۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۸۵۵۳
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۰-۰۳-۱۳۹۴
کد ۳۹۸۵۵۳
انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۰-۰۳-۱۳۹۴
مسئله فروش پرسپولیس و استقلال موافقان و مخالفان مختلفی دارد و هر کدام هم دلایل قابل تاملی برای دیدگاهشان مطرح می کنند.
بدون شک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پر طرفدار ترین تیم ها در سطح آسیا هستند و در ایران موضوع قرمز و آبی مسئله ای مهم برای اکثریت جامعه ایرانی و به خصوص جوانان به شمار می رود.کافه گفتگو / واگذاری پرسپولیس و استقلال

موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال مدت ها است که فضای رسانه ای کشور را به خود مشغول کرده و با وجود برگزاری چند نوبت مناقصه هنوز تکلیف آن معلوم نیست و برندگان مزایده به دلایلی از جمله اهلیت رد شده اند.

مسئله فروش پرسپولیس و استقلال موافقان و مخالفان مختلفی دارد و هر کدام هم دلایل قابل تاملی برای دیدگاهشان مطرح می کنند.

در کافه گفتگوی امروز درباره این موضوع تبادل نظر می کنیم.

آیا با اصل واگذاری این دو باشگاه موافقید و یا اینکه معتقدید اداره این دو باشگاه همچنان زیر نظر وزارت ورزش باشد؟

اگر موافق واگذاری هستید نظرتان درباره واگذاری این دو باشگاه به بخش خودروساز به عنوان یکی از بنگاه های بزرگ اقتصادی چیست؟

اخیرا بحث اجاره دادن این دو باشگاه هم مطرح شده این ایده را چطور ارزیابی می کنید؟


شما چه پیشنهادی برای اداره این دو باشگاه دارید؟

تا ساعت 14 منتظر دریافت نظرات شما هستیم تا در این رابطه بحثی کارشناسی و فنی و به دور از مسائل احساسی صورت بگیرد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Netherlands
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
7
9
چرا به این دو باشگاه گیر دادن؟ برن سپاهان و نفت و تراکتور سازی و خصوصی کنن؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
این دو تا که خصوصی هستند برادر من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
17
ایران خودرو و سایپا مگه خودشون باشگاه ندارن؟ چه گلی به سر اونا زدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
15
1
به نظر من همون زیر نظر دولت باشه بهتره لااقل یکی پاسخگوئه ...بدنش به فلانی گفت من باشگاه نمیخوام میخوام تعطیلش کنم تکلیف چیشه؟
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
15
خصوصی سازی خوبه ولی خصوصی سازی
مثلا سایپا و ایران خودرو خصوصی هستند؟
خیلی مسخره اس
آخرشم میدن به این دو تا شرکت

ولی در کل خصوصی سازی اگر واقعی باشه خیلی خوب میشه چون طرف میاد سرمایه گذاری میکنه که بعدا بتونه ازش درآمد زایی بکنه که حتما هم همین میشه و وقتی این دو تا تیم از زیر نظر وزارت ورزش خارج بشن کسی که تیم رو خریده خوب حتما دل میسوزونه چون یا آبیه یا قرمز ولی وزارت باید هوای هر دو رو داشته باشه که نمیتونه هوا یکی رو هم داشته باشه اون یکی قاطی میکنه
رحيمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
9
10
والله عظيم بهترين خدمت و لطف در حق اين مردم تعطيل كردن ورزش حرفه اي فوتبال در اين كشور با اينهمه هزينه هاي سرسام آور و تحميل آن به ملت و اين همه حاشيه سازي و رانت خواري و دلال بازي در اين رشته ورزشي است ؛ بهترين خدمت به ملت و مملكت خواهد بود .
سید از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
15
خصوصی بشوند به معنای واقعی. دست دولت هم کاملا کوتاه بشود. و خودرو سازها هم در این موضوع حضور نداشته باشند. تنها راه نجات این دو تیم خصوصی سازی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
13
0
همین طیر نظر وزارت ورزش باشن بهتره
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
6
اين دوتا تيم چندين سال است كه براي اين مجموعه دردسر به حساب مي ايد چه از نظر هزينه ها وچه ازنظر شلوغ كاري هواداران وگر نه كدام تيم درايران به معناي واقعي خصوصي است
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
5
2
بهتر است بجای خصوصی سازی این دو تیم آنها را در میان مدت بصورت پیمانی و یا اجاره اداره کرد بطوریکه بخش واقعا خصوصی وارد شده و توجیه اقتصادی عملی برای خرید این دو تیم اثبات شود.
هم اکنون خرید این دو باشگاه یا برند هیچ توجیه شفاف اقتصادی ندارد و برخی افراد به درستی باید به نیت خریداران مشکوک باشند.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
11
6
این دو باشگاه را منحل کنند .جلوی ضرر هر موقع بگیرند منفعته.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
امثال شما باید منحــــــــــل بشید
ابراهيم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
12
همه باشگاه ها بايد به مفهوم واقعي كلمه خصوصي باشن

نه شبه خصوصي

من به شخصه حاضر نيستم يك ريال از بودجه اين مملكت كه بدون شك همه ايراني ها از جمله من توش سهم داريم بره به جيب يك باشگاه كه بتونه بازيكناي ميلياردي بخره


پرسپوليس و استقلال رو هم آخرش شبه خصوصي مي كنن!! مثل سپاهان و ... كه خيلي مسخره است
مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
2
خصوصی سازی به شرطی که دولت قصد ادامه سلطه روی این باشپاه ها رو بعد از خصوصی سازی نداشته باشه(مثلا با واگذاری به خودروسازها که خود دولتی هستند)
و با توجه کوچکی به دیگر باشگاه ها میبینیم که اشخاص بهتر از پس اداره تیم ها بر میان و میتونن تیم ها رو به در آمد زایی برسونن(از جمله باشگاه هواداران، فروش بلیط ورزشگاه اختصاصی، اسپانسر و...)
اما میبینیم که دولت و مجلس نه تنها با وگذاری به اشخاص و شرکت های کاملا خصوصی به هزار و یک ایراد بنی اسرائیلی از جمله اهلیت مخلفت میکنند بلکه هیچ عزم جدی در دولت و مجلس برای واگذاری مشاهده نمیشود.
در این بین وزیر ورزش نیز در اکثر موارد به وضوح دارند نظر شخصی شون رو اعمال میکنند از جمله همین واگذاری
هیچ یک از ملت ایران راضی به هدر رفتن پول خود در فوتبال بی حاصل و بی افتخار این کشور نیست.
والسلام
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
باید منشا پولی که می خواهند هزینه باشگاه مشخص باشد نه اینک بخواهند پولشویی کنند.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
7
در این مملکت خصوصی سازی به معنای واقعی انجام نشده و نمیشه چون اعتماد متقابلی بین دو طرف وجود نداره. مخصوصا الان که پای ورزش و پرسپولیس و استقلال و هوادار و پتانسیل اجتماعی و این چیزا وسطه به هیچ وجه و به هیچ وجه خصوصی سازی رو انجام نمیدن و اینا همش بخاطر سر کار گذاشتن مردمه.
وگرنه سوال اینجاست که وقتی خود مسئولین این مسائل رو میدونن و از طرف دیگه تمام مردم هم از زیر و بم اوضاع خبر دارن آقایان چرا هر روز یک شوی جدید راه میندازن؟! چرا با افکار عمومی بازی میکنن؟! چرا دولت و مجلس عین آدم نمیگن ما نمیتونیم این باشگاهها رو خصوصی کنیم؟!
مگه همین سازمان خصوصی سازی شب قبل از نتیجه مزایده چهارم نگفت مزایده پرسپولیس قطعا برنده داره؟! یک شبه چی شد؟! اگر این بازی با افکار عمومی نیست پس چیه؟!
به نظر من قطع به یقین مسئولین میخوان از شر استقلال و پرسپولیس خلاص بشن و دارن ذره ذره نابودشون میکنن تا صدای کسی در نیاد. از 12 سال پیش تا همین 1-2 سال گذشته برنامه اصلیشون روی پرسپولیس بود تا ابتدا کار اون رو بسازن و بعد سراغ استقلال بیان و حالا ظاهرا کم کم دارن برنامه استقلال رو هم شروع میکنن. اگر غیر از اینه کدوم عقل نیمه پخته حرفهای پوری حسینی رو قبول میکنه که گفته: «ما فعلا مزایده رو معلق میکنیم تا تیمها در فصل نقل و انتقالات حاضر بشن بعد از 2 ماه دوباره کار رو ادامه میدیم»!!!!
با این حرفها من به شخصه احساس میکنم رسما داره بهم توهین میشه و من رو یه کودن احمق فرض کردن. وگرنه هر ننه قمری میدونه که باشگاه بدون هیئت مدیره درست و حسابی، بدون مدیرعامل قطعی، بدون بودجه و اسپانسر و بدون داشتن یک برنامه چطور میتونه بازیکن جذب کنه؟! چطور میتونه تیم ببنده؟!
من روز به روز دارم بیشتر به حرفهای دکتر دادکان ایمان میارم که گفته بود: «پرسپولیس از جایی خارج از مجموعه ورزش داره کنترل میشه و نابسامانی ها و بحرانهای خودساخته بصورت کاملا عمدی و هدف دار به این تیم تزریق میشه»
اصلا شک نکنید که بحث اصلی همینه وگرنه چه دلیلی داره که در دولت تدبیر و امید (که با هزار امید و آرزو و رویا بهش رای دادم) صد برابر بدتر از دولت احمدی نژاد در پرسپولیس عمل بشه و برای یک فصل 5 مدیر و سرپرست منصوب بشه و همینها 3 سرمربی عوض کنن!!!

نتیجه گیری نهایی:
سرخابی ها خصوصی نمیشن و عمدا هم نمیشن و نقشه اصلی هم نابودی ذره ذره دو تیمه تا کسی صداش در نیاد و بدون هیچگونه هزینه ای نسخه این دو باشگاه پیچیده بشه.
در بهترین حالت تعلیق مزایده چهارم و حواله کردنش به 2 ماه دیگه آدم رو یاد روزهای بعد از توافق هسته ای میندازه که شاید میخوان یه آس تو دستشون داشته باشن تا اگه توافق نشد یه جوری ملت رو بازی بدن.

ولی اگر بخوان صادقانه رفتار کنن راه وجود داره:
1. راست و حسینی بگن ما نمیتونیم این دو تیم رو کامل واگذار کنیم.
2. تیمها رو بصورت 3 ساله اجاره بدن تا اولا بتونن تکلیف خودشون رو با خودشون معلوم کنن و دوما مدل کوچکی از واگذاری و مشکلاتش رو تجربه کنن.
3. در نهایت میتونن 51 درصد سهام رو به بخش خصوصی و 49 درصد رو برای دولت نگه دارن تا دیدگاه خودشون هم تامین بشه. مثل ایرانسل و ...

اگر تصمیم به نابودی ندارن این مراحل بهترین روش هست.
والسلام
پاسخ ها
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
جانا سخن از زبان ما می گویی... من یه عمره دارم این حرفو میزنم. باور کنید همینه. اینا 12 ساله پروژه نابودی پرسپولیسو کلنگ زذن. بعدم شاید نوبت استقلاله. هرکسم میگه این توهمه بگه تا با ریز جزییات توضیحش بدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
3
اين روش فروش شايد در اروپا خوب باشد اما در ايران نه . به نظر من با توجه طرفداران زياد اين دو تيم بايد به صورت سهامي خاص كه هيت مديره آنها از پيشكسوتان و مدير عامل نيز به انتخاب آنها باشد بشود . اگر اين دوتيم را در بورس به صورت سهامي بگذارند و مثلا هر سهم 5 يا ده ميليون تومان .مطمئن باشيد ظرف مدت كوتاهي هم ارزش آنها زيادتر شده و هم بورس پر رونق تر مي شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
6
0
استقلال کلی داراریی داره که ضبط شدن، اینا رو برگردونین بهشون، نیازی ندارن به کمک وزارت ورزش یا خصوصی سازی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
6
جواب اول با واگذاری موافقم .البته واژه واگذاری کمی هوشمندانه از سمت شما انتخاب شده. درستش خصوصی سازی است نه واگذاری.
با اینکه به خودروسازها بدن هم مشکل دارم اونم اینکه اولا خصوصی نیست. ثانیا تمکن مالی ندارن با اونهمه بدهی،فقط مونده تا به بهانه این دو تیم از بیت المال ارتزاق کتتد.ضمنا در چند نوبت براتون کامنت گذاشتم که متاسفانه در مورد آقای هدایتی و اطرافیانشون جانب انصاف را رعایت نمی کنید اما نظر من رو منتشر نکردید. تقریبا دیگر مطمئن شدم که جانبداری میکنید. برای مثال از مدیریت بد آقای هدایتی و تیمهاشون می فرمائید اما مثلا همین خودروسازها چه تجربیات قشنگی در این ده سال اخیر داشتند؟ پیشنهاد من سهامی عام هستش تا همین هوادارها بیان تیم رو بخرن. البته دوستان دولتی اینکار رو نمیکنن به هزار و یک دلیل که یک دلیلش همونی هست که تیم رو با پیشنهاد کمتر به دوستانی دادند که هیچ ربطی به هیچگونه ورزشی نداشتندو تازه نه یکی دو تیم لیگ برتری،بلکه چهار تیم لیگ برتری
میثاق فروغی از ساری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
6
یک کلمه
سرکاریم
عبادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
3
6
متاسفم برای اقای روحانی رئیس جمهور محترم به خاطرانتخاب بعضی از وزرا مثل وزیر ورزش و...که اینچنین بااحساست پاک مردم بازی می کندو به شعور ماهواداران سرخابی توهین می کند رفتا وگفتاراین گروه خصوصی سازی یکی از نقاط منفی دولت تدبیروامیدمیباشد جناب اقای رئیس جمهور عاجزانه ازشما خواهش می کنم قبل ازاینکه این اقایان به امیدمردم خدشه وارد کنند تذکرلازم رابه انها بدهید باتشکر
سید حسن هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
1
با اصل واگذاری موافقم اما به دلایلی که عرض میکنم واگذاری واقعی انجام نخواهد شد . اولا این دو باشگاه سالهاست که به عنوان یک مغازه دونبش مورد استفاده مسولین ورزش و فدراسیون فوتبال قرار میگیرد و آنها به همین راحتی از این موقعیت نخواهند گذشت. ثانیا اگر هم در اثر فشار راضی به واگذاری شوند حتما آنها را به شرکتهایی خواهند داد که خود و دوستانشان بتوانند در هیات مدیره آنجا شریک شوند . ثالثا شما یک نمونه واگذاری واقعی (در تمام بخشها ) به بنده نشان دهید تا من هم باور کنم این دومی است . این بازیها ادامه دارد ...
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
4
نه تنها اين دو باشگاه بلكه تمامي باشگاههايي كه از بيت المال و در واقع جيب مردم هزينه ميكنند بايد بصورت واقعي به بخش خصوصي واگذار شوند كه از يك طرف بي دليل و بي حساب و كتاب اين همه مبالغ بيشمار از جيب مردم خرج نشود و از طرف ديگر بعضي ها چونكه از دولت خرج ميكنند هرساله قيمت بازيكنان و مخارج باشگاهها را بي جهت بالا ميبرند كه با واگذاري به بخش خصوصي متوجه شوند كه آيا با هزينه كردن اين مبالغ واقعا اين فوتبال امروزي ما جبران كننده مبالغ مصرف شده است؟
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
4
3
فساد فوتبال را گرفته پس بهتره این دو تیم را منحل کنند که دستی در فساد دارند .و بیخودی از جیب مردم خرج نکنند مردم به نان شب محتاجند نه فوتبال.
خادمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
4
با واگذاری این دو باشگاه و خصوصی سازی آن ها کاملا موافقم . اینکه شبه دولتی ها چه خودرو ساز یا هر خصولتی دیگری در خصوصی سازی وارد شود به غیر از موارد محدود حاکمیتی مخالف می باشم . اجاره دادن این باشگاهها اگر منجر به این شود که برای مثال در یک فرایند دو یا سه ساله به صورت اجاره به شرط تملیک یا روش های دیگر به خصوصی سازی این باشگاهها منجر شود موافقم اما اگز قرار باشد این اجاره دادن واگذاری این باشگاهها را به تاخیر بیاندازد نه موافق نیستم
بنظر اینجانب خصوصی سازی یک فرایند چند وجهی و چند بعدی است متاسفانه دولتی ها در این موضوعات به دلایل مختلفی که بخشی از آن هم در حوزه مشکلات حکومتی است نه دولت ناکارآمد هستند و توانایی فراهم کردن تمام زمینه های این فرایند چند وجهی خصوصی سازی را نمی توانند به انجام رسانند برای مثال اول باید موضوع درآمد باشگاهها از حق پخش صدا و سیما تعیین تکلیف می شد مثل همه جای دنیا یا باید مثلا موضوع اجازه آمدن خانم ها به استادیوم حل میشد همین دو قلم ببینید چه درآمدی می توانست برای باشگاهها داشته باشد خوب با این تفاسیر و مشکلات دخالت مرتب دولت در برگزاری لیگ های حرفه ای واگذاری به مشکل خواهد خوردو من تعجب می کنم که دولت با علم به این مشکلات و ورود به این واگذاری که از اول معلوم بود برای دولت موضوع دو سر شکست هست چطور وارد شد با چه تحلیلی و با چه مقدمه ای ؟ بنظر می رسد دولت در تله خودساخته گرفتار شده است و باید آن ها که با این ناکارآمدی دولت را مواجه کردند ماخذه شوند و برخورد صورت گیرد
م م
Germany
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
1
بهترین راه در حال حاضر اجاره بلند مدت مثلا 5ساله این باشگاهاست.
حداقل مشکلات رو میفهمن.
ضمن اینکه خصوصی هم میشه.
بعد از یک یا دو دوره میتونن باشگاه رو سهامی عام اعلام کنن و به صورت سهام خرد بفروشن. 49 درصد سهام رو هم نگه دارن واسه دولت تا بتونن نظارت و کنترل داشته باشن. البته اگه بتونن جلوی خودشون رو بگیرن و دخالت نکنن.
سعید بجنوردی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
2
1. کشوری که زیرساختهای خصوصی سازی رو نداره، نمیشه به بخش خصوصی سپرد چرا که تیمهایی داشتیم خصوصی ولی الان اثری ازشون نیس
2. تبعیض بین سرخابی ها و سایرتیمها زیاده، چطور وقتی پول بیت المال میدن به سپاهان،ذوب، فولاد تراکتور .. و تبصره گرفتن بازیکن سرباز میدن تراکتور ملوان، کسی از بیت المال حرفی نمیزنه؟
3.حالا که شخصی مثل هدایتی پیدا شده و دوس داره از جیب خرج کنه چرا نباید اجازه بدیم بهش؟مگه الان کشورهای اروپایی دارن از پول سرمایه داران حاشیه خلیج فارس در توسعه فوتبالشون استفاده میکنن، اونها هم دنبال اهلیت بودن یا اینکه دنبال جذب سرمایه؟اصلا چرا اجازه ندیم سرمایه داران خارجی ورود کنن،چرا که با اختلاف دلار و تومان این دوباشگاه با قیمتی بیش از این فروش میرسید و میشد 3تا ورزگشاه ازادی درست کرد برای کشورمون

4.بحث اجاره کردن؟ایا این احتما وجود داره که اگه امتحانشو پس داد بشه باشگاه رو بهش فروخت؟یک سوال
حالا اومدیم این باشگاه شخصی مثل هدایتی اجاره کرد، از دیدگاه مدیریت خیلی خووب بود و باشگاه چند سالی تو ارامش بود و به گفته ای از هر نظر عاالی اما اختلافات مدیریتی مرسوم بین وزیر و هدایتی رخ داده باشه؟یا شاید در دوره بعد دولت تغییر کرده باشه و وزیر شخص هدایتی قبول نداشته باشه و بخواد با کسی دیگه کار کنه، اون وقت تکلیف چیه؟یعنی روز از نو روزی از نو؟؟

5.خودرو سازان خودشون دوتا باشگاه دارن که الان تبدیل به برند باشگاه شدن، اگه قرار به موفقیت باشه خب همین دوتا باشگاه رو سر سامون میدادن؟آیا هدف درست کردن تیمی مثل سایباس که همیشه در میانه های جدول باشه؟آخه از قدیم گفتن هرچی پول بدی همونقدر اش میخوری؟؟
مگه برای تایید اهلیت اقتصادی، بدهی ملاک نیس، این دوتا که خیلی بدهی دارن؟؟

6.پیشنهاد این حقیر
تحویل تیم به سه گروه
51 درصد سهم شرکت یا شخصی که میخواد بخره
29درصد سهم پیشکسوتان
20درصد هواداران
و برای انجام چنین کاری باید ابتدا تیم رو یک شخص بخره یا یک شرکت قدر بعد سر سامان دادن به تیم تقسیم کنه بین صاحبان تیم که برای اطمینان حاصل کردن از انجام اینکار کارهای اداری مربوطه اعم از وثیقه چک و کارهای اداری در حضور وزار مربوطه.. انجام بشه تا نه خریدار بتونه زیرش بزنه نه با تغییر دولت یا وزیر بشه دست برد تو معامله
رضائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
3
2
از ماست که بر ماست.
به همه ایرانیان و فوتبال دوستان عزیز پیشنهاد میکنم که در صورت امکان, ابتدا تیم استانی خود را حمایت کنند. چرا که وقتی حجم انبوه جمعیت یک تیم فوتبال استانی را حمایت می کنند آنوقت از دیدگاه مسولان کشوری و استانی این تیم که مورد حمایت مردم است مهم تلقی می شود و به مراتب جهت رفع نواقص باشگاه فوتبال تلاش بیشتری خواهد شد.
در ضمن این دیدگاه در مورد تمام شاخه های ورزشی نیز صدق می کند.
(یعنی برنامه ریزی در امر ورزش با با مشارکت و قدرت مردم). تشکر.
سرمايه زيان ده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
1
سود دولتي بودن اين دو تيم فقط براي صدا و سيما است. چون بدليل دولتي بودن حق پخش برداخت نمكنه.
هزينه هاي كلاني كه از بودجه مردم صرف اين دو تيم مي شه بطور شفافي حسابرسي نمي شه و بار سنگين اداره اين دو تيم بر دوش مردم فقير جامعه است
بس بهترين كار واگذاري است براي يك بار اين سرمايه هاي زيان ده را بفروشند و وجوه حاصله را در جاي ديگر سرمايه گذاري كنن.
واکنش یک روحانی به دعوت از "کاظم صدیقی" برای سخنرانی در مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق (ع): دهن‌کجی به مردم عاقبت خوشی ندارد! انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" و معاونش خانم شاناهان! (+عکس) امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست؛ شهرداری به وظایف اصلی خود بپردازد که درباره آن‌ها به غایت کم کاری می‌کند قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج/ دادستان: علت درگیری اختلاف شخصی دو خانواده بود حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل پارک قیطریه و مساجد اطراف (نقشه) آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم واکنش عجیب دختران بعد از دیدن شهاب حسینی (فیلم) کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود زاکانی مشکلات تهران را حل کرد و فقط مانده مسجدسازی در پارک ها / اگر در بوستان قیطریه فضای خالی دارید درخت بکارید سختگوی وزارت بهداشت : علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد ۵۷۲ هزار یورو شد کرمانشاه/ سقوط ۴ کولبر در محور مرزی پاوه توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قطحی در غزه
وبگردی