فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۵۰۲۳
انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۴

اشتباهاتی رایج در رژیم غذایی که استخوانها را ضعیف می‌کند

عصر ایران
افراد کم و بیش از مواد غذایی که به سلامت استخوان ها کمک می کند، اطلاع دارند؛ اما آگاهی لازم در زمینه عادت هایی که استخوان ها را ضعیف می کند، وجود ندارد.

مطالعات یکی از استادان جراحی ارتوپدی دانشگاه ایالتی فلوریدا در آمریکا، نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی نمک زیاد، نوشابه، قهوه، شکلات، مکمل ویتامین Aو غذاهای چرب و شیرین استخوان ها را ضعیف می کند.

6 اشتباه رایج در رژیم غذایی که استخوان ها را ضعیف می کند

افراد کم و بیش از مواد غذایی که به سلامت استخوان ها کمک می کند، اطلاع دارند؛ اما آگاهی لازم در زمینه عادت هایی که استخوان ها را ضعیف می کند، وجود ندارد.

برخی عادت های رایج و اشتباه در رژیم غذایی:

مصرف زیاد نمک

مصرف زیاد نمک سبب از دست دادن کلسیم بدن می شود؛ مطالعات انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که مصرف زیاد نمک، سبب دفع کلسیم ذخیره شده در بدن می شود.

مصرف نمک علاوه بر دفع کلسیم، منجر به کاهش سطح منیزیم نیز می شود. منیزیم نیز به اندازه کلسیم در سلامت استخوان موثر است.

متخصصان توصیه می کنند که برای طعم دار کردن غذا، به جای نمک از ترشیجات و ادویه استفاده شود.

غذاهای کنسروی و فرآوری شده، حاوی بیشترین میزان نمک هستند.

مصرف نوشابه

مصرف نوشابه سبب تضعیف استخوان ها می شود؛ مطالعات نشان می دهد که استفاده از نوشابه های شیرین و گازدار، سبب کاهش سطح کلسیم و منیزیم و پوکی استخوان می شود.

بهتر است به جای نوشابه و نوشیدنی های گازدار، از آب میوه طبیعی و شیر استفاده شود.

مصرف بی رویه قهوه

مصرف بی رویه قهوه برای استخوان ها مضر است؛ مطالعات نشان می دهد که مصرف بی رویه قهوه، جذب کلسیم را کاهش می دهد. می توان چای را جایگزین قهوه کرد و البته در مورد چای نیز باید تعادل را رعایت کرد.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف چای، احتمال شکستگی مفصل ران را کاهش می دهد.

مصرف زیاد شکلات

مصرف زیاد شکلات برای استخوان ها مضر است؛ یک مطالعه نشان می دهد زنانی که هر روز شکلات می خورند، نسبت به زنانی که هفته ای یک بار شکلات می خورند، استخوان های ضعیف تری دارند.

شکلات حاوی ماده ای به نام اگزالات است که محققان احتمال می دهند با جذب کلسیم تداخل داشته باشد.

مصرف مکمل های ویتامین A

مصرف مکمل های ویتامین A احتمال شکستگی استخوان را افزایش می دهد؛ مطالعات محققان نشان می دهد که مکمل های ویتامین A احتمال شکستگی استخوان را افزایش می دهد و با ویتامین D تداخل دارد.

از این رو توصیه می شود از موادغذایی طبیعی حاوی منابع ویتامین A استفاده شود.

رژیم غذایی شمال آمریکا، ناسالم ترین رژیم برای استخوان

رژیم غذایی ساکنین آمریکای شمالی حاوی مقادیر بالای چربی، شکر، گوشت قرمز و غلات تصفیه شده مانند آرد سفید، نان سفید و ماکارونی است که برای استخوان ها مفید نیست.

نتایج این تحقیقات در نشریه «Certified Sports Nutritionist by the American Sports and Fitness Association» منتشر شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: رژیم غذایی ، استخوان
ارسال به دوستان
ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران «کمی مفهومی» است کشاورز ژاپنی با هوش مصنوعی مزارع خود را متحول کرد درباره افاضات توهم‌پرداز معاصر، محمود نبویان: "روی سینه آمریکا نشسته بودیم و داشتیم کار را تمام می کردیم که مذاکره شد!" دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز بقایی: تفاهم نهایی نشده است رایزنی امیر قطر با ترامپ درباره ایران و کاهش تنش در منطقه فارس: ایران هنوز هیچ متنی را برای توافق تایید نکرده اردوغان: نتانیاهو در مسیر هیتلر حرکت می‌کند ادعای ترامپ: ما به یک توافق عالی با ایران درباره جنگ رسیده‌ایم غریب آبادی: بیانیه اخیر برخی کشورها مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی، بی‌سند و کاملاً مردود است آمریکا شرکت نفت دولتی کوبا را تحریم کرد