فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۳۰-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۱۰۳۱۹
انتشار: ۰۹:۵۶ - ۳۰-۰۹-۱۳۹۲

اوباما: فعلا نیازی به تحریم‌های جدید علیه ایران نیست

 رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: اکنون زمان مناسبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران که قصد دارد مذاکره درباره یک توافق هسته‌ای دراز مدت را با قدرت‌های جهانی آغاز کند، نیست.
 
به گزارش ایسنا،باراک اوباما روز جمعه، یک روز پس از اینکه گروهی از سناتورهای آمریکایی طرحی را برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران در صورتی که تهران به توافق هسته‌ای موقت ژنو عمل نکند معرفی کردند، در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: نیازی به طراحی تحریم های جدید نیست، فعلا نه.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، اوباما که پیش از این هشدار داده است که تحریم‌های جدید به مذاکرات آسیب می‌رساند گفت که اگر واشنگتن درباره رسیدن به یک توافق هسته‌ای نهایی جدی است، باید به روشی عمل کند که شک و تردید ایران را تقویت نکند.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوباما گفت که ایران با اقداماتی موافقت کرده است که به سایر کشورها اجازه می دهد تشخیص دهند که آیا تهران در تلاش برای تسلیحاتی کردن مواد هسته‌ای است یا خیر.
 
رییس جمهور آمریکا گفت که اگر ایران توافق حاصل شده را نقض کند، وی بعدا از تحریم های شدیدتر حمایت خواهد کرد.
 
وی گفت که تلاش برخی قانون‌گذاران آمریکایی برای اتخاذ موضعی سرسختانه در قبال ایران باعث محبوبیت آنها می‌شود و از کنگره خواست از تصویب تحریم‌های جدید خودداری کنند و به دیپلماسی شانسی برای موفقیت بدهند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌باراک اوباما به قانونگذاران آمریکایی هشدار داد که تلاش های دیپلماتیک را از مسیر خود خارج نکند.
 
اوباما گفت که تلاش‌های کنگره برای تصویب تحریم‌های اقتصادی شدیدتر می‌تواند به اقدامات اخیر برای حل موضوع هسته‌ای ایران آسیب برساند.
 
رییس جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد که هرگونه شکافی در مسیر دیپلماتیک فعلی به سمت تحقق یک توافق نهایی می‌تواند واشنگتن را مجبور به درگیری نظامی دیگری با یک قدرت خاورمیانه کند.
 
اوباما گفت که توافق موقتی شش ماهه که ماه میلادی گذشته بین ایران و کشورهای گروه 1+5 حاصل شد آزمونی برای تمایل تهران برای برخورد با جامعه بین‌المللی است.
 
اوباما گفت: لازم است ببینیم که آیا امکان چنین کاری وجود دارد یا خیر، زیرا گزینه مقابل آن این است که برای حل این مشکل درگیر نوعی درگیری شویم که عواقب ناخواسته ای خواهد داشت.
 
رییس جمهور آمریکا بی‌توجه به تاکید ایران بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش مدعی شد: هدف من این است که ایران را از دست‌یابی به سلاح هسته ای باز دارم، ولی حقیقتا ترجیح می‌دهم این کار را از طریق دیپلماسی انجام دهم.
 
اوباما با تاکید بر اینکه در حال حاضر تحریم‌های جدید ضرورتی ندارند، گفت: اگر ایران بعدها بیاید و بگوید که ما نمی‌توانیم اطمینان دهیم که به دنبال تسلیحاتی شدن نیستیم، برای ما کاری ندارد که عقربه به عقب برگردانیم و تحریم‌ها را بیشتر از پیش تقویت کنیم. من با اعضای کنگره همکاری خواهم کرد تا فشار بیشتری را به ایران اعمال کنیم، ولی اکنون دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد.
ارسال به دوستان
نادر ساعی‌ور عضویت در آکادمی اسکار را نپذیرفت سفری به اعماق تنهایی، بدون ترک خانه (تصویری) رئیس پارلمان لبنان درباره توافق چارچوب: ای مردم لبنان، تمام لبنان؛ این فتنه است فیلم سروش صحت اکرانش عقب افتاد، مشکل «زنده‌شور» رفع شد بازگشت کامل خدمات بانک صادرات به حالت عادی انگلیس سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را افزایش داد شماره‌ای که می‌درخشد؛ با سیم‌کارت ۰۹۰۰، برنده ۹۰۰ میلیون تومان شوید! نماینده ولی‌فقیه در سپاه: رهبر انقلاب با مذاکره از موضع قدرت مخالفتی ندارند رشد دوبرابری مبادلات تجاری ایران در صورت صلح کامل تدابیر حمایتی بانک مرکزی برای مشتریان آسیب‌دیده از حملات سایبری «کیپ ورد» پدیده جام جهانی / چگونه کشور کوچک نیم میلیون نفری مقابل اسپانیا مساوی کرد دستگیری اعضای باند کلاهبرداری شبکه‌ای فروش خودرو شهاب حسینی، مریلا زارعی و نعیمه نظام‌دوست در سریال محبوب 25 سال پیش هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف این مکمل ورزشی «پاپ» کتاب منتشر می‌کند