فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۹-۱۲-۱۳۹۲
کد ۳۲۳۵۰۴
انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۹-۱۲-۱۳۹۲

ابتکار: 8 شهر آلوده کشور بنزین یورو 4 می‌گیرند

عصر ایران
وی تاکید کرد: با توجه به آماده بودن سند توسعه محیط زیست استان باید نسبت به مطرح کردن آن جهت تصویب اقدام لازم و سریع به عمل آید.

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه کاهش آلودگی هوا ظرف هفته آینده به دولت ارائه شده و بنزین استاندارد (یورو4) به هشت شهر آلوده کشور ارایه می شود.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار افزود: با توجه به اینکه استان هرمزگان یک استان ساحلی و در معرض توسعه شدیدی واقع شده است با توجه به فقدان سند آمایش استان لازم است اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در اسرع وقت نسبت به تعیین مناطق مجزا ، فعالیت و توسعه‌های آتی اقدام کرده و نقاطی که از نظر زیست محیطی به عنوان نقاط حساس محسوب می شوند، مشخص شود.

ابتکار اظهار کرد: در خصوص قاچاق سوخت باید تمام ارگان‌های مرتبط با دریا از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی ، اداره کل شیلات ، فرماندهی مرزبانی و استانداری همکاری تنگاتنگی برقرار کرده تا به شکل اصولی و مطلوب بتوان معضل قاچاق سوخت وآلودگی ناشی ازآن مدیریت کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به آماده بودن سند توسعه محیط زیست استان باید نسبت به مطرح کردن آن جهت تصویب اقدام لازم و سریع به عمل آید.

ابتکار حوزه محیط زیست استان هرمزگان را بسیار مهم برشمرد و لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت بهینه دریاها وسواحل از سوی این اداره کل را امری ضروری دانست و عنوان کرد: با تصمیم دولت، برنامه کاهش آلودگی هوا به مرحله نهایی خود خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این برنامه حاوی تصمیمات و برنامه ریزی در حوزه های مختلف برای کاهش آلودگی هوا است، تصریح کرد: بنزین استاندارد به هشت شهر که در آنها بحران الودگی هوا وجود دارد از جمله تهران و اراک ارسال می شود و این کار با همکاری مطلوب وزارت نفت هم اکنون در تهران و اراک در حال انجام می باشد و در سایر شهرهایی که با معضل آلودگی هوا روبرو هستند نیز دنبال خواهد شد.

ابتکار با بیان اینکه بر اساس قانون همه نقاط کشور باید از سوخت استاندارد برخوردار باشند که نوع این سوخت فرقی ندارد چه بنزین یا گازوییل و دیگر سوخت‌ها، اضافه کرد: با تلاش دولت تمامی نقاط کشور از سوخت استاندارد برخوردار باشند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه اراده و عزم دولت تدبیر و امید جلوگیری از تخریب محیط زیست و کاهش آلودگی هوا است، خاطرنشان کرد: با توسعه صنایع مختلف به شرط رعایت این الزامات و صدمه واردن نکردن به محیط زیست مشکلی نداریم.

ارسال به دوستان
رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند