۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۰۰۱۳
تعداد نظرات: ۱۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۴
کد ۴۰۰۰۱۳
انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۴

کافه گفت و گو/ خودروهای چینی

طبیعتا افراد در زمینه خرید خودرو ممکن است ملاحظات مهم تری از قیمت داشته باشند و البته برخی از این خودروهای پر فروش چینی چندان ارزان قیمت هم نیستند.
عصرایران - کالاهای چینی همه عرصه ها را در کنترل خود قرار داده اند و نه تنها در ایران بلکه در کشورهای صنعتی و توسعه یافته هم کالاهای چینی بازارها را در اختیار گرفته اند.

اما در عرصه خودروسازی هم چند سالی است که کشور چین وارد شده و به عنوان یک خودروساز خود را در بازارهای جهانی معرفی کرده است.

با این حال سابقه ای که تولیدات چینی در ایران در اذهان ایجاد کرده سابقه ای منفی و یادآور کالاهای بی کیفیت است هرچند به دلیل قیمت مناسب با اقبال عمومی مواجه شده و این وجه تمایز کالاهای چینی در ایران و دیگر کشورها است چراکه کالاهای چینی در کشورهای توسعه یافته منطبق با استاندارد های آن کشور و حتی تحت لیسانس شرکت های صاحب نام و برند های مطرح جهانی تولید می شوند.

در سالهای گذشته و به خصوص پس از شرایط تحریم و خروج برخی خودروسازهای مطرح خارجی از ایران فضا برای ورود شرکتهای خودروساز چینی فراهم شده و خیابان های تهران رفته رفته در قرق خودروهای چینی در می آید.

کافه گفت و گو/ خودروهای چینی

غرض قیاس خودروهای چینی با دیگر کالاهای بی کیفیت تولید این کشور نیست چرا که طبیعتا افراد در زمینه خرید خودرو ممکن است ملاحظات مهم تری از قیمت داشته باشند و البته برخی از این خودروهای پر فروش چینی چندان ارزان قیمت هم نیستند.

در کافه امروز قصد داریم درباره علل استقبال مردم ایران از خودروهای چینی تبادل نظر کنیم.

ملاک شما برای انتخاب خودرو چیست؟

اگر تجربه ای در این زمینه دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تا ساعت 14 امروز منتظر دریافت دیدگاه های شما هستیم.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۱۱۴
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
153
به نظر من خریداران خودرو در ایران اختیار چندانی در انتخاب نوع و مدل خودروی خود ندارند و بیشتر مجبورند از بین چند گزینه موجود در یک محدوده قیمتی یکر را انتخاب کنند و معمولا کسانی که در رده های قیمتی پائین و با بودجه اندک دنبال خرید ماشین هستند بیشتر به میزان استهلاک ماشین ، هزینه نگهداری و در دسترس بودن قطعات اهمیت می دهند و در واقع انتخاب بین خوب و بد نیست بلکه انتخاب بین بد و بدتره خودرو های ایرانی که تکلیفش مشخصه مثلا در رده 20 میلیون تا 25 میلیون چند تا گزینه بیشتر نیست پراید و تیبا و MVM110 خوب بین این چند مدل دیگه انتخاب معنی نداره بیشتر اجباره تا انتخاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
با نظر دوستمون موافقم، با توجه به هزینه دامنه انتخاب خیلی محدوده.
در ضمن من ترجیح میدم خودروی کاملا چینی بخرم تا خودروی چینی مونتاژ ایران(تولیدات ایران خودرو و سایپا).
شما کل محصولات ایران خودرو و سایپا رو زیر و رو کنی خودرویی به کیفیت و زیبایی mvm315H New نمیتونی پیدا کنی.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
این حرف درسته که یک جور انتخاب بین ید و بدتره.
ولی نکته مهم اینه که خودروهای چینی فقط و فقط در دو کشور در حال تردد هستند: بازار داخلی چین و ایران. والسلام
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
به نظر من خودروی چینی از لحاظ کیفیت و صد البته آپشن بهتر از تولیدات داخلی مانند پژو و پراید هست. مگه ما پژو و پراید میگیریم هر ماه نمایندگی نمیریم واسه تعمیر گیربکس و کلاچ و دنده و فرمان و ... من خودم پولم برسه جک اس 5 میگیرم. میگن موتورش میتسوبیشی هست.
arshad
United States of America
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
69
در این بحران مالی بازار دیگه به کیفیت توجهی نمیشه ای کاش امکان خرید خودرو تمام قسط نیز وجود داشت البته اگه رقابت بین تولیدکنندگان شدید بود حتما این مساله هم وجود داشت ....
hossein
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
4
30
باسلام وممنون از برو بچ عصر ایران :
1- برند بودن
2- توچشم بودن
3_ فول آپشن بودن
4- ومهمتر از همه راحت فروش رفتن

مثلا من دیروز تو نمایشگاه یک اکتیون 2012 رو قیمت گرفتم به نسبت کارکرد واقعی و امکاناتش قیمتش و رقباش خوب بود اما مسئول نمایشگاه با صداقت گفت تنها بدی این خودرو این است که سخت فروش میره و بعبارتی بازار فروش خوبی نداره ....!!! خب اینجاست که کار خرید این نوع ماشینها فقط کار عشاق است وبایستی پس لرزه های خربزه خوردن رو نیز تحمل کنید...!!! با تشکر
پاسخ ها
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
از کی تا حالا اکتیون چینی شده؟
hossein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
قطعا اکتیون چینی نیست و ساخت کره جنوبی است ...من یادم شد اشاره کنم ...منظورم این بود که این وضعیت خودرو کره ای است با موتور مرسدس بنز ...حالا چینی که دیگه حرفش رو هم نزن ...!!!شما یه سری به سایتهای فروش خودروهای دسته دو بندازید ببینید چقدر انواع خودرو چینی کارکرده واسه فروش اند ...!!!
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
87
حیف از ایران!!!.... بجای بنز و بی ام دبلیو سوار خودورهای چینی میشیم و ...
احمدخانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
62
18
من خودم کیفیت برایم مهم است و اینکه خدمات پس از فروش براحتی در دسترس باشد و البته قیمت
علامه براین چون خودم سالها در تولید کار کرده و به انعلاقه مندم و علاوه براین کمک به کار نیروی ایرانی و پیشرفت جامعه ماشین ایرانی می خرم و همین الان در حا تحویل گرفتن سمند سورن آبشنال هستم
علاوه براین معتقدمی مسئولین نیز با ارائه محصول خوب و باکیفیت و رضایت مشتری و قیمت مناسب باید به این روند کمک کنند
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
شرمنده بزودی اشکت درمیاد ، وقتی جلو تعمیرگاه یا حتی برای وقت گرفتن از تعمیرگاه ساعتها معطل شدی و به خودت و زمین و زمان و خودرو ساز فحش دادی میگی عجب شکری خوردم . مبارکه باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
من برای کاری که شما میکنی ارزش قائلم، ولی متاسفانه هیچ کمکی به پیشرفت جامعه ایرانی نمیکنه.
شما تاریخچه ایران خودرو و هیوندا رو مطالعه کنید تا ببینید به چه کسی کمک میکنین.
جامعه ایرانی یا ...؟
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
تو ایران هرچی سال ساخت ماشین جلوتر میره و مدل بالاتر، کم کاری(دزدی) از ماشین بیشتر...
شما فقط 206 منتاژ ایران مدل 93 رو با 206 ساخت فرانسه مدل 84 مقایسه کن. حکم مقایسه الاغ و اسبه...
خدمات پس از فروش ام که معنی نداره اینجا. پول همه چیزشو ازت میگیرن...
یکی از آشنا ها رفت ماشین صفرشو از نمایندگی تحویل بگیره کلی مشکل داشت... در جواب اعتراضش گفتن "اینجا ایرانه"
بله دوست عزیز... اینجا جهان سومه... "ایرانه" و ما هم "ایرانی"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
اگر شرکت خصوصی بود حرف شما درست بود.ولی اگه منظورتون حفظ کسب و کار آدمایی که اونجا مشغولن هست بهتره تعطیلش کنن و چیزی که بلدیم رو انجام بدیم.جاش از محل عوارض خودرو های وارداتی به صنعت هایی که توش موفق تریم بپردازیم.مثل قطعه سازی.بزرگترین شرکت قطعه سازی تو دنیا مال کاناداست.تمام خودروسازی آمریکا وابسته به این شرکته.حالا اگه تونستی یه خودروی کانادایی نام ببر.نمی دونم کی می خوایم درس بگیریم.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
60
با سلام
به نظر من یه نکته یی که خیلی باعث فروش بالای خودروهای چینی شده عدم کیفیت و تنوع محصولات داخله، در کنار این باید بدقولی های خودرو سازان داخلی رو هم اضافه کرد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
4
60
شرکت های خودروسازی ما فقط به فکر اینن که از یک ماشین سواری چطور وانتشم بسازن!!!
نمونه اش وانت پراید، وانت پیکان، وانت آیسان و . . .
قیمت خودرو داخلی با توجه به امکانات و کیفیتش خیلی بالاست
خودروهای داخلی خشک و بدون انعطاف در آپشن هستند
خودروهای چینی هرچند کیفیت بالایی ندارند ولی همین کیفیت کمشون از بعضی خودروهای داخلی بالاتره
قیمتشون باتوجه به امکاناتشون فوق العادست
پاسخ ها
hossein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
قربونت ...!! اخیرن هم رامک خودرو از مدل وانت اکتیون رونمایی کرد ....خخخخخخخخ!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
دوست عزيز نام خودرو آريسان مي باشد.
لطفا قبل از اعلام نظر كمي بيشتر مطالعه فرماييد.
کارمند
Kazakhstan
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
20
چند چیز می توتند ملاک اصلی برای یک انتخاب باشاد اولین نگاه یک خریدار ظاهر خودرو است دوم قیمت سوم امکانات و ایمنی خودرو است که فکر می کنم در درجه اول ایمنی خودرو باید ملاک باشد البته در جایی که قدرت انتخاب باشد ولی تو کشور ما که قدرت انتخاب کمه چون انتخاب نمی کنی بلکه انتخاب می شه که بهت چه ماشنی بدن ... با تشکر
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
26
با سلام
به نظر من یه نکته یی که خیلی باعث فروش بالای خودروهای چینی شده عدم کیفیت و تنوع محصولات داخله، در کنار این باید بدقولی های خودرو سازان داخلی رو هم اضافه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
به نظر شما باید اضافه کنم استفاده از قطعات درجه پایین چینی در خودروهای داخلی برای کمتر شدن هزینه تولید
امامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
8
41
سلام به دلیل کیفیت پایین و گارانتی بد خودروهای ایرانی بعد از 30 سال به خودروهای زیبای چینی گرایش پیدا کردم.و راضی هستم
حسین افتخاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
42
52
من بمیرم هم خودروی چینی نمیخرم!
طاهر فریبنده ی این خودروها ، هر چقدر هم زیبا و دلربا باشه، نمیتونه منو فریب بده!
خدا بیامرز پدرم راننده ی کامیون بود! همیشه میگفت پسر جون : این کامیون های امریکایی و سوئدی و آلمانی اگه گرون تره به خاطره اینه که 50 تن وزن ماشین و بار رو توی گردنه با سرعت بالا ، با ی ترمز نگه میداره!
اونا دارن پول ترمز ماشین رو میگیرین. وگرنه خیلی کامیون های جاهای دیگه خوشگل تر و کولر دار تره!
در کل ماشین چینی نخرید ، اگه واسه خودتون و خانوادتون ارزش قائلید،
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
من ماشین چینی خریدم خیلی خیلی هم راضی هستم
موتور و گیربکس ژاپنی و برقش آلمانی هستش
شما نخر من و خانواده ام تا الان که 30000 کلیومتر ازش استفاده کردم خیلی راضی تر هستم به نسبت پژوه پارس چینی که داشتم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
من الان 2سال خودروی چینی استفاده میکنم کمترین مشکلی نداره یا حداقل اگه داره به نسبت مسائل ماشینهای صفر ایرانی که توی اطافیانم دارم میبینم هیچی ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
اکثر نظراتی که راحع به خودروهای چینی گفته میشه از سر بی اطلاعیه.
من خودروی کاملا چینی دارم خیلی هم ازش راضیم. در ضمن کی گفته تولیدات ایران خودرو و سایپا چینی نیستن!
فرهاد
| Netherlands |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
من خودم تو یکی از این خودروسازی های داخلی کار می کنم و تخصصم هم در مورد موتور و گیربکسه. با تحقیق کامل در مورد لیفان 620 - 1800 اون رو 3 سال پیش خریداری کردم. از لحاظ فنی خیلی بهتر از خوردوهای ایران خودرو و سایپا هست. امکانات داخلیش راضی مننده است. هندلینگ و رانندگی خیلی خوبی داره. و مصرف بنزینش خیلی کمتر از خودرو های داخلی هست. این رو هم بگم خودرو های داخلی بالای 40% قطعاتشون چینی هست و دیگه خبری از قطعات اورجینال فرانسوی یا کره ای نیست.
خدمات ماشین های چینی تا الان خیلی خوب بوده و نیاز به فحش و شکر خوردن برای تعمیر و نگهداری نیست. به طبع اگه خوردروهای اروپایی با تعرفه گمرک پایین وارد ایران بشه، حق انتخاب بالاتر میره و کیفیت رقابتی میشه.
