۳۰ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۱۱۲۰
تعداد نظرات: ۱۸۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۴۱۱۲۰
انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۳

30 ویژگی سیاست مدار:‌ از مطالعه 200 بیوگرافی تا سفر به 40 کشور

دکتر محمود سریع القلم
عصرایران - یک سیاستمدار خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟‌ این سوالی است که بسیاری از سیاستمداران ایرانی ،‌بی پاسخ به آن ، وارد گود سیاست شده اند و بسیاری از مردم نیز بی توجه بدان ،‌ به سیاستمداران رأی داده اند.
دکتر محمود سریع القلم، فوق دکتری روابط بین‌الملل از دانشگاه اوهایو و استاد دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این سوال ، 30 ویژگی سیاستمدار را برای انتشار در عصرایران نوشته است که می خوانید:30 ویژگی سیاست مدار

1- اول تحصیلات خود را تکمیل کرده باشد و بعد کار اجرایی قبول کند و نه بالعکس.

2- تا آنجا که مقدور باشد، از روی متن سخنرانی کند.

3- کانون انرژی خود را در مدیریت، در بخش های فکری، تولیدی و فن آوری کشور متمرکز کند.

4- به طور دائمی، همه را متوجه "آینده" و "تحقق افق ها" نماید.

5- عصبانیت او با محاسبه قبلی باشد.

6- ظرفیت صبر و خویشتن داری تا سه سال برای پاسخ به مخالفان خود را داشته باشد.

7- جلسات را در راس ثانیه آغاز کند.

8- ارتباط خود را با تمامی اقشار جامعه به صورت مستمر و سازمان یافته حفظ کند.

9- از کوچک ترین تا استراتژیک ترین اقدامات در روابط خارجی را صرفا برای افزایش قدرت کشور بداند.

10- وقتی اشتباه کرد، عذرخواهی کند.

11- همه را متوجه "کشور"، "مصالح کشور" و "قدرت کشور" کند.

12- قبل از رسیدن به قدرت، حداقل به چهل کشور سفر کرده باشد.

13- یک روز درمیان، دو ساعت ورزش کند.

14- با دست خط خود، یادداشت های تقدیرآمیز برای افرادی که برای کشور زحمت می کشند ارسال، کند.

15- به طور واقعی و با رفتارهای تقویت کننده، به "اصل مقدس رقابت" معتقد باشد.

16- به یک زبان روز خارجی مسلط باشد.

17- پدر و مادر اصیلی داشته باشد.

18- برنامه ریزی و مدیریت او، با واقعیت ها و مقدورات سنخیت داشته باشد.

19- حداقل دو کار مهم عمرانی و دو چرخش بزرگ فکری که به نفع زندگی مردم باشد، از خود به جا گذارد.

20- در بحبوحه جدی ترین مذاکرات، نخی که از دگمه پیراهن طرف مقابل آویزان است را گوشزد کند: به جزئیات توجه کند.

21- زیرمجموعه او از هوش ذهنی، هوش عاطفی و هوش اجتماعی برخوردار باشد.

22- در هر شرایطی و با هر کسی، مودب باشد.

23- از اسلحه "سکوت" نهایت بهره برداری را کند.

24- در سخنرانی و اقناع مخاطبان، تا می تواند از آمار و ارقام استفاده کند.

25- توجه به زیبایی ها اعم از طبیعت، رنگ های شاد، لبخند، محبت، جزئی از زندگی روزانه او باشد.

26- اخلاق و مدنیت او قبل از مواضع سیاسی اش نمود داشته باشد.

27- قبل از آنکه به قدرت برسد، در حد معمول، خوب زندگی کرده باشد.

28- حداقل 200 بیوگرافی خوانده باشد.

29- از یک نظام فکری منسجمی برخوردار باشد ولی با داده های جدید، آمادگی تعدیل و اصلاح فکر خود را پیدا کند.

