فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۵۸۱۹۷
انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۳

فرزندآوری؛محور حمایت وزارت ارشاد از رسانه‌ها

عصر ایران
انتظامی افزود: اگرچه در جمع عده ای از متدینین تبلیغ می شود دولت نظارتی بر رسانه ها ندارد اما نظارت بر عهده هیات نظارت بر مطبوعات است که نمایندگان حوزه، مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آن حضور دارند.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به سبک زندگی خانواده ها که آهسته آهسته از سنت ما فاصله می گیرد و توجه به موضوع فرزند آوری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بزودی در بسته های حمایتی وزارت ارشاد از رسانه ها قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، 'حسین انتظامی' روز سه شنبه در دیدار با تولیت آستان حضرت معصومه(س) ابراز داشت: هم اکنون هفت محور در موضوعات بسته حمایتی دولت از رسانه ها قرار دارد و هر رسانه متقاضی برای مجوز که در این موضوعات قصد فعالیت داشته باشد به تقاضای آن خارج از نوبت رسیدگی شده و اگر در مرحله انتشار باشد حمایت سه برابری نسبت به حمایت های عادی خواهد شد.

وی با اشاره به این هفت محور گفت: رسانه هایی که به موضوع قرآن، احکام اسلامی و شعائر دینی ،فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی به جای سبک غربی،موضوع اقتصاد مقاومتی، ترویج زبان فارسی، ترویج همبستگی ملی و افزایش سواد علمی جامعه بپردازند مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

وی با اشاره به موضوع نظارت بر تبلیغات سردر مغازه ها ابراز داشت: این کار، وظیفه مشترک فرهنگستان ها، شهرداری و نیروی انتظامی است و از این رو پیشنهاد تشکیل شورای پاسداشت زبان فارسی را داده ایم تا این دستگاه ها موظف به همکاری شوند.

انتظامی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که خصوصا در نقاط مرزی داریم به رسانه هایی که مروج همبستگی ملی باشند بی تفاوت نیستیم و از آن ها حمایت می کنیم.

وی افزود: هیات نظارت بر مطبوعات در یک سال گذشته بیشترین جلسات را داشته است و با شخصیت های فاضلی که در آن عضویت دارند تذکر لازم به مطبوعات در عین رعایت حقوق مطبوعات داده می شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طی یک سال گذشته شاهد افزایش 30 درصدی تذکرات نسبت به سابق هستیم و مصوبات شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر مطبوعات ابلاغ می شود و دوره های آموزشی و توجیهی برای رسانه ها نیز در این زمینه برگزار می شود.

وی ابراز داشت: فضای رسانه ای به جهت تنوعی که برخوردار است و مسوولیتی که نظام در برابر مردم دارد شاهد تنوع دیدگاه ها است و باید در چارچوب قانون و شرع و آزادی مسوولانه از آن فضا استقبال کنیم.

انتظامی افزود: اگرچه در جمع عده ای از متدینین تبلیغ می شود دولت نظارتی بر رسانه ها ندارد اما نظارت بر عهده هیات نظارت بر مطبوعات است که نمایندگان حوزه، مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: علی جنتی اولین وزیری است که شخصا در تمام جلسات هیات نظارت بر مطبوعات شرکت می کند این در حالی است که وزرا به علت مشغله زیاد در جلسات شرکت نمی کردند و از قوه قضائیه نیز یکی از قضات عالیرتبه عضو هیات نظارت بر مطبوعات است.

'حسین انتظامی'، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه در سفر یک روزه به استان قم، با استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و شرکت در نشست هم اندیشی با مدیرمسوولان و صاحبان امتیاز کانون های تبلیغاتی و همچنین مدیرمسوولان نشریات و خبرگزاری های استان قم ازدیگر برنامه های وی در سفر به قم می باشد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: دستور برخورد با عریان‌سازی / مهم‌ترین مطالبه مردم متدین، موضوع بی‌حجابی و عریان‌سازی در معابر عمومی است ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند پروازهای رامسر به شیراز، مشهد و بغداد برقرار شد