فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۰-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۲۸۲۴۴
انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۰-۰۱-۱۳۹۳

قالیباف: بی‌آبی امسال تهران موضوعی جدی است

عصر ایران
شهردار تهران به مصرف بالای انرژی در کشور اشاره و بیان کرد: بنده فکر نمی کنم هیچ کشوری به اندازه کشور ما در حوزه انرژی مصرف داشته باشد. به گفته وی بخشی از اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی منوط به اصلاح الگوی مصرف است.

شهردار تهران تاکید کرد: ما معتقدیم باید درست مصرف کنیم ، بی آبی امسال شهر تهران موضوعی جدی است و به طور حتم ما می توانیم با 20 درصد صرفه جویی در مصرف آب از قطعی آن و حفر چاههای بی رویه جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف روز گذشته پس از بازدید سرزده از باغ امیر سلیمانی، بیت امام(ره) ، حسینیه جماران، ایستگاه آتش نشانی 88 امام رضا به برج میلاد رفت تا شاهد خاموشی این برج به مناسبت روز ساعت زمین باشد. وی در خصوص برگزاری نمادین خاموشی یکساعته سازه های بلند شهر گفت: یکی از چالشهای بزرگی که امروز جامعه جهانی با آن رو به روست توسعه صنعت به شکلی بی رویه است که موجب برهم خوردن طبیعت که بستر زندگی انسانهاست می شود.

وی با بیان اینکه هر کشوری حتی کشورهایی که پیش از این مدافع طبیعت بوده اند مشکلاتی را برای کره زمین بوجود آورده اند افزود: به هر حال امروز همه به این نتیجه رسیده اند که تلاش کنند با الگوی مصرف درست و بهینه موجب کاهش مشکلات این کره خاکی و پیشگیری از وقوع مشکلات شوند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه همه انسانها باید برای مصرف درست و بهینه از منابع طبیعی گام بردارند اضافه کرد: 9 فروردین فرصتی است که همه شهرها به خصوص شهرهای بزرگ با یک هماهنگی خوب یک ساعت به صورت نمادین برق برج ها و ساختمانهای بلند خود را خاموش کرده و نشان دهند که می توان با مصرف کمتر در این راه قدم برداشت

وی در ادامه گفت: البته این یک حرکت نمادین است که باید جزو سبک زندگی ما شود. قالیباف تصریح کرد: ما نمی گوییم که باید کم مصرف کنیم بلکه باید از امکاناتی که خداوند برای ما مهیا کرده به خوبی استفاده کنیم و اسراف نداشته باشیم

قالیباف در پاسخ به این پرسش که شهرداری تهران چه اقداماتی در راستای اقتصاد مقاوتی در پیش خواهد گرفت گفت: این کار نیازمند فرهنگ سازی است و باید دانست که ما در کشورمان زیاد اسراف می کنیم به طوری که بیش از 2.5 برابر دنیا سرانه مصرف آب داریم.

شهردار تهران به مصرف بالای انرژی در کشور اشاره و بیان کرد: بنده فکر نمی کنم هیچ کشوری به اندازه کشور ما در حوزه انرژی مصرف داشته باشد. به گفته وی بخشی از اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی منوط به اصلاح الگوی مصرف است.

قالیباف تاکید کرد: ما معتقدیم باید درست مصرف کنیم ، بی آبی امسال شهر تهران موضوعی جدی است و به طور حتم ما می توانیم با 20 درصد صرفه جویی در مصرف آب از قطعی آن و حفر چاههای بی رویه جلوگیری کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با فرهنگ سازی بتوان در مصرف منابع طبیعی صرفه جویی کرد و شهرداری تهران نیز در این خصوص خود را مسوول می داند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قالیباف ، بی‌آبی
ارسال به دوستان
امروز با سعدی: تو که پادشاه حُسنی نظری به بندگان کن آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و هشت تعداد ساعات کار مورد نیاز یک کارگر در کشورهای مختلف برای درآمد ۱,۰۰۰ دلاری (+ اینفوگرافیک) معاون قوه قضائیه :موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد/اگر مجلس قانون گواهی نامه برای آنها را تصویب کند قوه قضاییه هم موافق است چرا دوربین‌ روی تلفن‌ هوشمندمان را مدیون «اینشتین» هستیم؟ ردپای دو شرکت آمریکایی در سفره‌های ایرانی‌ها/ چرا ترامپ در مورد تجارت کشاورزی ایران دروغ گفت؟ انشقاق در نیروهای متعهد و انقلابی بر سر مذاکرات و رهبری روزنامه جمهوری اسلامی: توافق را شکست ندهيم ایران ۱ - ۱ مصر/ ایران نیمه دوم را هجومی شروع کرده صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا؛ معجزه کیپ‌ورد کامل شد، اروگوئه حذف شد چرا شبکه بانکی ایران هر چند ماه یک‌ بار از کار می‌افتد؟ تقویم روز توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه