۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۰۸۳۴
تعداد نظرات: ۲۷۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲-۰۱-۱۳۹۴
کد ۳۹۰۸۳۴
انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲-۰۱-۱۳۹۴
اعزام و یا لغو اعزام زوار به حج عمره موافقان و مخالفان خاص خود را دارد و در این رابطه دیدگاه ها متفاوت است.
موضوع روابط ایران و عربستان در سال های گذشته فراز و فرود فراوانی داشته و همواره موضوعاتی چالشی بین دو کشور حاشیه  ساز بوده است.
کافه گفت و گو / لغو حج عمره

غیر از اختلافات دو کشور بر سر مسائل منطقه ای در حوزه روابط دو جانبه برخی اقدامات طرف سعودی همواره بحث لغو سفر حج ایرانیان را مطرح کرده که از آن جمله می توان به بدرفتاری ها با زوار،گردن زدن برخی ایرانیان و چندی قبل نیز کارشکنی در صدور ویزا برای زوار ایرانی و اخیرا هم تجاوز به دو زائر نوجوان در فرودگاه جده.

از طرفی اعزام و یا لغو اعزام زوار به حج عمره موافقان و مخالفان خاص خود را دارد و در این رابطه دیدگاه ها متفاوت است.

شما در این رابطه چه دیدگاهی دارید؟


اگر سابقه تشرف به حج را داشته اید تجربه تان از برخوردهای سعودی ها با زوار چگونه بوده است؟

آیا فکر می کنید لغو سفر حج عمره به نفع کشور است؟

مضرات احتمالی لغو سفر عمره از نظر شما چیست؟

ارزیابی شما از سیاست خارجی ایران در خصوص روابط با عربستان چیست؟


کافه گفتگو تا ساعت 14 باز است و شما می توانید دیدگاه های خود را در رابطه با این موضوع بیان کنید و با مشارکت در بحث درباره دیدگاه های سایر کاربران اظهار نظر کرده و تبادل دیدگاه داشته باشید.




برچسب ها: کافه گفتگو ، عمره
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۷۵
در انتظار بررسی: ۱۶۶
غیر قابل انتشار: ۲۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
23
408
من موافقم كه عمره براي يك بازه زماني 5-10 ساله بسيار بسيار محدود شده و مثلا فقط افراد بالاي 60 سال و آن هم فقط يكبار مشرف شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باید کاری کرد تا مردم دیگر کشور ها از این افتضاح با خبر شوند
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
نه یا زنگی زنگ یا رومی روم. تحریم دست و پا شکسته معنا ندارد. کلا همه باید انصراف دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حتی از این هم محدودتر!
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر من ایران به خاطر مسایل سیاسی نمیتونه عمره رو تحریم کنه از مقابله به مثل اونها برای تحریم تمتع و بهانه جویی هاشون تو این مقطع زمانی هراس دارند.
یادتونه تو مذارکات قبلی پاشند عربها رفتن ژنو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حج عمره باید به طور کلی لغو شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دوستان عزیزی که خواست تعلیق در محدوده زمانی فقط عمره را دارند یا محدودیت سنی یک مطلبی هست که به نظر بنده از این اتفاق اخیر تجاوز خیلی مهمتره و دوستان خیلی به اون نپرداختند اون را با یک سوال مطرح میکنم : آیا میتوان به کشوری که خون بیگناهان شیعه و غیر شیعه رو به زمین میریزه کمک کرد و یا کاری کرد که اون از قبل ما درآمد کسب کنه و با همین پولها به کشتار بیگناهان ادامه بده؟؟ خب جواب این از نظر بنده بسیار واضحه و به نظر من نه الان بلکه از زمانی که عربستان دست به سرکوب و کشتار گسترده شیعیان بحرین زد و الان هم در یمن با بمباران شهروندان بیدفاع داره نسل کشی میکنه کاری بکنیم که حتی یک ریال از قبل ما درامد کسب کنه محل اشکال اساسی هست حالا البته من چون مرجع صدرو فتوی نیستم نگفتم حرامه اما از نظر اخلاقی قطعا تمام دوستان قبول دارند که نباید به کشورهای متجاوز کمک اقتصادی کرد پس از این منظر هم نمیبایست حتی یک نفر هم به عمره ...
»حمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ما نباید سهمیه مان را ازدست بدهیم زیرا بعدا گرفتن آن غیرممکن خواهد شد
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من امروز و دقیقا در همین ساعت می بایست در فرودگاه ساری جهت عزیمت به عمره می بودم اما به دلیل همین مسائل از این سفر بازموندم اما از نرفتنم ناراحت نیستم و نتیجه اش را به فال نیک میگیرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
18
532
حج مدت هاست که از یه عبادت به یه سفر گردشی و توریستی تبدیل شده.
در حالی که این همه خانواده نیازمند در داخل کشور خودمون داریم، چرا باید دلار هامون رو خرج سعودی ها کنیم که بعدن بره تو جیب تروریست ها؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
چرا وقتي اسم سفر حج مي آيد همه درد نيازمندان را مي گويند و نفرت اعراب
ولي وقتي صحبت از امارات و تفريح و سرمايه گذاري ميشود خيلي باكلاس و خوب است
سو استفاده قطر از منابع نفت و گاز مشترك عيبي ندارد
يا برخورد پليس تركيه و ارمنستان با ايرانيها مثل شاهزاده ها است
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
21
458
من موافق لغو حج عمره هستم،به هر طرف رو کنید خدا انجاست،نه خدا نه بندش راضی نیست برای دیدن کعبه این همه بی حرمتی رو تحمل کنیم.
پاسخ ها
حج عمره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بهتره محدود کنن
چون اگر لغو شود همین عربستانی می گویند ایرانیها مسلمان نیستند که به حج نمی روند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
پس چراخداونددرقران برای کسانی که توانایی مالی دارندواجب کرده.قران رامطالعه کن عزیزم.
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
جناب ناشناس متن رو بخون عزیزم، حج عمره نه حج واجب،ضمن اینکه حج تمتع هم که باشه واجب نیست بخاطرش به شرف و ناموس ما تجاوز بشه ما علاوه بر دین شرف و غیرت و انسانیت هم داریم ،کاری که اینها دارن می کنن اسرائیل با فلسطین ها نمی کنه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باباجون قران گفته یک بار نه هرسال هر سال اونم برا تفریح.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
عزیزی که میگی اگه نریم میشیم نامسلمان از دید وهابی ها، اگر هدفت از رفتن مکه تظاهر هست پس بهتره نری. بعدش ما مگه دینمون رو از اینا گرفتیم منتظر تایید حضرات باشیم
رئوف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حقیقت اینه که انسجام اجتماعی ما کمه. این موضوع هم بهانه ای شد تا مردم انسجام خودشون رو نشون بدن اما به روش نادرست. متاسفانه برخی هستند که نانشان در اختلاف است. آنها از ته قلب هیچ اعتقادی به واجبات ندارند. وحدت و انسجام واقعی در حفظ حقوق همدیگر و نیز اعنقاد راستین به پیشرفت ممکلت و رابطه ی صحیح با دنیا است. متاسفانه در فضای مجاری این روزها آدم چیزهای بسیار زشتی می بیند. از توهین و افترا و حتی نظراتی که با اسلام موافقت ندارد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
11
349
بنده این عمل زشت سعودیها را کاملا محکوم میکنم و خواستار لغو سریع حج عمره و رسیدگی مسئولین به این امر مهم هستم
پیام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
8
312
عربستان از این راه درآمد هنگفتی به دست میاره. هیچ لزومی نداره تا وقتی که حکومت عربستان یک حکومت نامشروع اسراعیلی است، برای حج رفتن اقدام کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
استاد، ممکنه از این راه درآمد هنگفتی به دست بیاره، اما ببین چند درصد زائرین ایرانی این درآمد هنگفت رو تامین میکنن. کافیه آمار رو نگاه کنی، یا از عصر ایران بخوایم منتشر کنه درآمد نفت و گردشگری زیارتی عربستان در سال چقدره و چقدرش رو ایران توش سهم داره، بعدن میتونی بفهمی سهم ما هنگفت نیست و ناچیزه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دوست عزیز، بر پایه چه اطلاعاتی میفرمایید درآمد هنگفت ؟!!
متاسفانه یه باور عمومی اشتباه بین افراد رایجه و اون اینه که مثلاً ما با سفر حج عربستان رو ثروت مند کردیم !!!
حالا به جای فرض و ... بد نیست یکبار هم با عدد این آمار رو بررسی کنیم :

تعداد افرادی که در طول سال از ایران برای حج عمره میرن :
حدود 1 میلیون نفر در سال،
هزینه هر نفر = 2.5 میلیون تومان ( که از این مبلغ حدود 1 میلیون تومن پول بلیط هواپیمای شرکت ایرانیه )
این هم لینک هزینه ها :
http://qom.haj.ir/Portals/0/doc/umrah93-mali6.jpg
که برای سفر 21 روزه هست ( سفر 16 روزه هم داریم که کمتر میشه )
بخش دیگه ای از این پول هزینه هتل میشه که عموماً مدیریت و پرسنل ایرانی دارن ! غذاها هم توسط آشپزخانه های ایرانی تامین میشه !
اصلاً فرض میکنیم همه اون میانگین 2.5 میلیون تومن هم مستقیم و به عنوان سود خالص بره تو جیب عربستان و از گردش مالی مربوط به هواپیمایی های داخلی و پرسنل ایرانی مربوط هم صرف نظر کنیم.
و باز هم فرض کنیم هر نفر 2.5 میلیون تومن در عربستان خرید انجام بده ! که البته واقعاً به این مبلغ نمیرسه ( من خودم حج دانشجویی رفتم و یادمه کلا 300-400 دلار بردم ) و عموماً هم سایر افراد تو همین رنج هزینه کردن.
میشه نهایت 5 میلیون تومن بابت هر نفر. ضرب در 1 میلیون نفر = 5 هزار میلیارد تومن.
با فرض دلار 3000 تومن میشه حدود 1.6 میلیارد دلار در سال.
حالا فروش نفت عربستان در روز چقدره ؟!
حدود 10 میلیون بشکه نفت در روز ! با فرض قیمت 50 دلار فعلی میشه روزی 500 میلیون دلار.
یعنی کل پول حج = فروش کمتر از 3.5 روز نفت عربستان !!!
همه این فرض ها هم بر پایه قیمت نفت 50 دلاری فعلی، دلار 3000 تومنی، و فرض اینکه همه اون پول ها به طور مستقیم و خالص به جیب عربستان بره که نمیره !
چون بخشی از اون بلیط هواپیمای شرکت های داخلی میتونه باشه، بخش دیگه هزینه پرسنل ایرانی مربوطه ...
و اما سوغات هم عموماً محصولات چینی هستن ! در اصل این پول سوغات تو جیب چینی ها که تولید کننده اصلی هستن میره ! البته شما همون جنس رو میتونین تو ایران هم از یه هم وطن ! با سود چند برابر همون فروشنده عرب که معمولاً خیلی منصف تر و صادق تر هستن بخرین !
خلاصه اینکه به جای این توهم سازی ها که عرب ها از پول حج ما ثروتمند شدن، باید به چیزایی فکر کنیم که باعث شده تولید نفت ما 1 میلیون بشکه باشه و عربستان 10 میلیون ... یا سرمایه گذاری هایی که در دنیا کردن اینقدر براشون سودآور و پول ساز باشه ...
رمز ثروتمند شدن اونها مدیریت هوشمندانه تر و بهتر علیرغم داشتن پتانسیل های کمتره ! و همچنین درگیر توهم سازی و توقف در تاریخ نشدن !
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دوست عزیز 10:29 باید عرض کنم که باید این اعتراض صورت بگیره و شاید مردم دیگر کشورها هم متوجه بشوند انشاء الـ
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دوست عزیز شاید درامدی که عربستان از حج عمره ما داشته باشه در قیاس با درامد اون کشور هنگفت نباشه انا برای کشور خودمون چیزی نزدیک به بودجه عمرانی مملکته و مطمعن باش کسر این مبلغ برای سعودیها هم خوش ایند نیست و از طرفی با تبلیغ این عمل شنیع توی دنیا میتونیم مایه ابرو ریزی سعودیها باشیم
10:29
| Germany |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دوستان بابک و حسین: قبول که میتونه برای ما هنگفت باشه اما، اون پول برای هر نفر حداکثر دو یا سه میلیون تومنه که شخص شاید فقط با آروزی رفتن به سفر حج برای خودش جمع و جور کرده یا حتی واقعن گاو و گوسفنداش رو فروخته تا آخر عمری بره زیارت. من چون خودم به عینه دیدم. خب، حالا با این پول های ریز ریز چکار میتونن بکنن.فوقش میزارن تو بانک دیگه. اینطوری به عمران مملکت کمک میشه؟ نمیدونم شایدم بشه. اما همین کشور ما اومده و برای 15 سال آیندش در حج تمتع فیش فروخته و ثبت نام کرده. اون پول ها خودش داره به کشورمون کمک میکنه دیگه...
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
20
306
كلا لغو شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
:) خیلی موافقتم
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
نمیشه یکجانبه و بی گدار به آب زد.
اگه مقابله به مثل کنن و تمتع رو هم تحریم کنن؟؟
اگه دست به یکی کنن و توی تحرمی های سیاسی اقتصادی با آمریکا و اسراییل همدستی کنن
اگه جلوی مذاکرات رو بگیرند...

همه اینها چیزهایی هستش که دولت داره ملاحظه میکنه تا سنجیده عمل کنه.

کاردار عربستان یا سفیرش آیا احضار شده وزارت خارجه توضیح بده؟ حالا اینو بکنن لغوش پیش کش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
10
193
به نظر من بايد تا مجازات اعدام دو جنايتكار سعودي و تا بازگشت احترام و اعتبار حجاج ايراني اعزام حجاج بايد لغو شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
كلا لغو بشه. فقط حج تمتع باشه
دل آرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
8
161
برا تنبیه سعودی ها باید یکی دو سال تعطیلش کنن.
هیچ اتفاقی نمی افته اگه نریم.
جز اینکه کلی پول تو جیب اونا نمی ریزیم.
مردم ما فقط دنبال تجملات افتادن
حج عمره هم یه نوع تجمل عامه پسند شده. هزاران هزار تومن تبدیل به ریال عربستان می کنیم و سوغاتی می خریم.
هزاران هزار تومن پول هتل و .. می دیم.
در آخر کار به جای اینکه به توریست اهمیت بدن. اذیتش می کنن.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
16
202
من حدود ده سال پیش به این سفر رفتم . به جرات می گویم اقتصاد دو شهر مکه و مدینه کاملا به عمره گزاران ایرانی وابسته است و به صورت غیر مستقیم صنایع تبدیلی غذایی عربستان همانند آب میوه و آب و معدنی و ظروف یکبار مصرف و ... با نبود ایرانیان تا مرز فروپاشی پیش می رود. کافی است چندسالی هزینه های عمره ی خود را صرف امور خیر دیگر چون پرورشگاه ها و آسایشگاه ها کنیم . قول می دهم خود آنان با منت کشی به سراغ ما می آیند و با هزینه ای کمتر از رفتن به مشهد می توانیم به عمره برویم و احدی نیز فکر توهین به ما به سرش نزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
انگار مردم مملکت ما اصلن حساب کتاب نمیدونن. فروپاشی چیه. چرا احساسی هستیم و فقط نوک دماغمون رو میبینیم. اون کار اونها شنیع و غیرانسانی بوده. اما بیاین منطقی حرف بزنیم.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
جناب ناشناس ، اگر دو سال پی در پی بالای هفتاد درصد هتل ها ی مکه و مدینه ، نه ماه از سال خالب بمانند ، همچنان سر پا می مانند . بنده احساسی سخن نگفتم . شما اگر به آنجا تشریف می بردید می دید که تا چه اندازه اقتصاد این دو شهر به ایرانیان پرخرید و پر مصرف وابسته است . زائران سایر کشورها یا در هتل های ارزان قیمت اسکان می کنند یا در صحن مساجد به سر می برند و در بازارها نیز به جز ایرانیان کسی خرید نمی کند . نکند شما خود از دلالان حج هستید که بیشتر از ما حساب و کتاب می دانید؟
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
جناب نشاناس 10:30، انگار شما خیلی حساب و کتاب داری؟ پول حج مردم ما چیزی در حدود 30 درصد بودجه سالیانه این مملکته، حالا شما جوری حرف میزنی که یه چیزی هم باید بدیم تا بهمون تجاوز کنن!
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به هیچ وجه اقتصاد عربستان به زائرین ایرانی وابسته است به خاطر دلایل زیر:
بودجه عربستان در سال 2014، 228 میلیارد دلار است. در صورتی که در عمره امسال 700هزار نفر به عمره بروند و به طور میانگین 2/200/000تومان بابت سفر بپردازند و بافرض اینکه همه این مبلغ به دلار تبدیل بشه و به عربستان منتقل بشه( که این فرض محال است چرا که اقلام زیاد مصرفی زائرین از ایران خریداری میشه و به عربستان منتقل میشه، همچنین حدود 50 درصد پروازهای ما توسط ایرلاین های ایران انجام میشه و همچنین بخشی از این پول جهت خدمات اداری در ایران است) 481 میلیون دلار به عربستان برده میشه. با فرض اینکه هر زائر ایرانی 2/200/000 تومان هم سوغاتی خریداری کنه و به ایران بیاره میشه 481 میلیون دلار. درنتیجه کل مبلغی که در یکسال زائرین ما به عربستان میبرن 1 میلیارد دلار هم نمیشه یعنی یک دویست و بیست و هشتم بودجه عربستان.
قضاوت با خود دوستان.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ببخشید در متن بالا اشتباه رخ داده است:
به هیچ وجه اقتصاد عربستان به زائرین ایرانی وابسته نیست
10:30
| Germany |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
خب آقا مجتبی جواب دادن. من نمیگم پول بدیم بهمون تجاوز کنن. میگم همینطوری تو هوا حرف نزنیم. ضمنن من تو ده سال گذشته قسمت شده و5 مرتبه رفتم و دیدم اونچه رو که شما گفتی اصلن حقیقی نیست و فقط شما دورو بر خودت رو دیدی نه اقتصاد عربستان رو...
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بحث ضربه به اقتصاد عربستان نیست بحث اعاده حیثیت خودمون هست داریم میگیم وقتی اینطور هتاکی میکنند نباید بریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
19
197
حج واجبم باید لغو کنند تا برخورد ها درست شود پول یا مفت میره تو حلق این عرب ها
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
چیزی را که خداوند واجب کرده نباید لغو بشه مثل نماز چطور میشه نخوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دوست عزیز من!
اگه موقع نماز هم خطری برای شما پیش بیاد شکستن نماز واجبه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
166
32
به نظر من حذف کردن حج با توجه به فرامین دین اسلام در این زمینه چندان عاقلانه و درست به نظر نمی رسه ولی باید این سفر را محدود کرد.مثلا حداقل و حداکثر سن برای اون قرار داد.از فروش حج به صورت قسطی و وامی جلوگیری کرد(با توجه به شرط تملک مالی برای این فریضه) و...
به طور کلی حج را از حالت یک سفر سیاحتی خارج کرد و مایه مذهبی رو به اون برگردوند
با این کار هم تعداد سفرها کمتر میشه وهم اینجوری نیست که همه حتی کسایی که خیلی هم مذهبی نیستند برن به این سفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دوست عزیز بحث راجع به حج عمره هست نه واجب
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
فرقی نمی کنه برادر...
در مورد چیزایی که گفته شد فرقی بین عمره و تمتع وجود نداره
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
سلام
به نظر من هم رفتن به عربستان توسط ايرانيان بايد محدوتر شود.
بحث حج از مباحث ديگر (تجارت و توريست) جدا شود
حج عكره براي هر نفر فقط يك بار گردد.
شرايط سني سخت گيرانه ايجاد گردد.
سقف ارز و پول خروجي براي هر حاجي مشخص شود (حتما نبايد برا كل خاندان از اونجا سوغات خريد)
از لابي هاي كشور عربستان واحمه نداشت
نظام كشور عربستان بسيار شكنندست.
من با نظر محدود شدن اين مضوع موافقم ولي مهم اينه كه سازمان حج و زيارت و دوستانشون چي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگه اینهمه حاجی که داریم 20 درصدشون حلال و حرام را رعایت میکردند مملکت الان گلستان بود .حیف که حج هم جزو سفرهای سیاحتی شده.حیف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
144
اگر حج عمره رو متوقف هم نمی کنید، حداقل جلوی این حالت فعلی که دولت به دانشجوها وام می ده که زورکی بفرستشون حج رو بگیرید
ناشناس
Spain
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
146
18
تنها کانال ارسال کمک و ارتباط با شیعیان عربستان همین عمره است که در صورت تعلیق این شیعیان مظلوم وضعیت بسیار بدتری را شاهد خواهند بود
لازم به ذکره که سعودی بسیار مشتاقه که ایران عمره رو متوقف کنه
چون تندروهای وهابی خیلی وقته که دارن برای این امر به سعودی فشار وارد میکنن
محدود شدن عمره بهتر از توقف اونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
63
30
به نظر من تهییج جامعه ورفتارهای تند اوضاع رو بدتر میکنه.رفتار بچه ها و آدمهای احساسی صفر ویک هستش.ولی انسان معقول به این فکر میکنه که اینها تا ابد همسایه ما هستن.حتی اگر عربستان تجزیه بشه هر بلایی سرش بیاد که احتمالش هم کمه باز بازمانده هاش همسایه م خواهند ماند.نباید کینه را شدیدتر کنیم.آلمان فرانسه رو تصرف کرد ولی اکنون با درک وشعور دو کشور پیشرفته در کنار هم هستند.واقعیت اینه یکی از لازمه های پیشرفت داشتن منطقه ای پیشرفته وامن هست.اینکه ما فقط امنیت وپیشرفت رو فقط برای خودمون بخوایم دست نیافتنیه.ما باید فضا رو از تخاصم به سمت رقابت ببریم با گفتگو با اطمینان خاطر دادن...وگرنه اگه جنگ و نزاع دو کشور مذهبی بشه...
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من با نظر شما بطور کلی موافقم ، و نشانه عقلانیت میدونمش ، ولی در عین حال مغایرتی نداره با اینکه در عین عقلانیت و رفتار دوستانه سعی کنیم این کار غیر واجب رو تعطیل کنیم . حداقل از نظر اقتصادی به نفع کشور هست .
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
برادر من، مگه ما همسایه همین کشورها نیستیم که تا تونستن مارو تحریم کردن و دیگه از دبی نمیذاشتن برای ما جنس ترخیص بشه؟ کجای کاری؟ اتفاقا اگه تحریمش کنن حساب کار میاد دستش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
عقلانیت گمشده این جامعه است.احساساتی وبعد پشیمانی...
ساراي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
8
99
من به عنوان يك دختر 22 ساله برخورد بدي از پليس ها و افراد دولتي نديدم، اما مردم و كسبه بسيار چشم چران بودند (تعداد نسبتا زيادي) به طوريكه واقعا من و دوستانم به طور خودجوش از روبنده استفاده مي كرديم. ايران بايد در زمينه اتفاق اخير موضع گيري شديدي به عمل آورد و حج براي ميان مدت بسيار محدود شده يا لغو شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دختر خانم واجب بود تشکیل خانواده میدادی؟ چرا پول جهیزیه رو به عربها دادی؟
بدبخت این پدرت!!!!!!!!
ساراي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دقيقا از تو جوب پيدا ميكردم تشكيل خانواده ميدادم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من هم يه خانوم هستم. چه لزومي داره يه دختر 22 ساله بره حج؟ پولي كه بايد صرف آباداني كشور و ثروت ملي بشه، اين افراد از روي چشم و هم چشمي و يا هر چيزي ميريزن به جيب عربها كه خدا رو در عربستان پيدا كنند؟؟
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
6
111
مخالف عمره و موافق تمتع هستم.
مخالفم چون: 1- عزت ایران و ایرانی حفظ نمی شود
2-خارج شدن چندین میلیونی ارز از ایران
3-کمک به کشوری که دشمن شماره یک شیعه و ایرانیست
4-کمک به کشوری که مقام اول پرورش تروریست در جهان را دارد5-کمک به کشوری که برای ضربه به اقتصاد ایران نفت خودش را ارزان می فروشد چرا چون منبع درآمدی چون حج دارد!6-عربستان کشوریست که حامی درجه 1 صدام بود
7-از همه مهمتر مخالفم چون عده ای فکر می کنند ما باید به عربستان برویم تا نشان دهیم ایرانی ها مسلمان انند.
و...
پاسخ ها
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بسیار بسیار متین و صحیح فرمودید.
ناشناس
Spain
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
52
38
بهتره حجاج خرید سوغات از بازارهای سعودی را تحریم کنن تا اینکه عمره متوقف بشه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
9
37
سلام.
راستش من حدود ده مرتبه ای رفتم. چه به عنوان زائر و چه به عنوان عوامل اجرایی.
البته تو این مدت اتفاقی شبیه به این مسائلی که تو این ماه های اخیر و خصوصا اتفاق فرودگاه جده رو ندیدم. چرا، اگه مواد مخدر پیدا کنن خیلی بد برخورد میکنن.
این هم که لغو بشه یا نشه اونقدی مهم نیست که تصمیمی که قراره گرفته بشه باید برای کل امسال باشه،مهمه. یعنی اگه لغو شد از همین الان هم عمره و هم تمتع لغو بشه. شل کن سفت کن نباید باشه. اینکه حالا فعلن لغو بشه تا بعد باز ببینیم چی میشه نداشته باشیم. خسارت های مالی و معنویش رو هم گردن بگیریم. مالیش که معلومه، معنوی هم خب ممکنه روحیات افراد در لغو شدن سفر مکه متفاوت باشه. البته حتمن همه از تصمیم نظام حمایت می کنن اما به هر حال آدم ها متفاوتن. البته باید این کار طوری صورت بگیره که اقتدار ایران هم زیر سوال نره. فرض که ما بگیم لغو، خب طرف سعودی ککش هم نگزه، که لغو کردی خب لغو کن.مقصوذ که اگه هم میخوایم نریم باید از این به نفع خودمون بهره برداری کنیم نه اینکه بگیم ما نمیایم اون طرفم بگه خب نیاین....
خدا خودش همه رو هدایت کنه به راه درست ان شاالله...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
7
91
من موافق لغو هستم.چون مطمئن هستم خدا هم به بی حرمت شدن بندگانش راضی نیست.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
7
62
من معتقدم حج عمره حتما باید لغو بشه ، البته نه بصور دستوری. باید تمام اونهایی که به این امر معتقد هستند در این مورد تبلیغ و فرهنگ سازی کنند و صدا و سیما هم جهت تبلیغات خود رو به این سمت متوجه کنه . به اعتقاد من ظرف یکی دو سال تعداد متقاضیان حج عمره بقدری کم خواهد شد که قابل توجه نباشه . البته مطئنا کسانی هم هیتند که از این راه در آمد دارند و ممکنه ایجاد مزاحمت کنند ، اما اگر حرکت عمومی باشه کاری از پیش نمیبرند .
بخصوص وظیفه جوانتر هاست که مسن تر ها رو در این رابطه توجیح کنند .
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ینده هم موافقم ، لغو دستوری حج فایده نداره، باید فرهنگ سازی بشه، وإلا مردمی که واقعاً اعتقاد داردن که باید برن یا خیلی دوست دارن که برن حج، بعد از ممنوع شدنش حتماً یه راهی واسه رفتن پیدا میکنن، مثلاً قاچاقی میرن یا از طریق کشورای دیگه میرن حج.
هرچقدر هم بی احترامی بشه به عشق خونه خدا تحمل میکنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
8
65
من با توجه به شرایط با واجب رفتنشم مخالفم.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
75
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید
مقصود همینجاست بیایید بیایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
66
مضرات لغو سفر؟؟؟؟؟؟؟
خییییلی هم به نفع کشوره .
این پولهای ما عربهارو قلدر کرده. از همین امروز قطع بشه به نفعمونه خدایی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
61
فقط لغو شود
مهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
62
با سلام
کشور عربستان یک کشور وابسته است و بجز نفت هیچ گونه تولیدی ندارد . لطفا سفره عمره را لغو کنید تا متوجه بشوند ضرر این بی حرمتی ها در درجه اول متوجه اقتصاد عربستان است .
پاسخ ها
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
عربستان بزرگترین تولید کننده فولاد
و تولید کننده مرغ و سایر منابع غنی دیگر هستش
بدون مطالعه صحبت نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
سردار، شما که اهل مطالعه هستی دقیقا این اطلاعات رو از کجا آوردی؟
تو جهانی که چین و اروپا و آمریکا و روسیه هستند و حرف اول رو تو همین صنعت فولاد می زنند، بهتره امثال عربستان برن غاز چرونی!
عربستان جز 15 کشور اول تولید فولاد نیست چه برسه به بزرگترین و سایر صنایع دیگر هم همینطور. پس شما اول مطالعه بفرمایید.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
عربستان بزرگترین تولید کننده فولاد؟!!
حداقل یه سرچ میکردی اطلاعاتت زیاد میشد بعد کامنت میذاشتی سردااااار!
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
42
کاملا موافق با این ایده هستن که تشرف به حج عمره که امری مستحب هستش برای چند سال تحریم بشه.
این کار چند تا سود داره:
- اول اینکه عزت نفس خودمون رو نشون میدیدم و درس عبرتی میشه برای دیگر کشور ها که بدونند ایرانی ها به شرفشون ارزش قایلند غیرت دارند.
دوم اینکه لااقل با پولی که میلیون میلیون از جیب هر ایرانی میره میریزه تو جیب این سعودی های نامرد که ظاهرا هم مرام و هم کیش ما هستن ولی دشمن خونی و جونی ما هستند خودمون با دست خودمون دشمنو تقویت نمیکنیم و تو جنایت هاشون شریک نمیشیم. درسته ما پولو میبریم تو بازار و میدیم به بازاری ها متنها از محل همین پول مالیات بازاری ها و هتل دار هاست که آل سعود به ما ها شاخ و شونه میکشه.
سوم اگه رفتن به عمره واقعا تو روحیه و ایمان و توبه واقعی مسلمانهای ما اثر داشت الان باید ایران گلستان میشد. چه بسا حاجی هایی که همه ساله مشرف میشند اما کو عمل...
چهارم همین پول و پتانسیل رو توی خیرات به فقطای خودمون خرج کنیم والا اجرش بیشتره. پدرهایی هستن پول شهریه مدارس بچه هاشونو ندارن بدن. پدرهایی هستن خرج دوای اهل و عیال رو نمیرسونن بدن.
فقط این نیست که هر دفعه هم میرن و میان این حاجی ها میلیونها تومن هم خرج ولیمه دادن میکنن اونم به آدمهایی که خودشون بهتر از این ولیمه رو میخورند و جای شکر ایراد هم میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
40
مقصود تويي كعبه وبت خانه بهانه.
آیدین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
43
من اول یه سوال بپرسم. البته واقعا برام جای سواله و اگه پاسخ بدید ممنون میشم. ایا حج عمره فقط در بین شیعیان رایج هست یا سایر مذاهب هم این مورد رو دارن.
بعد روی سخنم با مسولین هستش.
واقعا مردم ما از امریکا متنفرن یا آل سعود. شما به عنوان نماینده مردم ( نماینده منظورم فقط نماینده مجلس نیست کلی میگم) فقط یک بار هم که شده بیایید و نظر مردم رو تو سیاست خارجی مد نظر بگیرید. به خداوندی خدا حتی در بهترین دوره روابط با عربستان هم از مردم نظر سنجی کنید همه از سعودی ها متنفرن. دقت کنید نه اینکه خوششون نیاد متنفرن.
در باره حج عمره هم از مردم میخوام نه از دولتی ها ایا شمایی که میری حج عمره مطمئنی همسایت با شکم سیر خوابیده. ایا شمایی که به عنوان تکمیل دین به زیارت خانه خدا میری تمام حرف قران و بزرگان رو عمل کردی که حالا فقط مونده باشه مناسک حج. و حرف اخر چند درصد از اونایی که میرن حج عمره 100 درصد هزینه ای که انجام میدن از راه حلال به دست آمده
سميرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
45
من پارسال به مكه رفتم، و شاهد رفتار منزجر كننده عربستاني ها بودم، رفتاري كاملا مغرضانه تنها با ايرانيان داشتند،.
با تمام حس و حال خوب كعبه ، اگر از برخورد عربستاني ها اطلاع داشتم ، هيچ وقت به همچين سفري نمي رفتم،
با لغو حج ،از نظر منطقي، شرعي و روحي كاملا موافقم ،
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
10
15
باید در یک بازه زمانی، حج خیلی خیلی محدود شود و فقط برای افراد بالای 60 سال و فقط یکبار در زمان حیات فرد مجاز شود. تمامی هزینه های حاصل از این محدودیت (که بسیار بسیار زیاد خواهد بود) صرف مستمندان، شهرهای زیارتی و تولید و اشتغال زایی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
23
کشور عربستان به عنوان یک کشور اسلامی باید فضای امنی را جهت زوار کشورهای مختلف فراهم کند، همه ما داستان های بسیاری را در مورد ناامنی فضای این کشور برای بانوان شنیدیم و از سوی دیگر مسئله تجاوز به دو نوجوان ایرانی مسئله کوچکی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. بنابراین ،تمامی کشورهای اسلامی باید به عربستان جهت اصلاح وضع موجود فشار بیاورند و تحریم حج از طرف ما کمترین حرکت است.اگر با این حرکت برخورد قاطعی صورت نگیرد راه برای حرکات بدتراز این باز می شود و دیگر کسی امنیت جهت سفر حج که جز اعمال اصلی هر مسلمان است را نخواد داشت.
ناشناس
-
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
38
بهتراست بزرگان دین وسیاست برای 10سال عمره را حرام نمایند مکه رفن برا حیثیت است نه واسه بی آبروشدن طوری نشه کسی از خطاب حاجی خجالبت بکشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
25
موافقم حذف عمره هستم چرا سرمايه و پولهاي مملكت مان را خرج اين اعراب كنيم
ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
21
کلا عربستان باید به طور همه جانبه تحریم گردد باید تبلیغات کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
42
11
به نظر من اگه لغو نشه بهتره
اونا نیازی به حضور ما در مکه نمی بینن و این ما هستیم که نیاز و علاقه به تشرف به حرم نبوی و خانه خدا داریم به نظرم ما باید این سفر رو تسهیل کنیم درسته که اونا خیلی بد برخورد میکنن مثلا تو بقیع نزدیک بود منو هم به خاطر دعا خوندن بگیرن ولی مسئله اینه که ما بخاطر زیارت می ریم و از وظایفمون حفظ شعائر اسلامیه
امام علی میفرمایند : شما را توصیه می کنم به خانه خدا مبادا آن را خالی گذارید که آنگاه آنان(دشمنان) آن را پر میکنند ( بر آن تسلط می یابند )
درسته که کار اونا ایجاد یک نا امنی برای حجاج ماست ولی به نظر من این روش ( لغو عمره ) برای ما ضرر داره نه اونها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
30
بايد لغوووووووووووووو شود........همين و بس
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
17
من با نرفتن و لغو حج موافقم چرا باید چنین هزینه ای رو صرف جایی کنیم که حتی به یک عذرخواعی هم نمی کنه بهتره یک دفعه ما ایرانی ها برای حمایت از این خانواده ها و همدلی با هاشون این سفر رو کنسل کنیم حتی اگر توسط حکومت این سفر کنسل نشه
هما
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
5
اگرچه در سالهای گذشته همواره نشانه هایی از بازتاب اختلافات بین تهران و ریاض در سطح اجتماع دیده شده است، اما به تناسب بروز بحران یمن و تضاد رویکرد ایران و عربستان درباره این بحران منطقه ای،به نظر می رسد این مساله پررنگ تر شده است.
از سوی دیگر تصور می کنم در انجام اقدام ناشایست فرودگاه جده ، نوعی سیاست وجود داشته که واکنش های بسیار تندی را هم از سوی اقشار مختلف مردم در شبکه های اجتماعی به همراه داشته است.
من به شخصه با ایجاد محدودیت چند ساله و یا لغو عمره به خاطر تاثیرات که بر اقتصاد عربستان خواهد داشت و به نوعی واکنشی به بسیاری از رفتارهای ضدایرانی مقامات این کشور خواهد بود، موافقم. هر چند که تصور می کنم سیاست خارجی ج.ا.ا
ناشناس
Netherlands
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
8
عمره مستحبی باید در کنار عزت ایرانیان باشد و اگر قرار باشد عزت ایران و ایرانی آسیب ببیند همان بهتر ما یک فعل مستحبی را ترک کنیم.
ولی حج چون واجب است بحث دیگری دارد و نباید از سوی ما به این سادگی تحریم شود.
خدمت شما عرض کنم به برکت جمهوری اسلامی ایران و تلاش مسولان امر در سازمان حج و بعثه و دستگاه دیپلماسی ایران زائران ایرانی بهترین ، منظم ترین، تمیز ترین و با برنامه ترین زائران در بین زائران بیت الله الحرام هستند و عربستان باید این را بفهمد.
من خود چندین با عمره رفته ام و بد رفتاری ماموران سعودی را با چشم خود دیدم ولی یک با که آقای هاشمی رفستجانی آمدند عربستان و من هم در آن سال مکه بودم دیدم برخورد شرطه ها در زمانی که آیت الله آنجا بود خیلی بهتر شده بود.
ولی در کل هیچ یک از آنان چشم دیدن شیعه و حقانیت شیعه را ندارند.
مسئولان باید در شرایط حساس تصمیماتی بگیرند که خواسته افکار عمومی است و هم اکنون موقع یک تصمیم مهم در این زمینه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
16
سفر عمره مدتهاست تبدیل به سفری توریستی شده است و بیشتر جنبه سیاحتی دارد. البته ایرادی ندارد که اگر فردی قصد سیاحت دارد بازدید از خانه خدا باشد. اما در شرایط حاضر بنده معتقدم باید حج عمره متوقف شود حتی اگر زیارتی صرف باشد.
درآمد حج عمره برای عربستان در مقابل درآمدهای نفتی رقمی ناچیز است اما دلیلی ندارد ما در مقابل بی احترامی عربستان پول خود را در آن کشور هزینه کنیم. مگر بعد از فاجعه خونین مکه حج تمتع برای چند سال متوقف شد اتفاقی افتاد؟
محمد از بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
14
کاملا موافقم باید سفر حج عمره لغو شود
من تا حالا نرفتم ولی اطرافیانم که رفتن میگن رفتارشون با ایرانیان و دیگر شیعیان بسیار بد و زننده است
قطعا لغو حج عمره به نفع کشور است از خروج ارز ملی حاصل از این سفرها جلوگیری میشه باعث میشه عزت ملی بیشتر تضعیف نشه و به ضرر عربستان است
به نظر من لغو حج عمره هیچ ضرری که ندارد سود هم دارد ولی حج واجب به نظرم لغو نشه شاید بهتر باشه
ایران به عربستان باید به عنوان همسایه نزدیکتر بشه و با هم ارتباط خوب سیاسی داشته باشند
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
22
14
آقا اگر عمره رو لغو میکنید سفر به دبی و ترکیه رو هم ممنوع کنید چرا که اونها هم با ایرانی ها رفتار درستی ندارن ودلیلی ندارد دلار های کشور در دبی مال و فروشگاه های آنتالیا خرج شود
پاسخ ها
احمد رضائیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دوست عزیز این از فقر فرهنگی ماست که هر جایی میرویم در فروشگاه ها به سر می بریم.
شما تشریف ببرید استانبول و جای تاریخی ببینید مانند اروپایی ها .
متاسفانه ادعای فرهنگ و تمدن داریم ولی هر روز داریم فاصله میگیریم .

مردم باید خودشون شعورشون برسه و بدونند کجا بروند .

شما وقتی جایی مهمانی دعوت باشید که برای شما ارزشی قائل نیستند نمی روید . پس انتخاب با شماست .

هرکسی شعور و شخصیت خودشون میبینه و برای مسافرت تصمیم میگیره
45ف56غ65عغ76
-
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
28
10
چرا الکی جو میدیدید اونا از خداشونه ما به اونجا نریم تازه فکر کردید عربستان لنگ درامد ماست بابا از توهم در بیایم خودمون گرسنه ایم هنوز برای دنیا شاخ وشونه میکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
فقط تو يك نفري كه با همه مخالفت مي كني ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اخه مرد مومن اگه خودمون گرسنه ایم چرا پول بی زبون خودمون رو بریزیم تو شکم یکی دیگه؟ 2 خط نوشتی ولی نمیدونی چی نوشتی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
26
از نظر من خدا همینجاست برای دیدنش لازم نیست اینهمه خفت و تحقیر را تحمل کرد باید مسعولان همانطور که از رفتن مردم به اسراییل جلوگیری میکنند حتی اگر قصد سفر جراحیهای خاص باشد از عمره رفتن مردم ساده ونااگاه هم جلوگیری کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
23
به نظر من بهتره فعلا کلا لغو بشه، تا این عربستانی حساب کار بیاد دستشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
12
اگه خودمون رو بزاریم جای خانواده اون دو جوان اونوقت نظرهامون همه اینه که تا رسما از ایران عذر خواهی نشود کلیه سفرهای حج لغو شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
9
به نظر من پول حج باید در یک بنگاه کاملآ مردمی با نظارت افراد صالح وبسیار شفاف تحت بازبینی و پایش جراید و افکار عمومی قرار گیرد وبا عواید آن افراد بی بضاعت را پوشش دهند. و به افرادی که از حج میگذرند و پولش را در راه نجات همنوعان خود صرف میکنند بجای حاجی رسمآ لقب منجی اعطا گردد.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
15
فکر نکنم کشور دوست و برادر چین اجازه بده که ایران به فکر لغو عمره بیافته. کلی رو اقتصاد چین تاثیر منفی میذاره این کار...!!!
علی220
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
11
در حال حاضر رفتن حج به صورت عمره و یا واجب و ورود و خروج به این کشور به هیچ وجه صحیح نمیباشد و مطمینم اگر این رویداد ها در خصوص اتباع هر کشور دیگری اتفاق می افتاد بسیار برای دولت عربستان گران تمام میشد اما افسوس به ما ایرانیها که دیگر نمیخواهیم به خود بیاییم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
12
من با لغو سفر عمره موافقم
سردار 2
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
14
خدمت دوستی که نوشته آب میوه و ظرف و ظورف و پلاستیک و... مکه مدینه رو یاران تامین میکنه
نه جناب هر کشوری موظفه خورد و خوراک حاجی خودشو تامین کنه
واسه حجاج بقیه کشور ها رو ایران نمیده که عزیز به حج رفته .
مگه حج و زیارت فقط یه تور مسافرتی هستش؟؟؟؟
عربستان با این کارها فلج نمیشه اگه فکر میکنیم فقط ضربه اقتصادی میزنیم در اشتباهیم در نوشته قبلی هم عرض کردم جنبه فرهنگی و عزت ملی اش خیلی مهمه
اگه به اقتصاد اونها هم ضربه ای نخوره لااقل به خیر خودمون هست اینو مطمئنم. حاجی های خلخال سال پیش همه جمع شدن پول ولیمه شونو دادن یه دستگاه دیالیز خریدن گذاشتن بیمارستانشون... باید این کارها پر رنگ بشه رسانه ای بشه
ضمنا وزارت خارجه ایران آیا سفیر عربستان رو احضار کرد برای توضیح ؟؟؟؟
ugd
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
8
اول اينكه گله دارم پيام هاي اينجانب را حذف كرديدوهيچكدام راروي سايت نياورديد.تجربه چندسال پيش راداشتيم ولي اعتنا نكرديم اول اينكه وقتي داخل يك كشورميشويم شعارمرگ برملت ودولت ان راكناربگذاريم دوم حج عمره به نشانه اعتراض لغو.سوم حج تمتع نيزچهل سال به بالا .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
9
مگه مافیا حاضرند از سودهای نجومی دست بردارند؟ زهی توهم اگر خیال کردید اینها از منافعشون می گذرند.
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
16
لغو حج عمره / تمتع به نفع کشور است.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
11
سلام و ممنون از این فرصتی که در اختیار گذاشته اید.
با لغو عمره کاملا موافقم . شهروندان ما ارزش دارند و عزت و احترام آن ها مهم است . هرجای دنیا که اندکی بی احترامی به شهروند ایرانی بشود باید عکس العمل نشان داد در آن صورت همه وادار به احترام خواهند شد. واقعا انجام یک عمل مستحب به قیمت هتک حرمت ضرورت دارد؟
معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
10
لغو سفر حج عمره تا اطلاع ثانوی.
فراموش نکنیم این مورد در تاریخ هم بی سابقه نیست. مرحوم آیت ا... صدر، ( اگر اشتباه نکنم پدربزرگ همین آقای مقتدی صدر) در پی ماجرایی که اتفاق افتاده بود، حج را حرام اعلام کرده بودند. دقت بفرمایید : حرام.
حال شما اعتراضات این موضوع در ایران را در نظر بگیرید و واکنش نه چندان مناسب عربستان.
همدردی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
8
سلام
واقعیتش اینه سفر حج یکی از لذت بخش ترین و خاص ترین تجربه های هر انسانی میتونه باشه، اینکه بعضی دوستان میگن چرا پولمونو بدیم به عربا خیلی درست نیست، چطور اونایی که بارها میرن دبی و آنتالیا برای اینکه آزادیه و بهشون خوش میگذره کسی خرده نمیگیره؟ اونا پولشونو به کی میدن؟
اما در شرایط حال حاضر به خاطر غیرت و حفظ شرف ایرانی صلاح نیست، ما 6 نفر بودیم که تمام کارامون رو برای آخر فروردین انجام داده بودیم اما بعد از شنیدن رنج دو نوجوان عزیزمون رفتیم و انصراف دادیم، خواهش میکنم از بقیه هم که انصراف بدبد، حج و اوقاف برای مصالح خودشم که شده شاید عمره رو قطع نکنه اما ما میتونیم نریم.
زنده باد شرف و غیریت ایرانی
معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
5
لغو سفر حج عمره تا اطلاع ثانوی.
فراموش نکنیم این مورد در تاریخ هم بی سابقه نیست. مرحوم آیت ا... صدر، ( اگر اشتباه نکنم پدربزرگ همین آقای مقتدی صدر) در پی ماجرایی که اتفاق افتاده بود، حج را حرام اعلام کرده بودند. دقت بفرمایید : حرام.
حال شما اعتراضات این موضوع در ایران را در نظر بگیرید و واکنش نه چندان مناسب عربستان.
مانلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
4
با تحریم حج عمره و لغو تمام سفرهای عمره کاملا موافقم.

چرا باید برای ادای یک امر مستحب پول کشورمان را به امرای عربستان بدهیم و آنها در عوض به ملت اصیل ما بی حرمتی کنند؟؟؟

اگر به اطرفمان خوب نگاه کنیم ما به اندازه چهار گوشه خانه کعبه امر واجب داریم مثل کمک به نیازمندان کشورمان، کمک به ایتام بی سرپرست و هزاران مستحب با صواب دیگر
پس اگر امور مستحبی مان را اولویت بندی کنیم به این سفر نخواهیم رفت.

خدایی که از رگ گردن با ما نزدیک تر است در جای جای دل و کار و زندگی ما هست.
اگر رفتارمان و اهمالم و افکارمان خدایی باشد روزی چنر بار میتوانیم ثواب طواف را از آن خود کنیم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
16
سلام
من دانشجو هستم و از قضا حج عمره دانشجویی هم پذیرفته شدم و قراره طی یکی دو ماه آینده اعزام بشیم
من دوست دارم برم خونه خدا ولی راضی به پایمال شدن عزت حتی یک ایرانی نیستم
بنظرم ایران از این حج عمره استفاده های اقتصادی و فرهنگی میکنه و لغو کامل حج عمره اول به کشور خودمون ضرر میزنه اما من خودم حاضرم اعزامم رای مدت مشخص و طولانی تعلیق بشه
این سعودی ها اونقدر پررو شدن که چند روزه حتی یک سرفه هم نکردن چه برسه به معذرت خواهی و اقدام قانونی بر علیه ماموران
اونا با این کارشون نسل آینده ما رو تحقیر خواهند کرد
بهتره فعلا نریم . مردم هم اصراری به رفتن نکنن مخصوصا دانشجویان عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
20
خدا می دونه چندین بار این عمل زشت رو با ایرانی ها انجام دادن که حالا این یکی صداش در اومده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
24
خدایی یعنی ما باید به تجاوز به دو نوجوان برسیم تازه به این فکر برسیم که ایا باید رفتن به مکه رو تحریم کنیم یا نه!؟واقعا سعودیها راجبه ما چی فکر میکنن .حتما میکن ما هر بلایی سر اینها که میاریم باز هم انها حاضرن بیان .بعد ش میشینیم ساعتها حرف از غیرت ایرانی و ..... میزنیم .بخدا برفها اب شده سرمونو از توی برف بیاریم بیرون و دور برمونو نگاه کنیم
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
3
آفرین به سردار حرف دل مردم شجای ایران را زد
رضا حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
17
10
متاسفانه این اتفاق فرودگاه جده بهانه ای شده برای حرفای نژاد پرستانه خطرناک که بعضی از چهره ای فوتبالی و بازیگر هم تحت تاثیر جوی که ایجاد شده دارن به مسئله خطرناکی دامن میرنن که با توهین به یه قومیت و نفرت پراکنی مصداق بارز و واضح نژاد پرستیه، به اسم غیرت و تعصب نباید هر چی از دهنمون در میاد به 30 میلیون عربستانی بگیم
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
چقدر مثبت دادن یا منفی دادن به این نظر برام سخته!!!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
3
باید در یک بازه زمانی، حج خیلی خیلی محدود شود و فقط برای افراد بالای 60 سال و فقط یکبار در زمان حیات فرد مجاز شود. تمامی هزینه های حاصل از این محدودیت (که بسیار بسیار زیاد خواهد بود) صرف مستمندان، شهرهای زیارتی و تولید و اشتغال زایی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
13
حج واجب هم در این زمان واجب نیست. وقتی آب به آسیاب دشمنان خدا میریزیم خدا هم راضی نیست همگی پولهایمان را ببریم تقدیم پشتیبانان داعش و القاعده و دیگر متحجران خشک مغز بکنیم تا با پول خودمان خودمان را مورد تعرض و تجاوز قرار دهند.
کلآ باید حج تحریم شود و بجای آن به مردم بی بضاعت رسیدگی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
20
خيليیا در داخل مملكت خودمان از اين راه نون مي خورن. چه نون چربي هم ميخورن . شنيدم بعضيهاشون مخالف تحريمند
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
5
لغو حج عمره به نفع اقتصاد کشور است
نریختن پول تو جیب این شکمباره ها و یاوه گو باید تا موقعی که رفتارشون تغییر نکرده ادامه داشته باشد حتی اگر همیشگی باشه
مردم ما هر چی در می یارن تو این سفر غیرضروری و مستحب تقدیم سران عرب میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
11
تحريم و يا لغو حج عمره به نفع كشور است.
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
5
سفر حج عمره به دلایل زیر بایستی محدود و یا لغو شود.خواهشمندم جهت آگاهی دوستان هم که شده ، منتشر فرمایید
1-از آنجا که حج عمره یک نوع مستحبی بوده و بیشتر جنبه تفریحی دارد و از طرفی باعث انتقال سرمایه هنگفت پول به سمت آل سعود ریاکار می شود بایستی این سفر لغو شود
2- اگر هزینه های میلیونی این سفر صرف نیازمندان داخل و آبادانی کشورمان شود، به خداوندی خدا بار معنوی و ثواب آن دو صد چندان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
3
اين پولهاي حج صرف داعش پروري و قمارخانه ها و شرابخوريهاي رنگارنگ اعراب در اروپا مي‌شود .
ترويج كج فهمي هاي خود از اسلام در سراسر دنيا كه اسلام را به خطر انداخته و بايد ريشه اينها را مانند جنگ نهروان علي (ع) كند.
در كدام دين مانند اين وهابيون مثل گوسفند سر ميبرند
فطرس
Spain
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
11
7
تعداد عمره گزاران ایران در یک سال حداکثر 500000 نفر (آمار تقریبی)
تعداد کل عمره گزاران 6500000 نفر در سال از کشورهای مختلف
هزینه متوسط هر عمره گزار (فقط اعزام- اسکان- پذیرایی) 2000000 تومان معادل 700 دلار
هزینه کل عمره گزاران 700*500000=350000000 دلار در سال
سهمیه فروش نفت عربستان روزانه9600000 بشکه
قیمت متوسط نفت 50 دلار برای هر بشکه
9600000*50=480000000 دلار در روز در آمد نفتی عربستان


کل هزینه های یک سال عمره گزارای ایرانی برابر فروش یک روز نفت عربستان با این قیمتهای پایین نفت جهانی هم نمیشه
پس دلایل اقتصادی برای تحریم عمره به نظر من درست نیست و تاثیری در درآمد عربستان نداره
ضمنا 6 میلیون نفر دیگه بجز ایرانی ها در سال به عمره مشرف می شن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
درست است شما مبالغی که هر نفر برای خرید و ... هزینه می کند را در نظر بگیرید و علاوه بر این تعدادی از کشورها از ایران تبعیت خواهند کرد ( احتمالا ) بیشترین لطمه از جنبه سیاسی می تواند باشد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
مهم پولی که وارد عربستان میشه نیست دوست من. مهم پولیه که از این مملکت خارج می شه که طبق مستندات بوجه عمرانی یک سال کشوره
فطرس
| Spain |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
جناب محمد من فقط آمار و ارقام رو گفتم حسابش با شما
ضمنا بودجه عمرانی سال 94 مملکت 5000 میلیارد تومان معادل1700000000 دلار (یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار )هست نه 350 میلیون دلار
غفار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر مياد شما طرفدار عربستانيد دادن يك ريال ايران به اين نامسلمانان وهابي حرام است باشد ان شااله روزي اين پولها در راه اسلام واقعي صرف شود نه اسلام داعشي كه به نام اسلام آبروي مسلمانان را برده و مسلمان ستيزي را رواج مي‌دهند بر آل سعود و عبدالعزيز لعنت خدا
ناشناس
-
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
15
من پارسال به عمره رفتم.برخورد بسیار بسیار زشتی از سعودیها دیدم.به طوری که پشیمان شدم.بیمار شدم.عصبی شدم.هنوز یادم هست.تصویر مسلمانی در انجا ندیدم.
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
10
شعار همه ما رفتن به مکه یعنی یه جورایی به داعش کمک کردن
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
8
من 20سال پیش عمره رفتم .اگر الان میخواستم برم قطعا لغوش میکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
حج عمره یک سفرسبحتی است که رنگ ولعاب حج واجب رابه خود گرفته وبعضی ازمردم باقرض وسختی دادن به خود وخانواده راهی این سفرسیاحتی ومعنوی میشوندکه فقط یروندخانه خدارازیارت کنند.حتی ازشکم بچه های خود می زنند سفرخوب است این انسان رااگاه میکند شناختی جغرافیایی وازندگی انسانهای دیگرولی نه به بهانه رفتن به خانه خدا چشم رابه روی همه چیزبستن حتی کودکی که کفش نداردوهمسایه ای که ازدردمینالد وپول دارونداردوبعددلارهابه چیب کشوری دیگرریختن تاانهادرکشورهای اروپایی وامریکا کیف کننداگرمعتقدیم خداهمه جاهست پس چه نیازی رفتن به مکه است خداراهمینجاببینیدواگربرای سفراست پساین همه فشاروسبقت گرفتن برای پیست که برویم عربستان وهم پول خرج کنیم وهم توهین رادرهمهابعادش ببنیم باتوجه یه اینکه بیشترین مسافرهاازایران هستندبه نظرم لغوشودتادولت عربستان دریک شزایط خوب وارزش دادن به انسانهاراه این سفررابازکندبگذاریدانهابه دنبال مابیایند نه سرودست بشکنیم که اهانت به جوانان وزنان مابشود ماراموردتوهین قراربدهند وبه بهانه بازرسی بیشتر ازبیقیه جداکندو......
پریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
3
با سلام"
موافق با تحریم هستم...به عنوان یک شهروند که صاحب پسری هم هستم.حداقل کاری که برای اون نوجوانان و بعد تکریم ملی خودمان میتونیم انجام بدیم نرفتنمون به حج هست..انقدر در ایران فقیر بی نوا داریم که با قسمتی از هزینه های حج از فقر و فحسا و فساد ذلیلی نجات خواهند پیدا کرد و دعا ی اون بندگان خدا مارو راهی همان بهشتی خواهد کرد که فکر میکنیم با مکه رفتن نصیبمون خواهد شد..
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
12
مگر یکی از کارهای دولت تدبیر و امید برگشت احترام و اعتبار پاسپورت ايراني نبود؟
چیشد ؟ به کجا رسید؟
حالا که دست به دست هم داده و این اتفاقات افتاده پس آقای روحانی بسم الله - همه ما موافقیم زیارت مستحبی خانه خدا بخاطر بی حرمتی ها لغو شود
خدا همه جا هست و صدای همه را میشنود -
لعنت بر آل سعود ...
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
12
به نظر من سفر عمره بايد لغو بشه . بخدا قسم عمره همين جاس. تو خود ايران.ميدونيد چقدر خانواده محتاج و آبرومند داريم؟چقدر بيمار نيازمند وجود داره ؟ يا چقدر با اين پول ميشه شرايط ازدواج دخترا و پسراي جوون رو مهيا كرد كه اين همه فساد رو نداشته باشيم و ... . هر شخصي هم خواست بره زيارت ، ميتونه بره مشهد و جاهاي ديگه حداقل پولش تو ايران براي ملت ايران خرج بشه. حتي تمتع رو هم ميشه تحريم كرد.مگه بعد از فاجعه سال66 ، چند سال حج لغو نشد؟ حتي امام گفتن از صدام بگذريم از مساله حجاز نميگذريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
7
با نظر دوستان موافقم درمورد تحريم عمره موافقم پول عمره صرف كشتار مردم مظلوم يمن .سوريه وعرلق ميشه
دانائي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
3
به نظر بنده فقط كساني را كه تاكنون فرصت تشرف را نداشته اند را اعزام كنند چونكه همه آرزوي زيارت خانه ي خدا را دردل دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
11
بنام خداوند جان و خرد

1: خداوند در قلبهاست نه در خشت و خام
2: حج مستحب است
و قطعا لغو چندین سال سفر حج به نفع آبروی ملت شریف و بزرگ ایران است
محمد حسين مهدي پور
Germany
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
6
بايد كلا لغو شود حج واجب كافي است وضمن لغو شدن رژيم عربستان در شرايط فعلي دست كمي از رژيم اسرائيل ندارد....
شيعه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
6
من تابه حال مشرف نشده ام فيش دارم اما با اين شرايت موافقم رفتن حج تحريم شود از خانه هايمان به مكه ومدينه و قبرستان بقيع مي تونيم مشرف بشيم .
انشاء ا..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
2
من شنیدم ایران قرار داد های بلند مدت اجاره ساختمان و هتل و رستوران در عربستان داره که این کار تحریم اون ها رو سخت میکنه.
صرفا جهت اطلاه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
حج تا درست شدن اوضاع موقت متوقف بشه يا براي افراد بالاي 60 سال باشه. در عوض پولشو جاده ها رو براي روستاها درست كنيد منزل براي افراد فقير بسازين درمانگاه خيريه بسازين مدارس رو نوسازي كنيد بخاري هاي خطرناك رو جايگزين كنيد با شوفاژ مملكت خودتونو آباد كنيد حج از سفر زيارتي تبديل شده به سفر عادي
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
1
دوستان محترمی که از منفعت عربستان صحبت کردند اصلا حواسشون به دلالان وطنی که پول کلانی هم به جیب زدند، هست . مطمئن باشید با لغو حج عربستان ورشکست نمیشه اما این دسته از لفت و لیس می افتند. اما در هر حال برای حفظ ارزشهامون لازمه که این سفر رو تحریم کنیم . این قضیه مثل اینه که یه صاحبخونه ای به مهمونش توهین بکنه لازمه مهمون واسه احترام به شخصیت خودش مهمانی رو ترک کنه . اعراب دشمنان ما هستند و باقی می مونند اما حواسمون باشه تو این جنجال با نقطه نظراتمون به دین ضربه وارد نکنیم که دشمن شاد غرب اسلام ستیز نشیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
ضمن لغو کامل سفرهای عمره باید به بقیه کشورهای مسلمان نیز توصیه و از این سفر منصرف نمود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
6
هیچ لزومی برای تشرف به حج عمره وجود ندارد حج عمره باید کلا کنسل شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
9
تو رو خدا اعزام عمره را لغو کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
8
به نظر من همه کسانی که قصد رفتن به مکه را داشتن خودشونو جای اون خانواده مظلوم بذارن مطمینا پشیمون میشن از رفتن تراخدا نرید
ابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
7
فرهنگ مردم باید عوض بشه، الان مردم تا بشنوند حج عمره لغو شده میگن که چرا لغو کردین، نمیذارین مردم برن مکه!
این فرهنگ حج عمره را خودمون از چند سال پیش باب کردیم که پول مفت به عربا بدیم، حالا نه میتونیم برش داریم نه توهین عرب ها رو دوست داریم.
فقط همینو بگم
از ماست که بر ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
4
با سلام
لطفا روزنامه اطلاعات با تاریخ یکشنبه 27 خرداد 1358 به شماره 15881 را یک نگاه مختصری بندازید تا نظر امام خمینی را ببینید
رئوف
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
16
5
با سلام. اولا که کلیه پول هایی که زائران می پردازندبه جیب عربستان نمی رود. ثانیا مشاهده می شود که برای تحریم حج دلائل اقتصادی عنوان می شود در حالی که مشکل اصلی مشکل سیاسی بین دو کشور است. ثالثا خیلی ها هستند که طبق اعتقاد مذهبی می روند و کاری با سیاست ندارند و اگر جلوی این افراد را بگیریم جلوی ثواب گرفته شده است. بسیاری از کسانی که در اینجا نظر بر لغو حج می دهند اصلا هیچ اعتقادی به دین ندارند و از اسلام فقط اسمش را بر روی خود دارند. البته نه همه بلکه خیلی ها هستند که اصلا اعتقادی به اسلام و واجبات آن ندارند.
پاسخ ها
سید حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آقا شما معتقد، شما مسلمان، شما همه چی تمام! وقتی مصلحت یک کشور در کاری هستش، شماها بازم دلواپسی؟ تقریبا 98 درصد افرادی که نظر دادن مخالفن! همه بی دین و کافرن و تو!!! مسلمونی؟؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
برادر من اکثریت ملت مخالف تداوم عمره هستند و خیلی هم سفرشون رو لغو کردن، آنوقت شما میگی اعتقادی به اسلام ندارن؟
استغفرالله
نورلهی
United States of America
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
0
حج واجب انجام انهم هر نفر یکبار و با هزیته ازاد.
عمره با محدودیت سنی بالای 50 سال.و با هزینه ازاد
هردو بدون پیش ثبت نام.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
14
1
تحریم صورت مسئله پاک کردن است باید رفت و این حکومت سعودی را افشا کرد.
جابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
7
لغو عمره حتی به مدت محدود ضربه سیاسی محکمی به حکومت وهابی ال سعود خواهد زد و این حکومت را هرچه بیشتر در افکار عمومی( لااقل کشورهای مسلمان) خوار و خفیف خواهد کرد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
12
خودم حج رفتم تنها کسانی که در هتل های عربستان سکونت پیدا میکنند ایرانی هستند وچند کشور محدود بقیه همه تو حرم پیامبر می خوابند بعد انصافا برو در بازار های مکه ومدینه نگاه کن همه ایرانی هستن به خاطر همین اکثر بازاری های عربستان سعودی فارسی بلدند صحبت کنند باید این ارتباط قطع شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
10
به نظر بنده اين مسابقه اي كه براي سفر عمره راه افتاده بايد به هر ترتيب متوقف بشه . كارمند دولت هزار جور قرض و مشكل داره به محض اينكه اسمش در مياد دوباره با هزار مشكل وام مي گيره و به سفر عمره مي ره .دوستي داشتم كه از ترس طلب كارهاش بعد از برگشتن از سفر عمره از فرودگاه فرار كرد . آخه اين چه منش و روشيه .
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
14
تا آل سعود است ؛؛ چو دیوی سر خمره...

بر شیعه حرام است ؛؛ چنین حجی و عمره..
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
4
با سلام
سال های سال است که رفتن به حج مستحب عمره تبدیل به سفری برای پز دادن و چشم و هم چشمی شده است. من به شخصه با رفتن به حج مشکلی ندارم، اما به چه بهایی؟ آیا رفتن حج آن هم به صورت خانوادگی و وارد کردن مقدار قابل توجهی پول به کشور عربستان این قدر لازم است؟ پول هایی که قرار است در آینده بمب و موشک بشود بر سر مردم بی گناه یمن، عراق، سوریه و شاید زمانی خود ایران! آیا با این کار به خداوند نزدیک تر می شویم؟ در روز قیامت چه جوابی برای پرسش پروردگار خواهیم داشت؟ کمی از مولایمان امام حسین(ع) درس یاد بگیریم. اینکه رفتن مردم به عمره به نفع چه کسانی در کشور است و یا اینکه بخاطر مسائل سیاسی مسئولین از متوقف کردن یا محدود کردن آن عاجزند معلوم نیست، اما محدود شدن عمره باید از سوی خود مردم آغاز شود. ما خودمان باید این موضوع را درک کنیم که در حال حاضر رفتن به عمره مستحب صلاح نیست. کمی بیشتر فکر کنیم:
1- سخنان گستاخانه علمای وهابی در مورد شیعه
2- تجاوز به ایرانیان در فرودگاه
3- ریختن پول حجاج ایرانی در جیب گروه های تروریستی مانند داعش
4- خریدن جنگ افزار با پول حجاج ایرانی
در روز قیامت برای پول هایی که در این کشور خرج کرده ایم پاسخ خواهیم داد.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
زیارت خانه خدا متاسفانه الان بصورت یک درامد برای استفاده بر ضد مسلمانان وشیعیان تبدیل شده وکل در امد صرف شبکه های ماهواره ای مبتذل میشود خوب این چه عبادتی است وقتی بالاتر از این عبادت در کنار شما هست وبا کمک به خانواده های نیاز مند میتوانیم رضایت خدا رو بدست بیاوریم اگر سعودی تحریم شود به غلط کردن هم میافتد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
7
شما میگویید لغو حج عمره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خانواده، دوستان، همکاران، فامیل و کلیه کسانیکه کم میشناسم همه میگویند: لغو حج عمره و تمتع، و اخراج سفیر عربستان از ایران. و به طبع ان اخراج سفرای پنج کشور جنوب خلیج فارس غیر از عمان و اخراج نماینده فلسطین به دلیل حمایت از رژیم سعودی در حمله به یمن.
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
باید عمره لغو بشه
دوستانی که میگن عربستان با نرفتن ما ضرر میکنه من مخالف این موضوع هستم عربستان ضرر نمیکنه به جای زائر ایرانی سهم کشورهای دیگه رو افزایش میده ولی یه نکته ای هست اینکه اونا مشکلی با رفتن و نرفتن ما براشون ایجاد نمی شه ولی ما چرا باید پول بریزیم به حساب شون؟بابت بی حرمتی؟تمتع نمیگم چون واجبه باید صاحب نظرا رای بدن ولی عمر مستحب و دیگه خودمونم میتونیم نریم این همه کار مستحب دیگه هست که میشه انجام داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
5
محدود کردن بسود کشور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
0
برای 3الی 4ماه حج عمره متوقف شود وبعدافرادبالای 50سال مشرف شوند آخه جوانی گه واجبات روبه زوری انجام میده (مانند نماز خواندن )چه میفهمه حج عمره چیه وبااین متوقف شدن چندماهه خود عربستانی ها التماس می کنند
رضا واحدیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
15
با سلام
من به اتفاق همسر و پسرم سه سال پیش ثبت نام سفر عمره کردیم و در سال 94 امکان سفر به حج را داریم ولی به دلایل اتفاقات اخیر به خصوص تجاوز به دو پسر ایرانی اطمینانی به وضعیت موجود در عربستان ندارم که به همراه خانواده به انجا سفر کنم چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که اتفاقات مشابه نیافتد ضمن اینکه بنده فکر می کنم تجاوز به دو جوان ایران به قصد توهین به مردم ایران بوده بنابراین تا زمانی که برخورد رژیم سعودی با مردم و کشور ایران به این صورت باشد حاضر به سفر حج نیستم .
در ضمن دشمنی سعودیها با ایران حتی از دشمنی اسرائیل هم خطرناک تر است و اصولا آنها نسبت به ایرانیها کینه دیرینه دارند و بیشترش هم به خاطر پیشرفتهای ایران در بسیاری از مسائل علمی و صنعتی ، نظامی و ... است و به ایران حسادت می ورزند و در راه ضربه زدن به ملت و کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند .
حتی اگر سفر عمره لغو نشود مردم خودشان می توانند در رفتن یا نرفتن تصمیم بگیرند .
سربلندی و عزت ملت و کشور عزیزمان دست خودمان است پس در تصمیم گیری جدی باشید و بهترین تصمیم را بگیرید
پاسخ ها
دل آرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
یعنی تنها میرید؟
اینکه قصد توهین داشتن یا نداشتن رو نمی تونیم به این راحتی قضاوت کنیم و حکم بدیم.
یه طرفه به قاضی رفتن به هر حال خطاست.
ولی کلا دلیلی نداره سالی یه بار ملت برن حج عمره!
دیدم که میگم. بعضیا عوض سالی یه بار مشهد رفتن سالی یه بار میرن عمره
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
5
بنظرمن حتی قبل از این عمل زشت عربها حج عمره باید لغو میشد.اگر خدا از رگ گردن به ما نزدیکتراست چه لزومی دارد ما به عربستان برویم.چرای بجای این همه هزینه که به عربستان می دهیم که به خون ما تشنه است به اقوام همسایه ها و...ایرانی کمک نکنیم که فقر خانواده هایشان را از هم پاشیده است.حج عمره باید لغوشود
سید حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
10
موافق تحریم دائمی هستم،
اولا این سفر مستحب هستش
دوم از خروج ارز کشور جلوگیری میشه
سوم فقیر زیاد داریم، با این پولا به اشتغال و ... برسیم
چهارم دلیلی نداره پولامون و هواپیمای ما عربستان برن، حج را یکسال ببرین مشهد، یکسال چابهار... هر سالی یه نقطه از کشور را با همین پولها آباد کنید... بخدا اینقدر فقیر و نیازمند زیاده!
پنجم از نظر عقلی تجاوز را باید با جنگ جواب داد، اما چون شرایطش نیست، باید تحریم همه جانبه و محکمی در همه زمینه ها اعمال بشه
امیدوارم دیگه ایرانی جماعت به عربستان نره...
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
5
تجربه عمره دارم. رفتارشان نسبتا خوب بود. به نظر من اولا باید به بالای 40 سال اجازه تشرف بدهند و همچنین بیشتر از از یک بار به کسی اجازه ندهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
8
عمره ممنوع- اين همه ثروتمند بايد صرف آباداني كشورمون بشه.
فراز
Germany
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
5
لغو موقت حج عمره =كاهش خروج ارز ازكشور +عزت +كاهش درامدي كلان بعضي اقايون وسازمانها+اقدام به جاومقابل
تکتم
Germany
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
1
من باتحریم حج عمره موافقم .حج تمتع هم با توجه به اولویت وشرایط سنی . متاسفنه حج عمره تبدیل به تور سیاحتی شده که بعضی از هموطنان بارها وبارها مشرف شدند گذشته از استطاعت وشوق زیارت این پولیه که به حساب وهابی ها میره وبمب میشه روسرمردم یمن وگسترش فرقه وهابیت وخوی حیوانی ادمهایی همچون پلیسهای فرودگاه عربستان .حتی اگر دولت تحریم نکردخود مردم دلشون به حال ان دونوجوان که شرافتشون زیر سوال رفته بکنند.باتشکر از مردم فهیم وباغریت ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
4
باسلام خدمت تمام ايرانيان عزيز در تمام كره خاكي در فيلم امام علي قطاب خطاب به ابن ملجم گفت مستحبات براي براي شما از واجبات پيشي گرفته اميد وارم ما دچار اين حالت نشويم (حج عمره نرويم همان حج واجب كفايت ميكند)
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
13
4
اي کاش مخاطبان عزيز به اين نکته توجه مي کردند که عربستان سعودي حاضر هست ضرر بيشتري داشته باشد ولي ايرانيان ضعيف شوند و حتي به عمره و حج نيز نروند.
آزار و اذيت زائران / ضرر مالي از فروش نفت 50 دلاري / مشکلات صدور ويزا / مشکلات پروازي و... همه و همه نشان دهنده اين نکته است که خود دولت و کشور سعودي به نبود ايراني در مدينه و مکه مشتاق تر است.
لذا عدم حضور ما به منزله لغو سهميه 75 ميليون شيعه ايراني بوده که سريعا کشورهاي ترکيه، اندونزي و... اين سهميه ها را پر خواهند کرد.
البته بنده منکر عزت ملي نيستم ولي تعطيلي حج و عمره همان چيزي است که دولت مزدور سعودي آرزو مي کند نه آنکه خيال کنيم دولت سعودي از آن وحشت دارد.
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگه حق با شماست آقا حمید، عربستان می تونه خیلی راحت به هیچ ایرانی ای اجازه ورود به خاک عربستان رو نده

نه عزیزم، هم پول مارو می خوان، هم تحقیر مارو!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باسلام خدمت حمید آقا
شاید در نگاه اجمالی بیان شما صحیح باشد. ولی توجه داشته باشید که زائران سایر کشور مانند ایران هزینه نمی کنند. چرخ فروشگاههای عربستان با پول زائران ایرانی می چرخد نه با سایر زائران و حتی نه با درآمد نفت. چون در عربستان نیز درآمد نفت محدود برای درصد بسیار ناچیزی از ملتشان می باشد. پس یقین داشته باشد که در صورت لغو و تعطیلی حج ضربه بسیار بزرگی به دولت سعودی وارد می شود. و درخت سعودی از داخل خورد می شود.
انشاءالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
20
3
کارهای شتاب زده نکنید. بعدا خودمان باید آویزان عربستان بشویم
پاسخ ها
برباد رفته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگه این بلا به سر خودت میومد بازم همینو میگفتی؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
11
بنده با سفر حج عمره مخالف هستم.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
تحریم حج از سوی ایران بیشتر از این که خواسته ما باشه خواسته عربستان است. به چند دلیل:
1. عربستان میتونه با این کار تبلیغات ضد ایرانیش رو بیشتر کنه و ایرانیان رو مردمی مخالف حج معرفی کنه
2. عدم حضور شیعیان که عمدتا ایرانی هستند در قبله مسلمانان بیشتر به نفع وهابیت است چون نفس این حضور میتونه تبلیغات منفی در مورد شیعیان رو حداقل برای عوام الناس خنثی کنه (هرچند خیلی محدود)
3. تغییرات مورد نظر رژیم سعودی در اماکن متبرکه که در جهت تغییر هویت این اماکن و محو آثار تاریخی هست سرعت می گیره
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
0
با سلام من خودم 2 بار به این سفر معنوی رفتم ، البته اون موقع برخورد با حجاج بهتر بود،
اما پیشنهادی که دارم نه لغو کامل حج بلکه ممنوعیت سفر برای کسایی که برای بیش از یک بار میخوان به این سفر بروند و افراد کم سن هست. مثلا حج واجب افرادی که بار اول هست و سن انها بالای 50 هست ثبت نام بشه و حج عمره برای کسایی که تا حالا به این سفر نرفتن و سن انها بالای 40 یا 35 میباشد مقدور باشه. نه افرادی که هر سال یا چندین مرتبه دارن سفر رو انجام میدن.
چیزی که به عقل ناقص بنده امده اینه. اینجوری هم سهمیه سفر و حفظ میکنیم هم روابطمون با اهالی و ملت مظلوم عربستان برای تبادل فرهنگی قطع نمیشه همم از نظر اسلامی و دینی هر کس میتونه به تکلیفش عمل کنه. و از طفر های بیخود هم جلوگیری میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
12
2
نبایستی به خاطر چنین مسئله ای زیارت خانه خدا متوقف بشه به خاطر دو نفر مامور بی شعور که نباید مردم اینقدر درخواست لغو حج عمره رو داشته بشن
bks
-
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
6
در دین اسلام حج فقط حج تمتع هست و عمره را خود سعودی های اختراع کرده اند تا در آمد بیشتری داشته باشند و برای تشرف به حج تمتع هم همونطور که می دونید شرایطی وجود داره که من فکر میکنم اکثر ما ایرانی ها نداریم پس بنابر این باید فرهنگ سازی بشه و به سمت دین مدار شدن حج حرکت بشه و به نظر من برای مسلمان شدن اصلا نیازی به رفتن به حج نیست
پاسخ ها
رئوف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
واقعا برات متاسفم جناب BKS.
امیدوارم هموطنان عزیز به دور از جو هیجانی، پی به عمق طرز نگاه افرادی مثل ایشان به اسلام داشته باشند. (ه نظر من برای مسلمان شدن اصلا نیازی به رفتن به حج نیست)
بهتر است تا جلوی این جوها و تحریکات را بگیرید اگر واقعا به اسلام معتقد هستید. اسلام دشمنان پنهان زیادی دارد. ضرر و زیان های اختلاف بین مسلمانان بسیار بیشتر از ضرر نرفتن به حج و سودی که عاید خیلی از دشمنان اسلام میشود بسیار بیشتر از سود دولت عربستان است.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
14
من خودم به عمره رفتم .اما در شرایط کنونی فکر می کنم مردم نباید منتظر مسئولین باشند و به صورت خودجوش ، از رفتن به حج عمره خودداری کنند ، اینکه تا چه زمان ، باز هم انتخابش درک و فهم مردم عزیز برمی گردد.
مطمئنا عزت نفس انسانی الویت دارد به همه چیز.
مجتبی سجادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
با سلام همیشه باید منطقی فکر کرد آیا اگر به خانه ای وارد شدی صاحب خانه باشنیع ترین الفاظ و کارها با شمابرخورد کند باز شما مصلحت اندیشی می کنید و به فکر افرادی هستید که سود می برند به هر قیمتی که شده
lطهمورث
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
15
عمره ما کودکان محک است .عمره ما بیماران سرطانی است نه ... عمره ما ایران ماست اینجا خدایی است پس تحیم کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
4
حج عمره تا زمانيكه عربستان سعودي در جايگاه دشمن قرار دارد با پرداخت منابع ارزي خود باعث تقويت او مي شويم در حاليكه ما خودمان به اين ارز به مراتب نيازمندتريم
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
4
با سلام. صرف وقوع یک اتفاق نمی شود کلیت موضوع حج را زیر سوال برد. مثلا اگر فردا در یکی از شهرهای خودمان اتفاقی مشابه بیفتد نمیشود گفت که دیگر کسی حق ندارد به آنجا برود. بنده نیز موافق هزینه کردن برای چنین سفری نیستم. حتی در مورد حج واجب ولی صرف اینکه امثال من موافق نیستن نمیشه گفت که دلیلی نداره ملت برن حج و باید اینجا پولهایشان را خرج کنند و مملکت رو آباد کنند و از اینجور حرفا. در واقع اتفاقی که در جده رخ داده باید از طریق وزارت خارجه حل و فصل شود که دیگر شاهد اینگونه رفتارها نباشیم. متاسفانه در همه جای دنیا نظایر این اتفاقات رخ داده و خواهد داد.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
3
بهترين كار تحريم حج عمره و صرف هزينه آن در امور خيريه است انشاءالله مومنين و آرزو مندان زيارت خانه خدا وحرم نبوي به اين امر رو كنند ومطمئن باشند روز قيامت روسپيد چهره زيباي پيامبر را زيارت خواهند كرد انشاءالله ...
ایرج
Netherlands
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
11
سلام به همه کسانی که نظر دادند
یکی از نمایندگان مجلس در شبکه سراسری اعلام کرد هزینه یک سال عمره مردم ایران که برای عربستان درامد محسوب می شود معادل کل هزینه طرحهای عمرانی کشور است .من واقعا متعجب شدم در حالی که کشور این قدر با مشکلات مالی در گیر است چه دلیلی دارد ما سرمایه مردم و کشور که با هاش می تونیم هزاران نفر از مردم و هموطنان خودمون را سر و سامان بدهیم این ثروت عظیم را بریزیم توی دهن وهابیون و به ما بخندند .مسئولین محترم و مراجع دینی یک فکری کنند از دست ما مردم که کاری بر نمی آید
خود خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
8
فارغ از اختلافات مذهبی و سیاسی و تاریخی که با عربستان داریم به نظر من حج رفتن جایز نیست وقتی کسی را می شناسیم که پول خرید مدرسه فرزند خود را ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
1
رفتن به سفر حج عمره باید متوقف شود، زیر بار خفت رفتن برای یک عمل مستحب اصلا جایز نیست، پر کردن جیب اعراب و در کنار آن دیدن بی احترامی و ذلت!! چه بر سر ما آمده.
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
5
با این اتفاقاتی که افتاده و سابقه اختلاف تاریخی که کشورهایی عربی مخصو صاحب عربستان با ما داره بهترین راه لغو حج عمره میباشد
اورموی مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
3
بنازم همت و مردانگی آیه ا...الظماء مرعشی نجفی را،آیه ا... یعنی این ، درک صحیح مکه و مدینه و کعبه یعنی این، روحش شاد و رهروانش سلامت باشند. مکه و کعبه برای ما ایرانی ها شده ملعبه و تجارت ، این تجاوز را عذاب الهی بدانیم!!! خدا و پیامبر و ائمه در گرو سرزمین وهابی ها نیستند و همه آنها در وجود مسلمانان واقعی هستند. زیارت مکه و مدینه و کعبه بالاتر آبرو و حیثیت هیچ مسلمانی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
من خودم زیارت نرفتم اما از نزدیکان که رفتن شنیدم رفتار سعودی ها از زمان ورود به فرودگاه تا زمان خروج بسیار غیر انسانی و بد بوده است به نظر من عمره باید متوقف یا بسیار محدود شود اما متاسفانه توی ایران جیب بعضی ها به عمره دوخته شده و این ها دقیقا کسانی هستند که از لحاظ سیاسی قدرت دارند لذا دلتون رو خوش نکنید که به خاطر کرامت ایرانی ها قطع یا محدودش کنن. ما خودمون باید به خودمون احترام بگذاریم و عمره رو محدود کنیم که نمی کنیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
1
الان یه موج راه افتاده مثل همیشه و ملت جوگیر شدند باز هم مثل همیشه
کم کم این جو فروکش می کنه
بنظرم همین کار ها قبلا هم میشده که دیگه دختران و زنان را تنها نمی برند الکی که این کار ها نمیشه لابد مشکلی پیش اومده بود منتها الان با توجه به شرایط منطقه و مذاکره عده که جرات تقابل رو در رو را ندارند می خواهند با تحریک مردم به دولت فشار بیاورند تا تصمیمات هیجانی بگیرد
اما خوشبختانه این دولت کمتر از دولت قبل این کار رو انجام میده
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
5
حج عمره باید تحریم شه همون حج واجب بسمونه این همه پولمون میره اونجا و بی احترامی بجاش نصیبمون میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
3
حج عمره دراصل درماه رجب بوده نه درهمه سال (فلسفه حرام بودن ماه رجب هم به این دلیل است)به نظر م باید محدود به ماه رجب شود درثانی ازاعزام کودکان ونوجوانان ودانشجویان خودداری شود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
6
کلاً لغو شود. در آمد حاصل ازعمره خرج جنک با مردم مضلوم یمن و......... عربستان با اسراییل دوست و هم کیش است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کلا حذف بشه چون وقتي امنيت وجود نداره چه حجي علاوه بر اين چرا اين همه دلار و ارز از کشور توي اين شرايط از کشور خارج بشه و وارد جيب وهابي هاي حروم زاده بشه وناموس ايراني ها هم در خطر باشه
امير حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
0
به نظر من در اين مقطع شايد بهتر باشه ايران به مخالفان آل سعود كمك كنه و به موازات اون با روشنگري موضوعات اخير ،‌ائتلافي با كشور هاي اسلامي كه سهم قابل توجهي در اعزام زائر به عربستان دارند تشكيل بده و تا تحقق اهداف از جمله مجازات خاطيان روند رو ادامه بده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
3
چرا اصرار دارید این همه پول بی زبون به جیب اعراب واریز بشه .
مگه خدا در عربستانه ؟
کتاب خدا برای رستگاری کافیه
این اعراب شایستگی مدیریت کعبه رو ندارند بهتره شرف ایرانیان را به تعصبات بی جا نفروشید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
4
تا وقتی که مردم خودشون به این نتیجه نرسیده باشن که زیارت اضافی رفتن به ضرر ایرانه هر گونه ممانعت از رفتنشون نتیجه عکس میده و اونارو عطش تر میکنه.
صاعقه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
7
این مسءولای ما چرا انقدر بی عرضه شدن.هر کی عشقش میکشه به ایرانن توهین میکنه اینا هم همینطور نگاه میکنن. خواهشا این بار دیگه عمره رو لغو کنید هرچه سریعتر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
4
با سلام. کوتاه و خلاصه عرض کنم خدمتتان که در سال 77 عازم حج عمره شدم .رفتار سعودیها با ما به مانند چوپانها با گوسفندانشان بود حیف از آن پیامبر که در آن سرزمین مبعوث شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
خب برادر من چرا 77 بار رفتی؟؟؟ تازه میگی رفتارشون هم بد بوده، اگر مثل آدم باهامون رفتار میکردن که حتمآ مقیم میشدی همونجا میموندی!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
0
به نظر بنده اول اینکه با محدود کردن ان مخالفم یا لغو یا ازاد برای انکه یک با محدود کردن بازار سیاهی برای فیش ها حج ایجاد میشود و یک سود جوییها صورت میگیرد که نپرس اما اگر قرار بر این شود که حج لغو نشود با فرهنگ سازی و یک سری راه کار دولت از خرید کردن و حیف میل کردن پول در بازارها ی ال سعود توسط زوار ایرانی که فقط و فقط زوار ایرانی در این بازارها پرسه میزنند جلوگیری شود شما فکر میکنید تجاوز فقط همین دو نوجوان بوده بیحرمتیها چشم چرانیها برخوردهای تحقیر امیز در این بازارها که مطعلق به وهابیون است و فروشندگان ان از سایر کشورها هستند صورت میگیرد با این کار جلوی بخش بزرگی از پولی که از مملکت خارج میشود و در جیب وهابیون ریخته میشود گرفته میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
4
واقعآ با اين افتضاعي كه براي ايرانيها رفتن مكه پيش آورده؛ اعزام مجدد جاي سوال است؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
5
کلیه درامد های مغازه های شهر مدینه و مکه از درامد ایرانی ها هستش،اگه لغوش کنن ضرر زیادی میگنن و به غلط کردن خودشون راضی میشن
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
11
2
بنظرم لغو سفر به حج کار اشتباهی ، برای یکبار برای همیشه دو دولت ایران و عربستان بیان با هم مزاکره کنند و اختلافات را کنار بگذارند
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
8
این رفتار توهین بزرگی به ایرانیان، و دولت بوده. بی پاسخ گذاشتن این رفتار با تایید آن هیج تفاوتی نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
7
حج به شیوه امروزی صرفا با انگیزه اقتصادی توسط آل سعود ایجاد شده است. باید تحریم شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
7
مسئله حج رفتن ایرانی ها مثل شمال رفتن ایرانی ها در تعطیلات شده و این بخاطر درآمد زایی سازمان حج و زیارت برای خود ( نه برای کشور ) و خروج ارز برای کشور هست .
جدا از اینکه برای دشمن همیشگی خودمان عربستان ، درآمدزایی می کنیم و همیشه هم در برابرش کوتاه آمدیم ! و ابهت و اقتدار ایرانی را بی ارزش کرده ایم !
در مجموع حتی اگر روابطمان با عربستان عادی هم باشه ، باید در اعزام زایران خیلی بیشتر از اینها محدودیت ایجاد کرد ! این به نفع اقتصاد و کشور هست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
6
رها هموطن حج را رها کن
دلت را خانه ی پاک خدا کن
ناشناش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
3
چندروز پیش یکی از هواپیما ها که از اصفهان به جده می رفت را به نظر من به این دلیل بر گردانددن که دست پیش را بگیرند یعنی ایران و ایرانی پیش اینا هیج ارزشی نداره وتا زمانی که ما ی قدرت بزرگ منطق ایی از نظر سیاسی واقتصادی نشدیم مطمینا باز هم این مصایب اتفاق می افتد پس چه بهتر که تا ان زمان از رفتن به این سفر غیر ضرور جلوگیری شود
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
از این مراسم حج عمره علاوه بر سودهایی که عربستان ذی نفع هست ، دولت ایران هم به سهم خودش منفعت میبرد.
و البته با همکاری ملت که صرفا به یک سفر سیاحتی می روند.
به دلیل بار مالی کمتر نسبت به مسافرت به سایر کشورها.
و تحت عنوان مثلا زیارت از همه گروه سنی خرد وکلان در واقع مثل یک خلا تفنن و تنوع که در زندگی داریم به سمت سفر حج هجوم داریم.
واقعا نیازمند تحلیل جامعه شناس و روان شناس در این خصوص هست.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
2
تحربم ميان مدت(2-3 ساله ) عمره مي تواند در اعتراض به سياستهاي رژيم سعودي راهگشا باشد در عوض دولت بايستي منظور تقويت جبهه شيعه تسهيل سفر به عتبات عراق را در دستور كار قرار دهد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
1
در حالت عادی آیا حاضرید با افراددی که به شما تعرض میکنند رابطه برقرار کنید در عالم سیاست هم بایستی همینطور باشه کاری به اقتصاد عربستان نباید داشته باشیم چه منفعت داشته باشد چه نه ،لازم ااست فقط حرمت خودمون رو در نظر بگیریم و کاری هم به دولت نداشته باشیم. پدر و مادر من فیش عمره دارند و آنها برای رفتن منصرف شدند و قرار است فیش خود را بفروشند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
3
با تحریم موافقم
پاسخ ها
غمخوار مسلمين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
منم با تحريم موافقم اشتباهي منفي دادم ان شااله هروقت نسل آل سعود از مكه كنده شد مشرف شويم بخدا هرچي پول ايراني هست صرف داعش پروري در عربستان و كشتن مسلمانان ميشه اين عوضيا در حادثه خونين ميانمار تماشاچي بودند حالا به مسلماناني كه قرآن را خوب و بهتر ازاينها مي‌فهمند شاخ و شونه مي‌كشند . آي ملت خواهشا تحريم تحريم بالاي 50 سال برن بهتره
چه لزومي داره ارز مملكت صرف اينها بشه هـــــــــــــــــا
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
3
اگر نمایندگان مجلس و مسئولین کشور برای ایران و ایرانی احترام قائل باشن باید لغوش کنن

مطمئن باشید با لغو حج عمره و حتی حج واجب دنیا به آخر نمی رسه

گرچه احتمالا لغو حج واجبنیازمند فتوای مجتهدین باشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
1
1- چه لزومی داشت که نوجوانان به مکه رفتند
2- هر کس میتواند برای خودش تصمیم بگیرد که برود یا نه
3- چرا ما ایرانیها آنجا خریدهای آنچنانی میکنیم این به نفع عربهاست
4- پیرمردها و پیرزنهایی داریم که تا حالا قسمت نشده به سفر مکه بروند آنها را محروم نکنیم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
3
من دو بار به حج عمره رفته ام ولی بدلیل برخوردهای بسیار زشت وهابی ها (هیچ فرقی ندارند مردم عادی و ماموران) با زوار ایرانی و همچنین بررسی مسایل و مشکلات حال حاضر دیگر به هیج عنوان پول خود را حروم این جنایتکاران مفسد و زنباره و کثیف ترین افراد روی زمین نخواهم کرد.
فکر میکنید اینها که هر روز شیعیان را در عراق و سوریه و افغانستان و سومالی و یمن و ... میکشند و سرهای آنان را با افتخار میبرند و زنانشان را در بازار میفروشند و روزهای روشن دخترانشان را دست بدست مینمایند از این تجاوز شنیع عذرخواهی میکنند و این افراد کثافت را مجازات میکنند و یا تشویق می نمایند ؟؟؟!!!
این خفت برای ما نیست که با هزینه خودمان برایمان فخر فروشی میکنند و با منت و خواری هر روز با ما برخورد می نمایند ؟؟
چرا باید افراد متول و به ظار خیلی مذهبی باید افتخار خود را هر سال مشرف شدن بدانند؟؟ ولی فقر و گرسنگی در کشور بیداد کند؟
آیا نباید از ارتکاب این اعمال جلوگیری شود؟آیا نباید بازار دین فروشی جمع شود؟ شما با داشتن سرمایه می توانید هر سال عزیمت نمایید و فیش و ثبت نام و .... کلا بازار عده ای سودجو در کشور است که از این راه به منافع بسیاری رسیده اند.
حیثیت و آبرو و آینده و آزادگی ما در گرو اقتدار و صلابت و ... ماست بیش از این با آن بازی نکنید
حج عمره را تحریم کنید
فیروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
1
اصلا هیچ کاری به این که چقدر درامد برای عربستان ایجاد میکنیم و ایا بازار مکه و مدینه با خریدهای انچنانی زوار ایرانی رونق پیدا میکنه یا نه نداریم , فقط میگم اگه برای ما لقب حاج اقا و حاج خانوم مهم نیست و مکه رفتن برای نزدیکی به خداست بهتر نیست این نزدیکی رو با کار خیر برای اونایی که واقعا نیازمند هستن توی همین مملکت انجام بدیم؟ یادمون باشه حج عمره یک عمل مستحبه که پیش خدا فقط خودمون ازش منتفع میشیم اما با کار خیر برای دیگران هم پاداش عمل خیر رو از خدا میگیریم و هم مشمول دعای دیگر بندگان خدا میشیم و پاداش مضاعف میگیریم. باور کنید با هزینه اعزام و خرید 1 ماه عمره میشه یک بیمارستان خوب ساخت و یا چند مدرسه خیلی مجهز برای مردم محروم همین اب و خاک.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
4
برعکس آن چه که تصور می شود عربستان هم چندان تمایلی به این تعداد عمره گزار ایرانی در سال ندارد. این ایران است که اصرار دارد با وجود همه تحقیرها آنقدر زائر به آن جا ببرد تا بالاخره یک پایگاهی برای خود در مکه و مدینه ایجاد کند. سعودی ها از خداشان هم هست که ایرانی به آن جا نرود.
البته به نظر من باید تفکیک قائل شد میان مردم معمولی عربستان و ماموران و حکومتی های آن ها. من خودم در سفری که داشتم با وجود دقت فراوانی که داشتم از مردم معمولی کوجه و بازارشان هیچ بدی و بی احترامی ندیدم. ماموران هم عموما اگر بدرفتار بودند با همه بدرفتار بودند نه فقط با ایرانی ها. البته در شرایط خاصی مثل الان ممکن است کارهایی تعمدا انجام شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
4
بی ادبی در تمام فرودگاه های جهان نسبت به ایرانی ها وجود داره. مشکل جای دیگه اس.
میخواید کلا مسافرت نکنیم؟

پاسپورتمون بی اعتباره. مشکل عرب ها نیست
اذری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
حج عمره را کاملا لغو و حج تمتتع را محدود و فقط به اشخاص بررسی شده که واجبه و از طریق سیاست خارجی جوری ثابت بشه که به قدرت و اقتدار ایران حیران بشوند
ایرانشاهی
Kazakhstan
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
بنده موافق با لغو حج عمره هستم اما بعید میدانم هستند افرادی که منافعشان در خطر است ومخالف لغو ان میباشند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
4
برای رسیدن به خداست راههای زیادی وجود دارد.
بقول شیخ بهایی:" مقصود تویی کعبه و بت خانه بهانست"
اونم با این شرایط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
3
با نرفتن به عمره چیزی عوض نمی شود ما باید بتوانیم آنقدر قدرت و محبوبیت داشته باشیم که نه تنها عربها بلکه تمام دنیا به ما احترام بگذارند و این مشکل با سیاست های درست مسئولین در دنیا بدست خواهد آمد
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
4
حج عمره باید از ریشه حذف گردد چه دستاوردی برای کشور داشته فقط واژه حاحی به افراد داده می شود در سال میلیون ها دلار هزینه اخر چه؟ بهتره دلارهای خرج آبادانی و عمران و صنعت کشور بشود.
يك ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
1
به من نظر زيارت براي افراد بالاي 25سال باشه بهتره افرادي هستند كه بعنوان سياحت به خانه خدا ميروند آن هم در چند مرحله . به نظر من اون افرادي كه از طرف دبيرستان به حج ميروند آيا مستطيع هستند ؟ چرا بايد افراد زير 20 سال را به مكه بفرستند و براحتي در آنجا به آنها تجاوز بشه ؟
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
4
2
آثار محدودیت این سفر خیلی بدتر از قطعش هستش
چون مشکل اینه که هرگونه محدودیت مشکلات داخلی مثل بازار سیاه ایجاد میکنه
انشاله که کلا این سفر لغو بشه
چون توی هر سنی ملت برن چیکار؟
حیف نیس پولشون رو بدن برن و بیان و بهشون انقدر توهین بشه؟
خرم از آبادان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
3
تمام نظرها را خوندم و به احساسی بودن آنها پی بردم.هموطنان عزیز چرا اقدام هر کاری را از مسئولین انتظار داریم؟ چرا در یک اقدام خود جوش مردمی از رفتن به عمره خودداری نکنیم؟ مسئولین صلاحدید کلان مملکت را در نظر میگیرند و ما مردم هستیم که باید را"سا"قدام به نرفتن بکنیم.هرچند ایرادی که به مسئولین وارد است اینست که تبلیغات ما بسیار ضعیف است و بایستی از کشورهای مسلمان حامی خود بخواهیم که آنها هم واکنش نشان دهند.انشاالله.
ابراهيم برقعي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
4
به نظر بنده بهتر است كه كلا حج عمره لغو و براي افراد بالاي 40 سال مجوز حج تمتع داده شود.لعنت خدا بر اين وهابيها
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باسلام
موافق لغو حج عمره هستم با وجود اینکه دی ماه سال 93 برای ماه عسل رفتیم مکه، خیلی هم خوش گذشت، ولی در کل رفتار عربها با ایرانیها خوب نبود ، انگار عمدا می خواستن ایرانیهارو بترسونن یه جور حس برتری می کردن نسبت به ایرانی ها، و فوق العاده مردان چشم چرانی دارن متاسفانه من در کنار همسرم هم حس ناامنی میکردم چه برسه به خانومی که تنها بخواد بره عربستان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
4
کلا با حج رفتن مخالفم و فقط به روح آسیب دیده اون دوتا نوجون فکر میکنم که به چه آسانی آسیب دیده برای همیشه
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
10
افراد مخالف لغو سفر حج عمره و حتی سفر حج تمتع جواب بدن لطفا:


چه احساسی داشتید اگر خدای ناکرده و خدای ناکرده و خدای ناکرده مشابه این اتفاق برای پسر یا دخترتون، برادر یا خواهرتون، همسرتون، خودتو یا مادرتون اتفاق می افتاد؟

اون وقت نظرتون چی بود؟

لطفا با وجدانتون و بدون تعصب جواب بدین!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
14
آل سعود با چه زبونی بگه زائر نمی خواد؟
حتما باید دفعه دیگه با ناموس مردم این کار رو بکنن تا کلا لغو بشه؟؟؟ تمومش کنید تو رو خدااااااااااااااا
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
5
3
من باحذف کلی حج عمره مخالف و با مدیریت صحیح آن موافقم . متاسفانه حج عمره در بین بعضی از هموطنان به نوعی تفریح و سفر سالانه تبدیل شده است که جز تقویت رژیم منحوس سعودی و خروج هنگفت ارز هیچ نتیجه ای در بر ندارد . ولی از طرفی حذف کلی اون باعث خواهد شد که برخی افراد مخصوصا سالمندان که توان مالی و جسمی سفر حج تمتع را ندارند از فیض زیارت خانه خدا و قبور ائمه اطهار محروم بمانند . پس ای کاش با مدیریت صحیح اعزام حج عمره ادامه پیدا کند . البته در مواردی که به ساحت عزت و غیرت ایران و ایرانی کوچکترین اهانتی بشود باید با شدیدترین لحن برخورد شود و در اینگونه موارد حتی لغو حج تمتع هم باید در دستور کار قرار گیرد . به امید سقوط آل سعود ...
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
9
باسلام
عمره دانشگاهیان به عنوان اعتراض از طرف یک قشر تحصیل کرده لغو شود
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
3
من سال پیش مشرف شدم. به جز ورودی فرودگاه که بازرسی بسیار طولانی داشت سایر برخوردهاشون محترمانه بود. با دو شرطه برخورد داشتم که کاملا محترمانه رفتار کردن و یکیشون کمک کرد هتل رو پیدا کنم. در برگشت از جده هم با یه مامور بسیار خوش اخلاق گپ زدم و ازش پرسیدم به نظرت مردم شما در کل با ما مشکلی دارن که گفت نه. در مجموع از سفر راضی بودم و با راحتی و آرامش تونستم عباداتم رو انجام بدم.
به نظرم اتفاق تلخی که افتاد ممکن بود در هر فرودگاه دیگه در دنیا رخ بده. دولت سعودی باید با برخورد قاطع و عذرخواهی نشون بده که موافق چنین رفتارهای شنیعی نیست.
فکر نمی کنم بشه مردم رو از زیارت خانه خدا منع کرد اما معتقدم با این همه نیازمند که در کشورمون هستند، بیشتر از یه بار عمره رفتن به صلاح نیست.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
5
به نظر من دولت نباید رسما حج رو تحریم کنه چون تبعات منفی منطقه ای داره. اما مردم خودشون باید به صورت خودجوش تحریم کنند. و دولت باید مساله تجاوز را قویا تا حصول نتیجه پیگیری کنه. احساسی عمل کردن نتیجه نمیده وباید منطقی برخورد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
1
وقتی مسئله ای پیش می اید راحت رین کار حذف صورت مسئله است ؟ مشکل باید حل کرد
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
6
بنده هم موافق لغو حج عمره تا اطلاع ثانوي هستم.همونجوري كه آيت الله مكارم هم فرمودند انجام عمل مستحبي به چه قيمتي؟به قيمت ذلت. از دست دادن عزت نه يك نفر و دونفر كه عزت و حيثيت كشورمون.از آل سعود و حاميانش بايد به خدا پناه برد و به رسولش شكوه كرد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
6
اقایمان، امام حسین (ع) هم زمانی حج را رها کردند. به همین دلایل امروز. اگر میگوییم که اقایمان حسین است ما هم بایدحج را رها کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
4
این مسئله بعقل و شعور خود مردم بستگی داره تا مردم خودشون درقید حفظ ناموس و حرمت خودشان نباشند هیچ اقدامی فایده نداره چون این مسافرتهای عمره بیشتر بنفع ذلالان حج است و آنها بغیر از پول ناموس و شرف حالیشان نیست.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
4
آیا فکر نمی کنید در این شرایط که دولت عربستان شمشیر از رو بسته و جسارت به ایران و ایرانی را از حد گذرانده بهتر باشد به جای هزینه کردن این همه پول در جیب آل سعود آن هم برای یک عمل مستحب، این مبالغ را خرج انفاق در جامعه کرد که علمای بزرگی چون آیت الله مکارم هم آن را اعلام کرده اند . این در حالی است که بسیاری از ما یک فریضه واجب و موثر مثل نماز به خصوص نماز صبح را به راحتی ترک کرده اما برای چنین سفری شتابانیم و حاضریم هر خفتی را برای خود، مملکت و خانواده مان بخریم؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
6
رفتن به سفر حج عمره باید متوقف شود، زیر بار خفت رفتن برای یک عمل مستحب اصلا جایز نیست، پر کردن جیب اعراب و در کنار آن دیدن بی احترامی و ذلت!! چه بر سر ما آمده.
ایرانی
-
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
3
با سلام این موضوع که با ید کشور عربستان در قبال حج عمره مورد تحریم قرارگیرد هیچ شکی نیست و باید پاسخی به این همه بی مهری که به ما شده داده شود و به پیشنهاد من به طور نمادین چند نفر از متقاضیان حج که ثبت نام نموده اند انصراف داده تا بقیه نیز این کار را انجام دهند
محمدی
-
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
6
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه رسمی در مجامع بین المللی و تحریم اعزام حجاج نسبت به رسوایی حکومت کثیف آل سعود اقدام نمایند. در غیر اینصورت عزت ، اعتبار و آبروی ایرانی بر باد میرود . والسلام :
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
8
لغوعمره جهت ابراز تنفر از اعمال شنیع متجاوزان اقدام عقلانی ومنطقی است
نعیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
با روش هایی که به کمتر شدن درآمد عربستانی ها منجر گردد موافقم:
- سوغاتی خریدن از عربستان تا حد ممکن محدود گردد.
-افراد بیش از دوبار به عمره مشرف نگردند
-اعزام سالیانه محدود گردد.
-اقلام مورد نیاز زائران در طول سفر ، از داخل کشور تامین گردد.

می بایست از هر وسیله ای جهت آگاه کردن مسلمانان جهان از رفتارهای عربستانی ها (مانند این عمل شنیع در جده) ، استفاده گردد . شاید کشورهای دیگر نیز محدودیت هایی را علیه عربستان اعمال کنند .
لغو سفر حج به هیچ وجه درست نیست شاید عرب ها به دنیال این موضوع باشند که ایرانی ها علاقه ای به مراسم مذهبی و واجبات دینی ندارند و به این طریق ایرانیان را تکفیر کنند و یا از محبوبیت ایران در بین مسلمانان بکاهند. فراموش نکنید که ایران در حمایت از مسلمانان جهان در سالهای گذشته ، هزینه های زیادی را متقبل شده است و در سراسر جهان هوادارنی دارد.
ایرانیان از هر روش ممکن باید استفاده کنند تا ضمن حمایت و پشتیبانی همه جانبه از دولت تدبیر و امید (نهادهای پیگیر کننده موضوع) باعث محاکمه افراد مقصر و عذر خواهی رسمی دولت عربستان گردند.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
3
با سلام بنده حقیر اسفند 93 به حج عمره مشرف شده بودم واقعا از برخورد ناشایت مامورین فرودگاه جده خیلی ناراحت و نگران شده بودم مخصوصاً با زائرین ایرانی زیر 50 سال حداقل7 الی 8 بار با تمسخر زیاد عکس میگیرند در حالی که با زائرین کشورهای دیگر انطوری نبودند. حداقل موقع رفتن 2 الی3 ساعت علاف مان کردند مسافرین عزیز در بلاتکلیفی به سر می بردند. بله بنده هم از تشرف حج عمره با این شرایط مخالف هستم. مخصوصا گیت بازرسی خانم ها نگران کننده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
2
من چند سال پیش به عمره رفتم وهنگامی که با زایری از ترکیه بدون وجود زبان مشترک وتنها با ایما وزبان اشاره حرف میزدم ناگهان 4 شرطی عربستان مرا محاصره کردند وبه فارسی مرا مورد باز خواست قرار دادند البته ان زایر ترکیه به دادم رسید و وانمود کرد من در حال احترام به خلفای راشدین هستم کلا من دیگر دلم نیخواد با وجود سعودیها به عمره برو م
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
4
آبروي مسلمان از هرچيزي بالاتر است.
معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
10
وقتی هواپیما پس میزنن ... رسما اعلام کردن ما نیازی به توریستای شما نداریم ...

تحریم کنید، نکنید ...
کوچک شدین ...
حسین فراهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
7
وزارت خارجه ایران با متانت بیش از حد با سعودیها برخورد میکند در مرحله اول باید حج عمره لغو شود وبعد حرکات دیپلماسی محکم تری انجام شود تا همه دنیا به استواری جمهوری اسلامی ایران پی ببرند
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
5
مرگ بر عربستان سعودی داعشی صهیونیستی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
2
حج می تواند یک سفرمعنوی باشد برای توجه بیشتر به خدا وکنترل نفس خود اگر این سفر بسته شود مردم برای سفر خارجی جایگزین کشورهای همسایه را انتخاب می کنند واین سفرها مشکلات فرهنگی ایجاد خواهد کرد بهتر است تولیت شهر مکه ومدینه به گروهی از مسمانان داده شود ویک سازمان بین المللی اسلامی بر این کار نظارت داشته باشد ودرامد حاصل از آن برای پیشرفت کشورهای اسلامی وخود عربستان هزینه شود البته اگر آل سعود موافتت نمایند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
3
هر مبلغی که باشه به هر حال پول زیادی از مملکتمون خارج میشه و به عربها میرسه.این پولو خرج مصارف دیگه از جمله انفاق و کمک به زوجهای جوان کنیم.
چرا از تو قرآن فقط حج رفتنو میبینیم چرا انفاق رو که خداوند بارها اسم برده نمیبینیم. به جای حج انفاق کنید مسلمونا.
خدا از هر طرف به من نزدیکتره و برا دیدنش به عربها باج نمیدم.
بهترین راه برای پوزش خواهی عربها لغو سفر و تحریم هست.
mohsen
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
4
چرا به عقل و شعور مردم احترام نمیذاریم؟مردم خودشون میتونند در مورد رفتن یا نرفتن به حج تصمیم بگیرند، این یک موضوع شخصی است.حالا هرکسی به هر نیتی بره خودش میدونه.
مگه امارات شریک اصلی عربستان نیست؟مگه در مورد جزایر سه گانه ما ادعا نداره؟چرا هیچکس نمیگه باید سفر به دوبی و ...ممنوع بشه؟یا ترکیه؛مگه مخالف منافع ما عمل نمیکنه؟چطوره سفر به ترکیه ممنوع بشه؟اگه این اتفاق بیفته خیلی از این دوستان نمیان بگن آزادی انتخاب رو از ماگرفتن؟به شعور ما توهین شده؟و...
لطفا بحث مذهبی و تفریحی بودن سفر رو هم مطرح نکنید.یه نفر مذهبیه دوست داره پولشو زیارت بره،یکی مذهبی نیست دوست داره بره آنتالیا.هر دو هم حق انتخاب دارند.فقط بحث دلار مبادله ای بابت سفر میمونه که به نظرم قطع بشه بهتره.
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
10
3
عربستان هیچ نیازی به پول زائران ایرانی ندارد. چرا فکر می‌کنید کشوری که در حال حراج نفت خود است و میلیاردها دلار پول در بانک‌های خارجی دارد با عدم حضور زائران ایرانی از گشنگی می‌میرد. با تحریم عمره فقط پای زائران شیعه از مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی کوتاه می‌شود
hassan
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
4
ﺑﺎ ﺳﻼﻡ ﺑﺮ ﺧﻮﺭﺩ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻭﻣﺴﯿﻮﻟﯿﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺪ ﻭ ﺗﺤﻘﯿﺮﺁﻣﯿﺰ ﺍﺳﺖ ﺑﻄﻮﺭﯾﮑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﯿﮑﺮﺩ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺁﯾﺎ ﻭﻗﺖ ﻧﺮﺳﯿﺪﻩ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﮐﺮﺩﻥ ﻋﻤﺮﻩ ﺟﻠﻮ ﺍﯾﻦ ﺍﻫﺎﻧﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
5
نظر حضرت ایت الله مکارم باید مد نظر همه خصوصا مسئولین باشد چون اگر انسان عزت نداشت هیچی ندارد
علی
United States of America
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
4
باید حج عمره تحریم کنند که این همه ارز از کشور خارج نشه و باعث ابادانی کشور خود شویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
9
لغو حج و جلوگیری از تبلیغات گسترده برای حج بایستی از سال ها پیش صورت می گرفت. متاسفانه عده ای از بازار حج سودهای کلان به جیب می زنند و افسوس که مردم به جای پول های فراوان و سودهای گزافی که صرف خرج حج میکنند. گوشه ای را برای رضای خدا تو همیت مملکت خرج کنند....
افسوس که ما همچنان به دنبال خداییم و خدا در همین نزدیکی هاست ....
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید
معشوق همین جاست بیایید بیایید
معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار
در بادیه سرگشته شما در چه هوایید
گر صورت بی‌صورت معشوق ببینید
هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید
ده بار از آن راه بدان خانه برفتید
یک بار از این خانه بر این بام برآیید
آن خانه لطیفست نشان‌هاش بگفتید
از خواجه آن خانه نشانی بنمایید
یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدیت
یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید
با این همه آن رنج شما گنج شما باد
افسوس که بر گنج شما پرده شمایید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
7
مردم ایران مردمانی پولدار هستن/ طبق آخرین ثبت نام سازمان حج 7میلیون نفر برای سفر به مکه ثبت نام کردند یعنی یک دهم کل کشور!/ پس شک نکنید اگر خودمون تحریم کنیم بازار دلالان و سودجویان کارشون رونق می گیره و اینطوری فکر نکنید مردم از رفتن به «سفر توریستی» مکه بیخیال میشن
ناشناس
Spain
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
16
با این اتفاقی که افتاده تصمیم گرفتم برم و فیشم رو پس بدم.
علی عسک
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
3
14
در شرایط فعلی لغو کلیه سفر حجاج به عربستان ضروری است
روح الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
11
3
باتوجه به اینکه رویکرد ما در منطقه ترویج تفکر دینی و فلسفی جمهوری اسلامی و افزایش حجم وبهبود روابط در منطقه و جهان هست، پیگیری مسائل مابین دو کشور از طریق دیپلماسی و مراجع بین المللی برای حل و فصل و همچنین استفاده از اهرم های فشار برای ایجاد فضای زیارتی بهتر اتباع ایرانی بهتر از طع رابطه هست.. اگه دوستانه تر بگم مثل اینه که دوماد خواهرتو اذیت می کنه تا با جنجال پای شما رو از خونش قطع کنه..
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
17
به نظر من اصلا حج عمره را باید تعطیل کرد در این شرایط ملت ایران سالیان سال است پول زیادی صرف این سفر میکنند که یک مشت وهابی از خدا بی خبر به این مردم و ایران عزیز دشنام بدهند اذیت و آزار هم ببینند در این مملکت هستند کسانی که به نان شب محتاج هستند اما آبرو دارند و باسیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند این پول را صرف کار خیر کنیم وصواب آنرا خدا از حج عمره بالاتر مینویسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
14
حج واجب کافه. باور کند حفظ شرف ایران و ایرانی از حج مسحبی، واجبتره
ناشناس
Germany
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
20
4
با توجه به اینکه دولت عربستان عامه مردم سعودی را در جهل نگه می دارد واز این راه به غارت ثروتهای عمومی می پردازد حضور هر ایرانی انقلابی در آن کشور (بخصوص با حضور زائرینی از بسیاری کشورهای دیگر)به منزله بمبی است که توان مقابله با آن را ندارند.لذاعدم حضور ایرانیان در کشور عربستان بویژه در این شرایط بهترین حالت برای دولت سعودی است .با ساماندهی زائرین مرد در گروه سنی بالاتر می توان از پتانسیل ایرانیان برای تنویر افکار مردم مکه و مدینه و حتی دیگر زائرین بهره برداری نمود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
21
در سال 1322 یکی از زائران ایرانی در حال طواف خانه خدا حالش بهم میخورد و ماموران سعودی اورا دستگیر و به جرم اهانت به خانه خدا او را اعدام میکنند ، ایران در جواب به این عمل سعودیها به مدت 4 سال زائر به مکه نفرستاد . اکنون باید همان روشی را پیش بگیریم که در سال 1322 اتفاق افتاد .
انتخاب ورونا برای رقابت با امین اسماعیل‌‌نژاد بازداشت ۹ نفر در ارتباط با حمله تروریستی کروکوس در تاجیکستان پرس لاین ؛ ماجرای کسب‌و‌کاری که می‌پرسد پهپاد ایرانی کرار، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد واکنش دبیرکل جامعه پزشکی به مرگ دکتر پرستو بخشی: فشار ها بر پزشکان جوان به مرز هشدار رسیده چگونه "کیک مذاکره" را تقسیم کنیم؟ ۱۰ واقعیت جالب که ممکن است نظر شما را نسبت به قهوه تغییر دهد افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: اولین کسی که توئیت مخالفت زد، آقای رئیسی بود که نامه سران قوا را امضا کرده بود! دیدنی های امروز؛ از شستن پای زنان زندانی از سوی پاپ تا تصاویر برگزیده طبیعت 2024 نیفلو؛ تسکین درد زانو در کمتر از 15 دقیقه (+فیلم و عکس) پارک قیطریه و تمدن ۳۲۰۰ ساله‌ای که زیر آن خوابیده است! چند راهکار ساده برای ترک عادت ناخن جویدن سه چالش اساسی نظام در سال ۱۴۰۳ به روایت حسین علایی /حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند بازداشت فرزند حمید نوری توسط پلیس سوئد ملکه جنگنده‌ های F-35؛ زنی که صنایع نظامی را متحول کرد(+عکس)
وبگردی