فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۴۹۹۲
انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۳

سبقت در خطوط ویژه اتوبوسرانی ممنوع شد

عصر ایران
معاون شهردار تهران: به تمامی شرکت خصوصی ابلاغ شده تمامی اتوبوس ها در شهر تهران برروی سرعت 50 کیلومتر تنظیم شوند و چنانچه در شهر تهران اتوبوسی بیش از سرعت 50 کیلومتر تردد کند، بطور حتم ازطریق کمیته انضباطی با راننده متخلف و شرکت بهره بردار برخورد خواهد شد.
 معاون شهردار تهران اعلام کرد: به تمامی شرکت های خصوصی ابلاغ شده سبقت در خطوط وِیژه اتوبوسرانی ممنوع بوده و چنانچه راننده‌ای در این خطوط سبقت بگیرد، شدیدا با وی برخورد می شود.
 
به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در خصوص تاکید دادستان تهران بر تقصیر 50 درصدی شرکت بهره بردار در حادثه واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان گفت: سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری علاوه بر اقدامات کنترلی که سابق بر این حادثه داشته است، در مورد اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی در مورد شرکت های خصوصی بهره بردار بسیار سخت گیرانه برخورد خواهد کرد .
 
معاون شهردار تهران افزود: به هیچ عنوان در مقابل تخلف و عدم رعایت قانون از سوی شرکت های خصوصی کوتاه نمی آییم. در عین حال کنترل سخت افزاری نیز از ابتدای سال در دست اجرا قرار گرفته است.
 
به گفته وی به تمامی شرکت خصوصی ابلاغ شده تمامی اتوبوس ها در شهر تهران برروی سرعت 50 کیلومتر تنظیم شوند و چنانچه در شهر تهران اتوبوسی بیش از سرعت 50 کیلومتر تردد کند، بطور حتم ازطریق کمیته انضباطی با راننده متخلف و شرکت بهره بردار برخورد خواهد شد.
 
تشکری هاشمی تاکید کرد: ضمن اینکه به تمامی شرکت ها ابلاغ شده سبقت در خطوط وِیژه اتوبوسرانی ممنوع بوده و چنانچه راننده ای در این خطوط سبقت بگیرد مورد برخورد قرار خواهد گرفت. در عین حال شهروندان توجه داشته باشند 6 هزار راننده زحمتکش اتوبسرانی در این شهر فعالیت می کنند و اگر در مواردی راننده ای با عدم رعایت قوانین رانندگی موجبات بروز مشکل و حادثه ای را پدید می آورد، زحمت دیگر رانندگان منضبط را نباید نادیده گرفت.
 
معاون شهردار تهران گفت: از اواخر سال گذشته سیستم هوشمند مدیریت ناوبری بخش اتوبوسرانی راه اندازی شده که در این بخش سعی شده با استفاده از سیستم‌های موقعیت یاب جهانی و ارسال اطلاعات به مرکز، نظارتی کاملتر بر بخش حمل و نقل عمومی داشته باشیم. به طوری که اکنون زمانبندی ، سرعت های غیر مجاز ، خروج از خط و اضافه کارکرد هر اتوبوس کنترل و نظارت می شود.
 
وی تاکید کرد: شهروندان مطلع باشند که با استفاده از این سیستم های هوشمند زمان تقریبی رسیدن اتوبوس ها در اختیار شهروندان قرار می گیرد و در عین حال با این سیستم ها برنامه های مدیریتی نیز نظارت می شوند. اکنون با این سیستم اگر اتوبوسی از مسیر خارج شود و یا سرعت غیرمجاز در طول مسیر داشته باشد، کنترل و اعمال مدیریت خواهد شد.
 
تشکری هاشمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان اتوبوس و تاکسی موارد را از طریق سامانه 1888 و 137 به شهرداری تهران اطلاع دهند.
برچسب ها: سبقت ، اتوبوس ، خطوط ویژه
ارسال به دوستان
تغییر قوانین پنالتی در جام جهانی ۲۰۲۶ توسط فیفا رفع اختلال خدمات کارت بانک تجارت پس از حمله سایبری اوکراین: به مسیر عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم اعطای دکترای افتخاری جراحی قلب به پزشکیان، در پاکستان شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ وقتی نام علی دایی در جام جهانی ۲۰۲۶ دوباره می‌درخشد اینجا «کمربند نارنجی» است؛ شهری 18 هزار نفری که 90 درصد یک محصول جهانی را تولید می کند مارکو روبیو: مسئله لبنان از ایران جداست نوحه ترکی در عزای حضرت ابوالفضل(ع) با صدای ماندگار سلیم موذن زاده هشدار پلیس فتا به صاحبان کسب‌وکارها درباره کلاهبرداری‌های جدید تعطیلی سراسری سینماهای کشور برای مراسم تشییع پیکر رهبر پایان محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه حمایت از صلح‌بانان را تصویب کرد