فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۳۱-۰۱-۱۳۸۷
کد ۴۰۲۸۶
انتشار: ۱۱:۰۵ - ۳۱-۰۱-۱۳۸۷

مصرف ويتامين ها عمر را کوتاه مى کند‌‌

عصر ایران
مصرف مکمل هاى ويتامين آ خطر مرگ را شانزده درصد افزايش مى دهد. اين رقم‌ ‌براى بتاکاروتن هفت درصد و ويتامين اى چهار درصد است.‌

ایسنا: محققان با رد تاثير بعضى مکمل هاى ويتامين بر سلامتى نسبت به مضر‌ ‌بودن آنها هشدار داده اند.‌

بررسى 67 تحقيق مختلف بر تاثير مصرف مکمل هاى ويتامين نشان داده است،‌ ‌مصرف آنتى اکسيدان‌ها نه تنها باعث طول عمر نمى شود که در خيلى موارد مرگ زودهنگام‌ ‌افراد را هم در پى دارد.‌ ‌

محققان دانشگاه کوپنهاگ در دانمارک مى گويند مصرف‌ ‌مکمل هاى ويتامين هاى آ و اى در روند طبيعى سيستم ايمنى بدن تداخل مى کند.‌ ‌در اين حال به گفته اين محققان، مصرف بتا کاروتن،‌ ‌ويتامين آ و ويتامين اى احتمال مرگ را افزايش مى دهد.‌ ‌علاوه بر مکمل‌هاى عنوان شده، بررسى هاى اين‌ ‌محققان شامل ويتامين سى و سلنيوم هم بوده است.‌ ‌

پيش از اين تصور مى شد اين مکمل ها به خاطر خواص‌ ‌آنتى آکسيدانى که دارند، مانع از آسيب راديکال هاى آزاد به سلول هاى بدن مى شوند.‌ ‌از راديکال هاى آزاد به عنوان علت بروز بيمارى‌ ‌هايى مانند انواع سرطان و بيمارى‌هاى قلبى نام برده مى شود.‌ ‌

در اين مطالعه نتيجه تحقيقات مختلف بر روى ‌‌233 ‌هزار نفر بررسى شده است. اين گروه از افراد شامل افراد بيمار و افراد سالمى بوده‌ ‌است که مکمل هاى ويتامين مصرف مى‌کرده‌اند.‌

‌محققان دانمارکى پس از مطالعات خود به اين نتيجه‌ ‌رسيدند مصرف مکمل هاى ويتامين آ خطر مرگ را شانزده درصد افزايش مى دهد. اين رقم‌ ‌براى بتاکاروتن هفت درصد و ويتامين اى چهار درصد است.‌

به گفته محققان، تحقيقات بر روى مصرف مکمل هاى‌ ‌ويتامين سى هيچ تاثيرمنفى يا مثبتى ندارد. در اين حال، آنها خواستار مطالعه بيشتر‌ ‌بر مصرف اين ويتامين و سلنيوم هستند.‌ ‌وزارت بهداشت بريتانيا هم از شهروندان خواسته است‌ ‌به جاى مصرف مکمل هاى مصنوعى ويتامين ها، نياز خود به ويتامين هاى مختلف را از راه‌ ‌تغذيه برطرف کنند.‌ ‌
 
ارسال به دوستان
آغاز تحقیقات از متهمان پروندهٔ حمیدرضا رجب‌زاده انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در شهرستان پاکدشت الهام علی‌اف خطاب به پزشکیان: جمهوری آذربایجان نشان داد که در کنار ملت ایران ایستاده دادستان کل کشور: قرار نهایی پرونده مدرسه شجره طیبه میناب به زودی صادر می‌شود بغداد حمله به حشدشعبی را به شورای امنیت می‌برد اجرای اُپرای «کارمن» در تهران از شهریور جامعه یهودیان ونزوئلا؛ اهرم تازه تل‌آویو برای بازگشت به کاراکاس یونیورسال موفق‌ترین استودیوی سال ۲۰۲۶ با ۳ فیلم میلیاردی خوددرمانی با نسخه‌ی دیگران؛ عادتی که هزینه‌اش را دیر می فهمیم تمام جزئیات محل برگزاری عروسی کریستیانو رونالدو و جورجینا رودریگز در مادیرا (+تصاویر) نقش گویش‌های محلی در عصر هوش مصنوعی حمید رسایی: دبیر شورای عالی امنیت ملی در جایگاهی نیست که بتواند مجلس را تعطیل کند فصل جدید سریال «زیرخاکی» وارد مرحله پیش‌تولید شد سخنگوی سپاه: موشک‌های ایرانی از قابلیت‌های هدایت و تغییر مسیر برخوردار شدند کیفرخواست ۶ نفر از کارکنان یک نهاد اجرایی به اتهام اختلاس، جعل و دریافت رشوه