فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۹-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۰۸۴۰۱
انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۹-۰۹-۱۳۹۲

بدهکاری مرتضوی به خاطر هدیه به نمایندگان

یک عضو هیات رییسه کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی گفت که سعید مرتضوی 133 میلیون و 500 هزار تومان بابت مبالغی که به ادعای او به نمایندگان پرداخت کرده، به سیستم تامین اجتماعی بدهکار است.

سیدحسین دهدشتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گزارش تحقیق و تفحص یک سند مالی وجود دارد که آقای مرتضوی دستور داده مبالغی را به نمایندگان پرداخت کنند و ادعا کرده که این مبلغ به این افراد داده شده اگرچه هنوز صحت و سقم این موضوع مشخص نیست.

وی افزود: آنچه که تاکنون مشخص است این است که آقای مرتضوی 133 میلیون و 500 هزار تومان بابت این لیست به سیستم تامین اجتماعی بدهکار است و باید مدارکی بیاورد تا مشخص شود این مبالغ کجا هزینه شده است، آنها ادعا کرده‌اند که این پول را به نمایندگان داده‌اند اما معلوم نیست صحت داشته باشد.

عضو هیات رییسه کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: ارقامی که به ادعای مرتضوی به نمایندگان پرداخت شده، دو میلیون و سه میلیون تومان بوده و در یکی، دو مورد رقم بالایی بوده که مشخص نیست که آیا آن فرد نماینده بوده یا خیر، البته رقم 10 میلیون تومانی هم بود اما سایر پرداخت‌ها در حد دو، میلیون و سه میلیون بوده است.

وی تصریح کرد: از نظر کمیته تحقیق و تفحص آقای مرتضوی بابت این مبالغ به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و باید مدارکی بیاورد که مشخص شود اینها را کجا هزینه کرده است، البته کار کمیته عملا تمام شده و دادگاه باید به این موارد رسیدگی کند.

دهدشتی با اشاره به جلسه ششم آبان‌ماه اعضای تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی با سعید مرتضوی خاطرنشان کرد: ما در این جلسه از ایشان خواستیم توضیح بدهد اما ایشان توضیحی به ما ارائه نکرد و اکنون هم صحت و سقم ادعای ایشان باید معلوم شود.

عضو هیات رییسه کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی درباره توضیحات روز گذشته مرتضوی مبنی بر اینکه مبالغ پرداختی به نمایندگان طبق روال بوده و از قبل هم وجود داشته است، تصریح کرد: معمولا کمیته امداد و بهزیستی به صورت بن و طی رسید مبالغی را به نمایندگان برای توزیع بین افراد نیازمند حوزه انتخابیه‌شان می‌دهند که برای این مبالغ رسید گرفته می‌شود و اینها سند می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: این کمک‌ها که از سوی کمیته امداد، بهزیستی و در برخی موارد هلال‌احمر انجام شده در سیستم‌های دیگر مرسوم نبوده است، ضمن اینکه معمولا اگر بهزیستی بخواهد مبالغی بدهد آن را بین همه نمایندگان می‌دهد یا ممکن است یک وزارتخانه خاصی مثلا به اعضای کمیسیون کشاورزی مبالغی را برای کمک به کشاورزان بدهند اما اینکه به ادعای آقای مرتضوی ایشان به افراد خاصی مبالغی را داده باشد، جای سوال وجود دارد ضمن اینکه در مورد سازمان تامین اجتماعی چنین روالی وجود نداشته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله