فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۷-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۴۹۴۰
انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۷-۰۲-۱۳۹۴

6 اشتباهی که استخوان‌ها را ضعیف می‌کند

عصر ایران
رژیم غذایی ساکنین آمریکای شمالی حاوی مقادیر بالای چربی، شکر، گوشت قرمز و غلات تصفیه شده مانند آرد سفید، نان سفید و ماکارونی است که برای استخوان ها مفید نیست.
مطالعات یکی از استادان جراحی ارتوپدی دانشگاه ایالتی فلوریدا در آمریکا، نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی نمک زیاد، نوشابه، قهوه، شکلات، مکمل ویتامین Aو غذاهای چرب و شیرین استخوان ها را ضعیف می کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ساینس، افراد کم و بیش از مواد غذایی که به سلامت استخوان ها کمک می کند، اطلاع دارند؛ اما آگاهی لازم در زمینه عادت هایی که استخوان ها را ضعیف می کند، وجود ندارد.

برخی عادت های رایج و اشتباه در رژیم غذایی:

** مصرف زیاد نمک

مصرف زیاد نمک سبب از دست دادن کلسیم بدن می شود؛ مطالعات انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که مصرف زیاد نمک، سبب دفع کلسیم ذخیره شده در بدن می شود.

مصرف نمک علاوه بر دفع کلسیم، منجر به کاهش سطح منیزیم نیز می شود. منیزیم نیز به اندازه کلسیم در سلامت استخوان موثر است.

متخصصان توصیه می کنند که برای طعم دار کردن غذا، به جای نمک از ترشیجات و ادویه استفاده شود.

غذاهای کنسروی و فرآوری شده، حاوی بیشترین میزان نمک هستند.

** مصرف نوشابه

مصرف نوشابه سبب تضعیف استخوان ها می شود؛ مطالعات نشان می دهد که استفاده از نوشابه های شیرین و گازدار، سبب کاهش سطح کلسیم و منیزیم و پوکی استخوان می شود.

بهتر است به جای نوشابه و نوشیدنی های گازدار، از آب میوه طبیعی و شیر استفاده شود.

** مصرف بی رویه قهوه

مصرف بی رویه قهوه برای استخوان ها مضر است؛ مطالعات نشان می دهد که مصرف بی رویه قهوه، جذب کلسیم را کاهش می دهد. می توان چای را جایگزین قهوه کرد و البته در مورد چای نیز باید تعادل را رعایت کرد.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف چای، احتمال شکستگی مفصل ران را کاهش می دهد.

** مصرف زیاد شکلات

مصرف زیاد شکلات برای استخوان ها مضر است؛ یک مطالعه نشان می دهد زنانی که هر روز شکلات می خورند، نسبت به زنانی که هفته ای یک بار شکلات می خورند، استخوان های ضعیف تری دارند.

شکلات حاوی ماده ای به نام اگزالات است که محققان احتمال می دهند با جذب کلسیم تداخل داشته باشد.

** مصرف مکمل های ویتامین A

مصرف مکمل های ویتامین A احتمال شکستگی استخوان را افزایش می دهد؛ مطالعات محققان نشان می دهد که مکمل های ویتامین A احتمال شکستگی استخوان را افزایش می دهد و با ویتامین D تداخل دارد.

از این رو توصیه می شود از موادغذایی طبیعی حاوی منابع ویتامین A استفاده شود.

** رژیم غذایی شمال آمریکا، ناسالم ترین رژیم برای استخوان

رژیم غذایی ساکنین آمریکای شمالی حاوی مقادیر بالای چربی، شکر، گوشت قرمز و غلات تصفیه شده مانند آرد سفید، نان سفید و ماکارونی است که برای استخوان ها مفید نیست.

نتایج این تحقیقات در نشریه Certified Sports Nutritionist by the American Sports and Fitness Association منتشر شده است.
برچسب ها: رژیم غذایی ، استخوان
ارسال به دوستان
captcha
دیدار پزشکیان با سید حسن خمینی سقاب اصفهانی: فعلا هیچگونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت بنزین نداریم/ اعداد اعلامی برای گرانی بنزین واقعی نیست خروج قطار مسافربری از ریل در انگلیس ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا واریز تدریجی 110 همت به حساب گندم‌کاران تا 25 مردادماه توپولف Tu-16؛ بمب افکنی که از جنگ سرد تا امروز دوام آورد (+عکس) بیش از ۷۰ هزار کانادایی با امضای طوماری خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند برخی مقامات آمریکایی: ارتش آمریکا در جریان جنگ با ایران تقریباً ۲۵ درصد از ناوگان خود را از دست داده  تشکل‌ها چگونه به توسعۀ کشورها کمک کردند/ نگاهی به تجربۀ کشورهای توسعه‌یافته  هشدار جمعی از اساتید، محققان و فضلای حوزه‌های علمیه نسبت به تفرقه‌افکنی برخی چهره‌ها وزارت خارجه: بیانیه حقوق بشری فرانسه و شرکای غربی، فرافکنی منافقانه است پنجرۀ متفاوتی به حضور و سخنرانی رهبر شهید انقلاب در مراسم عزاداری (فیلم)