پیشنهاد میکنم فارغ از تعصب و برند قبل از خرید تحقیق کنید.
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
وقتی پولمون نمیرسه ماشین اروپایی بخریم باید الاق سوار بشیم؟! یا اینکه بین ماشین های وطنی و چینی یکی رو انتخاب کنیم؟ به نظر شما تولیدات داخل اینقدر که شما میگید بهتر از تولیدات چین هست؟
عسگر ازخوي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
4
25
اول اينكه دراين رنج قيمت حق انتخاب ديگري نداريم خودروهاي عهد بوق وطني هم كه درپايين ترين كيفيت عرضه ميشوند بنده mvm 53 گرفتم خيلي هم راضي هستم تمام اجناس چيني كه بي كيفيت نيستند اين تجار منفعت طلب ما جنسهاي درجه 3 بنجل وارد ميكنند
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
سلام دوست عزیز. تقصیر ما نیست که نمی دونیم کیفیت چیه ... چون ماشین با کیفیت یا تو ایران تولید نمی شه یا قیمتش خیلی بالاست(البته از مسئولان کمال تشکر رو دارم) راستشو بخوایی من هم از کیفیت ماشین چیزی نمی دونم اما این رو می دونم وقتی به سایت کارخانه اصلی mvm یا همون cheryinternational.com میریم این کمپانی تنونسته به کشور ها اروپایی و آمریکایی درست حسابی راه پیدا کنه ... چون اون کشور ها نمی زارن ماشین به اصطلاح بی کیفیت وارد کشورشون بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
39
چرا باید پژوه فرانسه را که متعلق به 25 سال پیش هست و تمام قطعات آن از چین وارد میشه و به بدترین شکل ممکن در ایران مونتاژ میشه بخرم؟!!
نه آپشنی نه کیفیتی نه قیمت مناسب ، از مود افتاده و کسل کننده ، نه منتاژ مناسبی پس چرا باید چنین خودروی بی کیفیتی بخرم؟!
هنوز یادم نرفته همین به اصطلاح پژوه 405 چند سال پیش خودبه خود آتش می گرفت و سوژه 20:30 شده بود..
2 سال پیش پژوه پارس ثبت نام کردم از نمایندگی تحویل گرفتم فقط 3.5 کیلومتر تونستم راه برم به خونه هم نرسید!!!
ماشین حمل کردم نمایندگی 2 ماه نمایندگی منتظر گیربکس بودم ماشین صفر گیربکسش خراب بود خراب ماشین گیربکس نداشت
کجای دنیا اینجور ماشین تولید میکنند؟!!
بعد از کلی دوندگی گفتند اینها گیربکس ندارند بدهند با این گیربکس خراب تحولت دادند جریمه دیرکرد پرداخت نکنند برو خودت از بیرون گیربکس بخر!!!!!!!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
7
36
موتورماشين هاي چيني ازنظر كيفيت بهتر از پژواست و شرايط فروش بسيار خوب است
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
31
لیاقت مردم ایران سوار شدن بر برند های معتبر و باسابقه و پاسخگو با پرداخت هزینه کمتر است.چرا خودرو ساز ما با برند های چینی متحد می شود؟واقعیت این است که حتی اگر قیمت خودرو چینی ارزان هم نباشد به گرانی خودروهای اروپایی ،ژاپنی و کره ای هم کلاس خود نیست.خودرو هایی که اگر چه گرانترند اصول کلاس خودرورو را لحاظ کرده اند.نه خودرویی که مثلا آف رود است اما در واقع 30 سانت هم از سطح زمین فاصله ندارند.چرا مردم ایران باید پول با تجربه شدن و متبحر شدن خودروساز های چینی را بپردازند.چرا باید خودروی 30000 دلاری اروپایی در ایران به قیمت 200میلیون تومان به دست مشتری برسد؟اگر می شد این خودرو ها در وضعیت بازار آزاد وارد ایران شوند دیگر کسی داوطلب خرید خودرو های چینی نمی شد.اما مشکل این است که مسئولین می بایست مشتریان داخلی را به خرید خودروی داخلی اجبارا!!!!!!!!!!! راضی!!!!!!!!!!! کنند.شاید ماجرای پیشنهاد خودروساز ژاپنی را در اواسط دهه هفتاد به ایران شنیده باشید.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
من طرفدار خودرو سازها نیستم. ولی اینکه میگی چرا خودرو ساز های ایرانی با برند های چینی متحد می شوند ؟! خب معلومه چون برندهای معتبر اروپایی ایران را تحریم کردن. برن با کی متحد بشن پس؟
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
این جمله شما دقیقا مث اینه که بگیم حالا که فرانسه باهامون متحد نمی شه بریم با جزایر کومور متحد بشیم.البته سابقشم داریم!!!!!!!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
5
27
باسلام
خودروهای چینی حداقل مزیتی که دارند این است که تمامی قطعاتشون متعلق به یک برند تولیدی خاص هست که با یک استاندارد کیفی تولید میشوند اماخودروهای تولید داخل قطعاتشون از چندین کارگاه و یا کارخانه تولیدی نا مشخص چینی داره تهیه میشه
2-آپشن های خودروهای چینی و تغییرات سریع و به روزاین خوردوها با تولید داخل ماکه سالهاست اصلا هیچ تغییری به خود ندیده قابل مقایسه نیست.
3-آیا اگر در این رنج قیمت بخواهی خودرویی با این امکانات تهیه کنی انتخاب دیگری غیر این خودروها وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
دوگروه از ایرانیها درباره کاری که کرده توجیه می آورند و دائم ازکارشان تعریف می کنند 1- کسی که مجرد بوده و تازگی به جمع متاهلین پیوسته 2- کسی که یک ماشین چینی خریده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
آن چه عیان است چه حاجت به بیان است...
احتیاجی به تو جیه نیست کسی که حداقل اطلاع و تجربه ای از خودرو داشته باشه میدونه که تولیدات مثلا ایرانی به مراتب ضعیف تر از محصولات چینی هستند
فرهاد
| Netherlands |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
دوست عزیز نا شناس
کافر همه را به خویش خود پندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
مطمئن باشيد خودروهاي توليد چين از محصولات وطني سرتر و بهترند.
فرهاد
| Netherlands |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
کامنت بنده در جواب ناشناس اول بود که کار کارشناسی ارایه دادند!
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
21
خرید خودرو به سلیقه شخصی ، امکان انتخاب و قدرت خرید فرد بستگی دارد. در ایران هر چند سلیقه افراد بسیار بالا و متنوع است ولی امکان انتخاب و قدرت خرید بسیار پایین است. خودروهای چینی اهر چند با سیلقه ما ایرانیان چندان سازگار نیست و شرایط مطلوب مورد نظر را نداره ولی نسبت به خرید خودروهای ایرانی و حتی خودروهای کره ای و اروپایی ارزنده تر می باشد شما با 42 الی 75میلیون می توانید یک خودروی چینی1800 الی 2000 سی سی با تکنولوژی نقریباً به روز سوار بشی ولی خودرهای خارجی دیگر را باید بیش از 120 میلیون تومان هزینه بکنید که از قدرت خرید اکثر ایرانیان خارج است. از طرف دیگر خودروهای ایرانی با تکنولوژی دهه 90 میلادی با طراحی بسیار تکراری و خسته کننده و با کیفیت پایین قرار دارد که نسبت به پول پرداختی ارزند نیست. به عبارت دیگر در شرایط بازار داخلی ایران و با توجه به اینکه قیمت یک خودروی استاندارد و به روز در ایران نزدیک به سه برابر قیمت جهانی آن می باشد. خرید خودروی چینی ارزنده تر است. البته بیش از 4ساله که خودرو ی چینی( ام وی ام 530) خریدم و نسبت به خودروهای داخلی راضی تر می باشم.
shk
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
18
خودرو داخلی : با توجه به امکانات و کیفیت قیمت خیلی بالا و آپشن هاي كمي دارند
خودروهای چینی : با کیفیت مناسب از بيشتر خودروهای داخلی بالاترند
قیمتشون باتوجه به امکاناتشون هم عاليه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
22
بنده توی یکی از شرکتهای خودروسازی داخلی کار میکنم دوستان به اطلاعتون برسونم خیلی از قطعات خودروهای داخلی هم متاسفانه چینی هستن . از سال 90 به بعد این اتفاق تشدید شد .
در حال حاضر هم که خودروسازان چینی در حال عقد قرارداد با خودروسازان بزرگ ما هستن و اگر شرایط به همین صورت پیش بره مطئن باشید به سرعت80 % خودروهای تولیدی چینی میشن .
محمد از زنجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
12
سلام
ملاک ؟؟
اصن ملاک چی هست ؟؟

ملاک یعنی چی ؟؟

وقتی خودروهای ما فقط پرایدو پژو های همون سالای قدیمیه ملاک چیه؟؟
دم چینیا گرم که تو این تحریما باز نذاشتن ما از گرسنگی بمیریم

من ماشینو مثال نمیگما که چرت ترینشه اما تو زمینه مخابرات دمش گرم که نذاشت خطوط مخابرات موبایلی ایران به دلیل تحریم شرکت المانی بخابه و بهش سیستم جایگزین داد

همه چیز رو یکجا ببینیم

ماشین چینیا بده چون اجازه نمیدیم ماشینای دیگه ای بیان خودرو سازی بزنن همه هم میدونن دلیلش چیه اما باز ...
بیخیال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
21
پژو پارس مدل 93 با کارکرد 10 هزار کیلومتر تا الان بالغ بر 10 بار عازم تعمیرگاه شده .
چه انتظاری دارین ازین ماشینهای بی کیفیت تولید داخل که تازه همه قطعاتشون هم چینی ان !!!
babak
-
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
21
4
باسلام
به نظر من اگه یه کم رو ظرافت و کیفیت خودروهای ایرونی دقت بیشتری به خرج دهن بد نیست من خودم 2 سال یه خودروی رو آ 1700 دارم که 40000 کیلومتر روندمش هیچ مشکلی پیش نیومده تا به حال
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
یعنی واقعا روا خودرو هست ؟؟؟!!!خوب معلوم با این تفکر اگر یه خودرو سه چرخ هم بهت بدن راضی هستی..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
19
8
دو مورد باید مورد توجه قرار گیرد: 1- عرق به میهن و سرمایه اش و اقتصادش، اگر در ایرانیها مانده باشد باید خودروی داخلی بخرند هنوز هم پرشیا و سمند از همه خودروهای چینی ایمنی تر هست و اینکه ارزی خیلی کمی از مملکت خارج میشه و جلوی فقر تدریجی کشور را میگیرد!!
2- وقتی بیت المال برای بعضی مسئولیم و مدیر ملک و مال خصوص محسوب میشود مردم عادی اختیاری ندارند که انتخاب بکنند یعنی انحصار اجبار میآورد!
20 سال خودروهای ژاپنی و کره ای و فرانسوی آوردید مردم خریدند الان هم دولت خودروی چینی آورده است مردم تا حدودی میخرند. (شرکتهای بزرگ دولتی چینی ساز شدند در این دوساله.
در آخر لازم هست بدانید 20 سال بعد خودروی تایلندی و هندی و فیلیپینی وارد میکنند و ما میخریم بدون اینکه حتی اندکی پیشرفت داشته باشیم(قسم میخورم اینطوری خواهد شد چون از نزدیک میبینم که همه در فکر کاسبی از جیب ملت هستند حتی بقیمت خارج شدن چندین برابر سرمایه از کشور)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
شما به فرغون های تولید داخل میگی خودرو؟ پس اگر اینها خودرو هستن تویوتا و فورد و بی ام و و بنز باید سفینه فضایی باشن!
اخوی یک کمی چشمات رو باز کن ببین توی دنیا چه خبره بعد از این لگن سازها طرفداری کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
اخوی ناشناس- حمایت نکرده ام فکر آینده مملکت هستم- بعدش شما اگر فورد و تویوتا را میسنجید خودتان را با ژاپنی و آمریکائی بسنجید دانشگاه ها را بسنجید مدیریت ها را بسنجید و هزارن فرق ما با آنها در فرهنگ کار و زندگی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
22
پژو 206 اتومات ذارم مدل 91 خدایی اگر گاری میخریدم خیلی بهتر بود . تا این مدیریت ذولتی هست همینه . ایران خودرو زمان خیامی کجا بعد افتاد دسته مدیران بیسواد نا لایق حال حاضر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
12
دوستان سلام
خواهشن اگه کسی جک جی 5 داره و استفاده کرده در موردش یکم توضیح بده که راضی هست یا خیر و مزایا و معایبش چی هست . ممنونم
دانيال
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
12
از ماست كه بر ماست همين كارخانه هاي ايران خودرو و سايپا را اگر دست كارخانه بنز و آيودي بديد ببينين چي مي سازن مشكل خودرو در مملكت ما فقط منفعت طلبي و مافيا است كه اگر آنها هم با مردم باشند به مراتب سود بيشتري مي برند هم مجلس و هم دولت بيان واقعا بررسي كنن چرا اين همه تلفات جاده اي داريم درسته كه رانندگي ها هم مشكل داره اما اگر ماشين ها هم ايمني و استحكام داشته باشند همه نفع مي برند متاسفانه هركسي به فكر خودشه چرا بايد اماراتي بهترين ماشين روز را به قيمت واقعي و ارزون تر از جنس هاي داخلي بخره ولي ما به اسم توليد داخلي و گمرك كلاه سر مردم بزاريم و نتيجه ش هم تو جاده ها مي بينيم
خودروهاي چيني هم جاي خود دارن آقاي روحاني لطفا فكري به حال اين صنعت داخلي و ورشكسته خودروسازي بكنيد يك بار هم كه شده بزاريد مردم طعم رفاه رو حداقل در داشتن يك ماشين به روز داشته باشن
ايران خودرو و سايپا رو با همكاري شركت هاي آلماني واروپايي اداره كنيد نه فقط فرانسه با ماشين هايي كه مربوط به 30 سال پيشه اون هم با اين قيمت ها
چين هم از اين نابساماني داره نهايت سود رو مي بره و ما هم مياييم از جنس هاي بنجلشون تعريف و تمجيد مي كنيم و صورت مساله رو پاك مي كنيم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
5
پژو پارس مدل 93 با کارکرد 10 هزار کیلومتر تا الان بالغ بر 10 بار عازم تعمیرگاه شده .
چه انتظاری دارین ازین ماشینهای بی کیفیت تولید داخل که تازه همه قطعاتشون هم چینی ان !!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
7
به نظر من خدمات پس از فروش از قبیل فراوانی لوازم یدکی و تعمیرگاه در سراسر کشور مهمترین دلایل برای انتخاب هر خودرو می باشد. گارانتی رو نگفتم چون واقعا" گارانتی در کشور ما وجود نداره و فقط در حد شعاره. فکر می کنم دلیل اصلی برای اینکه یک خودرو به راحتی فروخته نمیشه عدم اطمینان از خدمات پس از فروشه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
10
با سلام.
به نظر بنده کیفیت خوردروهای چینی در حال حاضر نسبت به خودروهای ساخت داخل از کیفیت بهتری برخوردار ، من خودم ماشینم ساخت داخل من ماشینم و صفر تحویل گرفتم 30000 کار کرده در طول این مدل 40 الی 50 بار مراجعه کردم به نمایندگی که متاسفانه اکثر مواقع مشکل باقی می مونه، در صورتی که ماشین های چینی از جمله جک، جیلی و حتی لیفان از نظر کیفیت خلی بهتر و حتی آپشن های بسیاری هم دارن و به نظر من یه جور همه رو به یه چوب روندن کالای چینی شاید کیفیت نداشته یاند ولی به نظر من باید واقع بین باشیم، ما متاسفانه بعضی وقتا بی انصافی می کنیم، الان فکر کنم اکثر قطعات ماشین های داخلی هم چینی هستند از نوع درجه 3 و 4، بعضیوقتا باید واقع بین باشیم و ملاک ما یه معیار عینی باشه متاسفانه عدم سختی موقع فروش ماشین های چینی هم به خاطر همین ذهنیت غیر واقعیانه است.
ممنون از تمامی عزیزان
صفا
Spain
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
16
توليدات سايپا و ايران خودرو از فاجعه هم اونورتر هستن.
وقتي كيفيت اينقدر پايين و افتضاح هست، چه دليلي داره خريدار بياد و آشغالي حلبي اين شركتا رو بخره؟؟؟
پرايد با 15 سال پيش چه فرقي كرده؟
با پژو هاي آتش گرفته چه رفتاري شد؟
پژو 405 مال چند قرن قبل هستش؟؟
هنزو كه هنوزه مردم فكر ميكنن 206 خيلي ماشين عالي هستش و توي بي خبري هستن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
4
با سلام در جواب اين سوال بايد گفت تا زمانيكه بازار رقابتي واقعي جايگزين بازار انحصاري نشودحق انتخاب در بازار خودرو ايران معنا ندارد. متاسفانه به بهانه حمايت از توليد داخل مشكلات و عوارض بسياري بر اقتصاد و مردم تحميل گرديده است از جمله آلودگي بيشتر هوا به جهت كيفيت پايين خودروها ، آمار بالاي قربانيان تصادفات بدليل ايمني پائين خودروها ، مصرف سوخت بالا و هدر رفت منابع نفتي و تحميل هزينه هاي ناشي از آن ،قيمت بسيار بالاي خودروهاي داخلي در مقايسه با ساير كشورها و ... بسياري از عوارض ديگر ، بنابراين بهترين راه جلوگيري از اين همه ضرر و زيان به اقتصاد ملي و مصرف كنندگان، برداشتن تعرفه واردات خودرو ميباشد. آخرين پرده از هنرنمايي خودروسازان داخلي اين است كه آنها تبديل به واردكننده خودروهاي چيني شده اند. به اميد برداشته شدن تعرفه ها.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
10
در بحث ایمنی بعضی از خودرو های چینی استاندارد های اروپا را پاس کردن اگه قیمت خودرو را به سه دسته تقسیم کنیم زیر 50 میلیون بین 50تا 100 و بالای 100 میلیون متوجه میشویم که خودرو های بی کیفیت ایرانی در دسته اول به همراه حداقل سه مدل خودرو چینی عرضه میشه ولی در بازه 50تا 100 هیچ خودرو تولید داخل نیست و خودرو های کره ای و ژاپنی و اروپایی در این رنج قیمت یا وجود نداره و یا اگه هم نمونه هایی مثل i20 و پیکانتو که نمونه های خودرو کوچک که مناسب خانواده های ایرانی نیست و در این رنج قیمت خودرو های چینی مختلف اعم از سدان و یا شاسی بلند وجود داره که الحق والانصاف به اندازه پولی که داده میشه (البته توشرایط قیمت خودرو ایران) ارزش دارن اینه که مردم به این خودرو ها اقبال نشون میدن این خودرو ها از نظر زیبایی و آپشن های بروز در وضعیت خوبی هستند ایمنی بسیاری از این خودرو ها بهتر و کارامد تر از خودرو های ایرانی است نمونه های بسیاری از تست تصادف این خودرو ها در اینتر نت هم هست ولی متاسفانه خودرو های ایرانی ......

برابر گزارش پليس؛
پرايد مجهز به سيستم «اي‌بي‌اس» 35 متر خط ترمز بر جاي گذاشت

خبرگزاري فارس: يك پرايد مجهز به سيستم ترمز «اي‌بي‌اس» به هنگام حادثه 35 متر خط ترمز بر جاي گذاشت و به ستون برق برخورد كرد.
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
7
اولا در کدام بخش واردات نظارت هست که بر این باشد
ثانیا تا وقتی برای اشتغال ده هزار نفر حاضرسم هشتاد میلیون نفر را ازار دهیم
ثالثا هندی ها تو راهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
18
قطعات خودروهای ایرانی اکثرا چینی است خوب چرابریم چینی بدل بخریم اصل چینی میخریم
منم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
8
ملاک من
1 قیمت متناسب با بودجه من
2 - آپشن ها و امنیت با توجه به قیمت
3- خدمات پس از فروش گسترده
اما
سال 90 یه پژو پارس تحویل گرفتم که ترمزش خراب بود . سه بار به نمایندگی ایران خودرو رفتم ماشین رو دو روز خواباندند و گفتند درست کردیم و تست جاده زدیم ( اما به خداوندی خدا قسم می خورم که دروغ گفتند ) تا مجبور شدم پس از سه تصادف ، ترمز ماشین را در تعمیرگاههای غیر تخصصی درست کنم و الان گذاشتمش برای فروش و برای یک ماشین چینی ثبت نام کردم
( من که امثال من هم کم نیستند با رنج قیمتی که توان خریدش را داریم به نظر شما دنبال چه گزینه ای بریم ؟؟؟ )
من تا حالا ماشین چینی سوار نشدم اما یک واقعیت را باید پذیرفت صنعت چین با سرعت تمام خود را به دنیا تحمیل می کند به همان روشی که در ایران اینکار صورت می پذیرد .
چین به همه جای دنیا ماشین صادر می کند و ما نمونه های خوبی که مردم در استفاده از آن راضی بوده اند (با توجه به پولی که داده اند ) نیز کم نداشتیم
پس نظراتمان را صفر و یک صادر نکنیم . فعلا برای افراد متوسط انتخاب بدی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
15
فراموش نکنیم که ماشینهای ایرانی ترکیبی از قطعات ایرانی،چینی،هندی با اخرین تکنولوژی افتضاح میباشد .لااقل خودروهای چینی دیگه همه قطعاتش چینی و بعضی ها هم موتورشون با تکنولوژی ژاپنه واین بهتر از تا خودرو حلبی وطنییه
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
8
با سلام متاسفانه خودرو سازان داخلی به شعور مردم توهین می کنند و مردم را .... فرض می کنند مردم هم چاره ای ندارند تعرفه و قیمت زیاد خودروی های باکفیت مردم را مجبور به خرید جنس های بنجل می نماید
1- یکی دو سال پیش سایپا تندر 90 آپشنال با 3 میلیون تومان گرانتر عرضه می کرد ریز آپشنها(قاب پلاستیکی سفید رو آینه.گل پخش کن گلگیر.ارم تندر فلزی و....)!!!!!!اینها را به عنوان آپشن به مردم دادن توهینه
2-هم در مورد تیبا و هم در مورد دنا 2 تا چراغ تو تلوزیون نشون مردم دادن و ثبت نام کردن کجای دنیا این کار رو می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
3
با سلام در مملکتی که خودرو ساز با وجود سرمایه و منابع ملی وحداقل 40 سال تجربه در زمینه مونتاژ خودرو هنوز که هنوز قادر به تولید خودرو ملی نباشد قطعا با وجود مافیای واردات خودرو و افزایش قیمت خودرو بیش از حد قیمت واقعی آن و تعرفه واردات و ارزش افزوده و سایر موارد دیگر گاهی تا بیش از 70 میلیون به مردم بفروش می رسد آیا چاره ای بجز خرید خودرو بی کیفیت چینی و یا خودروهای بی کیفیت داخلی انیست البته کجای این مملکت آباد که خودرو داخلی و وارداتی آن آباد باشد وقتی که رئیس جمهور محترم موضوع آب و محیط زیست را به مذاکرات گره بزند قطعا موض.وع خودرو هم با مذاکرات درهم آمیخته پس پیداکنید پرتقال فروش را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
38
با سلام
اينجانب قصد مقايسه بين خودروهاي چيني يا كره اي يا اروپايي با خودروهاي ساخت داخل را ندارم . اما پرسش من اينست كه تا كي ميتوان با زير سوال بردن هويت و كيفيت خودروهاي ساخت كشوري مانند چين ، كيفيت بسيار نازل و طراحي بسيار پسماند خودروهاي داخلي را توجيح كرد ؟ تا كي ميتوان با "آشغال" خواندن همه خودروهاي چيني
مردم را قانع كرد تا محصولات به مراتب بي كيفيت تر و قرون وسطايي داخلي را خريداري كنند . اينجانب مستدل به موارد زير عقيده دارم صنعت خودروسازي چين با سرعتي عجيب در حال پيشرفت بوده و برخي از محصولات خودرويي چين كه در ايران مونتاژ ميشود از بسياري محصولات داخلي باكيفيت تر و بروزتر است
1- چين پارسال حدود يك ميليون دستگاه صادرات خودرو داشته و كشورهاي مقصد گاها خود در صنعت خودرو دستي بر آتش دارند . ايا در آن كشورها مردم را مجبور كرده اند تا به جاي محصولات باكيفيت برندهاي برتر جهاني ، محصولات بي كيفيت چيني را خريداري كنن؟؟؟
2- اكثر خوروسازان مطرح چيني كه محصولاتشان در خيابانهاي كشور به چشم ميخورد داراي R&D و استراتژي قوي بوده و با خودروسازان مطرح اروپايي و امريكايي جوينت هستند و حتي بعضي از محصولات "بي كيفيت " چيني كه در كشور خودمان مونتاژ ميگردد مجوز ورود به خاك اروپا و آمريكا را كسب كرده اند !!!!
3- مردم نيز مانند بعضي آقايان كه مغرضانه از واژه "بي كيفيت" براي ارزيابي "همه" محصولات خودرويي ساخت چين استفاده ميكنند معناي كيفيت و ايمني را خوب ميفهمند و نهادينه كردن جهتدار اينگونه صفات در اذهان عمومي قطعا نتيجه اي معكوس خواهد داشت وانگهي بازار قواعد خود را دارد و مردم نيز قواعد بازار را خوب ميفهمند وگرنه چگونه ممكن است اينهمه خودروي " بي كيفيت " !! چيني در كشور جولان دهند.
4- اگر فرض كنيم از همين فردا پرونده خودرو و خودرو سازان چيني در كشور بسته و هيچ خودرو چيني در كشور اجازه توليد يا واردات نداشته باشند، با در نظر گرفتن اين مطلب كه عوارض و تعرفه واقعي واردات خودرو بالاي 100% بوده و خريد اين خودروها براي 90% جامعه رويا ميباشد، مردم ديگر چه ميتوانند بخرند ؟؟؟؟ جز محصولات "بروز" و "باكيفيت" !!! دو خودروساز داخلي كه سالهاست تحت لواي تعرفه بالا و حمايتهاي بيدريغ ارگانهاي دولتي نه تنها در انديشه توسعه محصول و ارتقا كيفيت برنيامده اند ، كه از كيفيت همان توليدات عصر حجر خود نيز كاسته و به قيمتي بسيار گزاف در بازاري كا ملا انحصاري دوران فربگي را سپري ميكنند.
اينجانب به رغم ادله بسيار در اين باب سخنم را كوتاه كرده و به ذكر اين نكته اكتفا ميكنم كه" بياييم به جاي اينكه ديگران را كوچك كنيم تا خود ديده شويم ، آنقدر بزرگ شويم تا ديگران را كوچك ببينيم ".
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
منطقی ترین نظر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
نظر منطقی و کاملی بود ممنون
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
59
4
متاسفانه خریداران خودروهای چینی یه جورایی عقده ماشین دارند و توانایی خرید برند ندارند واقعا در شان ملت ایران نیست که چینی سوار شوند خودروهای ایرانی هرچقدر بی کیفیت باشند حداقل شخصیت دارند و لی ماشین چینی شخصیت ادمو خرد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
تو حتما باید خودروی ایرانی سوار شی فقط مواظب باش شخصیتت را تو جاده جا نذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
برادر بزرگوار. نوع نگاه شما به موضوع مربوط به شرایط اقتصادی و صنعتی 20 سال پیش است. اقتصاد و صنعت چنین اکنون یکی از بزرگ ترین ها در دنیاست و داره شونه به شونه آمریکا در همه عرصه ها رقابت می کنه. بالعکس اقتصاد ایران در طی این سالها معکوس رفته. این گذشته از اینکه که خودروی چینی محصول اقتصاد چینه ولی خودروی ایرانی محصول اقتصاد 20 سال پیش فرانسه و... بنابر این به نظر می رسه با خریداری خودروی وطنی با این شرایطه که شخصیت انسان خرد می شود.
فرهاد
| Netherlands |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
شخصیت چه ربطی به ماشین داره؟؟؟؟؟

تن آدمی شریف است به جان ادمیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
24
تا مافیای خودرو در ایران وجود داشته باشد هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
19
3
به دلیل عدم پشتیبانی مناسب خودروهای چینی در ایران من خودروهای ایرانی رو ترجیح میدم .

اگه پشتیبانی و تامین قطعاتشون خوب بود صد درصد به خودروهای ایرانی ترجیهشون میدادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
برعکس نظر شما، بزرگترین حسن خودروهای چینی همین مواردیه که شما به عنوان ایراد گفتین.
یه بار به نمایندگی پس از فروش مدیران خودرو مراجعه کنین تا نظرتون تغییر کنه
ghafar
United States of America
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
5
اينطور فكرمي كنم كه تمام خودروهاي كه ما از آن استفاده مي كنيم چه به اصطلاح توليد داخل وتوليد كشور چين همه چيني هستند اما نحوه وارد كردنشان فرق مي كند يكي بابرند مشخص وباكمي كيفيت بهتر به طور مستقيم دست مصرف كننده مي رسد وديگري قطعات هستند كه بدون نام ونشان وارد مي شوند وروي همين خودروهاي به اصطلاح داخلي بسته ميشوند وبنام خودرو داخلي به مشتري تحويل داده مي شود وما چاره اي بجز خريد ازاين دوحالت رانداريم
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
10
چینی خیلی بهتره از ماشین های خودمونه .. دادشم سمند خرید به 6 ماه نرسید انواع اذیت ها رو کرد .. یکی دیگه از فامیلامون پارس خرید به یه هفته نکشید کامپیوترش سوخت ده روز طول کشید تا نمایندگی درستش کنه . ولی هر کی چینی سوار شده ازشون بپرسی راضی هستن ... منم دارم پول جمع میکنم یه 315 نیو بخرم نسبت به پولش خیلی شیک و با کلاسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
17
من 10 سال ماشین ایرانی داشتم. یک ساله جاک5 خریدم.سگش شرف داره به همه ماشین هایی که داشتم.
ميثم
Spain
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
10
با سلام
علت استقبال مردم از خودروهاي چيني به روز بودنشان است در حالي متاسفانه خودروهايي كه در ايرن‌خودرو و سايپا توليد مي‌شوند محصولات دهه 70 (ميلادي) كارخانجات اروپايي و آمريكايي مي‌باشند كه بدون تغييرات ، با كيفيت بسيار نازل و قيمت گزاف مجبور به خريدشان هستيم.
متاسفانه سيستم R&D(تحقيق و توسعه) در اين دو شركت جايگاهي ندارد و اگر هم همچين سيستمي وجود داشته باشد رسالتشان را انجام نمي‌دهند و وقت و هزينه را صرف دلالي با قطعه سازان چيني مي‌كنند عينا" كاري كه در حال حاضر واحد تحقيقات سايپا انجام مي‌دهد. ملاك اصلي در انتخاب خودرو راحتي و آسايش است و آپشن‌هاي خودرو آسايش را به ارمغان مي‌آورد. از بحث ايمني نيز نبايد گذشت حال اينجاست كه اين سوال مطرح مي‌گردد كه كدام يك از توليدات داخلي اين دو معقوله مهم را تامين مي‌كنند. بحث كيفيت در خودرو ميبايست حل شده باشد مگر مي‌شود خودرويي بي كيفيت در اين بازار رقابتي به مصرف كننده تحويل داد حال آنكه در كشورمان اين ملاك‌ها به دليل انحصار قابل ارزيابي براي مصرف كننده طبقه متوسط نمي‌باشد. قشر مفرح نيز حسابشان جداست خيلي راحت مي‌توانند از ماشين‌هاي وارداتي به انتخاب خودشان استفاده كنند.
حرف بسيار است...........
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
14
من خودروی چینی دارم، با توجه به قیمتش عالی
خودرو سازان داخلی باعث شرمساری مصرف کننده میشن و هیچ کیفیت و خدمات پس از فروش قابل توجهی ارايه نمی کنند.
دعا میکنم سیاست کشور تغییر کنه و بازار خودروی ایران بروی خودروسازان مطرح دنیا باز بشه تا مردم کمتر عذاب استفاده از خودروهای بی کیفیت ایرانی را تحمل کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
12
با سلا م

می گویند شا سی بلند جک s5 یه چیز دیگر است

با اینکه تا زه وارد شده ولی قیمت وکیفیت منا سبی دا رد
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
1
با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت حقوق و هزینه مردم این خودروها نسبتا ارزان تر از بقیه هستند.هر چند که از نظر کیفی فرق چندانی با خودروهای معمولی ندارند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
16
2
من كه با كلي تحقيق تيبا خريدم
خيلي هم راضي هستم و نسبت به قيمت(تاكيد ميكنم نسبت به قيمت) ماشين خيلي خوبيه
كاملا هم ايرانيه
به نظر من خريد ماشين چيني يعني اولين و اخرين صاحب ماشين هستي و بورس براي فروش ندارند
پاسخ ها
فرهاد
| Netherlands |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
اقا رضا من خودم ماشین لیفان دارم و از همکارانم ماشین های پژو پارس رو فروختند و لیفان دست دوم خریدند.
ماشین خود من هم خیلی خواهان داشته. اگه بودجه ام برسه اینو میفروشم و جی5 میگیرم.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
8
با توجه به عدم وجود حق انتخاب در بازار ایران و شرایط تولید خودرو ساز های داخلی من فکر میکنم بعضی برندهای چینی نسبت به قیمت فروش بسیار خوبند . مثل جک جی5 اتوماتیک که با 140 اسب بخار و گیر بوکس و موتور میتسوبیشی و اپشنهای متعارف و سانروف با قیمت 58 ملیون در بازار ایران بی نظیره ...
سعید
Germany
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
9
4
تحریم آقا تحریم ، تحریم کمر اقتصاد این مملکت رو شکست ، مجبورن ماشین چینی آشغال بخرن ، مگه ماشین آمریکایی تو ایران داریم ؟؟؟ مگه ایران خودرو و سایپا اجازه ورود خودروی دیگه ای به ایران رو میده ؟؟؟ ماشین های چینی هم قوض بالا قوض ، ماشین نیست که زباله است ، اگه قیمت ارز به همون هزار تومن برمیگشت و ماشین های خارجی اجازه ورود به ایران رو داشتن ماشین چینی که سهله ماشین های بنجل ایران خودرو و سایپا هم رو دستشون میموند ، یکی بخر سه تا ببر حراج میکردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
خیلیا دوست دارن همیشه راجع به همه چیز حرف بزنن،من بعید میدونم تا حتی الان تو یه ماشین چینی نشسته باشی ولی دوست داری راجع به چیزی که ازش اطلاع نداری نظر بدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
4
همه محصولات سایپا و ایران خودرو چینی شدند ولی MVM315 امتیازی که داره اینه که موتور و گیربکسش ساخت چین یا ایران نیست بلکه ساخت اتریشه که این خودش یک مزیته تا 206 که فقط یک اسم برند ازش مونده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
2
با توجه اینکه

خودروهای داخلی نیز قطعات نه چندان مناسب چینی استفاده می کنند به نظر من خودروی چینی که یک دست تولید چین باشه بهتره
من خودم دارم استفاده می کنم از لیفان x60
اما متاسفانه در مونتاژ همین خودرو هم دزدی شده به عنوان نمونه سیستم کروز کنترل خودرو جداگانه داره فروخته میشه اونم به مبلغ یک میلیون تومان
درحالی که توی بازار قیمت همین قطعه 200یا300تومانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
2
با سلام
به نظر من خرید خودرو چینی یعنی پذیرش ریسک بسیار زیاد .
مثلا یکی از فامیلامون یک خودرو چینی خرید بخاطر یک سنسور شیشه بالابر نزدیک 2 ماه مجبور شد ماشینش را گوشه پارکینگ نگه دارد تا قطعه توسط نمایندگی تهیه شود
تازه عمق فاجعه آنجاست که این قبیل خودرو ها از لحاظ قطعات یدکی در رج ی باشند و خدا نکند مشکلی برای ماشین پیش بیاید
البته این قضیه برای ماشین های اروپایی و ژاپنی هم صادق است چون ایگونه کارخانه ها دارای خط تولید متغیر می باشند لذا عملا از تهیه و ارسال قطعات یدکی باز می مانند
لذا تنها را این است که یا قید کل یا بخشی از پول خود را بزنی و یا یک خودرو وطنی بخری که قطعات آن فراوان است
reza
China
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
22
man chin zendegi mikonam va sharmande farsi nemitunam benevisam chon keyboard e farsi nadaram.
dalile inke irania chera mashin chini mikharan ro bezarim be ohdeye doostane azizi ke iran zendegi mikonan vali dar morede mashinhaye chini barkhi az doostan ettelaateshun dar hadde zire sefr hast va faghat khastam shoma va doostan ro bishtar dar jarayan bezaram.
hameye mashinhaye chini ke dar bazare iran hastand faghat va faghat baraye iran tolid mishe va dar khode chin aslan ejazeye taradod nadaran. dar in 4 sali ke chin hastam yedune mashine chini ke dakhele iran savar mishim ro chin nadidam. soal injast ke chera pas chini ha in mashinhaye bikeyfiyat ro baraye ma tolid mikonand? chera ejazeye varedate in mashinhaye bikeyfiyat dade mishe? fekr mikonam khodetun midunid ke dar soorate vared kardane khodrohaye ba keyfiyat digar mashinhaye tolidiye dakhel aslan froosh nakhahand raft va hamchenin soodi ke nasibe vared konandeha az varedate mashinhaye chini bishtar az sayere keshvarhast. dar morede mashinhayi ke chiniha savar mishan bayad begam ke kamtarin mashin inja: audi, BMW, Benz, Huyundai, wolkswagon hast ke dar balatarin keyfiyat hastan. vali in mashinha natanha vared nemishan balke tavasote masalan sherkate benze alman dar chin tolid mishan va arzi az keshvareshun kharej nemishe va eshteghal zayi ham mikonan. na tanha khodeshun savar mishan balke saderat ham daran hatta be khode alman va sayere keshvarhaye europayi va amrikayi.
zemnan 2 noktaro be hamvatane azizam begam: 1. gozasht an zamani ke ham ma va ham europayi ha va amrikayi ha jense gharbi masraf mikardim, alan hameye donya az chin jens mibaran, tanha farghemun ineke vared konandeye ma faghat va faghat be fekre jibe khodesh hast va hamchenin ghanoonamun ejazeye vorood be jenshaye bikeyfiyat mide. Amrica va europa ham az jens jens mibaran pas cheraoona narazi nistan?
2. chini ke dar tasavore mast ba oon chizi ke vaghean hast zamin ta aseman fargh dare va fekr konam nazdike 100 sal az chiniha aghab hastim. motaseb nabashim va bepazirim ke aghab moondim.
Shad bashid
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
مرسی از آقا رضا. بنده با شما کاملا موافقم. شنیده بودم مثلا سر یه چهار راه شلوغ تو چین وایستی تو 24 ساعت 1 دونه mvm هم نمی بینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
8
چرا مردم انقدر بی تفاوت شدن؟
یا شاید هم جامعه هنوز اونقدر آزاد نیست
که مردم به این وضع خودروسازی اعتراض کنن
بابا ما اگه این 2تا خودروسازی رو داده بودیم دست 4تا کلاس اولی والا بخدا الان یه چیزی از توش در میومد
ولی ما هنوز داریم پراید 30سال پیش رو تولید میکنیم
آخه چقدر دیگه باید به شعور مردم توهین بشه تا به خودشون بیان؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
3
بابک عزیز. اخه روآ هم شد خودرو؟
نظر فنی وحساب شده بده.شاید تو روارو لحاف پیچش کردی تا نچاد
ميثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
5
با سلام
من خودم پارسال يه پژو 405 صفر از تهران تحويل گرفتم از همون روز اول صداهاي غير طبيعي از موتورش شنيده ميشد و پس از بارها مراجعه وضع بدتر شد كه بهتر نشد.
حالا بماند كه كيفيت قطعات داخلي و اتاقش چقدر پايين بود.
بالاخره مجبور شدم بفروشمش و الان يه ليفان 620 دست دوم ولي تمييز خريدم كه بهنظرم از همه ماشين هاي ايران خودرو و سايپا خيلي بهتره چون من اكثر ماشينهاي ايراني را تجربه كردم و اين ماشين از همه آنها بهتره. فعلا كه حدود يك ماهه دارم و يه مسافرت راه دور هم باهاش رفتم راضي بودم. البته ناگفته نماند كه از اين ماشينهاي چيني نبايد انتظار يه ماشين ايده آل و فوق العاده رو داشت چون يه سري ايرادهاي جزئي هم دارند كه در مقايسه با قيمتش خوبه و خيلي به چشم نمياد.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
3
1- خودروی چینی از ایرانی بسیار با کیفیت تره
2- یادمه سال 72 که پراید و دوو و... هم آمدن همه می گقتن کره ای هم شد ماشین،بعدش بعد از 22 سال هتوز همونها رو تولید می کنیم با کیفیت به مراتب پائینتر از آن زمان
3- واردکنندگان ماشین عمدتا وقتی ماشین را وارد میکنند از کیفیت آن به مراتب می کاهند.اینکار ظاهرا برای پایین آوردن قیمت است اما نهایتا به نفع وارد کننده تمام میشود. از نمونه های آن می توان به mvm 110 , mvm 530 و ریو و پراید و پژو 405 اشاره کرد که عکسهایشان همگی روی اینترنت هست و ریو رو که من شخصا هم خارج از کشور رانندگی کردم هم الان هم دارم یدونه.
4- واقعا نبود نظارت بر مبنای حقوق مصرف کننده نهادهای اجرایی و تولید کننده،وارد کننده و... زندگی ما مردم را به مراتب دشوارتر کرده،در رابطه با ماشینهای چینی هم اگر این موارد به نفع مردم رعایت بشه بسیار ماشینهای خوبی هستند. هر چند که در حال حاضر در مقایسه با بهترین ماشین ایران که دنا هست هم با همان قیمت،کیفیت دوبرابری تحویل می دهند.
5- از ماست که بر ماست
علي
Japan
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
4
كيفيت خودروهاي چيني اگر بالاتر از خودروهاي وطني نباشد پايين تر هم نيست و افرادي كه توان خريد خودرهاي خارجي را ندارند با توجه به كيفيت و قيمت ترجيح بر خريد خودرو چيني است كه اپشنهاي متنوع تري نسبت به خودروهاي وطني دارد.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
7
مگر محصولات ایران خودرو وسایپا چینی نیستند پس چی بخریم
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
4
5
با اینکه انتخاب های ما داخل ایران محدوده نسبت به کشور های دیگه اما ماشین چینی با توجه به کیفیت و ایمنی اون رو من هیچ وقت حاضر نیستم با ماشینی مثل پژو 206 ترجیح بدم هر چی باشه پژو استاندارد های اروپا رو داره
پیمان 56
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
9
با سلام خدمت عزیزان . اینجانب علاقه مند به خودرو هستم اما چون وضعیت مالیم زیاد خوب نیست نمی توانم خودروی کره ای یا ژاپنی خریداری کنم پس بسنده کردم به خودروی چینی مثل جیلی . اینجانب از بدو ورود خودروی جیلی این ماشین را خریداری نمودم . این ماشین نسبت به خودرو های دیگر چینی بجز ام جی خودروی خوبی می باشد حتی به نسبت خودروی های داخلی .
متاسفانه خودرو سازان ایرانی کاملا در حال کلا برداری از مشتریان هستند البته نه اینکه نمایندگی خودرو های وارداتی کلا برداری نمی کنند . کلا صنعت خودرو در ایران به یک صنعت کلا برداری از مردم تبدیل شده .
چنانکه مبلغ ساخت یا واردات چندین برابر ساخت و واردات هستش .
اینجانب در بدو ورود خودروی جیلی کنکاش بسیاری در مورد این خودرو نمودم که متاسفانه همین خودرو در کشور های همسایه با مبلغ بیست و پنج تا بیست و نه میلیون فروخته می شود اما تا به ایران برسد قیمت خودرو به مبلغ 85 میلیون میرسد
یا خودروی پرایدی که نهایت با مبلغ پنج تا شش میلیون تمام می شود در ایران با مبلغ بیست میلیون به بالا فروخته می شود .
در اصل ما گرفتار مافیای صنعت خودرو در ایران شدیم .
اگر کیفیت خودرو های چینی و چه قطعات چینی در ایران بد هستش به دلیل اینکه تجار و مدیران ما اینگونه می خواهند برای سود دهی بیشتر .
باز هم متاسفانه این تجار خون آشام که رحمی به مردم نمی کنند باعث این مشکلات برای مردم هستند نه چینی ها .
هواپیمای ایرباس هم در چین مونتاژ می شود ، پس نتیجه می گیرم چینی ها مقصر نیستند ، مقصر تجار طمع کار ایرانی هستند که برای سود بیشتر سفارش جنس بی کیفیت می دهند ..... یعنی جان و مال ما برای این افراد اهمیت ندارد .
در حال حاضر چندین خودروی چینی در ایران کیفیت مناسبی دارند مثل : ام جی ، جیلی ام گراند و جک جی 5 . اما از خودروی های جدید هیچ اطلاعی ندارم ولی فکر کنم هرچه جلو تر برویم خودرو های با کیفیت تری از چینی ها در ایران می بینیم .
ولی ایران همیشه در مرحله اول خودرو های خوب این شرکت ها در ایران نمی آید و در مرحله اول ر کشور های خلیج فارس شاهد خودرو های با کیفیت چینی هستیم مثل همین جیلی که ام گراند 8 آن در کردستان عراق موجود هست و خودروی خیلی با کیفیت محسوب میشه .
از این لحاظ هم باید افسوس خورد به حال وزارت صنعت و معدن ...

موفق باشید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
2
پراید وپیکان و پژو با ان کیفیت پایین چه گلی به سر مردم زده اند که حالا هی داریم توی سر خودرو چینی میزنیم . آن هم یکی از قطب های اقتصادی صنعتی جهان .................
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
3
خودرو چيني هم خودرو خوبي است ظاهر زيبا و كيفيت بالاتر از كيفيت خودرو هاي داخلي با كلي آپشن و بسيار متنوع
ولي خودروهاي داخلي داراي كيفيت نامناسب خدمات پس از فروش نامناسب مصرف سوخت زياد ظاهر بسيار تكراري و تحويل خودرو با كلي انتظار
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
7
توی هر کدوم از کشورهای دیگه اگر اینقدر مخالف راجع به یه موضوعی بود الان کن فیکون کرده بودن ...ولی ما فقط بلدیم حرف بزنیم بدون اینکه بخوایم کوچکترین حرکتی در جهت احقاق حقمون بکنینیم ..معلوم تو این شرایط هستن کسانی کی بخوان از پشتمون سواری بگیرن ..تا خودمون نخوایم هیچ تغییری توی این شرایط بوجود نخواهد امد....بنظر شما چرا کشورهای دیگه اجازه ورود کالای بی کیفیت به کشورشون نمیدن؟؟
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
4
خودرو چيني هم خودرو خوبي است ظاهر زيبا و كيفيت بالاتر از كيفيت خودرو هاي داخلي با كلي آپشن و بسيار متنوع
ولي خودروهاي داخلي داراي كيفيت نامناسب خدمات پس از فروش نامناسب مصرف سوخت زياد ظاهر بسيار تكراري و تحويل خودرو با كلي انتظار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
4
درایران بدلیل انحصاری بودن تولید یا بهتر بگوییم مونتاژ خودرو،مشتری چاره ای جز انتخاب یکی ازمصولات بی کیفیت ندارد.
لیفان ایکس60
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
5
5
من چون محل کارم بغل نمایندگی کرمان متور بود یه لیفان ایکس 60 گرفتم ..ماشین قبلیم 207 اتوماتیک بود.
این لیفانو بعد 3 ماه و فقط با 3700 کیلومتر کارکرد با 7 میلیون ضرر فروختمش.این ماشین از لحظه خریدنش کالکسیونی از سرو صدا بود .شاید باورتان نشود از توی صفحه کیلومترش صدای شرشر آب می آمد.فرمونش صدای غر غر میداد..صندوق عقب و درهاش تمام جیک جیک میکردن.. آینه بغل نمیچرخید و تا دلت بخاد عیب و ایرادات دیگه..وقتی هم به نمایندگی مراجعه میکردم با افتخار میگفتن اینها همشون همینن برو خدا رو شکر کن که موتورت سالمه..
من اعتقاد دارم تو ایران صنعت خودرو سازی وجود نداره.چون صنعتی که رقابت توش نباشه صنعت مرده است..
تو ایران صنعت خودرو سازی یعنی: مونتاژ قطعات با کیفیت بسیار پایین در یک فضای انحصاری و غیر رقابتی.شاید لیاقت ما ایرانیها همینه که تمام وقتمان صرف تعمیرگاه و مکانیکی و لوازم یدکی شه و پس از سفر به کشورهای عربی با حسرت به تماشای مدل ماشینهاشون.
از ماست که بر ماست.
پاسخ ها
رضا
| - |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
دوست عزیز احتمال بده از روی بدشانسی لیفان شما اینجوری از آب دراومده، من هم لیفان 620 رو یکسال داشتم و الان هم حدود 6 ماه ایکس 60 سوار میشم، انصافاً خیلی از ماشینای ایرانی بهتره و اصلاً هم این مشکلاتی که شما گفتید ندارند. تازه همین خودروهای ایرانی بیشتر قطعاتشون از چین وارد میشه و بسیار بی‌کیفیته
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
3
خرید محصول چینی یعنی تحمیل سلیقه از طرف دولت برای هر همه سلایق از جمله خودرو
ناشناس
Spain
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
7
سلام.من خودم یک ال90 مدل 88 ار اولش دارم و حاضرم نیستم فعلا با هیچی عوضش کنم..ولی رفتار تولیدی ما ایرانیها نشون داده که هر جا بی رقیب باشیم محصول خودمون را داغون می کنیم..برای همین وجود این چینی ها به عنوان آلترناتیو خوبه..و گرنه ایران خودرو و سایپا پوستمون را زنده زنده می کندند...!!!
مطلع
Netherlands
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
3
با سلام.بنده تا مردادماه سال 93 اتومبیل ایرانی داشتم و جز زجر عایدم نشد.خدمات بعد از فروش ضعیف و علافی زیاد پشت درب آنها و نبود نیروی ماهر در آنها مجبورم کرد که اتومبیل جیلی امگراند ایکس7 را بگیرم و انصافاً راحت شدم.چون وارد کننده آن نماینده هیوندای و کیا هم هست ،خدمات بعد از فروش سراسری دارد و چقدر هم خوب.تهویه مطبوعش عالی،هندلینگ عالی،قدرت موتور عالی ،جادار.ناویگیشن عالی.9 ایربگ .به نظرم کسی نباشد که از خودرو های وطنی راضی باشد.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
7
والا من خودم به چینی ها اعتقادی ندارم. کلا چینی ها هنوز به اون سطح تکنولوژی نرسیدن که بتونن تو بازار های درست و درمون رقابت کنن ناچارا میان توی بازار های اکواریومی و خوب هم جواب میگیرن. میدونید چرا چون رفتارشون حرفه ای هست. یکی نیست بگه ایران خوردو چند بار دیگه میخواد سمند و فیس لیفت کنه و به اسم ماشین جدید بفروشه؟ چرا نباید دنا جانشین سمند بشه؟ دلیل اخلاف عجیب قیمتی دنا و سمند چیه؟ چرا سورن 6 میلیون از سمند گرون تره؟ الان تفاوت طراحی دوتا تیکه پلاستیک میشه 6 میلیون!
چینی ها حداقل این کارو نمیکنن! دارن روز به روز ایراد ماشیناشون رو رفع میکنن و تا 5 سال دیگه کاملا ماشیناشون قابل قبول شده و قول میدم ایارن خوردرو و سایپا در حال فیس لیفت تیبا و سمند و 405 خواهد بود!
کلا این شرکت های خودرو سازی ما اعتقادی به تولید محصول جدید و بروز ندارن! دلیلی هم ندارن وقتی رقابتی ندارن چه کاریه خوردشون به درد سر بندازن.
ولی چینی ها دارن رقابت میکنن و روز به روز باید پیش رفت کنن تا بتونن بمونن.
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
6
ما چوب سیاست زدگیمان را می خوریم این همه ماشین خوب اروپا وکره باید گاریهای چین سوار شویم یا در حسرت قیمتها ناشی از گمرکی ان باشیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
2
متاسفانه حمایت غیرمنطقی و بی برنامه از خودروسازان داخلی آنها را موقعیتی قرار داده که فارغ از تفکر بر بهینه سازی و ارتقا کیفیت محصولاتشان باشند.
قراردادهای عجیب و غریب و ترکمنچای مابانه این خودروسازان با شرکت های خارجی تنها در زمان تحریم خود را نشان داد و بالاتر از آن بی کفایتی مدیران این صنعت را آشکار کرد.
همیشه در این اندیشه بودم که چطور چینی ها با این سرعت، بطور اساسی و مطمئن پیشرفت می کنند تا اینکه با توجه به موقعیت شغلی متوجه شدم آنها نه تنها تکنولوژی را وارد می کنند که صاحبان اندیشه در هر حوزه ای را با پرداخت هایی شاید کمی بیشتر از کشور مرجع وارد می کنند و سپس با گماردن افراد بومی به عنوان همکاران این صاحبان فکر، دانش را نیز بومی می کنند.

خودروهای چینی صددرصد از خودروهای داخلی مطمئن تر، راحت تر، ارزانتر و با خدمات پس از فروش بهتری هستند. اصلا نگاه آنها به خودروهای داخلی می ارزد. این را با توجه به گفتگو از کسانیکه این خودروها را تجربه کرده اند دریافته ام
ساسان غرقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
6
پارسال برای خرید جیلی امگرند 10 میلیون دادم بعد ماشین و با ده میلیون تحویل گرفتم مابقی هم 12 تا 5 میلیون تومان که الان سه تا قسطش مونده البته بدون سود بوده . من رضایت داشتم و دارم چون 5 سال گارانتی یا 150 هزار کیلومتر براش گذاشتن .به نسبت خیلی از خودروهای داخلی و وارداتی به نسبت قیمت مناسب به نظر میاد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
8
من حدود چند ماهه j5اتوماتیک دارم تو شرایط مختلفم تست کردم.فوق العاده س.برای کسی که نتونه ماشین خارجی بخره بهترین گزینه س.موتور و گریبکسم تحت لیسانس میتسوبیشی.حالا اسمش چینی باشه مهم کیفیته
انامیس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
6
من میخوام بدونم ما چی و کی هستیم چه حرفی برای زدن در عرصه تکنولوژی داریم که دیگران را بحساب نیاریم در یک کلام خودروهای ایرانی اشغالی بیش نیستن بعد از۰ سال از ورود صنعت خودرو سازی هنوز قادر به تولید یک موتور ماشین نیستم حالا هی بگیم هنر نزد ایرانیان است و بس تا کی توهم و خود بزرگ بینی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
5
7
با سلام
به نظر من خودرو های چینی خیلی بهتر از خودرو های داخلی هستند از همه نظر
من هم پژو هم سمند تمام محصولات ایران خودرو و سایپا را داشتم همشون داغونن
همش باید بری نمایندگی
چون خودرو تو ایران انحصاری دست دولته
اقا بدن بخش خصوصی اونوقت مدیرعاملش میفهمه رو اون صندلی که نشسته باید جواب بده نه این که ارث پدرشه
اصولا خودروسازهای ایرانی جامعه ایرانی را لایق پست ترین خودروها میدونن
اگه تعرفه خودرو نبود هیچ کس سوار ماشین ایرانی نمیشد
من الان خودرو خارجی دارم خودرو چینی هم داشتم خیلی هم راضی بودم
تو جامعه ما جا افتاده خودرو یا کالا چینی یعنی بی کیفیت
در صورتی که اشتباهه
کالا و خودرو چینی بی کیفیت نیست
شاید بعضی بازرگانان میرن بی کیفیت میارن سود بیشتری ببرن


جهت یادآوری دوستان میگم بهترین قطعات و بعضی از کالا ها
در کشور چین تولید میشه
چون هزینه تولید پاییه
مثل آیفون
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
10
12
با احترام به نظر همه دوستان:
كافيه يه سر به تعمير گاهها،جلو بندي سازي ها،صافكاريها و ... بزنيد تا حساب كار دستتون بياد.
متاسفانه خودرو هاي چيني عروس چند شبه اند.
براي مثال عيب ذاتي جلو بندي تو خودروي جيلي،.......يا اينكه همون جيلي رو با سمند مقايسه كنيد،ميبينيد فقط آپشن داره،خودرويي با 140 اسب قدرت كه هموزن سمنده
(1250 كيلو)شتابشون مثل همه!!!!!
يا ليفان x60 تو جاده كوهستاني ....شايد با پرايد بشه مقايسه كرد.
خواهشا گولشون رو نخوريد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
5
کجاش بده 20میلیون ماشینو65میلیون میفروشن...
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
19
15
همونطور که خیلی از دوستان اشاره کردند، خودرو های چینی بیشتر "آپشن" دارند. کلا مردم ما هم به "دکمه" علاقه زیادی دارند. خیلی مهم نیست سوار چی می شن. فقط اونی که سوار می شن تو جلو داشبوردش "دکمه" زیاد داشته باشه و لیست "آپشن" بلند بالاتر باشه. بنده به هیچ عنوان نه ماشین کره ای می خرم نه چینی. اگر تونستم و پولم رسید یا ماشین ژاپنی می خرم یا غربی. ماشین کره ای و چینی خریدن مثل چند سال پیش می مونه که طرف پول پرشیا نداشت، می رفت پراید می خرید بعد فرمون و آینه اش رو "پرشیائی" می کرد. فکر کنم سوار شدن به ماشین چینی توهین به مدرک تحصیلیم باشه. دوستانی که می گن راضی هستن یه نگاه با آمار تصادف پراید و MVM بندازن و شباهتاشو بگن. تو همه آمارها این خوردو ها نشون دادن که بازنده هستند. ولی دوستان چون خودشون خریدن و هنوز نمردن، می گن راضین.
سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس) پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس) چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟ پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران ( +اینفوگرافی) برای تقویت حافظه چی بخوریم؟ رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید! خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس) گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) هوش اجتماعی مدیران چیست؟! لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس) رگبار شدید باران از فردا شروع می شود اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
وبگردی