30- مسئولیت قدرت را بپذیرد و پاسخگویی به مردم را، جدی، حقوقی و مقدس بشمارد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۸۴
در انتظار بررسی: ۵۸
غیر قابل انتشار: ۸۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
70
1137
هرچی دقت میکنم میبینم تقریبا هیچکدام از این صفتها رو رییس دولت قبلی نداشت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
بیشتر دقت کن
خودش که می گفت بیشتر از این ها رو دارم
سین شین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
تفکر احمدی نژادی اتفاقی بود که امیدوارم هیچ وقت تکرار نشود اما مطلق نگر نباشید دوست عزیز هیچ آدمی نیست که همه بدی های دنیا را یکجا داشته باشد همانطور که هیچ کس همه خوبی ها را یکجا ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
دکتر احمدی نژاد به عنوان یک رئیس جمهور سابق کشورمون که هنوز خیلی ها دوستش دارند باید مورد احترام واقع بشه و الی اگر اشتباهی کرده باید پاسخگو باشه. این موضع درسا در مقابل همه مسئولین سابقه. با حرف های بی منطق و عقده گشایانه در مورد احمدی نژاد یا خاتمی یا ... کلاس سایت رو پایین نیارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
کوبیدن کسی که نمیتونه از خودش دفاع کنه همچین عرضه و مردونگی خاصی نمی خواد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
شما صفت شماره 26 رو داری؟ پس چرا داری پشت سر کسی که هشت سال نفر دوم مملکتت بوده اینطور لیچار میگی؟ خوبه یه عده هم واسه خاتمی از این حرف ها بزنن؟ مگه دعوائه آخه دوست خوبم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
ناشناس 11:59 موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
27 را داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
مرد باشيد و اينقدر كسي را كه نميتواند از خودش دفاع كند را نكوبيد.
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
ای آقا.این چه حرفیه؟ ایشون آینه تمام نمای این ویژگیها بودن.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
کدامیک از مسئولین چنین صفاتی را دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
درپاسخ به ناشاس۱۶:۵(خاتمی)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
20 را داشت خيلي تو نخ بعضيها بود
بگم؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شما هم نشون دادی بوی از ادب و مدنیت نبردی...
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
ببخشید اینجا میگم ولی استاد، نظرات شما چطور با این جمله سازگاره که امام فرمودند به این مضمون که"تا تزکیه نشده اید قدرت برای شما خطرناک است"
به نظرتون نگاهتون بیش از حد مادی نیست؟
سیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
محمود ویژگی 24 رو هم داشت (استفاده از آمار و ارقام برای اقناع مخاطب)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
دو ویژگی رو یادش رفته اضافه کنه:
1) از سطحی از سلامت روانی برخوردار باشه
2) از حداقلی از شرم و حیا برخوردار باشه (یعنی بالاخره یه وقتهایی هم از بعضی کارها خجالت بکشه)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
364
80
با 17 موافق نيستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
اتفاقاً باید از خانواده اصیلی باشه. اصیل بودن به معنای ثروت و این قبیل چیزها نیست بلکه اصالت فرهنگی،اخلاقی و پایبندی به اصول است.
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
منم با شما موافق نيستم. اين يكي از مهمترين اصول اخلاقي در زندگي است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
همه مشکلات اخلاقی رفتاری ریشه در کودکی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
معنی اصالت را درست متوجه نشده ای وگرنه مخالف نبودی فردوسی می فرماید
درختی که تلخ است وی را سرشت// گرش برنشانی به باغ بهشت// ور از جوی خلدش به هنگام آب// به بیخ، انگبین ریزی و شهد ناب// سرانجام کوهرزبار آورد// همان میوهٔ تلخ بار آورد»
انسانهای بی مایه وبی اصالت هم همین گونه اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
پدر و مادر اختیاری نیستند همچنان که وطن اختیاری نیست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
اتفاقا مورد 17 آنقدر مهم است که حضرت علی (ع) هم در نامه خود به مالک ، آن را گوشزد می کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
17 خیلی هم مهمه. اتفاقا در اول رساله توضیح المسائل هم نگاه کنی یکی از شروط مرجع تقلید شدن، حلال زاده بودنه. خانواده خیلی مهمه
ناشناس
| Austria |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
این بند به نوعی ترجمه فی الاصلاب الشامخه و الارحام المطهره است، یعنی اصالت خانوادگی و نه مال داشتن، پدر و مادر داشتن هم اختیاری و انتخابی نیست اما به نظر من برای این که اختیار یک کشور را به دست کسسی بسپاریم باید حداکثر دقت را داشت. در مورد امام جماعت که فقط قرار است پشت سرش نماز بخوانیم، حلالزادگی از شروط اصلی است، اما مگر بچه خودش انتخاب می کند که حرامزاده شود؟ وقتی کار مربوط می شود به سرنوشت یک ملت و دین و دنیای آنها باید دقت خیلی بیشتر شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
ناراحت نباش. بزرگ میشی یادت می ره .
میرخلیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
من مخالفم با شماره 17. این نوع نگاه، نگاه اشرافیت است. آقای سریع القلم من دانشجوی شما بودم توصیه می کنم برودید کتاب دموکراتیک شدن فرهنگ نوشته کارل مانهایم رو بخونید. مطمئن باشید با خواندن این کتاب نظرتون اصلاح میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
14
193
دقیقا
پاسخ ها
فلاحی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
31-قرآن راازروبتواندبخواندودرسخنرانی هاحدالمقدوربه آیات وروایات استنادداشته باشد.
32-به انقلاب اسلامی وولایت فقیه معتقدووفادارباشد.
33-مومن عامل باشد.
34-جریان شناس وآشنابه مکاتب سیاسی باشد.
35-ایران شناس وایران دوست باشد.
36-راستگووامین وباهوش باشد.
37-ضدمظاهرستم(که مصداق شیطانی فعلی آن امریکاورژیم صهیونیستی است) وعاشق مظاهرعدل باشد.
38-اهل ووابسته هیچ حزب وگروه نباشد.
39-درسیاست خارجی مخالف شرق وغرب باشد.
40-(اندیشه والای مامی توانیم )راحقیقتا باورداشته باشد.
41-کاملابه تاریخ معاصرایران مسلط باشدحداقل تمامی بازیگران خادم وخائن معاصررابشناسد.
42-و...به خوبی می دانم این جورسخنان راغیرقابل چاپ اعلام می فرمایید/بازمتشکرم ازین که خوانده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
تو رو خدا زودتر این شماره 12 رو پاک کنید. از فردا یه عده با پول بیت المال راه میفتن میرن جهانگردی میگن میخوایم آماده خدمت به ملت بشیم. میگی نه نگاه کن
رها ایرانی
| Puerto Rico |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
جناب فلاحی این ها که فرمودید بیشتر شبیه ویژگی های ائمه جمعه و جماعات هستند تا رییس جمهور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
کاش فهرست دکتر سریع القم، بومی سازی هم شده بود و مفاهیم ارزشی ایرانی و اسلامی رو هم در بر میگرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
خداییش اگه 100 میلیون پول داشته باشید و بخواین یه نفر روی اون سرمایه گزاری کنه آیا ازش می خواین که ضد ستم باشه؟ در نماز جمعه شرکت کنه؟ مخالف شرق و غرب باشه؟ یا اون موقع شرایط شما عوض می شه؟
سيد مجيد حسيني ازنوجاني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
43- از اشرافي گري به دور باشد
44- اخلاق مدار باشد
45- شجاع باشد و از دشمن نترسد
46- ياور وظلومان جهان باشد
47- استكبار ستيز باشد
48- وفاداري او به مردم بيشتر از وفاداري اش به خانواده باشد
49- براي پست و مقام هر كاري نكند.
50- عاشق ولايت باشد.
51- سختكوش باشد.
52- در كل آدم باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فلاحی خیلی آرمانگرا هستی هان. آخه آدم حسابی تو داری خلاف عقل سلیم نظر میدهی. تقریباَ معیارهایی را که مطرح کرده اید غیرعینی و subjective و درنتیجه غیر قابل سنجش هستند و مانند تعهد و مسلمانی میتوانند مستمسک افراد سود جو و زبل و رند قرار بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
15
211
اتفاقا مورد 17 بسيار مهم است چون نشان دهنده فرهنگ و تربيت يك نفر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
اين تحليل شماست از آيتم 17 كه اتفاقا" نادرست است.
حسین افتخاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
106
33
با سلام
بند 17 قابل قبول نیست!
تعریف ایشان از اصالت چیست؟
شاخص های اصالت امروزه تعاریف اگوناگونی از تفکرات گوناگون دارد!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
2
222
ای کاش شورای نگهبان فقط ده درصد این ویژگی ها را ملاک تایید کاندیدا ها بکند بخدا مملکت پیشرفت می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
شورای نگهبان اگه اصلا دخالت نمیکرد بهتر بود
آراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
3
131
بسیاری از مسئولان بعد از مسئولیت و رانت حاصله سفر خارج میروند. مثلا مشایی رییس گردشگری بود و اولین سفر خارجی اش بعد از ریاستش بود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
متاسفانه روال غلط سفرهای بی حاصل خارجی در این دوره هم ادامه داره. در حال حاضر بازیگرانی که رفته اند برزیل با پول کی رفتند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
4
94
همه موارد برعكس موضوع در مورد بيشتر دولتمردان قبلي صدق مي كند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
4
29
مطلب جالبی بود ودر ادامه قابل توجه نظراتی که برخی از بند ها را قبول ندارند عرض میکنم که نامه حضرت امیر برای مالک در نهج البلاغه را بخوانند نواقص این مشخصات را کامل میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
حضرت علی (ع) سال ها پیش به درستی فرموده بودند ولی کو گوش شنوا؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
دقیقا اتفاقا من رفتم نامه رو دیدم

