فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۸-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۴۹۲۸
انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۸-۰۴-۱۳۹۳

چرا ماست پاستوریزه آب نمی‌اندازد؟

عصر ایران
پیش از این گفته می‌شد برای قوام پیدا کردن ماست به آن نشاسته اضافه می‌کنند که به نظر می‌رسد این کار از نظر اقتصادی صرفه ندارد و استفاده از شیر خشک منطقی‌تر است.

انواع ماست پاستوریزه تولید شده در برندهای مختلف، دیگر مانند گذشته آب نمی‌اندازند که علت آن استفاده اندکی از شیرخشک در تولید این محصول است.

به گزارش ایسنا، در گذشته ماست‌های تولید شده کارخانه‌های صنایع لبنی پس از باز شدن و مصرف مقداری از آن، مانند ماست‌هایی که به صورت سنتی تولید می‌شدند، به اصطلاح آب می‌انداختند و کمی رقیق‌تر می‌شدند.

اما کارخانه‌های صنایع لبنی اخیرا ترفندی برای قوام بیشتر ماست‌های پاستوریزه خود بکار می‌برند تا ماست‌های تولیدی‌شان به اصطلاح سفت‌تر و پرچرب‌تر به نظر برسد که در این روش درصدی شیر خشک در فرآیند تولید به ماست اضافه می‌شود تا قوام ماست بیشتر شود.

اما پیش از این گفته می‌شد برای قوام پیدا کردن ماست به آن نشاسته اضافه می‌کنند که به نظر می‌رسد این کار از نظر اقتصادی صرفه ندارد و استفاده از شیر خشک منطقی‌تر است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ماست ، پاستوریزه
ارسال به دوستان
بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد نوحه دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد پرتغال 5-۰ ازبکستان؛ هیولا هنوز زنده است تأیید حکم حبس دوومیدانی‌کاران ایرانی در دادگاه تجدیدنظر کره جنوبی ادعای ترامپ: بازرسان هسته‌ای در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت/ بازرسی‌ها ۱۰۰ درصد انجام خواهد شد تغییر قوانین پنالتی در جام جهانی ۲۰۲۶ توسط فیفا رفع اختلال خدمات کارت بانک تجارت پس از حمله سایبری اوکراین: به مسیر عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم اعطای دکترای افتخاری جراحی قلب به پزشکیان، در پاکستان شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