فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۶۸۱۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۳۱-۰۶-۱۳۹۳
کد ۳۵۶۸۱۵
انتشار: ۱۰:۱۲ - ۳۱-۰۶-۱۳۹۳

شهرهای مرزی، منطقه آزاد می‌شوند

عصر ایران
اکبر ترکان ایجاد مناطق آزاد جدید در مرزها را در راستای برقراری مبادلات تجاری و صنعتی با همسایگان ارزیابی کرد و افزود: داشتن روابط نزدیک با همسایگان، اقدامی است که دشمنان نمی توانند روی آن تاثیر بگذارند.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم دولت، ایجاد مناطق آزاد جدید در مناطق مرزی کشور است، گفت: در راستای اجرای این برنامه، در سفر استانی رییس جمهوری به استان خراسان رضوی، بررسی مناطق اینچه برون، لطف آباد و دوغارون برای تاسیس منطقه آزاد جدید در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، اکبر ترکان ایجاد مناطق آزاد جدید در مرزها را در راستای برقراری مبادلات تجاری و صنعتی با همسایگان ارزیابی کرد و افزود: داشتن روابط نزدیک با همسایگان، اقدامی است که دشمنان نمی توانند روی آن تاثیر بگذارند.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و نقش تاثیرگذار مناطق آزاد کشور در اجرایی شدن این سیاست ها، یکی از راهبردی ترین محورهای اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد کشور را برقراری رابطه مطلوب با همسایگان و کشورهای همجوار عنوان کرد.

وی مناطق آزاد را رابط بین اقتصاد کشور با همسایگان و نیز مکانی برای جذب سرمایه های خارجی دانست و افزود: هر منطقه آزاد می تواند به عنوان یک پل ارتباطی و تجاری برای انجام مبادلات با همسایگان محسوب شود و برای جذب سرمایه گذار نیز باید فضای بین المللی را آماده باشد و با خود همراه کنیم تا برای شاهد ورود سرمایه گذاران به ایران باشیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۱
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
3
6
امیدوارم لطف آباد که درشهرستان درگز واقع شده منطقه آزاد شه
از ارومیه
Germany
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
2
14
استان آذربایجانغربی با چهار کشور ( عراق، ترکیه ، آذربایجان و نخجوان)همسایه است ، آیا هنوز زمان آن نرسیده همه ای شهرهای این استان که مرزی هستد ، مناطق آزاد اعلام شود ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
4
شهرهای مرزی منطقه آزاد بشه فرقی به حال مردم بی پول میکنه؟؟؟ آقا کارخانه جات رو ببرید شهرستانها کارخانه های تولید آب میوه باید شمال باشه یا تهران ؟؟؟
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
7
5
یه دفعه کل کشور رو منطقه آزاد اعلام کننین.....همین چندتا منطقه آزاد که هست هیچ هنری از خودشون نشون ندادن یه سرماله گذار درست حسابی خارجی هم نیومده...
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
نه اتفاقا شما يه جايي مث جلفا رو قبل و بعد از منطقه ازاد شدن مقايسه كنيد متوجه توسعه يافتگيش در همه ابعاد ميشيد
ناشناس
Germany
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
5
خیلی خوبه که منطقه آزاد بشن، عالی میشه به شرطی که علمی و بروز اداره بشن
روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم