فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۳۷۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۱-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۳۷۲۷
انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۱-۰۲-۱۳۹۳

هشدار؛ نرخ دیه از امروز ۲۰۰ میلیون تومان شد

بیمه مرکزی اعلام کرد: با توجه به آغاز ماه رجب یکی از ماههای حرام و به افزایش نرخ دیه در ماههای حرام از رانندگان وسایل نقلیه موتوری خواست هر چه سریعتر برای دریافت الحاقیه اقدام کنند تا در صورت بروز حادثه بتوانند از شرکت های بیمه خسارت کامل دریافت کنند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، بیمه مرکزی با اشاره به اینکه از امروز(پنجشنبه) ، ماه رجب نخستین ماه حرام امسال آغاز شد ، تاکید کرد: چنانچه رانندگان در این ماه دچار تصادفی شوند که منجربه فوت یا نقص عضو افراد شود و بیمه نامه آنها تکمیل نباشد باید تفاوت خسارت را تا 200 میلیون تومان خودشان پرداخت کنند.
 
(قوه قضائیه نرخ دیه امسال را در ماههای حرام 200 میلیون تومان تعیین کرده است که حدود پنجاه میلیون تومان بیشتر از پارسال است).
 
بیمه مرکزی هر سال متناسب با افزایش نرخ دیه جدول جدید بیمه شخص ثالث را به منظور پوشش کامل بیمه نامه به شرکتهای بیمه ای ابلاغ  می کند.
 
چنانچه حادثه منجر به فوت یا نقص عضو در ماههای حرام روی دهد مقصر حادثه باید خسارت ماههای حرام را پرداخت کند که دست کم حدود پنجاه میلیون تومان بیشتر از ماههای عادی است.
 
رجب ، ذی القعده ، ذی الحجه و محرم ؛ ماه های حرام سال است.
 
قوه قضائیه در سال جدید نرخ دیه را در ماههای عادی از 114 میلیون تومان به 150 میلیون تومان و در ماههای حرام از 152 میلیون تومان به 200 میلیون افزایش داده است.
برچسب ها: بیمه ، دیه
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۳
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
2
17
الان وقت اش رسیده تا یک خودرو بمن بزنه و دیه منو به خانواده ام بدهید تا حد اقل از اجاره خانه همسر پیر من نجات پیدا کنه . خدا کنه فقط بیمه ادا اطوار در نیاره تا او هم نمرده چند سالی همش تقویم رو نگاه نکنه و خو ا ب صاحبخانه بیدارش نکنه
پاسخ ها
dashhadi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
چقدر تلخ :(
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
0
21
یک قانون درست حسابی برای این بیمه بذارن که خلق الله اینقد دچار گرفتاری نشن.نمیشه با اغاز سال یه بیمه الحاقی گرفت ، با اغاز ماههای حرام یه بیمه الحاقی گرفت و برای راننده یه بیمه جداگانه دیگه گرفت.همشو یه کاسه کنین. والا!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
1
17
توصيه ميكنيم طلا را مبناي ديه قرار دهند. آنطور كه قيمت شتر در سال گران ميشود حتي طلا به گردش نميرسد.
جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد