فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۲۱۸۰۷
انتشار: ۱۳:۱۹ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۲

آغاز مذاکرات نفتی ایران با اروپایی‌ها

دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت معتبر اروپایی (شرکت لوک اویل روسیه) در تهران به منظور توسعه میادین نفت و گاز و اجرای طرح های افزایش ضریب بازیافت مخازن هیدروکربوری در تهران انجام شد که پیش بینی می شود در صورت توافق نهایی توسعه بلوک اناران به این غول نفتی روس ها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هر چند غول‌های نفتی جهان همچون توتال فرانسه، انی ایتالیا و لوک اویل روسیه هرگونه بازگشت خود به صنایع نفت و گاز ایران را مشروط به تعلیق کامل تحریم ها اعلام کرده اند اما شرکت ملی نفت ایران مذاکرات خود را با یک شرکت نفتی اروپایی در تهران آغاز کرده است.

گمانه زنی های غیر رسمی حاکی از آن است که هفته جاری مذاکراتی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت لوک اویل روسیه در تهران انجام شده است.

در این بین وحید ویگیت الکپروف مدیرعامل شرکت نفتی لوک اویل هفته گذشته بار دیگر به منظور بازگشت به صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کرده و گفته بود: لوک اویل آماده است پس از لغو تحریم‌های آمریکا به بازار نفت ایران بازگردد.

این مقام روسی همچنین از آمادگی برای ادامه فعالیت در بلوک نفتی اناران خبر داد و تصریح کرده است: با لغو تحریم‌ها به طور مستقل طرح توسعه بلوک نفتی اناران را در مدار بهره برداری قرار خواهیم داد.

لوک اویل دومین شرکت بزرگ نفتی در روسیه است که از نظر مالکیت ذخایر اثبات شده نفت و گاز پس از اکسون موبیل دومین شرکت بزرگ نفتی جهان هم به شمار می رود ضمن آنکه این غول نفتی روسها در بیش از 40 کشور جهان فعالیت نفت و گازی دارد.

كريم زبيدي هم از مذاكره با يك شركت معتبر اروپايي به منظور توسعه ميدان هاي هيدروكربوري و پروژه هاي ازدياد برداشت (IOR/EOR) خبر داد و اما اعلام نام این شرکت معتبر اروپایی خودداری کرده است.

معاون مدیریت برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت با اعلام اینکه اين مذاكره 29 بهمن ماه در ساختمان وزارت نفت در تهران انجام گرفته است، گفت: با توجه به توانمندي‌هاي اين شركت اروپايي و سابقه فعاليت آن در كشورهاي همسايه و داخل مرزهاي ايران، مذاكره اين شركت با بخش‌هاي مختلف صنعت نفت به منظور حضور در پروژه‌هاي اكتشاف و همچنين نحوه انعقاد قراردادها و موضوع هاي حقوقي نيز در حال انجام است.

به گفته این مقام مسئول تصميم گيري درباره استفاده از توانمندي‌هاي اين شركت اروپايي بعد از بررسي فعاليت ها از سوي كارشناسان شركت ملي نفت ايران و بازديد از محل شركت در خارج از كشور، انجام مي شود.

زبيدي تاکید کرده است: اين شركت اروپايي به زودي با مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران در زمينه انجام مطالعات پتاسيل سنجي حوزه هاي اكتشافي نيز قرارداد همكاري امضا مي كند، بیان کرد: از سوی دیگر مديريت اكتشاف شرکت ملی نفت ایران در حال نهايي سازي مواد قراردادي به منظور سپردن مطالعات زمين شناسي سطح الارضي، ساختماني و ژئو شيميايي به اين شركت اروپايي است.

به گفته مستقل، مطالعات زمين شناسي مي تواند به شناخت بهتر سيستم هاي هيدروكربوري موجود و طراحي اهداف اكتشافي با توجه به نتايج اين مطالعات كمک كند.

به گزارش مهر، لوک اویل روسیه که در سال 2003 میلادی در کنار شرکت استات اویل هیدروی نروژ موفق به کشف یکی از بزرگترین بلوک‌های نفتی در غرب ایران شده بود در نهایت عطای سرمایه‌گذاری در بلوک اناران را با فشارهای بین‌المللی به لقایش واگذار کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مذاکرات ، نفتی ، ایران ، اروپا
ارسال به دوستان
سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید وقتی VPN محترم می شود! آغاز فاز جدید تغییر کتاب‌های ابتدایی پارکوهی هارطونیان، کتاب‌شناس درگذشت حماس: آماده واگذاری کامل حکمرانی غزه به «کمیته ملی» هستیم زیدآبادی: این صلح از جنس نزاع قدرت نبود! ابراهیم رضایی: تنگه هرمز را با مذاکره فتح نکردیم که با مذاکره واگذار کنیم وزیر نفت: بر مبنای تفاهم‌های تحریمی با طرف آمریکایی، مسیر خود را ادامه می‌دهیم قالیباف در دیدار با رئیس مجلس ترکیه: هیمنه پوشالی آمریکا در جنگ اخیر فرو ریخت راه‌اندازی کلاس‌های جبرانی تابستانی برای دانش‌آموزان/ آموزش رایگان به نیازمندان نیویورک تایمز: داماد ترامپ به جمع میلیاردرها پیوست