فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۳۰-۰۶-۱۳۹۲
کد ۲۹۶۷۰۶
انتشار: ۱۷:۱۶ - ۳۰-۰۶-۱۳۹۲

آغاز انحلال و ادغام در شرکت‌های خودروسازی

عصر ایران
علاوه بر اینها، واگذاری سهام شرکتهایی که خودروسازان بزرگ در آنها نقش مدیریتی ندارد، در دستور کار قرار دارد که برخی از این سهام و بخشی از دارایی ها به جای بدهی ها واگذار خواهد شد.
مهر: خبرها و گزارش‌های دریافتی از آغاز انحلال و ادغام شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازان حکایت دارد.

همزمان با سیاست‌های تازه دولت در صنعت خودرو و درخواست از خودروسازان برای افزایش بهره وری، برخی تغییر و تحولات در ساختار مدیریتی شرکتهای زیرمجموعه دو خودروساز بزرگ کشور حاکی از آن است که خودروسازان اقدامات عملی در این زمینه را آغاز کرده اند.

از جمله این اقدامات می توان به تغییرات مدیریتی در برخی شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازان بزرگ کشور اشاره کرد که در هفته های اخیر صورت گرفته است.

در این زمینه یک مقام مطلع به خبرنگار مهر گفت: خودروسازان بزرگ کشور در راستای افزایش بهره وری و کاهش هزینه های خود قصد دارد از شرکت‌های اصلی و فرعی زیرمجموعه خود، برخی را که غیرعملیاتی هستند، منحل کرده و برخی را ادغام کند. علاوه بر اینها، واگذاری سهام شرکتهایی که خودروسازان بزرگ در آنها نقش مدیریتی ندارد، در دستور کار قرار دارد که برخی از این سهام و بخشی از دارایی ها به جای بدهی ها واگذار خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد: به عنوان مثال، برخی شرکتهای زیرمجموعه سایپا براساس تکلیف یا احساس نیاز در برهه زمانی خاصی تشکیل شده بود؛ از جمله سایپا شمال یا سایپا خمین که برایشان هیات مدیره موظف پیش بینی شده بوده که اعضای هیات مدیره حقوق ماهانه دریافت می کردند و این در حالی بود که این شرکتها صرفا یک زمین علامت‌گذاری شده بودند و هیچ پیشرفتی حتی برای احداث ابنیه آنها انجام نشده بود اما اعضای هیات مدیره شان حقوق دریافت می کردند که هیات مدیره این دسته از شرکتها به غیرموظف تغییر داده شد تا اقدامات لازم برای انحلال آنها انجام شود.

به گفته این مقام مطلع، متاسفانه در سالهای اخیر مدیران خودروساز به جای برنامه ریزی برای تولید و ارتقای سطح محصول، درآمد ناشی از تولید را صرف سرمایه گذاری‌های نامربوطی کردند که نه فقط سودی برای آنها نداشت بلکه نقدینگی را از چرخه تولید خارج کرد و مشکلات متعددی را برای این گروه بوجود آورد. از همین رو، تلاش شده تا بدهی های ناشی از این سرمایه گذاری ها از طریق دارایی های غیرسودده پرداخت و درآمد ناشی از تولید صرفا صرف افزایش تولید شود.

وی تصریح کرد: برای مثال بابت بخشی از  بدهی های یکی از غول‌های خودروسازی به شستا، قرار است سهام شرکت مس و برخی املاک و دارایی ها واگذار شود.
ارسال به دوستان
امیدواری سازمان سینمایی برای اکران بازی احتمالی ایران در جام جهانی برخورد هواپیما به یک آسمان‌خراش در چین/ یک کشته و ۱۳ زخمی مجید جلالی: همچنان شانس صعود به مرحله بعد را داریم علم الهدی: باید نقاط ضعف دشمن را برجسته کنیم سومین پیروزی هندبال ساحلی ایران در قهرمانی جهان "آنچه هنوز در مورد توافق با ایران به شما گفته نشده است" اسکان زائران مراسم تشییع در بیش از 1000 مدرسه تهران چمران خواستار بررسی راهکارهای حمایتی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده شد سگ آبی روسی که خیلی کند است! (+تصاویر) مهلت ۸۷ روزه برای ثبت‌نام معافیت سربازی فرزندآوری بزرگ‌ترین عملیات ترافیکی تاریخ پلیس راهور برای وداع با رهبر شهید شیخ نعیم قاسم: «توافق چارچوب» بین لبنان و اسرائیل باطل و بی‌اعتبار است هشدار هواشناسی تهران برای وزش باد شدید و گرد و خاک از گاز خنده تا بیماری روانی؛ سرنوشت تلخ دندانپزشکی که پزشکی را متحول کرد مهار آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده خائیز خوزستان