فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۰۷-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۵۸۰۵۵
انتشار: ۱۸:۵۱ - ۰۷-۰۷-۱۳۹۳

افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

عصر ایران
وی افزود: تا پایان شهریور امسال هم که پورتال نام نویسی فعال بود حدود 10 هزار نفرداوطب برای عضویت هیئت علمی ثبت نام کردند که بررسی پرونده‌های آنان نیز در حال انجام است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت : براساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 94 باید 12 هزار نفر عضو هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها شوند که تاکنون 7 هزار و 500 نفر جذب شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 94 باید 12 هزار نفر عضو هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها شوند که تاکنون 7 هزار و 500 نفر جذب شده‌اند.

وی افزود: تا پایان شهریور امسال هم که پورتال نام نویسی فعال بود حدود 10 هزار نفرداوطب برای عضویت هیئت علمی ثبت نام کردند که بررسی پرونده‌های آنان نیز در حال انجام است.

قائم مقام ستاد خیرین وزارت علوم با بیان اینکه در زمینه تحقیقات و پژوهش نیز دانشگاه‌های کشور هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده‌اند و باید برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد، گفت: مقام معظم رهبری در طول 20 سال گذشته و در زمان فعالیت همه دولت‌های گذشته به  گفتمان علم و فناوری تاکید داشتند و همچنان به این گفتمان پایبند هستند.

امید با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود 60 دانشگاه در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است، گفت: علاوه بر ایجاد مراکز آموزش عالی، باید جذب نیرو برای فعالیت در این مراکز نیز در اولویت قرار گیرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، میزان اعتبار اختصاصی به طرح‌های عمرانی دانشگاه‌های کشور را 5هزار میلیاردریال اعلام کرد و در زمینه همراهی خیرین در ساخت و سازهای دانشگاهی نیز افزود: اکنون در کشور 17 هزارمترمربع فضای دانشگاهی به همت خیرین دردست ساخت است .

امید به بدهی دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت : هم اکنون 15 هزار میلیارد ریال مجموع بدهی های دانشگاه‌ها است که این میزان بدهی به پیمانکاران حاصل اجرای بی ضابطه طرح‌های عمرانی، افزایش نرخ ارز و بحث تحریم‌ها است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با بیان اینکه نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان از دیگر پارامترهای مورد توجه در دانشگاه‌ها است گفت: این نسبت در دانشگاه‌های کشور باید به 50 درصد برسد.

امید با اشاره به نسبت سرانه فضای کالبدی دانشگاه‌ها گفت: برای هر دانشجو 20 متر مربع باید در نظر گرفته شود که در حال حاضر در دانشگاه زنجان این میزان 10 متر مربع است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم در پایان گفت: دانشگاه زنجان به عنوان دانشگاه مادر در استان باید محور توسعه قرار گیرد زیرا این دانشگاه جزو دانشگاه‌های معتبر کشور بوده و دانشجویان و استادان نخبه‌ای دارد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: هیات علمی ، دانشگاه
ارسال به دوستان
روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است