فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۱۹۴۸۰
انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۲

ماست بخورید دیابت نگیرید

عصر ایران
پزشکان اعلام کردند جایگزین کردن یک وعده ماست بجای یک وعده چیپس یا تنقلات می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 47 درصد کاهش دهد.

مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف چهار یا پنج وعده ماست در هفته سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می‌شود.

متخصصان سلامت در انگلیس با بررسی رژیم غذایی 4000 نفر طی مدت 11 سال، دریافتند افردی که دراین مدت در رژیم غذایی خود ماست زیادی مصرف کرده‌اند 24 درصد کمتر از سایرین به دیابت نوع 2 مبتلا شده‌اند.

بنابراین مطالعه که در نشریه پزشکی Diabetologia منتشر شده است، این افراد دررژیم غذایی خود در هفته چهارالی پنج وعده ماست کم چرب مصرف کرده‌اند که این مسئله سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو در آنها شده است.

اگرچه این مطالعه در واقع ارتباط خوردن ماست با کاهش خطر ابتلا به دیابت را نشان می‌دهد نه تاثیر آن بر ابتلا به این بیماری، اما در واقع یکی از اثرات مثبت خوردن ماست احتمالا به این باور عمومی بر می‌گردد که افرادی که همراه با غذای خود ماست می‌خورند کمتر به سمت خوردن دسرها و تنقلات مضر می روند.

به گزارش ایسنا، به نقل از لایوساینس، پزشکان اعلام کردند جایگزین کردن یک وعده ماست بجای یک وعده چیپس یا تنقلات می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 47 درصد کاهش دهد.

متخصصان سلامت همچنین یکی دیگر از اثرات مفید ماست در کاهش ابتلا به دیاب را خاصیت تخمیری این لبنیات و داشتن ویتامین «کا» و پروبیوتیک‌ها می‌دانند که هر دو این ترکیبات در مقابله با دیابت توصیه می‌شوند.

متخصصان همچنین ارتباطی میان تاثیر رژیم کاملا لبنی بر کاهش خطر ابتلا به دیابت پیدا نکرده‌اند؛ اما معتقدند تنها برخی مشتقات لبنی در کاهش خطر ابتلا به دیابت موثر هستند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ماست ، دیابت
ارسال به دوستان
سوت بازی ایران و نیوزلند به یک داور مکزیکی رسید ترافیک سنگین در جاده چالوس، هراز و فیروزکوه وزیر خارجه ایتالیا به ترامپ: جنگ علیه ایران جنگ ما نیست مصرف این عطرها می‌تواند منجر به حساسیت تنفسی و اختلالات هورمونی شود امام جمعه اهواز: بیکار کردن جوانان ممنوع است هند بار دیگر کاردار آمریکا را احضار کرد پیش‌بینی جام جهانی ۲۰۲۶ با جایزه؛ شمش طلا در انتظار برندگان لیگ ۲۴ عیار اکسیراز آمریکا شماری از مهاجران ایرانی ،افغانستانی، گرجستانی و ترکیه‌ای را راهی آفریقای مرکزی کرد تفاهم‌نامه ایران و آمریکا چه مسائل و موضوعاتی را در بر می‌گیرد؟ استاندار خراسان رضوی: حداقل ۸ تا ۱۰ میلیون نفر در مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب حضور خواهند داشت بلومبرگ : توافق تهران- واشنگتن یکشنبه آینده در ژنو امضا می شود رابطه کارفرما و کارمند در دورکاری: هشداری برای مدیرانی که فقط گزارش ها را می‌بینند، نه انسان ها را آتش‌سوزی در مرکز نگهداری معلولان مسجدسلیمان/ ۱۰ نفر مصدوم شدند پس‌لرزه‌های روانی جنگ/ حال روان جمعی چطور است؟   بازگشت «عاطفه» به خانۀ دل؛ چرا بیش از پیش به صلحِ دل‌بَر نیازمندیم؟