کد خبر ۲۸۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۲۲۵۶
انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶-۰۴-۱۳۹۲

وزير بهداشت: پزشك خانواده وارد تهران شد

عصر ایران
وزير بهداشت با اشاره به تامين 2 هزار ميليارد تومان اعتبار براي اجراي برنامه پزشك خانواده در سال جاري براي كل كشور، اظهارداشت: با توجه به اينكه مشكل اعتباري در اين زمينه حل شده است، ما تصميم گرفتيم اين برنامه را در شهر تهران آغاز كنيم.
وزير بهداشت از اجراي برنامه پزشك خانواده در شهر تهران از روز شنبه خبر داد و گفت: تاخير ما براي ورود پزشك خانواده به پايتخت، به دليل تامين منابع مالي بود.

به گزارش مهر، دكتر محمدحسن طريقت منفرد صبح پنج شنبه در نشست خبري كه در محل دفتر كارش برگزار شد، اظهارداشت: همانطور كه قبلا وعده داده بوديم، برنامه پزشك خانواده در تهران بعد از 7 استان ديگر كه اين برنامه را شروع كرده اند، آغاز شد و مردم مي توانند از روز شنبه نسبت به انتخاب پزشك خانواده خودشان در شهر تهران اقدام كنند.

وي با تاكيد بر اينكه اولويت با شهر تهران است، افزود: اگر متقضاياني در شهرستانهاي تهران نيز براي ثبت نام وجود داشته باشند، آنجا نيز پزشك خانواده را اجرا مي كنيم.

وزير بهداشت با اشاره به تامين 2 هزار ميليارد تومان اعتبار براي اجراي برنامه پزشك خانواده در سال جاري براي كل كشور، اظهارداشت: با توجه به اينكه مشكل اعتباري در اين زمينه حل شده است، ما تصميم گرفتيم اين برنامه را در شهر تهران آغاز كنيم.

طريقت منفرد از تامين اعتبار 3 ماهه اول برنامه پزشك خانواده در استانهايي كه اين طرح را اجرا مي كنند، خبر داد و افزود: اين اعتبار به عنوان تنخواه، پايان سال گذشته به آنها اختصاص داده شده است و تصور ما اين است كه اعتبار 2 هزار ميلياردي در كنار منابع بيمه اي، مي تواند تا آخر سال هزينه هاي پزشك خانواده را تامين كند.

وي با اعلام اينكه براي هر 2 هزار نفر يك پزشك عمومي در نظر گرفته شده است، گفت: در شهر تهران نزديك به 22 هزار پزشك عمومي و در استان تهران نيز در حدود 24 هزار پزشك عمومي داريم كه به نظر مي رسد براي پوشش جمعيت شهري و استان تهران كافي باشد.

وزير بهداشت با اعلام اينكه شرط اول پزشك خانواده سرانه است، افزود: تجربه پزشك خانواده در دنيا اين را نشان مي دهد كه در 3 سطح بيماران را مديريت مي كند اما چون تجربه اين كار در كشور ما وجود نداشته است، فعلا پزشك خانواده در سطح اول خدمات پزشكي، پاراكلينيكي و خدمات دارويي ارائه مي دهد.

طريقت منفرد از سرانه 12 هزار توماني به ازاي هر نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: 35 درصد اين سرانه به سطح اول تعلق مي گيرد و 65 درصد باقي مانده براي سطوح بعدي خدمات است.

وزير بهداشت در ارتباط با اجراي نظام ارجاع و نگرانيهايي كه از بابت ارائه خدمات به بيمار وجود دارد، اظهارداشت: براي اينكه با چنين مشكلي مواجه نشويم، سيستم سرانه را كنترل كرده ايم و اگر پزشك كمتر از سرانه به بيمار خدمات بدهد، اين سرانه به او تعلق نمي گيرد. در مقابل براي اينكه بتوانيم پزشكان متخصص را در اين سيستم نگه داريم، علاوه بر ويزيت بيمار كه دريافت مي كند، دو ويزيت هم بابت گزارش ارجاع به او پرداخت مي شود تا زماني كه سطح اول تكميل شود.

وي ابراز اميدواري كرد بعد از شروع برنامه پزشك خانواده در تهران، اين برنامه به تدريج در ساير استانهاي كشور نيز اجرايي شود.
ارسال به دوستان
انفجار و تیراندازی در یک مرکز امنیتی در کراچی پاکستان عارف: روایت‌سازی و مستندسازی از مراسم تشییع رهبر انقلاب برای مردم جهان انجام شود زیبایی ببینیم؛ مخصوص طرفدارن مرسدس بنز (+عکس) جاده چالوس یک‌طرفه شد این حجم زیبایی ؛ یک مدرسه دخترانه است (+عکس) معاون ترامپ: مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز بوده است قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