت با اصلاح مصوبه 29 اسفند 1391 که بر اساس آن میزان افزایش حقوق 20 درصد تعیین شده بود، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال جدید را 25 درصد تعیین کرد.
 
جزئیات این مصوبه که 17 فروردین ماه 1392 با امضای محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری به کلیه دستگاه های اجرایی کشور، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و موسسات دولتی ابلاغ شده است به شرح زیر است:
 
1- هیات وزیران در جلسه 11 فروردین 1391 به استناد ماده (50) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389 و ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 تصویب کرد:
 
بندهای (2) ،(3)،(4)، (5)، (6)، (7)، (8) تصویب نامه شماره 262757/ ت 49040 مورخ 29 اسفند 1391 به شرح زیر اصلاح می شود.
 
2- ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1392 به میزان یک هزار و شش (1006) تعیین می‌شود.
 
3- ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال 1392 به میزان یک هزار و شش ( 1006) ریال تعیین می‌شود.
 
4- ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1392 به میزان یک هزار و شش (1006) ریال تعیین می‌شود.
 
5- حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1392 به میزان 25 درصد (25%) نسبت به سال 1391 افزایش می‌یابد.
 
6- حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر (شاغلان) موضوع تبصره ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولان ماده مذکور به استثنای مشمولان بند (8) این تصویب‌نامه در سال 1392 به میزان چهار میلیون و 900 هزار ریال (490 هزار) و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.
 
7- حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان چهار میلیون و 900 هزار ریال تعیین می‌شود.
 
8- حداقل حقوق کارمندان مشمول بند (3) این تصویب‌نامه در سال 1392 به میزان سه میلیون و320 هزار ریال و حداکثر حقوق این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.
ارسال به دوستان
نورا محقق، بازیگر سریال «شغال» با استایل پاییزی متفاوت در قاب عکاسی (+عکس) جوزفین کوکران؛ زنی که ماشین ظرف‌شویی را اختراع کرد(+عکس) شازدۀ قاجاری با تیپ خاص غربی در کنار دختر کوچکش؛ سال 1287(عکس) خداحافظی با رینگ‌های معمولی؟ اختراع جدید هیوندای برای کاهش مصرف سوخت خودروها فیلسوف-امپراتور روم هر روز صبح به خودش چه می‌گفت؟ نبود ما همیشه به نفع طبیعت نیست؛ وقتی طاعون انسان‌ها را کشت، تنوع زیستی هم کم شد حل معمای ۶۰۰ ساله؛ کشف نظم واقعی صفحات عجیب‌ترین کتاب دنیا اروپا از طرح موشک رهگیر AQUILA برای مقابله با تسلیحات هایپرسونیک رونمایی کرد گاز دادن در حالت توقف؛ مفید برای موتور یا عامل آسیب به خودرو؟ آن حروف ناخوانای اعصاب‌خردکن بی‌دلیل نبودند؛ ماجرای عجیب کپچاهای قدیمی اینترنت چرا قطره‌های آب روی ماهیتابه داغ سُر می‌خورند و دیرتر تبخیر می‌شوند؟ صاعقه برق ۲۹ روستای خراسان شمالی را قطع کرد سناتور منتخب دموکرات: جنگ علیه ایران احمقانه بود عراقچی: نتایج انتخابات آمریکا به رفت‌وآمد میانجی‌ها شوک وارد کرد؛ باید کمی صبر کنیم شرکت توانیر: حمله سایبری به شبکه برق تهران صحت ندارد