فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۵-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۳۰۶۱۴
انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۵-۰۱-۱۳۹۳

نیمی از سیم‌کارت‌های کشور خاموشند

عصر ایران
وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعداد سیم کارت‌های سوخت شده ایرانسل هم اظهار کرد: شاید از ابتدا تاکنون در مجموع 10 میلیون شماره ما بازیافت شده باشد.

تعداد مشترکانی که برای تماس‌های کاری، خانوادگی و دوستانه خود چندین شماره تماس متفاوت دارند کم نیست با این وجود طبق آمارهای رسمی تعداد سیم‌کارت‌های فعال کشور کمتر از 70 میلیون است.

به گزارش ایسنا، بازار خرید و فروش سیم کارت اگرچه ممکن است گاه با افت و خیزهایی همراه باشد اما با وجود گذشت حدود 20 سال از ورود سیم کارت و تلفن همراه به ایران، همچنان بازار خرید و فروش این کالا به نسبت گرم است و عرضه چندین ساله سیم‌کارت‌ در بازار همچنان باعث نشده که مردم نسبت به خرید خط های جدید احساس بی نیازی کنند.

در این میان هستند افرادی که سیم‌کارت اولیه خود را از اپراتورهای مختلف تهیه کرده و حتی ممکن است سیم کارت‌هایی با شماره‌های دیگر هم داشته باشند همچنین تب خرید سیم‌کارت گاهی چنان در میان مشترکان رواج داشته که در دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای ابلاغ کرده و به موجب آن مالکیت بیش از 9 سیم‌کارت را غیر قانونی اعلام کرده است.

بنا بر آخرین آمارهای موجود، تا پایان شهریور ماه سال گذشته در کشور 117میلیون و 902 هزار و 116 سیم‌کارت واگذار شده که از این میان تنها 60 میلیون و 746 هزار و 774 سیم‌کارت فعال بوده‌اند به عبارت دیگر تا پایان شهریور ماه سال گذشته از میان سیم کارت‌های واگذار شده کشور تنها حدود نیمی از آن‌ها فعال بوده‌اند بر همین اساس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه دیگری نیز ابلاغ کرده و به اپراتورهای مختلف تلفن همراه این اجازه را داده است که در صورت عدم استفاده از سیم کارت‌ها پس از مدت 100 روز به سلب امتیاز اقدام کرده و امتیاز خط واگذاری شده را پس بگیرند.

البته اپراتورهای تلفن همراه نیز بر این نکته تاکید دارند که اگرچه از نظر قانونی مشکلی بر سر راه آن‌ها وجود ندارد اما معمولا ترجیح می‌دهند با این سرعت به باز پس گیری سیم کارتهای خود اقدام نکنند.

در این زمینه آبان ماه امسال مدیرعامل اپراتور دوم گفته بود: طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اگر سیم کارتی به مدت 90 روز مورد استفاده قرار نگیرد اپراتور مجاز می‌شود که آن شماره را به شبکه خود بازگرداند. اما ما هیچ گاه این سه ماه را ملاک قرار نداده‌ایم.

علیرضا دزفولی همچنین یادآور شده بود: در ابتدا ما در دوره‌ای تنها سیم کارت‌هایی که حدود دو تا سه سال هیچ استفاده‌ای از آن‌ها به عمل نیامده بود را به شبکه بازمی‌گرداندیم اما بعدها این عدد به یک سال رسید و به تازگی به هشت تا 9 ماه کاهش یافته و در پاره‌ای موارد شاید بتوان گفت که برخی سیم کارت‌هایی که شش ماه از آن‌ها استفاده نشده نیز به شبکه بازگردانده شده‌اند اما هیچ گاه بازه زمانی در نظر گرفته شده کمتر از این مدت نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعداد سیم کارت‌های سوخت شده ایرانسل هم اظهار کرد: شاید از ابتدا تاکنون در مجموع 10 میلیون شماره ما بازیافت شده باشد.

حال اگر این رقم را در مقایسه با سیم کارتهای در نظر گرفته شده در نظر بگیریم به این نتیجه خواهیم رسید که رقمی حدود 10 درصد از سیم کارت‌های واگذار شده به شبکه بازگردانده شده است و با وجود این که اپراتورها چندان عجله‌ای در بازگرداندن خطها به شبکه خود ندارند همچنان درصد نسبتا بالایی از سیم‌کارتها به اپراتور بازگشته است و به هر حال این موضوع جای سوال دارد که چرا باید مشترکان ایرانی این حجم سیم‌کارت را خریداری کرده و آنها را بلااستفاده قرار دهند.

برچسب ها: سیم‌کارت
ارسال به دوستان
۵ تا از قدرتمندترین تانک‌های جهان در سال ۲۰۲۶ (+عکس) قصه دنده مکانیکی «زنانه-مردانه» / مهندسی ظریف آمریکایی (+عکس) ۶ علت واقعی بوی بد پا؛ راهکار چیست؟ خودرو هاچ‌بک بهتر است یا سدان؟ بررسی تفاوت‌ها قبل از خرید عکس آتلیه‌ای یک خانواده تهرانی در دوران قاجار سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت