فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۲
کد ۳۲۳۵۹۴
انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۲

آلوده‌ترین وسیله در مطب پزشکان


نتایج یک مطالعه جدید نشان داد گوشی معاینه بیش از دست‌های پزشکان به میکروب و باکتری آلوده است.

به گزارش ایسنا، متخصصان سوئیسی به بررسی 489 سطح مختلف از جمله پوست 83 بیمار، دست‌های پزشکان به هنگام استفاده از دستکش و بدون دستکش و میزان آلودگی که فرد هنگام مراجعه به پزشک با آن روبروست، پرداختند.

این متخصصان در بررسی‌های خود متوجه شدند بخش دایره‌ای شکلی گوشی‌های پزشکی که روی پوست بیمار قرار می‌گیرد از تمام قسمت‌های دست یک پزشک به جز سرانگشت‌ها آلوده‌تر است.

به گفته کارشناسان، پزشکان با شست‌وشوی دستان خود قبل و بعد از معاینه می‌توانند از انتقال باکتری‌ها به بیمار جلوگیری کنند. همچنین از آنجا که پزشک از گوشی معاینه برای هر بیمار استفاده می‌کند این امکان وجود دارد که آلودگی‌ها به راحتی بین بیماران مختلف منتقل شوند

به گزارش ایسنا به نقل از پریونشن، آلودگی‌های موجود روی سطح گوشی‌های پزشکی می‌توانند بی‌خطر بوده و یا مضرات زیادی برای بدن داشته باشد به همین دلیل لازم است افرادی که تصور می‌کنند سیستم ایمنی ضعیفی دارند حتما موضوع را به پزشک اطلاع دهند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: آلوده‌ ، گوشی ، معاینه ، مطب
ارسال به دوستان
راز انگشت جادویی «آی آی»؛ پستاندار عجیبی که فرشته مرگ نامیده می شود! (+فیلم و عکس) پلاکاردی عجیب در یکی از تجمعات (عکس) درخواست ۸۷.۶ میلیارد دلاری ترامپ برای جبران هزینه‌های جنگ ایران نخست‌وزیر عراق: روابط جدیدی با آمریکا آغاز کرده ایم دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ حضور پزشکیان در هیئت عزاداری امام حسین (ع) در تبریز سازمان جهانی بهداشت: خطر جهانی ابولا همچنان پایین است تصور جالب هوش مصنوعی از زیبایی در دنیای پرندگان (تصویری)