فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۵۸۴۶
انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۲

بارش خطرناک باران‌های اسیدی برای مردم بناب

عصر ایران
وی اذعان کرد: خود نیروگاه سهند بیشتر از سایر مراکز در معرض خطرات آلایندگی این نیروگاه قرار دارد، بنابراین مسئولان نیروگاه باید در خصوص توسعه فضای سبز در محوطه آن اهتمام کنند.
فرماندار بناب با تأکید بر اینکه بارش باران‌های اسیدی برای کشاورزی، انسان و دام خطرناک است؛ خواستار استفاده از گاز طبیعی در نیروگاه سهند توسط مسئولان مربوطه شد.

به گزارش فارس، سعید برقی بعد از ظهر امروز در در نشست بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان بناب با تأکید بر اینکه بارش باران‌های اسیدی برای کشاورزی، انسان و دام خطرناک است؛ خواستار استفاده از گاز طبیعی در نیروگاه سهند توسط مسئولان مربوطه شد.

وی اذعان کرد: خود نیروگاه سهند بیشتر از سایر مراکز در معرض خطرات آلایندگی این نیروگاه قرار دارد، بنابراین مسئولان نیروگاه باید در خصوص توسعه فضای سبز در محوطه آن اهتمام کنند.

نارضایتی مردم از وضعیت آلودگی ناشی از نیروگاه سهند

رئیس شورای شهرستان بناب نیز در این نشست با بیان اینکه کمترین نتیجه را از جلسات قبلی گرفته‌ایم، گفت: همه مسئولان در قبال مردم تعهد دارند و باید سعی کنیم خروجی این جلسات آثار مثبتی برای منطقه داشته باشد.

مصطفی برزگران همچنین با اشاره به اینکه نیروگاه سهند بناب به گفته کارشناسان یکی از پیشرفته‌ترین نیروگاه‌های کشور است، افزود: ما هم به وجود این نیروگاه در منطقه افتخار می‌کنیم، ولی مردم از وضعیت آلودگی ناشی از نیروگاه سهند ناراضی هستند و این آلودگی مردم را شدیداً  آزار می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیروگاه در طول شبانه روز از سوخت مازوت استفاده می‌کند، اذعان کرد: برای رفع مشکل باید از سیستم‌های روز برای تصفیه آلودگی هوا استفاده کرد.

رئیس شورای شهرستان بناب سپس از مسئولان خواست بر نحوه انجام وظایف و تعهدات نیروگاه نظارت کنند.

مصرف روازنه 390 میلیون لیتر سوخت مازوت در نیروگاه بناب


مدیر نیروگاه سهند بناب همچنین در این نشست با ارائه گزارشی در خصوص سوخت این نیروگاه گفت: نزدیک به 390 میلیون لیتر سوخت مازوت به طور متوسط در نیروگاه بناب مصرف می‌شود.

پاشایی افزود: 18درصد تولید برق امسال با گاز و 82 درصد تولید برق نیروگاه سهند بناب با سوخت مازوت بوده است.

به گفته وی براساس تعهدات مسئولان، نیروگاه سهند بناب باید هشت ماه سال از گاز و چهار ماه نیز از سوخت مازوت استفاده کند و 75درصد تولید برق باید توسط گاز باشد که تنها 18 درصد آن با گازطبیعی بوده است.
ارسال به دوستان
تدابیر حمایتی بانک مرکزی برای مشتریان آسیب‌دیده از حملات سایبری «کیپ ورد» پدیده جام جهانی / چگونه کشور کوچک نیم میلیون نفری مقابل اسپانیا مساوی کرد دستگیری اعضای باند کلاهبرداری شبکه‌ای فروش خودرو شهاب حسینی، مریلا زارعی و نعیمه نظام‌دوست در سریال محبوب 25 سال پیش هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف این مکمل ورزشی «پاپ» کتاب منتشر می‌کند برقراری مجدد پروازهای تهران – دبی از ۱۰ تیرماه تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی