فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۳۴۷۷
انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۴

دلیل قطع ۲۰ هزار سیم کارت همراه اول

عصر ایران
صدوقی افزود: در حوزه سیم کارتهای دائمی در این زمینه تخلفی دیده نمی شود اما در بخش سیم کارتهای اعتباری برخی مشترکان سیم کارتهای فله ای خریده و دربازار خرید و فروش می کردند که نقل و انتقال این سیم کارتها صورت نگرفته است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: سیم کارت ۲۰ مشترک همراه اول به دلیل عدم ارسال کدملی و نقص مدارک قطع شده است.

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: سیم کارت ۲۰ مشترک همراه اول به دلیل عدم ارسال کدملی و نقص مدارک قطع شده است.

وحید صدوقی در مورد آخرین وضعیت طرح ساماندهی سیم کارتهای بدون هویت در شبکه همراه اول که با همکاری رگولاتوری در حال اجرا است، گفت: براساس آخرین آمارها، ۲۰ هزار مشترک در پایگاه داده همراه اول، فاقد کدملی هستند که بعد از بارها اخطار و ارسال پیامک، سیم کارت این مشترکان قطع ارتباط شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشترکان پس از دریافت پیامک نسبت به اعلام هویت و ارائه مدارک اقدام کرده اند اظهار داشت: مطابقت کدملی های اعلام شده با مدارک مشترکان در حال انجام است.

مدیرعامل همراه اول در مورد اجرای طرح قطع ارتباط افراد دارای بیش از ۱۰ سیم کارت نیز گفت: این طرح به زودی اجرایی می شود.

وی گفت: هم اکنون به مشترکانی که دارای ۱۰ سیم کارت در سیستم اطلاعاتی ما باشند سیم کارت واگذار نمی شود اما در گذشته این اقدام انجام می شد و به همین دلیل برخی افراد هستند که بیش از ۱۰ سیم کارت به نامشان ثبت شده است.

صدوقی افزود: در حوزه سیم کارتهای دائمی در این زمینه تخلفی دیده نمی شود اما در بخش سیم کارتهای اعتباری برخی مشترکان سیم کارتهای فله ای خریده و دربازار خرید و فروش می کردند که نقل و انتقال این سیم کارتها صورت نگرفته است.

وی افزود: با اجرای این طرح، استفاده از سیم کارتهای اعتباری نیز ضابطه مند خواهد شد.

احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از دی ماه ۹۳ آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرد که ارتباط مشترکانی را که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند، تا ۱۵بهمن ماه قطع می کند. پس از این اعلام بود که رگولاتوری در چند مرحله به کاربران موبایل زمان داد تا از طریق پیامک، کدملی خود را به اپراتور مورد نظر ارائه کنند.

این اقدام در راستای ساماندهی استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه بی نام و نشان در کشور و استفاده غیرقانونی برخی مشترکان از این سیم کارتها انجام شد تا سیم کارتهایی که دارای نقص اطلاعات هستند در پایگاه داده اپراتورها احراز هویت شوند؛ براین اساس اپراتورهای تلفن همراه در چندین مرحله با ارسال پیامک به مشترکانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده این اپراتورها ناقص بود از مشترکان خواستند نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند.

در نهایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری اپراتورهای موبایل، ارتباط مشترکانی که در مدت تعیین شده کدملی خود را اعلام نکردند از ۸ فروردین ماه ۹۴ قطع کامل کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سیم کارت ، همراه اول
ارسال به دوستان
ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ نمایش‌های کشور سه شب اجرا ندارند همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود تلگراف: ترامپ ممکن است پس از انتخابات خواستار توافق جدیدی با ایران شود صادرات نفت ایران به ۴۰ میلیون بشکه رسید مرگ دونده ۲۵ ساله در ۳۰ متری خط پایان مسابقه دو لندن روبیو: هیچ عوارضی در تنگه هرمز اعمال نخواهد شد خانیکی: پایان بد جنگ‌ها، خسارت بارتر از جنگ هستند بوشهر/ خنثی‌سازی مهمات عمل‌نکرده در دیلم