فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۸۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۷-۰۷-۱۳۸۶
کد ۲۶۸۸۱
انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۷-۰۷-۱۳۸۶

كانون سردفتران سريال «ميوه ممنوعه» را توهين‌آميز خواند

عصر ایران
هادي معزالديني با انتقاد از انعكاس نادرست نحوه عملكرد برخي مشاغل در سريال‌هاي تلويزيوني، گفت: اخيرا شاهد آن بوديم كه در سريال ميوه ممنوعه كه هر شب از شبكه دو سيما پخش مي‌شود شأن و منزلت سردفتري خدشه‌دار شده است.

رييس هيأت مديره كانون سردفتران و دفترياران گفت: طبق قانون هيچ سردفتري حق ندارد بدون اجازه دادستان دفتر را از محل دفترخانه جهت امضاء خارج كند.

به گزارش(ايسنا)، هادي معزالديني با انتقاد از انعكاس نادرست نحوه عملكرد برخي مشاغل در سريال‌هاي تلويزيوني، گفت: اخيرا شاهد آن بوديم كه در سريال ميوه ممنوعه كه هر شب از شبكه دو سيما پخش مي‌شود شأن و منزلت سردفتري خدشه‌دار شده است.

وي ادامه داد: در يكي از قسمت‌هاي اين سريال چنين نشان داده شد كه سردفتري با حضور در منزل شخصيت اصلي داستان قصد داشت اسنادي را به نام همسر و فرزندان وي تنظيم كند، در حالي‌كه اين كار كاملا غيرقانوني و نادرست است.

رييس هيأت مديره كانون سردفتران و دفترياران با تأكيد بر اين‌كه هيچ سردفتري حق خروج اسناد و مدارك را جهت امضاء از دفتر اسناد رسمي ندارد، تأكيد كرد: اين مهم طبق قانون و فقط با اذن و اجازه دادستان امكان‌پذير است و متعاملان بايد با حضور در محل دفتر اسناد را امضاء كنند.

معزالديني در پايان توجه بيشتر فيلم‌سازان و مروجان فرهنگ در رسانه‌ها را به شأن و منزلت مشاغل مختلف در جامعه خواستار شد.

 
 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
ناشناس
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۸۶/۰۷/۱۷
0
0
بابا بسه دیگه هر دفعه میخواین به یه چیزی گیر بدین...
ناشناس
Germany
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۶/۰۷/۱۸
0
0
اون موقعی که پول اضافی و بیشتر از تعرفه قانونی از مردم می گیرید چرا شان و منزلتتون پایین نمی یاد حالا الکی گیر دادید به این سریال.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۶/۰۷/۱۸
0
0
خیلی از سر دفتر ها اینکارو میکنن. متاسفانه توی این شغل قانون شکنی از طرف سردفترها فراوان اتفاق میفته.آقایون یا میخوان به روی خودشون نیارن یا خبر ندارن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۶/۰۷/۱۸
0
0
یعنی همه سردفتران قانونمندند....؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۸۶/۰۷/۲۳
0
0
سلام
كاملا موافقم كه در تهيه فيلم ها و سريالهاي تلوزيوني توجهي به فرآيندهاي اجرايي مشاغل و همچنين حرمت آنها نمي شود. دوست عزيز كه نظر فوق را نوشته ايد فراموش نكنيم كه اين انتقادها گير دادن نيست، بلكه تاكيد بر اصل احترام به مخاطبان است و صد البته رواج ارزشها بمراتب مهمتر از سرگرم شدن بينندگان است.
«عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه