فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۳۶۶۵
انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۲

زنگنه: بنزین چینی وارداتی غیراستاندارد نیست

عصر ایران
زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بابک زنجانی بدهی خود را به وزارت نفت پرداخت کرده است؟ گفت: بدهی وی بیش از دو میلیارد یورو است که هنوز چیزی به حساب وزارت نفت برنگشته و اسناد ارائه شده از سوی وی نیز مورد قبول بانک مرکزی نبوده است.

وزیر نفت با اعلام اینکه بنزین چینی غیراستاندارد و با کیفیت پایین وارد نشده است، گفت: بدهی بابک زنجانی بیش از دو میلیارد یورو است که هنوز چیزی به حساب وزارت نفت برنگشته و اسناد ارائه شده از سوی وی نیز مورد قبول بانک مرکزی نبوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه نخستین اجلاس استانداران سراسر کشور در دولت یازدهم که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه شایعات ورود بنزین چینی به ایران صحت دارد یا خیر؟ اظهار کرد: من هم چنین چیزی را شنیده‌ام، این که بنزین خارجی غیراستاندارد وارد شده باشد، قطعا می‌گویم که چنین چیزی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

وی افزود: ما مقدار کمی بنزین وارد می کنیم اما اینکه از کجا خریده‌اند را خیلی دنبال نمی‌کنم؛ ممکن است از چین هم باشد ولی اینکه بنزین چینی غیراستاندارد با کیفیت پایین باشد چنین چیزی نیست.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بابک زنجانی بدهی خود را به وزارت نفت پرداخت کرده است؟ گفت: بدهی وی بیش از دو میلیارد یورو است که هنوز چیزی به حساب وزارت نفت برنگشته و اسناد ارائه شده از سوی وی نیز مورد قبول بانک مرکزی نبوده است.

وزیر نفت با اشاره به نشست خود با استانداران اظهار کرد: در این نشست درباره وضعیت شبکه گاز کشور توضیحاتی به استانداران دادم و از آنان خواستم وضعیت موجود گاز کشور را به مردم منتقل کنند.

وی با بیان اینکه استانداران ادارات دولتی را در جهت کاهش مصرف تشویق کنند، تصریح کرد: به رغم میل خود ناچاریم برخی مصارف عمده را غیر از مصارف خانگی کاهش دهیم و برای آن محدودیت اعمال کنیم.

وزیر نفت گفت: ناچار شدیم که مصارف جایگاه های CNG و کارخانه‌ها را کاهش دهیم.

نامدار زنگنه اظهار کرد: امسال برای اینکه به این وضعیت سخت گرفتار نشویم باید 6 فاز پارس جنوبی را وارد مدار می کردیم که این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: ما 160 میلیون مترمکعب در روز کمبود گاز در شبکه داریم و این کمبود را با مقدار عظیمی فراورده های مایع که به نیروگاه ها می دهیم، جبران می کنیم.

وزیر نفت به مردم توصیه کرد که در مصارف خود صرفه جویی کنند تا همه جمعیت ایران بتوانند از گاز طبیعی استفاده کنند و صنایع ما نیز به تولید بپردازند.

زنگنه در خصوص برنامه های این وزارتخانه برای افزایش تولید نفت و گاز گفت: در بخش گاز تمام فشار را برای تکمیل فازهای پارس جنوبی گذاشته ایم. یک واحد فاز 15 با نصف ظرفیت کار می کند و مشکلاتی دارد که واحدهای بعدی باید فعال شود.

زنگنه افزود: در بحث نفت نیز باید گفت که تولید نفت دراز مدت است و اکنون در این ماه ها منابع جدیدی نداشته ایم و امکانش هم نبوده است اما ظرفیت تولید نفت خالی را داریم که اگر تقاضا و مشکلات حل شود می توانیم نفت بیشتری را صادر کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در بحث سرمایه گذاری خارجی قراردادی منعقد شده است، اظهار کرد: فعلا بحثی در این مورد نبوده اما صحبت‌هایی شده که هنوز به انجام تعهد نرسیده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: زنگنه ، بنزین چینی
ارسال به دوستان
۱۰ قانون رانندگی در کشورهای دیگر که آمریکایی‌ها از آن بی‌خبرند الهام از طبیعت برای فتح مریخ ۱۹ کشوری که تاکنون میزبان جام جهانی فوتبال بوده‌اند (+ اینفوگرافیک) قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا تیراندازی در نزدیکی مسجد جامع سراوان