فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۱-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۴۸۵۳۳
انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۱-۰۵-۱۳۹۳

علیرضا قربانی و همایون شجریان هم‌صدا می‌شوند

علیرضا قربانی و همایون شجریان هم‌صدا می‌شوند
علیزاده همچنین در مورد زمان انتشار آلبوم افزود: هنوز زمان دقیقی برای انتشار آلبوم مشخص نشده است ولی با توجه به فعالیت‌های هر دو خواننده زمان انتشار آن به زودی مشخص خواهد شد.
علیرضا قربانی و همایون شجریان در آلبومی با آهنگسازی مهیار علیزاده و برای اولین بار به صورت مشترک می‌خوانند‌.

به گزارش فارس، مهیار علیزاده آهنگساز این پروژه در این باره می‌گوید: آلبوم جدیدی در دست تولید دارم که خوانندگی آن را علیرضا قربانی و همایون شجریان، دو خواننده سرشناس موسیقی ایرانی بر عهده دارند. پروژه در ژانر موسیقی ارکسترال است که ضبط آن به پایان رسیده و در مراحل میکس قرار دارد.

آهنگساز این پروژه در مورد چگونگی شکل‌گیری این اثر گفت: دغدغه استفاده از چند صدا با نقش‌های مختلف از سال‌ها پیش، و در زمان تحصیل در ارمنستان و تحت تاثیر کنسرت‌های موسیقی کلاسیک شکل گرفت؛ ولی در آن زمان تجربه کافی برای چنین پروژه بزرگی را نداشتم. علاوه بر آن کار می‌بایست بر روی اشعار فارسی ساخته می‌شد و این مشکل‌ترین بخش پروژه بود. انتخاب اشعاری که مرا تحت تاثیر قرار دهد و همزمان برای ساخت اثر با دو خواننده متفاوت توجیه‌پذیر باشد. این ایده را با همایون شجریان و علیرضا قربانی مطرح کردم و آن‌ها پذیرفتند که روی این پروژه کار کنیم. پروسه انتخاب اشعار و ساخت موسیقی و ضبط چیزی حدود یک سال به طول انجامید که بسیار پر زحمت ولی در عین حال شیرین بود.

علیزاده با اشاره به طرح اصلی اثر می‌گوید: یک بخش از این اثر بر روی ابیاتی از نیمای بزرگ تالیف شده است و بخش دیگر، قطعاتی را با اشعار احمد شاملو، دکتر شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی شامل می‌شود.

مهیار علیزاده که پیش از این آهنگسازی آلبوم حریق خزان با خوانندگی علیرضا قربانی را در کارنامه خود دارد در مورد وضعیت ضبط این اثر گفت: مراحل ضبط آلبوم به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله میکس قرار داریم. ضبط ارکستر کاملاً به صورت آنسامبل صورت گرفته و قسمت اعظم موسیقی در استودیوی تلویزیون کشور چک و همراه با ارکستر فیلارمونیک متروپولیتن پراگ انجام شده است. قسمتی از آن نیز در ایران توسط آنسامبل موسیقی معاصر ایرانی به سرپرستی خودم و به صورت مشترک در استودیوی ترانه و استودیوی کنگان(کرگدن) ضبط شده‌اند. همچنین گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو عهده‌دار بخش‌های کُر مجموعه بوده‌اند.

علیزاده همچنین در مورد زمان انتشار آلبوم افزود: هنوز زمان دقیقی برای انتشار آلبوم مشخص نشده است ولی با توجه به فعالیت‌های هر دو خواننده زمان انتشار آن به زودی مشخص خواهد شد.

علیزاده در مورد حساسیت‌های این اثر گفت:«برای اولین بار است که بعد از انقلاب دوخواننده سرشناس موسیقی ایرانی در کنار هم قرار می‌گیرند و اثری مشترک را تولید می‌کنند. حتما حساسیت‌ها در این باره زیاد است و ما تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا بهترین اثر را تولید کنیم. این اثر برای هر دوخواننده اهمیت ویژه‌ای دارد تا جایی که در تمام مراحل ضبط در کنار همدیگر حضور داشتند و تلاش زیادی برای بی عیب بودن آن انجام شده است.»
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: دستور برخورد با عریان‌سازی / مهم‌ترین مطالبه مردم متدین، موضوع بی‌حجابی و عریان‌سازی در معابر عمومی است ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند پروازهای رامسر به شیراز، مشهد و بغداد برقرار شد سلطانیه زنجان میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور تظاهرات هفتگی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر