فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۲
کد ۳۲۳۵۹۴
انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۲

آلوده‌ترین وسیله در مطب پزشکان


نتایج یک مطالعه جدید نشان داد گوشی معاینه بیش از دست‌های پزشکان به میکروب و باکتری آلوده است.

به گزارش ایسنا، متخصصان سوئیسی به بررسی 489 سطح مختلف از جمله پوست 83 بیمار، دست‌های پزشکان به هنگام استفاده از دستکش و بدون دستکش و میزان آلودگی که فرد هنگام مراجعه به پزشک با آن روبروست، پرداختند.

این متخصصان در بررسی‌های خود متوجه شدند بخش دایره‌ای شکلی گوشی‌های پزشکی که روی پوست بیمار قرار می‌گیرد از تمام قسمت‌های دست یک پزشک به جز سرانگشت‌ها آلوده‌تر است.

به گفته کارشناسان، پزشکان با شست‌وشوی دستان خود قبل و بعد از معاینه می‌توانند از انتقال باکتری‌ها به بیمار جلوگیری کنند. همچنین از آنجا که پزشک از گوشی معاینه برای هر بیمار استفاده می‌کند این امکان وجود دارد که آلودگی‌ها به راحتی بین بیماران مختلف منتقل شوند

به گزارش ایسنا به نقل از پریونشن، آلودگی‌های موجود روی سطح گوشی‌های پزشکی می‌توانند بی‌خطر بوده و یا مضرات زیادی برای بدن داشته باشد به همین دلیل لازم است افرادی که تصور می‌کنند سیستم ایمنی ضعیفی دارند حتما موضوع را به پزشک اطلاع دهند.
برچسب ها: آلوده‌ ، گوشی ، معاینه ، مطب
ارسال به دوستان
چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود