فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۲
کد ۳۲۳۷۳۱
انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۲

کلنگ‌زنی فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر در سال 93

 معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی از کلنگ‌زنی فاز دوم نیروگاه هزار مگاواتی و آب شیرین‌کن بوشهر در سال 1393 خبر داد.
 
به گزارش ایسنا  ، علی اصغر زارعان در مراسم افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور که روز شنبه (10 اسفند) در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، از کلنگ‌زنی فاز دوم نیروگاه هزار مگاواتی و هم‌چنین آب شیرین کن بوشهر در سال 1393 خبر داد.
 
معاون سازمان انرژی اتمی کشور هم‌چنین با اشاره به رونمایی از سانتریفیوژ جداسازی واکسن در 20 فروردین ماه سال 1393، یادآوری کرد: اکسیژن 18 نیز که تا پیش از این از خارج از کشور وارد می‌شد و هر کیلوگرم آن حدود 100هزار دلار ارزبری از کشور داشت، در داخل کشور به تولید رسیده و در مرحله تست نهایی است و رونمایی از این محصول نیز 20 فروردین انجام خواهد شد.
 
به گفته این مقام مسوول، اکسیژن 18 نقش به‌سزایی در مطالعه، پیشگیری و درمان سرطان دارد و پس از تولید آن به میزان کافی در داخل کشور، برنامه صادرات آن در سال 1394 نیز در دستور کار قرار دارد.
 
زارعان اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی دانشمندان ایران، سانتریفیوژ نسل جدید نیز ساخته شده و در دست بهره‌برداری است که تمام کارهای طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان داخلی ایران انجام شده است.
 
معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی کشور در ادامه گفت: دشمن از پیشرفت ایران در همه عرصه‌ها به‌خصوص بخش هسته‌ای می‌ترسد و تلاش می‌کند با هر اقدام بازدارنده‌ای مانع از دسترسی ایران به فن‌آوری‌ها و پیشرفت‌های جدید شود.
 
معاون سازمان انرژی اتمی کشور با تاکید بر این که ایران هرگز از حق خود نمی‌گذرد و برای دسترسی به هر آن چه که نیاز کشور است کوتاه نمی‌آید، خاطرنشان کرد: هم اکنون همه مراحل از جمله اکتشاف، استخراج، غنی‌سازی و ... در حال انجام است و هیچ مرحله‌ای در کشور متوقف نشده است.
 
زارعان تهدیدهای آمریکا و غرب از جمله طرح گزینه نظامی را بی‌پشتوانه خواند و افزود: همه این بحث‌ها جنبه روانی دارد و گفت: اگرچه در سال‌های اخیر رویکرد دشمن برای مقابله با پیشرفته هسته‌ای ما تغییر کرده و از هر روشی از جمله تخریب زیرساخت‌ها، عملیات سایبری، ترور، خرابکاری صنعتی، جاسوسی و ... استفاده کردند، اما هدف اصلی آن‌ها همیشه ممانعت از پیشرفت و خودکفایی ایران بوده است.
 
معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی کشور معتقد است، هر روز شیوه مقابله با پیشرفت‌های ایران پیچیده‌تر خواهد شد و البته هدف از این دشمنی تنها براندازی نظام است و موضوعاتی چون حق هسته‌ای، حقوق بشر و ... بهانه‌ای بیش نیست.
 
زارعان با بیان این که همه ما باید آگاه باشیم که در سر دشمن چه می‌گذرد، یادآوری کرد: ما همیشه یک قدم جلوتر از دشمن هستیم و هوشیارانه‌تر عمل خواهیم کرد.
 
او گفت: ملت، مسوولان و تیم مذاکره کننده ایران با رهبری مقام معظم رهبری همگی از نیت دشمن آگاه هستند و مسیری مشخص و با تدبیر درست را در این خصوص ترسیم خواهند کرد.
 
به گفته این مقام مسوول، دشمنی و خصومت غرب با ایران قدمتی دیرینه دارد و اگر چه برخی از درون کشور می‌خواهند ما این خصومت‌ها را فراموش کنیم، اما ملت ایران هرگز آن چه در گذشته رخ داده را از یاد نمی‌برند و همواره از پیشرفت ایران دفاع خواهند کرد.
 
وی علم را اقتدار و عظمت کشور ما دانست که دشمن تلاش می‌کند این علم را از ما بگیرد.
 
معاون سازمان انرژی اتمی کشور با تاکید بر لزوم همکاری بیش از پیش صنعت و دانشگاه، گفت: تنها راه رسیدن در کوتاه مدت به پیشرفت‌هایی که باید سال‌ها برای آن تلاش کنیم، ارتباط بیش‌تر صنعت و دانشگاه است. 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم