فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۴
کد ۳۹۱۶۴۴
انتشار: ۱۹:۵۵ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۴

روسیه: لغو ممنوعیت تحویل اس-۳۰۰ موضوعی فنی است

عصر ایران
نتانیاهو در این تماس تلفنی به پوتین گفت که این موشک‌ها رویکرد تهاجمی ایران و بی ثباتی در خاورمیانه را افزایش خواهد داد.
سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران موضوعی فنی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "دمیتری پسکوف" سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی زمین به هوای اس-300 به ایران یک موضوع فنی است.

پسکوف که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال پیچیده شدن روابط مسکو و اسرائیل به دلیل تحویل سامانه اس-300 به ایران گفت: هیچ چیزی برای اضافه کردن به آن چیزی که پیشتر درباره [تحویل به ایران] اس-300 بوده، وجود ندارد این موضوع به ضوابط قانونی ارتباط دارد.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در تماس با "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نارضایتی اسرائیل از تصمیم مسکو برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 را ابراز داشت.

نتانیاهو در این تماس تلفنی به پوتین گفت که این موشک‌ها رویکرد تهاجمی ایران و بی ثباتی در خاورمیانه را افزایش خواهد داد.

نتانیاهو افزود: فروش این سلاح پیشرفته به ایران نتیجه مستقیم توافق خطرناکی است که هم اکنون بر روی میز میان ایران و 1+5 است.

به گزارش اسپوتنیک، از سوی دیگر کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین به نتانیاهو اعلام کرده که سامانه دفاع موشکی اس-300 تنها جنبه دفاعی داشته و تهدیدی برای اسرائیل به شمار نمی‌آید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز گذشته با صدور فرمانی ممنوعیت تحویل سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 به ایران را لغو کرد.

کرملین اعلام کرد: این فرمان ممنوعیت انتقال (شامل حمل و نقل هوایی) سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 از طریق روسیه و حمل آن به خارج از سرزمین‌های این کشور به سمت جمهوری اسلامی ایران همچنین در اختیار قرار دادن آن به جمهوری اسلامی ایران در خارج از سرزمین‌های روسیه را با استفاده از کشتی‌ها یا هواپیماهای حامل پرچم دولت روسیه لغو می‌کند.

در سال 2010 بود که طی دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهوری وقت روسیه قرارداد 800 میلون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 را لغو کرد. در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است.

در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران اظهار نظر کرد و گفت که تحریم‌ داوطلبانه علیه تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران دیگر ضرورتی ندارد.

وی همچنین گفت: کشورهای گروه 1+5 اعلام کردند که در مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت صورت گرفته است. تحریم داوطلبانه تحویل سامانه اس-300 به ایران دیگر ضروری نیست.

لاوروف در ادامه افزود: سامانه اس‌300 برای اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه تهدیدی به شمار نمی‌رود. این سامانه یک سیستم دفاع موشکی است که ماهیت کاملا دفاعی دارد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: روسیه ، سامانه موشکی
ارسال به دوستان
«میانجی مرموز قطری» در مذاکرات ایران - آمریکا کیست؟ / 4 سفر به تهران در 10 روز ۳ روز بعد؛ اختلال بانک‌ها همچنان ادامه دارد اعتراض مردم یونان به واگذاری بخشی از ساحل کشورشان به اسرائیل راز انگشت جادویی «آی آی»؛ پستاندار عجیبی که فرشته مرگ نامیده می شود! (+فیلم و عکس) پلاکاردی عجیب در یکی از تجمعات (عکس) درخواست ۸۷.۶ میلیارد دلاری ترامپ برای جبران هزینه‌های جنگ ایران نخست‌وزیر عراق: روابط جدیدی با آمریکا آغاز کرده ایم دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