فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۰۴-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۱۳۲۱
انتشار: ۱۷:۳۹ - ۰۴-۱۰-۱۳۹۲

عضو هیات رییسه مجلس: نیازی به غنی سازی 60 درصد نداریم

عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد که طرح تهیه شده برای الزام دولت به غنی‌سازی اورانیوم به میزان حداقل 60 درصد در شرایط فعلی درست نیست و بهانه‌ای به دست طرف مقابل می‌دهد.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، در ارزیابی از طرحی که به گفته موسوی‌نژاد عضوکمیسیون انرژی مجلس با امضای 100 نماینده مجلس برای الزام دولت برای غنی‌سازی اورانیوم به میزان حداقل 60 درصد تهیه شده است گفت: به نظرم نباید خیلی در این خصوص عجله به خرج داده شود، چون تصویب و تهیه این طرح بهانه‌ای به دست طرف مقابل می‌دهد.

وی افزود: ما متعهد به توافق ژنو هستیم که در این شرایط طرف مقابل این توافقنامه را نقض کرده است، پس نباید کاری کنیم که بهانه به دست آنها داده شود، آنها در این شرایط فضاسازی می‌کنند مبنی بر اینکه ایران تصمیم به نقض توافقنامه ژنو دارد حال اینکه آمریکا کشوری است که این توافقنامه را نقض کرده و تحریم‌های جدید را اضافه نموده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه برخی حقوقدانان معتقدند که تحریم‌های جدید به معنای نقض توافق ژنو نیست، گفت: برخی می‌گویند شرکت‌هایی که تحریم شده‌اند، جزو شرکت مادری هستند که قبلا تحریم شده و در واقع آمریکا شرکت‌های زیرمجموعه را تحریم کرده است و این تحریم جدیدی نیست، در مقابل برخی دیگر اعتقاد دارند که تحریم‌های جدیدی توسط آمریکا اعمال شده است.

سبحانی‌نیا افزود: در چنین شرایطی نباید بهانه به دست طرف مقابل داده شود، همانطور که آنها می‌گویند در مقابل ایران گزینه نظامی و مواردی از این دست دارد و ما در مقابل بگوییم که گزینه غنی‌سازی 60 درصد اورانیوم را در نظر داریم، خوب است ولی نباید این موضوع به صورت طرحی در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: اینکه گفته شود اگر آنها توافق را نقض کنند ما نیز دولت را موکلف به غنی‌سازی 60 درصد می‌کنیم خوب است ولی نباید این به صورت طرح در صحن آورده و مطرح شود، این رویکرد درستی نیست و آن برگی که در اختیار ما مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها زیر تعهداتشان زدند و توافقات را نقض کردند، از ما می‌گیرد.

این عضو هیات رییسه مجلس گفت: ما در حال حاضر نیازی به غنی سازی 60 درصد هم نداریم، طبیعتا دوستانی که این طرح را امضا کردند باید دلایل خود را مطرح کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اصل طرح مخالف نیست، گفت: تاکید من بر این است که تصویب و یا مطرح کردن چنین تصویبی در صحن علنی و در شرایط فعلی درست و به صلاح نیست.

وی تاکید کرد: در طول شش ماه توافقنامه ژنو باید کارها را به صورت منظم دنبال کرد و در عین حال با رصد عملکرد طرف مقابل، مذاکرات منطقی و با استدلال قوی را پیش برد و تحت تاثیر فشارها قرار نگرفت تا حداکثر منافع کشور تامین شود.

برچسب ها: غنی سازی ، سبحانی نیا
ارسال به دوستان
دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند» معابد یونان در برابر روم؛ تقابل کمال هندسی و شکوه امپراتوری (+اینفوگرافیک) تاریخ به روایت تصویر / لحظه بازداشت چه گوارا در بولیوی شاهکار تلسکوپ اقلیدس: ثبت پرجزئیات‌ترین تصویر از قلب راه شیری با ۲۶ ساعت رصد(+عکس) چند قدم در روز برای جبران ساعت‌ها نشستن کافی است؟