فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۳۳۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۳۳۱۴
انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۳

انفجار موشک فضایی پس از پرتاب (+عکس و فیلم)

عصر ایران
این سفینه حامل تدارکات و کالاهای مورد نیاز فضانوردان بود که عصر روز سه شنبه به وقت محلی از پایگاه ناسا در ساحل ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا پرتاب شد اما این ماموریت شکست خورد.
موشک حامل سفینه فضایی باری چند ثانیه پس از پرتاب، در آسمان منفجر شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، این سفینه حامل تدارکات و کالاهای مورد نیاز فضانوردان بود که عصر روز سه شنبه به وقت محلی از پایگاه ناسا در ساحل ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا پرتاب شد اما این ماموریت شکست خورد.

این سفینه باری حامل دو تن کالای مورد نیاز برای فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی بود.

بی بی سی هم نوشت: یک موشک بدون سرنشین که قرار بود برای ایستگاه بین المللی فضایی بار ببرد پس از پرتاب از سکویی در ایالت ویرجینیای آمریکا منفجر شده است.

 این موشک از نوع آنتریز که به بلندی یک ساختمان ۱۴ طبقه بود به شرکت خصوصی اوربیتال ساینسز تعلق داشت و چند ثانیه پس از ترک سکوی پرتاب در مرکز والوپس فلایت منفجر شد.

علت حادثه هنوز مشخص نیست و گفته می شود کسی در اثر آن آسیب ندیده است.
برنامه اولیه پرتاب در روز دوشنبه به خاطر حضور یک کشتی بادبانی در اطراف محل پرتاب عقب افتاده بود.

این سومین پرتابی بود که شرکت اوربیتال ساینسز طی قراردادی برای سازمان فضانوردی آمریکا، ناسا، انجام می داد.

این موشک حامل ۲۲۰۰ کیلوگرم تدارکات برای شش خدمه ایستگاه بین المللی فضایی بود.

فرانک کالبرستون معاون شرکت اوربیتال ساینسز گفت: "ما علت حادثه را کشف خواهیم کرد و امیدوارم به زودی چنین شود، و بعد دوباره کار را به مسیر عادی خواهیم انداخت."

او اضافه کرد: "همه ما قبلا شاهد این نوع اتفاقات در این فن بوده ایم، و همیشه دیده ایم که تیم های مسئول خود را بازیافته اند و ما هم چنین خواهیم کرد."

کالبرستون گفت که کسی مجروح نشده و تیم تحقیق درحال بررسی داده هاست تا علت را دریابد.

او گفت که معاینه لاشه و بقایای موشک چهارشنبه صبح شروع می شود.

ویلیام گرستنمایر از معاونان ناسا در مورد این حادثه گفت که هرچند ناسا از حادثه امروز مایوس است اما "شرکت اوربیتال توانایی فوق العاده ای در دو ماموریت اولش به ایستگاه فضایی در سال جاری نشان داده و ما می دانیم که توانایی تکرار آن موفقیت را دارد."

او گفت که پرتاب موشک کاری بسیار دشوار است.

جاناتان آموس خبرنگار بی بی سی می گوید که تحقیقات مسلما بر موتور ای جی-۲۶ موشک متمرکز خواهد بود.

این موتور در عمل نمونه اصلاح شده واحدهای ساخت روسیه است که اصلا برای موشک موسوم به "ماه شوروی" ساخته شده بود.

ناسا در تلاش بوده است عملیات انتقال بار به ایستگاه بین المللی فضایی را به بخش خصوصی واگذارد. اوربیتال ساینسز یکی از این شرکت ها بوده است.

با این حال خبرنگار بی بی سی می گوید که این حادثه تهدیدی را متوجه تامین تدارکات برای ایستگاه فضایی نمی کند.

موشک های دیگری هست که این وظیفه را انجام خواهند داد.

انفجار موشک فضایی پس از پرتاب (+عکس و فیلم)

انفجار صاروخ أميركي بعد ثوان من إطلاقه للفضاء

انفجار صاروخ أميركي بعد ثوان من إطلاقه للفضاء

انفجار موشک فضایی پس از پرتاب (+عکس و فیلم)


برچسب ها: سفینه ، موشک ، ناسا
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵۲
غیر قابل انتشار:
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
45
155
خدا رو شکر نتونستند از ما جلو بیافتند
بخیل...
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
73
205
امریکایی ها روزی ۱۰۰تا فضاپیما پرتاب می کنن. حالا یکی اینجوری میشه. سریع میایید قضیه رو گنده می کنید.
دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند» معابد یونان در برابر روم؛ تقابل کمال هندسی و شکوه امپراتوری (+اینفوگرافیک) تاریخ به روایت تصویر / لحظه بازداشت چه گوارا در بولیوی شاهکار تلسکوپ اقلیدس: ثبت پرجزئیات‌ترین تصویر از قلب راه شیری با ۲۶ ساعت رصد(+عکس) چند قدم در روز برای جبران ساعت‌ها نشستن کافی است؟