خیلی چیزا رو حضرت امیر گفتن که جای تامل داره
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
2
40
همه موارد جالب و مفید بودند، ما که سیاستمدار نیستیم هم می توانیم از اکثر این توصیه ها استفاده کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
کاش با تعالیم دینی هم این لیست تکمیل تر می شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
15
104
روحانی بیشترش رو داره، و شخصیت متین و آرامی داره و در سخنرانی هاش از آمار و مستندات بهره میبره و سعی میکنه صحبت هاش سندیت داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
ولی انتقاد پذیر نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
14
83
یه دفعه بگو حسن روحانی باشه دیگه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
منطقی باش. تعریف کردن محض از یک آدم معمولی افراط و تفریطه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
22
92
اینا همه که مشخصات محمود خودمونه..
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
(((((((:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
گل گفتی
محسن شهرياري
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
155
29
6- ظرفیت صبر و خویشتن داری تا سه سال برای پاسخ به مخالفان خود را داشته باشد.
چيزي كه حسن روحاني از آن بي بهره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
بی سواد خوندن منتقدین اشتباهی بود که شده آتو واسه کوبیدن دوستداران روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
درخواست سجل و شناسنامه و کارت ملی خود و اقوام درجه یک و دو و سه و چهار و ... برای انتقاد کردن هم الزامی است. بعدش هم باهاش کاری ندارن. باور کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
ناشناس 12:16، باهات موافقم و متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
متاسفانه با شما موافقم. البته ایشون نکات مثبت هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
البته که روحانی اشتباه کرد ولی خودمونیم بسیاری از منتقدین تو مملکت ما هم بیسوادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
اتفاقا من فکر میکنم ایشون زیادی مدارا میکنه با یاوه ها
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
7
80
8 سال ایینها زو نداشت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
انصاف داشته باشید سارا خانم وگرنه به ورطه افراط و تفریط می افتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
نظر خیلی ها موافق شما نیست چون بهش رای دادن. بیاید به نظرات همدیگه احترام بذاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
بعضی هاشون ور داشت و بعضی هاشون رو نداشت. بی انصافی کردی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس 12:13
گفتی: نظر خیلی ها موافق شما نیست چون بهش رای دادن.
چه ربطی داره مگه حالا اونا که به یه رییس جمهور رای میدن خودشون خیلی کار درست اند؟؟؟
اگه الکی به محمود رای نداده بودیم که الان وضع مملکت این نبود.
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
52
بسیار آموزنده بود باشد تا ما مردم اینگونه سیاست مدارانی را انتخاب کنیم از اطلاع رسانی شما سپاس گذارم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
حالا از کجا بفهمیم که چه کسی چه خصوصیاتی داره هم مهمه! هر کسی میتونه ادعا کنه همه این خصوصیات رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
4
46
جالب بود. ممنون جناب دکتر سریع القلم و همچنین عصر ایران عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
26
باید بهم وقت بدید ببینم کی و کدومشون یکی دوتایی از اینها رو داره. فردا جواب میدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
هنوز تو فکرم :)))
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
54
اگه خوب بررسي كنيد اكثر سياستمداراي ما همون شرط اول را ندارند، پس از رسيدن به پست و.... تازه مدرك ودكترا مي گيرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
خدا برکت بده به پیام نور و دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
بعد هم میگن واسه دکترا باید بریم خارج و این وسط پول بیت المال کجا میره من نمیدونم
متفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
داریم وضعیت دانشگاه دولتی و شرایط تحصیل در آن روهم می بینیم ! اول اندیشه وانگهی گفتار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
38
ای کاش خود سیاستمداران کشور ما از روی این لیست به خودشون نمره بدهند. ببینند حداقل با خودشون چند چندن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
نگو بابا زشته! همه شون همه این خصوصیات رو دارند. مگه نمینی چقدر گل و بلبله اینجا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
شوخی نکن دیگه! خوب معلومه اکثرشون خودشون به خودشون از سی، 35 میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
5
52
قبل از آنکه به قدرت برسد، در حد معمول، خوب زندگی کرده باشد... برخلاف بسیاری از مدیران دولت قبل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
این گزینه خیلی جای حرف داره. مثلا آیا رجایی واسه ملت خوب نبوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
جناب آقای ناشناس اقای رجایی هم سطح زندگی متوسطی در حد یک معلم رو داشتند
بیدگلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
3
43
با سلام ، خواندن کتب و آثار دکتر سریع القلم بسیار سودمند است ، کافی است یکبار دوستان امتحان کنند متوجه خواهند شد این آثار و کتب و مقالات ایشان چقدر زیبا ، سلیس و پر جاذبه است ، سلامتی توام با طول عمر با برکت برای ایشان از خداوند منان خواهانم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
29
6
هر شاخص و ویژگی بایستی قابل اندازه گیری و متراژ کردن باشد. اکثر موارد مطرح شده قابل اندازه گیری و متراژ کردن نیستند. بنابراین نمی توان آنها را مورد استناد قرار داد و مدیر خوب و شایسته رانمی شود بر اساس آنها تعیین و بعدا مورد ارزیابی قرار داد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
مساله فیزیک نیست که بخواهیم به یک ثابت جهانی با دقت ۱۰ رقم اعشار برسیم!

به نظر میرسه این ویژگی ها در دنیا پذیرفته ست. مثل اول اتمام تحصیلات بعد مقام!

پسندیده بود شما یک مورد که «قابل اندازه گیری و متراژ کردن باشد» را نام ببرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
علوم انسانی برخلاف علوم طبیعی که داده ها قابل اندازه گیری است ،می باشد ،ناشناس محترم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
8
26
ول کن بابا بی خیال با این چارچوب و استاندارد همه مدیران تو کشور مرخصند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
ول کن بابا نداریم!!! باید از یه جایی شروع کنیم. برای اینکه نه خارج میریم نه از خارج میان متوجه نیستیم چقدر عقبیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
3
30
ذات بد نکو نگرددآنکه بنیادش بداست
تربیت ناهل راگردکان برگنبداست
اصالت خانوادگی رانشان می دهددرانگلستان به جنتلمن بودن اهمیت می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
شنیده ام خیلی از پست و مقام ها در انگلستان خانوادگی ست یعنی که یه سفیر به پشتوانه تجربیات پدرش وارد دیپلماسی میشه. سو برداشت نکنید این به معنی فراماسونر بودنشون و مافیایی بودنشون نیستا !!!
مرتضی
Germany
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
12
33
جای شماره 17 میتونست بگه از تربیت درستی برخوردار بوده باشه . چون تعیین پدر و مادر هیچکس دست خودش نیست و این عین تبعیضه. یکی از دوستان هم بحث حلال زاده و حرام زاده بودن رو مطرح کرده. کشور های شمال اروپا بالای 60 درصدشون حلال زاده محسوب نمیشن اما زندگی بهتر و درست تری از خیلی از ماها بودن. استیو جابز هم حرام زاده بود ولی دنیای فناوری رو تغییر داد. پس تربیت صحیحه که مهمه نه پدر مادر. امیدوارم نظرم پخش بشه
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
شما خودت تحقیق کردی که استیو جابز حرام زاده بوده؟ شاهد و سند و مدعا داری؟ نشنیدی یکی از اصحاب ائمه به یه غلام افریقایی لقب حرام زاده داد و برای همیشه از جانب امام طرد شد؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
استیو جابز سیاست مدار بود...آیا؟؟؟؟
نگفته اونایی که از خانواده اصیل نیستند برند بمیرند که گفته سیاستمدار نشوند بروند یه چیز دیگری بشوند وگرنه ملت زیردست خود را بیچاره می کنند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
5
از مطالب و سخنرانيهاي ايشان لذت مي
برم و از اينكه ريس جمهور چنين مشاوري دارد بسيار خرسندم.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
6
31- شجاعت حضور در یک مکان تاریخی معنادار همچون تخت جمشید یا بیستون را با تمام هیئت همراه داشته باشد و بگذارد چهره تمام قد او و اعضای هیئتش در لحظه ورود و مواجهه با شاهکارهای تاریخی وطنش را دوربینهای عکاسی و فیلمبرداری ثبت و ضبط کرده و برای مردمش از رسانه‌ای کاملا ملی پخش کنند.
وحید
Italy
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
2
4
معنی اصالت پدر و مادر (17) هر چیزی که باشد, چیزی نیست که انسان بتونه با تلاش خودش یا انتخاب خودش بدست بیارد. این به معنی تبعیض هست. یعنی شما گذشته خوانواده یک نفر به جای شخص اون فرد معیار قضاوت قرار دادید.
وحید
Italy
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
8
18
معنی اصالت پدر و مادر (17) هر چیزی که باشد, چیزی نیست که انسان بتونه با تلاش خودش یا انتخاب خودش بدست بیارد. این به معنی تبعیض هست. یعنی شما گذشته خوانواده یک نفر به جای شخص اون فرد معیار قضاوت قرار دادید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
اگه اصالت داشته باشه که نمی ره سیاستی بشه. می شه کارمند کارگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
5
ای کاش خود سیاستمداران کشور ما از روی این لیست به خودشون نمره بدهند. ببینند حداقل با خودشون چند چندن؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
4
28
جناب فلاحی که ردیف 31 الی 42 رو اضافه فرمودید..کاش ردیف 43 هم مینوشتید که ... دلواپس باشد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
15
بابا اینها حداقل هاست .
کاشانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
31
به نظر میرسد در مورد17 احتمالا منظور این نیست که مثلا فرد شجره نامه داشته باشد بلکه این است پدر و مادر درستکاری داشته باشند .دروغ نگویند حلال و حرام نکنند ودر مجموع به اصولی پایبند باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
21
موارد خيلي مهمي است اما به نظر من يه مورد خيلي مهم تر از قلم افتاده و ان هم تجربه است رئيس جمهور بايد تجربه كاري در پستهاي رده بالاي سياسي و اجرايي را داشته باشد
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
82
7
ایشان فقط از کشور گفتند و هیچ چیز از اسلام نگفتن.برای آقای روحانی به خاطر داشتن چنین مشاوری متاسفم شدیییییید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
دلواپس نشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
متاسفم که هنوز متوجه نشدید ایران یک کشور اسلامی هست.. حتما مشخصات بالا برای یک مدیر اسلامی هم صدق خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اقای روحانی بخاطر انتخاب چنین مشاوری به شما تبریک می‌گوییم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
4
36
به جاي اين همه ويژگي مي تواند يك ويژگي داشته باشد. ؛ مثل احمدي نژاد نباشد؛
ناشناس
Germany
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
38
12
برای من جای بسی‌ تاسف هستش که یک دانشگاهی دارای تخصص مرتبط، اینقدر نگاه غیر واقعی‌ به مسائل دارد. جمع صفات بالا فقط در افسانه‌ها امکان پذیر هست. کدوم سیاستمدار در دنیا دارای این صفات به طور کامل هستش؟ به جای نگاه شخصیت محور باید نگاه تخصص محور داشت...از این گذشته سیاستمدار یه جایگاه تعریف شده نیست و در سطوح مختلف و در جایگاههای متفاوت تعریف میشود... متنی بس غیر علمی‌ و غیر کارشناسی هستش از نگاه من... به ویژه آیتم ۱۷ نشون دهنده نگاه سخیف ایشون به انسان هستش...
ناشناس
Germany
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
10
6
برای من جای بسی‌ تاسف هستش که یک دانشگاهی دارای تخصص مرتبط، اینقدر نگاه غیر واقعی‌ به مسائل دارد. جمع صفات بالا فقط در افسانه‌ها امکان پذیر هست. کدوم سیاستمدار در دنیا دارای این صفات به طور کامل هستش؟ به جای نگاه شخصیت محور باید نگاه تخصص محور داشت...از این گذشته سیاستمدار یه جایگاه تعریف شده نیست و در سطوح مختلف و در جایگاههای متفاوت تعریف میشود... متنی بس غیر علمی‌ و غیر کارشناسی هستش از نگاه من... به ویژه آیتم ۱۷ نشون دهنده نگاه سخیف ایشون به انسان هستش...
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
27
10
با این حساب فقط سرمایه داران خوبند و کارگران بدرد نمی خورند پس تمامی انقلابها کشک بوده یعنی فقط :کارگر کار کن و کاری به هیچی نداشته باش!
طبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
5
سعی می کنم اینها رو در خودم تقویت کنم انشالله
اگر چه نمیخوام سیاستمدار بشم
اما به عنوان یک فعال سیاسی اونها رو برای خودم لازم و مفید میبینم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
3
38
31- اگر ممه را لولو برد آدرس صحیح محل اختفای لولو را بدهد
هیمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
2
ممنظور دکتر این بوده که یک مدیر در شرایط فعلی جمهوری اسلامی که علاوه بر اون مشخصه های مورد نظر دوستان اصول گرا یعنی دیندار و معتقد به مبانی نظام و......این ویژگیها رو نیز داشته باشه تا بتواند در دنیای پیچیده و پر تلاطم امروزی با جهان اطراف و رقیبان و رفیقان داخلی و خارجی نمونه کاملی از یک مدیر ایرانی اسلامی ارائه دهد ....بعضی ها زره بین بدست فقط دنبال مطلبی میگردند که گیری بدهند و چیزکی گفته باشند......
شاپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
3
17
این 30مورد همش درباره احمدی نژاد صدق میکرد!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
5
15
سلامجناب اقای فلاحی فکر کنم تو خوابی عزیزم بیدار شو خیلی از اقایان که الان یا قبلا سرقدرت بودند فاکتور های شما را داشتند اما نتیجه معکوس داد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
3
16
بسیارجالب بودازدکتروسایت عصرایران تشکرمیکنم وبایدبگم بیخودنیست که وضع ایرانمان اینست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ازونایی هستی که کلا همیشه و همه جا میگن پیف پیف ایران بو میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
4
21
این یکی را هم من با اجازه استاد اضافه می کنم:
در خانوده متوسط یا مرفه ای بزرگ شده باشد تا حرص پول نداشته باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
گفته دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
8
درست مثل سیاستمداران کشور خودمان
محیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
10
بسیار مفید بود . ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
15
بنظرم در مورد داشتن خانواده ریشه دار پدر و مادر خوب را خوب اومدی . همینکه ما انسانیم و ناطق ودارای روح و عقل و شعور و استعداد هستیم باید .....باید دارای صفات حسنه مثل صداقت و عدالت ومحبت باشیم حال خواستی رئیس جمهور باش یا یک کارگر ساده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
10
همه موارد را میتوان در مورد 30 خلاصه نمود هرکس که مردم برایش اهمیت داشته باشند
جناب دکتر حقیقت مردم به از کلمه های کارشناس و کارشناسی بسیار وحشت زده اند هرجا میخواهند بلایی سرمردم بیاورند به آنها رجوع میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
2
4
خود اقاي سريع القلم بگويند چند مورد از اين ويژگي ها را داشته و دارد
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
8
همچین کسی را سراغ داری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
16
این رو خوندم محمود جلوی چشمم مجسم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
:-)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
3
10
17- پدر و مادر اصیلی داشته باشد.

جناب آقای دکتر سریع القلم با ظرافت بسیار خاصی ، مباحث سنگین علمی و مدیریتی را در جملاتی قابل فهم بیان نموده اند.
هر یک از ویژگی های که بیان کرده اند ، به اصول مهمی از مدیریت اشاره دارد.
پیامبر اکرم نیز همواره از اصالت پدر و مادر خویش صحبت کرده اند. باید دانست فرق است بین فخرفروشی به اصل و نسب ، و داشتن اصل و نسب. به عبارتی داشتن اصل و نسب فوق العاده مهم است ولی فخر فروشی به آن بی نهایت زشت.
احساس می کنم نتایج منفی تفکر احمدی نژاد بر کشور ، باعث بسط تجربه ای شد که ممکن است در آینده به نفع کشور باشد .
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
6
25
فکر میکنم سید محمد خاتمی بیشتر این شرایطو داشت
davood
United States of America
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
2
اینا همه خوبه ولی در کمتر کسی همه اینا یک جا پیدا می شه . چنین آدم بی عیب ونقصی در سیاست ایران وجود نداره. ولی همین که چند تا از مهم ترین هاشو داشته باشه قابل قبوله.
davood
United States of America
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
2
5
اینا همه خوبه ولی در کمتر کسی همه اینا یک جا پیدا می شه . چنین آدم بی عیب ونقصی در سیاست ایران وجود نداره. ولی همین که چند تا از مهم ترین هاشو داشته باشه قابل قبوله.
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
7
اگر عمیق فکر کنیم بند 27 خیلی مهم است حتی تا سطح مدیران کل ادارات.
حمید
Germany
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
0
همه یافته های یک دانش آموخته جامعه شناسی سیاست تقدیم آن سیاستمدارانی که از دیگران هنر گوش کردن دارد :
او هرکس که باشد باید به شعور مردم احترام بگذارد واعتماد آنها را جلب کند.میراث کاری و تجارب گذشته خادمان مردم در حوزه سیاست گوهر گرانمایه ای است که جان های بیدار و پرکار بنیان گذاشته اندوسرمایه عمر و تلاش خود را به موکلان و منتخبان خود سپرده اند.برای پاسداشت این امانت وسپاس از همت بی دریغ آنان عهد بربندند با علم و خرد،و ایمانی مملو از تکریم و اعتماد چنین سرمایه ای را چراغ راه آینده قرار داده و خالصانه به ملت ایران تقدیم کنند تا شایستگی و ارادت خود را به همه دوستداران این آب و خاک عرضه بدارندوبا رعایت نزاکت و ادب ؛کارهای بر زمین مانده از گذشته را در حد توان با افتخار به پایان برسانند:
1.کارها را به مشورت و تخصص بسپارند.
2.قانون را مقدس ترین متن تعامل اجتماعی قرار داده و با آن تربیت شده و زندگی کنند.
3.کارکردن را مبنای هرگونه فرصت برخورداری ازمنافع اقتصادی برای همه ملت قرار بدهند.
4.بزرگترین تعلق زندگی سیاسی و اجتماعی یعنی حق تابعیت وشهروندی راپاس بدارند.
5.بر روی فرهنگ دینی اجتهادی وشعورمند تکیه کنند.
6.فرهنگ سیاسی مشارکتی آگاهانه،ارادی وفعال رابسترسازی نمایند.
7.دانش را اززندان مدرک سازی به سمت علم محوری سوق دهند.
8.ذهن خود و مردم رابه تعامل بیشتربا همدیگرودیگران آماده سازند.
9.به فرزندان این مرزبوم امکان تجربه و خطا رابا سپردن اموربه آنها فراهم کنند.
10.ازهنروموسیقی درتقلیل آلام واعلام حقایق بهره ببرند.
11.راستی را بر هر چیز دیگرولو برعلیه خود ترجیح دهند.
12.مردم را از غم نان و سرپناه با تکریم رهایی بخشند.
13.لذت آرامش معنوی و آسایش دنیوی را به همه و همه بچشانند.
14.تفکر فلسفی،نگاه سیستمی،کارنهادی وساختاری را در مملکت داری بر گزینند.
15.مسئولیت مثبت یا منفی عملکرد خود را خاضعانه بر عهده بگیرند.
16.دولت را چابک و ملت رامالک کنند.(پاشا)
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
6
بند 27 بسیار مهم است حتی برای انتخاب مدیران کل ادارات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
4
31-کارشناس ارشد باشد.. یادتون هست که یکی از همین کارشناسای ارشد رو داشتیم و شد آنچه که میبینید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
3
5
- قبل از رسیدن به قدرت، حداقل به چهل کشور سفر کرده باشد.
- پدر و مادر اصیلی داشته باشد.
- حداقل دو کار مهم عمرانی و دو چرخش بزرگ فکری که به نفع زندگی مردم باشد، از خود به جا گذارد.
- قبل از آنکه به قدرت برسد، در حد معمول، خوب زندگی کرده باشد.


... و به طور خیلی خلاصه، یک اشرافی یا اشراف‌زاده باشد...

....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
6
با سلام ، حرفها همیشه خوب هستند در مورد مدیریت هم صدها هزار کتاب ، مقاله و بندهایی آمده است ولی افراد که به پست مدیریت می رسند اگر همه را رعایت نمی کنند حداقل بندهای اولیه را هم بکار نمی بندند.چون برایشان صرف نمی کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
4
41
1- او تحصیل کرده بود ولی تاثیری در نوع تصمیم گیری اش نداشت و به مشورت دیگران نیز وقعی نمی نهاد.
2-تا می توانست از روی متن سخنرانی نمی کرد و بارها باعث آبروریزی شد و مواردی هم که از روی متن سخنرانی می کرد در جهت منافع کشور نبود.
3-با مدیریت غلط متفکران کشور را از خود راند و تولید شهرک های صنعتی را به تعطیلی کشاند و فناوری را نیز تنها به صورت شعاری د بی موقع او سبب آسیب به امنیت داخلی کشور شد و نظام هزینه بالایی بابت آن داد و می دهد.
6-مخالفان خود را کوچک می شمرد و آنها را تحقیر می کرد و از هر روشی برای تخریب و نابودی آنها استفاده می کرد.
7-جلسات را به موقع برگزار می کرد ولی ثمره این جلسات در نهایت نابودی اقتصاد و نزول شدید اخلاق سیاسی و اجتماعی در جامعه بود که اثرات آن هنوز ادامه دارد.
8-ارتباط خود را به صورت مستمر با مردم حفظ می کرد ولی این ارتباط تنها در جهت عوام فریبی و نهایتا حمایت از گروه های طرفدار خود بود نه همه مردم.
9-دیپلماسی تنها در خدمت منزوی کردن هر چه بیشتر کشور
10-او هیچگاه قبول نداشت اشتباه کرده است و هنوز هم همین را می گوید.
11-عملکرد او هیچگاه در جهت مصلحت کشور نبود و تبعات عملکرد او احتمالا سالها گریبان این مملکت را خواهد گرفت.
12-بعد از رسیدن به قدرت از هیچ سفر خارجه و داخله فروگذار نکرد . سفرهایی که برخی از آنها بدون هیچ دستاوردی بلکه به ضرر منافع ملی تمام شد.
13-او نیاز چندانی به ورزش نداشت بلکه دایم در حال ورزش دادن مردم بود.
14-بیشتر یادداشت های او در جهت پیغام به رییس دفتر محبوبش بود نه خدمتگذاران واقعی مردم.
15-او با کسی رقابت نمی کرد و تنها به نابودی رقبای خود به هر روشی معتقد بود.
16-زبان خارجی؟کاش زبان مردم را می فهمید
17-تنها با کمی تحقیق در خصوص پدربزرگ او به نتایج جالبی خواهید رسید
18-برنامه ریزی گروه ایشان تنها حفظ قدرت بود نه مصالح مردم
19-کارهای بزرگ او امروز بزرگترین معضلات مردم و کشور است
20-در لحظات حساس به تنها چیزی که نمی اندیشید مصلحت مردم و نظام بود
21-زیر مجموعه ایشان به طرز اسفناکی در سطح نازلتری از ایشان قرار داشتند و اگر اتفاقی کسی پیدا می شد و حرف حسابی می زد به سرعت تصفیه می شد.
22-ادب برای ایشان به از دولت ایشان نبود.
23-ایشان با سکوت بیگانه بود.بسیار حرف می زد و کمتر گوش می داد.اگر هم حرف کسی را می شنید در نهایت خلاف آن عمل می کرد.
24-بسیار از آمار و ارقام استفاده می کرد ولی تنها از آمار جعلی و تقلبی و غیر واقعی سود می برد که توجیه کننده عملکرد بد او باشد
25-لبخند او تنها متوجه طرفداران او بود و زیباییها را تنها برای گروه خود می خواست و بقیه مردم باید با زشتی هایی زندگی می کردند که حاصل تلاش خستگی ناپذیر گروه ایشان در جهت تخریب کشور بود.
26-اخلاق و مدنیت واژه هایی بودند که در لغت نامه گروه ایشان جایی نداشت و این لغت ها را مختص لیبرال ها و غرب زده ها می دانست.
27-با کمی تحقیق در خصوص دوران کودکی ایشان متوجه شرایط زندگی ایشان خواهید شد.
28-اگر زندگی نامه ای هم خوانده بود تاثیری در عملکرد او نداشت البته ایشان کمتر از دیگران تاثیر می گرفت و بیشتر تحت تاثیر خودبزرگ بینی و غرور کاذب بود.
29-نظام فکری مسنجمی داشت و البته انعطاف فکری او در جهت سریع تر شدن روند انزوای ایران و تعطیلی هر چه سریع تر تولید و صنعت در کشور
30-هیچ وقت پاسخگوی نتایج تصمیمات خود نبوده و در آینده نیز از عملکرد خود دفاع خواهد کرد.
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
عالی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شما هم واسه خودت یه پا سریع القلمی خدایی..خوشم اومد..آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
تحصیل کرده نبود! فقط مدرک داشت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
دم شما واقعا گرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خیلی جالب بود! البته بنده بیشتر تحت تاثیر وقتی که برای تهیه این متن گذاشتید قرار گرفتم! فقط فکر کنید اگر عصر ایران نظر شما را منتشر نمیکرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
خیلی هوشمند بودید که در جای جای سخنتان از ضمیر " او" استفاده کردید.
امیر
United States of America
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
4
از همه بدتر اینه که احمدی نژاد هنوز طرفدار داره !!!
خدا عاقبتمونو بخیر کنه که کی رییس جمهورمون بووود!!!
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
3
31- NPT را MPT ننویسد.
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
4
احمدی نژاد همه این صفاتو داشت البته به طریق سلبی!!!!!!!!!!!
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
2
6
12- قبل از رسیدن به قدرت، حداقل به چهل کشور سفر کرده باشد
پس باید فامیل بیل گیتس یا راکفلر باشه! جناب دکتر تا حالا به خرج خودشون سفر نرفته که اینقدر از مخارج سفر بی خبره؟ طرف اگه از این کوله بدوشها هم باشه که با حداقل مخارج سفر می کنند هم کی می تونه 40 تا کشور بره؟ اگه به جای 40، 4 تا سفر خارجی بود هم باز زیاد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
5
از این مورد خوشم اومد:
از اسلحه "سکوت" نهایت بهره برداری را کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
7
3
منظور از بند 17 یعنی آقازاده باشه حتما ؟؟؟؟؟ چشمم روشن
لاله
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
19
2
واقعن حقیرید.حقیروکوچک.که درمورد مردبزرگی چون احمدی نژرد اینگونه حرف میزنید این نشانه عجزشماست.الغیبه عجزالعاجز.آفرین برجناب فلاحی که دین را به نکات آقای سریع القلم برگرداندید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
یه مورد از «بزرگی» احمدی نژاد رو نام ببر. فقط یک مورد.
لاله
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
4
1
واقعن حقیرید.حقیروکوچک.که درمورد مردبزرگی چون احمدی نژرد اینگونه حرف میزنید این نشانه عجزشماست.الغیبه عجزالعاجز.آفرین برجناب فلاحی که دین را به نکات آقای سریع القلم برگرداندید.
سیمین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
13
5
31-مثل آقای سریع القلم کراوات بزند ومتاثر ازفرهنگ بیگانگان باشد و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
چقدر ما بدبختیم که کراوات رو ملاک و معیار سنجش افراد میدونیم. بابا دنیا رو ببینین چطور این مسائل رو حل کرده!!
سمیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
2
ویژگی های که بیان کردند جالب بود باید فکر کنیم که کدامیک از سیاست مدارهای ما چنین ویژگی هایی داشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
1
1
خب یی کاره بگو عضو یکی از فرقه ها و لژهای فراماسونری باشد. خلاص
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
2
7
قانونمند باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
اصل بدیهی ست. منفی دادم.
رحمانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
3
5
بسیار عالی مختصر مفید و جامع.
هیچ چیز را از قلم نیانداخته .
نه می شود موردری را کم کرد ونه موردی را به ان اضافه کرد.
ایکا ش سیساتمداران این موارد که نتیجه سالها تلاش بشری هست سرلوحه خودشان قراردهند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
11
8
با همه ارادتی که به ایشان دارم ,موارد 12(سفر به چهل کشور !!! قبل از به قدرت رسیدن) ,17(داشتن پدر و مادر اصیل!!!) و 27(زندگی خوب قبل از قدرت!!) را اصلا قبول ندارم . این موارد یعنی اینکه مملکت فقط باید میراث آقازاده ها باشد و بقیه مردم رعیت و نوکر .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
این موارد یعنی سیاستمدار شدن، حاصل و «میراث» تجربه هاست نه عرصه -بخوانید ابزار- با اصل و نسب شدن.

چندین نفر در عصر حاضر از "هیچ" به "همه چیز" رسیدند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
1
سرع القلم باید مورد شماره 40 را به جای مورد شماره 1 قرار میداد!!!!!!!!!!
آریا
United States of America
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
3
درود بر دکتر سریع القلم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
1
0
خیلی جالب بود.
برای ایشون صداقت اصلا مهم نیست.
اینکه یه جاهائی کار دست ما نیست و باید به خدای بالا سر هم توکل کنیم هم نیست ...
ملکوتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
1
0
43 - در گفتار و رفتار صادق باشد
44 - منافع ملی را بر منافع شخصی و خانوادگی در هر شرائطی ترجیح دهد
45 - در زندگی شخصی و ادرای پاک و پاکدست باشد و هیچ نقطه مبهمی در این زمینه نداشته باشد
46 - به آنچه میگوید و توصیه می کند ، خود باور داشته باشد و اولین کسی باشد که در رفتار و عمل ، به گفته های خود عامل باشد
47 - اهل چاپلوسی و تملق نباشد و از کسانیکه قصد سوءاستفاده از طریق چاپلوسی از وی را دارند میدان جولان ندهد بلکه آنها را از خود براند
48 - مقید به قیودات شرعی و عرفی جامعه و ایران اسلامی باشد و در هر شرائطی بداند که یک ایرانی است و متعلق به ایران بزرگ ومتمدنو دارای تاریخ بسیار پرافتخار
49 - نماینده فرهنگ و ملیت و تمدن ایرانی باشد
50 - شجاع و نترس و اهل ریسک باشد
51 - از اصل احتیاط و سکوت به اندازه و بجا استفاده کند
52 - همکاران خود را دوست و رفیق و همکار و مددکار و محرم خود بداند نه رقیب و دشمن و نامحرم
53 - در کارها و امور ، به تقسیم کار و واگذاری مسئولیت به دیگران در حیطه اختیاراتشان معتقد باشد و به آنان اعتماد کند
54 - تقسیم کار نماید و از تمرکز امور بپرهیزد
55 - دیگران را در تصمیم گیری هایش دخیل نماید و از مشورت گرفتن و مشورت دادن دریغ نکند و خودرای و مستبد نباشد
اگر این موارد را زدید بقیه اش را هم تقدیم می نمایم .
جعفري
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
1
2
آقاي دكتر سريع القلم اين 30 بند را از روي خصوصيات نداشته آقاي احمدي نژاد تنظيم فرموده اند!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
1
از شما انتظار نبود یک مورد مهم را از این موارد کم کنید
داشتن تابعیت دوگانه یا تابعیت کشور دیگر
این مورد از همه موارد گفته شما مهم تر است زیرا به این نتیجه رسیده اینجا جای زندگی نیست
البته حتما" خانواده اش در کشور معتبر دیگری هم زندگی کنند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
1
6
مهمترین نکته ای را که ایشان فراموش کردند واولین شرطه میهن دوستیه.میهن دوستی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
میهن دوستی که بدیهیه! انقدر غلط از سریع القلم نگیرید! شما هم اگه بلدید یه لیست 30 موردی بنویسید.
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
6
3
مورد 17 باید عوض شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
2
جالبه كه هنوز بسياري از دوستان فرهيخته معناي "أصيل" را نمي دانند . اصيل يعني ثروتمند؟ يعني صاحب قدرت؟ اصالت مانع دروغكويي است، مانع عوام فريبي است و ... حالا دوستان مي فرمايند دكتر عجب حرف بدي زده!!!!!!!! واقعا قابل تأمله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
3
2
مورد ١٧عالي بود اكثر دزدها و رانت خوارها از خانواده ي غير اصيل هستند
ناشناس
Spain
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
3
0
اکثرا تکراری و مشابه همه هستند فقط جمله بندی آنها فرق می کند
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
0
0
بنظرم همه از یک پدر و مادر بنام ادم وهوایم ممنون دکترجان از زحمت تحقیق وکنکاشتون امیدواریم همه مثل شما دقدقه ایران وایرانی را درعمل داشته باشن نه فقط نظریه پردازی کنن و ازدولت قبلی ممنون باشید که کارایکه انجام داد باعث شد که شما بدونید چه اری را نباید انجام بدید
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
0
0
روزی هم احمدی نژاد کسانی را کوبید که قدرت و شرایط دفاع از خود را نداشتند.روزی برای تو، روزی علیه تو.این است روزگار
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
2
0
استاد گرامی
دکتر بفرمایید چند نفر از سیاستمدارها در ایران نه در دنیا این ویژگیها را دارند؟ مثلاً همین رهبر تی پارتی پاشو از آمریکابیرون نگذاشته و فقط بچه داری کرده
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
6
1
استاد سریع القلم عزیز ، بنده خود داشجوی ارشد روابط بین الملل دانشگاه تهران هستم و شما رو استاد بزرگ این رشته میدانم ، اما بعضی از عقاید شما رو قبول ندارم. نخبه گرایی و تاکید بر اصالت خانوادگی و .. حدی دارد
آیا شهید رجایی که خانواده معروف و سرشناسی نداشت، نباید سیاستمدار میشد؟
استاد عزیز من تمام کتاب های شما را خوانده ام و در کلاسهای شما هم حضور داشته ام، اما بعضی از سخنان شما با فرهنگ ما سازگار نیست...
امیر دهقان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
1
0
بسیار عالی...اما دو ساعت ورزش داخل یه روز اونم برای یه سیاستمدار که مشغله های متعددی داره، انصافا زیاده یکم کمترش کنید..بعد هم اینکه خونواده ایشان اصیل باشه خیلی مبهمه منظرشون، یعنی دقیقا باید چه جور باشه؟
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
1
1
استاد عزیز من یک معلم هستم و جا داشت تا از شما تشکر ویژه داشته باشم بابت مقاله 30 ویژگی انسانهای عقلانی ....بسیار جالب بود و سعی کردم تا این مطلب زیبا را به دست اکثر دانش آموزنم برسانم و البته میتونم بگم تقریبا همشون کملا موافق هر 30 مورد بودن

اما در مورد نوشته مورد بحث باید بگم نوعی تناقض به وجود میاد که بهتره خودتون روشنش کنین

سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت و مردم شد

ذات بد نیکو نگردد چون که بنیانش خطاست

به هر حال مطمانم نظر شما در مورد اصیل بودن نباید نگاه اشرافیگری باشد
یا اصالت داشتن از نظر من فقط وفقط به همان حلال زاده بودن کفایت دارد

با تشکر
علي
Germany
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
3
سنوات گذشته صحت اين رو ثابت كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
4
1
خیلی بچه گانه است یعنی چی ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
1
3
دولت قبلی نزاکت رفتار و ادب رو نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
0
بند 14 را نمی توان یک ویژگی لازمه سیاست مدار دانست و با بقیه بندها سنخیت ندارد.
ژست های ژورنالی علیرضا نیکبخت واحدی کنار زمین فوتبال (عکس) بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش فرنگی کاران ايران در بيشکک ماندنی شدند! آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس (عکس) مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی  استایل خاص علی دایی و همسرش در کنار عادل فردوسی پور (عکس) مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم تارانتینو نظرش عوض شد ؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده درخشان: واژه نمی خواهند قهرمان شویم، بچگانه است پست اینستاگرامی عجیب مادر امیر تتلو ؛ شکر که درهای به ظاهر ناگشودنی بر روی تتلو گشوده شد (عکس) آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود
وبگردی