فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۱۸۸۰
انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۳

باشگاه نفت: صداوسیما حق پخش را سرسری گرفته بود

عصر ایران
وی افزود: از طرف دیگر حرف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حق است. آن‌ها فرصت زیادی به صدا و سیما دادند. قرار بود این ممنوعیت از ابتدای لیگ اعمال شود اما تا امروز که هفته دوازدهم لیگ برتر است به صدا و سیما فرصت داده شد اما این سازمان مساله را سرسری گرفته بود. صدا و سیما نباید این طور عمل کند.
مدیرعامل باشگاه نفت تهران ضمن حمایت از ممنوعیت ورود دوربین های صدا و سیما به ورزشگاه ها گفت: فدراسیون و سازمان لیگ خیلی به صدا و سیما فرصت دادند اما این سازمان مساله را سرسری گرفته بود.

منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ممانعت از ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه‌ها در سه دیدار ابتدایی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: صدا و سیما و فدراسیون فوتبال موجودیت و موضوعیت فعالیت‌شان فرهنگی و اجتماعی است و باید در خدمت مردم باشند، با این تصمیم که گرفته شده است مردم ضربه می‌بینند. به عنوان مثال تیمی مثل پرسپولیس وجهه ملی دارد و در جای جای کشور و حتی روستاهای دورافتاده مردم نباید از دیدن بازی‌هایش محروم شوند.

وی افزود: از طرف دیگر حرف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حق است. آن‌ها فرصت زیادی به صدا و سیما دادند. قرار بود این ممنوعیت از ابتدای لیگ اعمال شود اما تا امروز که هفته دوازدهم لیگ برتر است به صدا و سیما فرصت داده شد اما این سازمان مساله را سرسری گرفته بود. صدا و سیما نباید این طور عمل کند.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران همچنین گفت: فدراسیون باید به باشگاه ها پاسخگو باشد و از آنجایی که بخشی از بودجه باشگاه‌ها براساس حق پخش تلویزیونی پیش‌بینی شده است باید این حق به فوتبال پرداخت شود. ضمن اینکه براساس قانون، باشگاه‌ها نمی‌توانند از اعتبارات دولتی بهره مند شوند.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: هیات دولت و مراجع بالاتر از صدا و سیما باید به مساله ورود کنند و به عنوان حکم بحث حق پخش را حل کنند. آن‌ها باید بررسی کنند که چقدر صدا و سیما از پخش فوتبال درآمد دارد و آن وقت 50 درصد آن را به فوتبال پرداخت کنند.

وی افزود: این پول صرف هزینه باشگاه‌ها و ساخت زیرساخت‌هایی مثل استادیوم می‌شود اکنون باشگاه‌ها مالیات سنگینی می‌دهند و باید برای بازی کردن ورزشگاه‌ اجاره کنند. اگر قرار باشد حق و حقوق فوتبال پرداخت نشود راهی نمی‌ماند جز آنکه آن را از حالت حرفه‌ای به آماتور بازگردانیم.

قنبرزاده ادامه داد: از طرفی در قانون آمده که ورزش باید خصوصی شود و بخش خصوصی زمام امور را به دست گیرد اما از سوی دیگر حق و حقوق فوتبال پرداخت نمی‌شود که این با قانون و سیاست‌های کلان نظام همخوانی ندارد.

مدیرعامل باشگاه نفت ضمن تایید دوباره تصمیم فدراسیون مبنی بر راه ندادن دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه‌ها گفت: راه دیگری برای فوتبال باقی نمانده بود. 16 باشگاه لیگ برتری پای این تصمیم را امضا کردند و در واقع رییس فدراسیون، وظایف سازمان لیگ از سوی 16 باشگاه لیگ برتری وکالت دارند که در این باره تصمیم بگیرند و این حق قانونی آن‌ها است.

قنبرزاده همچنین گفت: نکته مهم دیگر این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در بررسی لیگ‌های حرفه‌ای این قاره به قرارداد منعقد شده با شبکه‌های دولتی یا غیردولتی توجه می‌کند و این در حالی است که سازمان لیگ هنوز قراردادی با صدا و سیما امضا نکرده است و این مساله می تواند مشکل‌ساز شود. متاسفانه پس از چندین جلسه که با مسئولان صدا و سیما برگزار شده این مساله حل نشده و حالا باید مراجع بالاتری مثل هیات دولت ورود کنند تا ماجرا ختم به خیر شود.
برچسب ها: صدا وسیما ، فدراسیون
ارسال به دوستان
شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک