فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۷-۰۸-۱۳۸۶
کد ۲۸۰۶۵
انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۷-۰۸-۱۳۸۶

معاون البرادعی وارد تهران شد

عصر ایران
ریاست هیئت ایرانی را در این مذاکرات ، جواد وعیدی معاون امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی بر عهده دارد .

اولی هاینونن معاون امور پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز دوشنبه در راس هیئتی برای مذاکره درچارچوب توافقنامه ‪ ۲۱‬ اوت (‪۳۱‬ مرداد) بین ایران و آژانس، وارد تهران شد.

به گزارش مهر،  امروز در چارچوب اجرای توافقنامه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دور دیگری از مذاکرات در تهران آغاز می شود .

ریاست هیئت ایرانی را در این مذاکرات ، جواد وعیدی  معاون امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی بر عهده دارد .

این دومین نشست وعیدی و هاینونن درباره موضوع سانتریفیوژهاست . کارشناسان ایران و آژانس نیز تاکنون دو بار بایکدیگر درباره موضوع سانتریفیوژهای ‪ P1‬و ‪ P2‬مذاکره کرده‌اند.

پیش ازاین  دوطرف هفدهم تا نوزدهم  مهرماه در تهران با یکدیگر مذاکره کردند .

بر اساس توافقنامه میان تهران و آژانس، شش موضوع شامل پلوتونیوم، سانتریفیوژهای ‪ P1‬و ‪ ،P2‬منشا آلودگی، سند اورانیوم فلزی، پلونیوم ‪ ۲۱۰‬و معدن گچین در دستور کار طرفین قرار دارد که تاکنون پرونده پلوتونیوم و نیز آلودگی انبارهای کرج بسته شده است.

نتایج این مذاکرات در گزارش ماه میلادی آینده(نوامبر) "محمد البرادعی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام می‌شود.

 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان