فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۸-۰۹-۱۳۸۶
کد ۳۰۷۵۶
انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۸-۰۹-۱۳۸۶

كلم ضدسرطان

عصر ایران
اين مطالعه نشان مي‌دهد كه ميوه‌ها و سبزيجات به‌ويژه آن‌هايي كه پر از رنگدانه هستند مي‌تواند نقش مهمي در پيشگيري از ابتلا به سرطان داشته باشد.

محققان علوم پزشكي مي‌گويند خوردن سه قطعه كلم بروكلي و سه تكه كلم معمولي طي ماه مي‌تواند تا 40 درصد احتمال ابتلا به سرطان مثانه را كاهش دهد.

به گزارش رویترز، پيش‌تر هم مطالعات نشان داده بود كه خوردن شاه‌توت  مي‌تواند باعث كاهش احتمال ابتلا به سرطان شود.

اين مطالعه نشان مي‌دهد كه ميوه‌ها و سبزيجات به‌ويژه آن‌هايي كه پر از رنگدانه هستند مي‌تواند نقش مهمي در پيشگيري از ابتلا به سرطان داشته باشد.

محققان در دانشگاه روزول پارك بوفالو در نيويورك، رژيم غذايي 275 فرد مبتلا به سرطان مثانه و 825 فرد غيرمبتلا به اين سرطان را مورد بررسي قرار دادند. عمدهء تمركز اين گروه، تحقيق بر وجود كلم و كلم بروكلي و ساير سبزيحات در رژيم‌هاي غذايي افراد بود (اين سبزيحات آكنده از موادي به نام ايزوتيوسيانين هستند كه به عنوان يك مادهء ضدسرطان شناخته مي‌شود.) در نهايت مشخص شد كه در مقايسه با افراد سيگاري كه تقريبا كلم هيچ نقشي در رژيم غذايي آن‌ها نداشت، افراد غيرسيگاري كه طي ماه حداقل سه بار كلم عادي و دست‌كم سه بار كلم بروكلي در رژيم غذايي آن‌ها وجود داشت 70 درصد كم‌تر مبتلا به سرطان مثانه مي‌شوند. در كل افراد سيگاري و غيرسيگاري كه كلم و كلم بروكلي در غذاي آن‌ها به‌طور منظم وجود داشت حدود 40 درصد كم‌تر مبتلا به اين نوع از سرطان مي‌شوند. جالب اين‌كه پختن اين سبزيجات خواص شگفت‌انگيز آن‌ها را از بين مي‌برد.

دلترلي تانگ، يكي از پزشكان حاضر در اين تحقيق مي‌گويد: «پختن اين سبزيجات بين 60 تا _90 درصد از ايزوتيوسيانين موجود در آن‌ها را از بين مي‌برد در نتيجه پختهء آن‌ها خاصيت ضدسرطاني ندارد.»

 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
فوت ۶۹ نفر در پی زمین‌لرزه شدید در کلمبیا فورد آئورورا؛ خودرویی از سال 1964 که آینده را پیش بینی کرده بود (+فیلم و عکس) درگذشت فریده شهبازی؛ تصویرگر پیشکسوت کتاب‌های کودک و نوجوان در ۷۵ سالگی شهری عمودی که لوکوربوزیه در دل یک ساختمان ساخت (+فیلم و عکس) ۶ فرمانده عالی رتبه نظامی را بیشتر بشناسید عارف: دشمن منتظر فرصتی برای ضربه زدن به کشورمان خواهد بود/ باید رصد دقیق کرده و به مسئله پدافند غیرعامل نیز توجه بیشتری کنیم سرمایه‌گذاری میلیاردی جف بزوس و شرکا برای خرید سهام باشگاه لیورپول ورود بیش از ۷ میلیون خودرو به گیلان و کاهش چشمگیر وقوع سرقت در استان افشای جزئیات پرونده رسوایی اخلاقی و سوءاستفاده مالی جیانی اینفانتینو تداوم پوشش رایگان بیمه سلامت روستاییان برای دهک‌های یک تا پنج در تهران پلمب «کلبه حیوانات کاسپین» در بندرانزلی و انتقال حیوانات به مکان امن صدور کارت بازی یاسر آسانی؛ گشایش بزرگ در خط هافبک استقلال وال استریت ژورنال: خسارت ۱۳ میلیارد دلاری آمریکا در جنگ علیه ایران ترامپ: من هم از ایران درخواست غرامت دارم! آمریکا: از زمان روی کار آمدن ترامپ، بیش از ۱۷۵ هزار روادید لغو شده است