فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۳۱-۰۱-۱۳۸۷
کد ۴۰۲۸۶
انتشار: ۱۱:۰۵ - ۳۱-۰۱-۱۳۸۷

مصرف ويتامين ها عمر را کوتاه مى کند‌‌

عصر ایران
مصرف مکمل هاى ويتامين آ خطر مرگ را شانزده درصد افزايش مى دهد. اين رقم‌ ‌براى بتاکاروتن هفت درصد و ويتامين اى چهار درصد است.‌

ایسنا: محققان با رد تاثير بعضى مکمل هاى ويتامين بر سلامتى نسبت به مضر‌ ‌بودن آنها هشدار داده اند.‌

بررسى 67 تحقيق مختلف بر تاثير مصرف مکمل هاى ويتامين نشان داده است،‌ ‌مصرف آنتى اکسيدان‌ها نه تنها باعث طول عمر نمى شود که در خيلى موارد مرگ زودهنگام‌ ‌افراد را هم در پى دارد.‌ ‌

محققان دانشگاه کوپنهاگ در دانمارک مى گويند مصرف‌ ‌مکمل هاى ويتامين هاى آ و اى در روند طبيعى سيستم ايمنى بدن تداخل مى کند.‌ ‌در اين حال به گفته اين محققان، مصرف بتا کاروتن،‌ ‌ويتامين آ و ويتامين اى احتمال مرگ را افزايش مى دهد.‌ ‌علاوه بر مکمل‌هاى عنوان شده، بررسى هاى اين‌ ‌محققان شامل ويتامين سى و سلنيوم هم بوده است.‌ ‌

پيش از اين تصور مى شد اين مکمل ها به خاطر خواص‌ ‌آنتى آکسيدانى که دارند، مانع از آسيب راديکال هاى آزاد به سلول هاى بدن مى شوند.‌ ‌از راديکال هاى آزاد به عنوان علت بروز بيمارى‌ ‌هايى مانند انواع سرطان و بيمارى‌هاى قلبى نام برده مى شود.‌ ‌

در اين مطالعه نتيجه تحقيقات مختلف بر روى ‌‌233 ‌هزار نفر بررسى شده است. اين گروه از افراد شامل افراد بيمار و افراد سالمى بوده‌ ‌است که مکمل هاى ويتامين مصرف مى‌کرده‌اند.‌

‌محققان دانمارکى پس از مطالعات خود به اين نتيجه‌ ‌رسيدند مصرف مکمل هاى ويتامين آ خطر مرگ را شانزده درصد افزايش مى دهد. اين رقم‌ ‌براى بتاکاروتن هفت درصد و ويتامين اى چهار درصد است.‌

به گفته محققان، تحقيقات بر روى مصرف مکمل هاى‌ ‌ويتامين سى هيچ تاثيرمنفى يا مثبتى ندارد. در اين حال، آنها خواستار مطالعه بيشتر‌ ‌بر مصرف اين ويتامين و سلنيوم هستند.‌ ‌وزارت بهداشت بريتانيا هم از شهروندان خواسته است‌ ‌به جاى مصرف مکمل هاى مصنوعى ويتامين ها، نياز خود به ويتامين هاى مختلف را از راه‌ ‌تغذيه برطرف کنند.‌ ‌
 
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پاسخ‌های رئیس سازمان سینمایی درباره جشنواره جهانی فجر، پروانه ساخت، اکران و ماجراهای سینما مرغ مازاد راهی بازارهای خارجی می‌شود؛ صادرات جوجه از همین هفته آغاز شد روسیه:‌ عاملان حملات پهپادی به تاتارستان و بلگورود را شناسایی و مجازات می‌کنیم باهنر: در برخی از ساختارها ایراد داریم/ مجلس نباید لوایح دولت را تا این اندازه تغییر دهد روایت تصویری خبرنگاران دهه ۶۰؛ روزهایی که روایت جنگ گاهی بازگشتی نداشت حمله اوکراین به جمهوری تاتارستان با ۱۲ کشته و ۳۹ زخمی غزه: اظهارات نتانیاهو به منزله عقب‌گرد آشکار از روند مذاکرات است پای فیل در گرینلند! (+عکس) کالابرگ مرداد برای این افراد واریز نمی‌شود انتشار نتایج آزمون مدارس نمونه‌دولتی و سمپاد ۱۴۰۵ و آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان پزشکیان: رهبر معظم انقلاب کاملاً سلامت هستند تاریخ به روایت تصویر/ پکن در 100 سال پیش؛ خیابانی که «جاده موزه» نام داشت تلویزیونی که مدام وعده تحول می‌دهد اما در عمل ... زلزله ۶.۸ ریشتری کلمبیا را لرزاند هشدار جدی سازمان تعزیرات درباره اخاذی با عنوان جعلی و لزوم مطالبه کارت شناسایی