فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۴۶۱۷
انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۴

ماموریت فوق‌العاده وزیر نیرو برای بوشهر

عصر ایران
وی گفت: همچنین با مشارکت بخش خصوصی و همکاری نیروگاه اتمی بوشهر امسال طرح آب شیرین کن به ظرفیت 70هزار متر مکعب در روز اجرایی و به مدت 18 ماه تکمیل خواهد شد.
معاون وزیر نیرو درامور آب و فاضلاب گفت:وضعیت تامین آب آشامیدنی استان بوشهر در حالت بحرانی است و برای حل آن وزیر نیرو ماموریت فوق العاده ای صادر کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری بوشهر ، رحیم میدانی در نشست بررسی وضعیت بحران آب آشامیدنی استان بوشهر گفت : بخشی از وضعیت نامطلوب بحران آب در استان بوشهر ناشی از فرسودگی شبکه های آبرسانی است .

وی یادآورشد: فرسودگی شبکه باعث شده تا بخش عمده ای از آب انتقالی به استان بوشهر به سبب فرسودگی شبکه های توزیع هدر رود.

میدانی اضافه کرد:نوسازی شبکه آبرسانی شهرهای بوشهر و برازجان در اولویت برنامه ها قرار دارد که یکهزارو 50 میلیارد ریال برای این منظور تخصیص یافت.

وی گفت: همچنین با مشارکت بخش خصوصی و همکاری نیروگاه اتمی بوشهر امسال طرح آب شیرین کن به ظرفیت 70هزار متر مکعب در روز اجرایی و به مدت 18 ماه تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت تصفیه خانه خط آبرسانی کوثر از دیگر اولویت ها برای افزایش انتقال آب به استان بوشهر است افزود: نهادینه شدن فرهنگ صرف جویی مصرف آب نیز باید مورد توجه مشترکان قرار گیرد.

عیدانی اظهارداشت:امسال از محل اعتبارات ملی 12هزار میلیارد ریال برای تامین آب مناطق شهری و روستایی کشور مصوب شده است.

وی گفت:از مجموع اعتبار یادشده هشت هزار میلیارد ریال برای تامین آب مناطق شهری هزینه خواهد شد.

این مقام مسوول یادآورشد: با واگذاری طرح های آبرسانی به بخش خصوصی خرید تضمینی آب انجام می شود.

معاون وزیر نیرو درامورآب و فاضلاب اضافه کرد:اعتبارات خرید تضمینی آب از یکهزارو 100 میلیارد ریال پارسال به چهار هزار میلیارد ریال در سالجاری افزایش می یابد.

استاندار بوشهر نیز گفت: تامین آب شرب مردم این استان دغدغه مسوولان وزارت نیرو است و برای حل این مشکل تدبیر خواهد شد.

مصطفی سالاری افزود: هرچند همکاری مسوولان آب استان های فارس و بوشهر سبب کاهش مشکلات آبرسانی شده اما اکنون وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر نیاز به توجه جدی دارد.

وی یادآورشد: مشکل ایستگاه پمپاژ آب شبانکاره باید حل شود تا میزان آب انتقالی از خط آبرسانی کوثر به مناطق مختلف استان بوشهر افزایش دهد.

استاندار بوشهر گفت: افزون بر ایجاد آب شیرین کن 70هزار متر مکعبی نیروگاه اتمی بوشهر باید اجرای طرح تاسیسات آب شیرین کن در شهرهای دلوار ، جم و عسلویه باید سرعت بخشی شود تا نیاز آبی مردم این مناطق تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: طرح های تامین آب برای حل مشکلات اضطراری بحران آب در این استان مصوب شد که اجرای این طرح ها 360 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

کیقباد یاکیده با بیان اینکه وضعیت تامین آب در استان بوشهر در حالت بحران قرار گرفته است اظهار داشت: 93 درصد آب شرب مصرفی مردم استان بوشهر از استان های همجوار تامین می شود.
برچسب ها: بوشهر ، وزیر نیرو
ارسال به دوستان
پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر