فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۷۲۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۲-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۶۷۲۲۷
انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۲-۰۹-۱۳۹۳

اوباما : اگر با ایران توافق کنیم کنگره را راضی می کنم

عصر ایران
اوباما در مصاحبه با ای بی سی اظهار امیدواری کرد با رسیدن به یک توافق خوب با ایران ، نه تنها رابطه ایران و آمریکا احیا شود بلکه رابطه ایران و کشورهای منطقه و جامعه جهانی شاهد بهبود باشد.
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد در صورت حصول توافق جامع هسته ای با ایران می تواند کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان را راضی کند.

به گزارش عصر ایران اوباما در مصاحبه با برنامه " این هفته " شبکه خبری "ای بی سی " آمریکا با اذعان به وجود اختلافات و شکاف عمیق در مواضع دو طرف مذاکرات هسته ای ، تاکید کرد :" اطمینان دارم اگر بتوانیم به توافق  جامع با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور برسیم نه تنها می توانم کنگره امریکا را بابت این توافق راضی کنم بلکه مردم آمریکا  را متقاعد می کنم که اقدام درستی انجام داده ایم."

اوباما در توصیف توافق خوب با ایران گفت که این توافق باید ایران را از دست یابی به سلاح هسته ای بازدارد.

ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و بر حق خود برای استفاده صلح آمیز از چرخه کامل سوخت هسته ای تاکید می کند.

جمهوریخواهان مخالف اوباما از 3 ژانویه سال جاری میلادی (کمتر از دو ماه دیگر) کنترل کنگره آمریکا متشکل از دو مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار خواهند گرفت.

مخالفان جمهوریخواه اوباما تهدید کرده اند در صورت به دست گرفتن کنترل کنگره طرح  تشدید تحریم های ایران را به صحن سنا کشانده و آن را تصویب خواهند کرد.

اوباما در یک سال گذشته از کنگره خواسته بود این طرح را به رای گیری نگذارد، چرا که به گفته کاخ سفید تشدید تحریم های ایران، تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل مساله هسته ای ایران در قالب توافق اولیه ژنو 2013  را بی اثر خواهد کرد.

اوباما در مصاحبه با ای بی سی اظهار امیدواری کرد با رسیدن به یک توافق خوب با ایران ، نه تنها رابطه ایران و آمریکا احیا شود بلکه رابطه ایران و کشورهای منطقه و جامعه جهانی شاهد بهبود باشد.

رییس جمهور آمریکا با این حال تاکید کرد انتظار ایران برای لغو فوری تحریم ها واقع بینانه نیست و تحریم ها فورا لغو نخواهند شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۴۷
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
179
50
عجب!!!!!!!!!!!!!!
وعده نسیه برادر اوباما؟!
نه اینکه به ژنو خیلی عمل کردید!!
ثالث
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
194
37
کاره ای نیستی اقای اوباما دنیا میداند عروسک کنگره ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
10
186
به امید خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
170
50
آقای اوباما، خواجه عاقل! اول کنگره رو راضی کن ، بعد بیا بشین پای میز مذاکره. اینطوری بهتر نیست؟!!!
آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه اروپا گرم ترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند تنش آبی در ۹ شهر و ۲۷ روستای خراسان جنوبی حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران اولین حضور عمومی سردار قاآنی و سردار ذوالقدر بعد جنگ (عکس)