فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۳۰-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۲۱۲۳
انتشار: ۲۱:۴۹ - ۳۰-۰۷-۱۳۹۳

وزیر بهداشت: شناسایی 5 مورد مبتلا به کرونا در کشور

عصر ایران
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال پنج مورد بیمار مبتلا به کرونا ویروس در کشور شناسایی و نسبت به مهار این بیماری اقدام شد واکنون هیچگونه نگرانی درمورداین بیماری و ابولا در کشور وجود ندارد.
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال پنج مورد بیمار مبتلا به کرونا ویروس در کشور شناسایی و نسبت به مهار این بیماری اقدام شد واکنون هیچگونه نگرانی درمورداین بیماری و ابولا در کشور وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی قاضی زاده روز چهارشنبه در دیدار عمومی خود با مردم شهرستان ابهر، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این حوزه برنامه های متعددی دارد، افزود: پنج مورد بیمار مبتلا به کرونا ویروس از افراد به هنگام بازگشت از سفر خانه خدا در پایگاه های بهداشتی فرودگاه های کشور شناسایی و نسبت به درمان آنها اقدام شده است.

وی یادآورشد: هم اکنون هیچگونه نگرانی در مورد بیماری کرونا ویروس و ابولا در کشور وجود ندارد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال برای اولین بار و پس از سال های متمادی موردی از ابتلا به بیماری وبا در کشور گزارش نشده و این، دستاوردی مهم در حوزه بهداشت و درمان بشمار می رود.

هاشمی قاضی زاده، با اشاره به افزایش بیماری های مختلف در کشور خاطرنشان کرد: طی بررسی های انجام شده 15 درصد مردم ایران به بیماری فشار خون مبتلا و 50 درصد نیز از بیماری فشار خون خود بی اطلاع هستند.

وی ادامه داد: مصرف روغن در ایران دو و نیم برابر متوسط جهانی است که به نوبه خود بیماری های قلبی عروقی را به دنبال دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف نمک و شکر بیش از گذشته در بین مردم افزایش یافته که حل این معضل نیازمند فرهنگ سازی است.

هاشمی قاضی زاده، ارتقا خدمات بهداشتی درمانی در کشور را نیازمند تعامل سازنده مجلس با دولت و قوه قضاییه خواند و تاکید کرد: ثبات در این بخش، نیازمند تعاملات تنگاتنگ این سه مجموعه است.

وی از تقویت خانه های بهداشت روستایی در کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مکمل های غذایی مورد نیاز نوزادان و مادران باردار بیش از گذشته ارائه می شود.

هاشمی قاضی زاده تاکید کرد: دولت درصدد رفع مشکلات مردم بویژه تورم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وعده داد، بیمارستان 220 تختخوابی شهرستان ابهر، با تامین اعتبارت لازم در مدت زمان دو سال به بهره برداری برسد و تجهیزات مورد نیاز آن نیز در کوتاهترین زمان ممکن خریداری و نصب شود.

برچسب ها: وزیر بهداشت ، کرونا
ارسال به دوستان
ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم