فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۳۰-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۶۹۶۳
انتشار: ۰۸:۲۲ - ۳۰-۰۴-۱۳۹۴

نمایندگان فولکس‌واگن و دایملر به ایران آمدند

عصر ایران
حضور نمایندگان این دو شرکت در ایران در حالی است که شرکت فولکس‌واگن تجربه حضور و تولید محصولاتش را در ایران دارد به‌گونه‌ای که حدود یک دهه پیش برخی از محصولات این شرکت در یکی از خودروسازان داخلی تولید می‌شد.
 نمایندگان دو خودروساز آلمانی فولکس‌واگن و دایملر برای مذاکره و زمینه‌سازی برای حضور در ایران عازم تهران شده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، با به نتیجه مذاکرات هسته‌ای خودروسازان بزرگ جهانی عزم خود را برای حضور در بازار ایران جزم کرده‌اند.
 
در این میان براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، دو خودروساز بزرگ آلمانی جزو پیشگامان این عرصه بوده و نمایندگان آنها برای مذاکره در این زمینه هم‌اکنون در تهران به سر می‌برند.
 
نمایندگان این دو شرکت خودروساز آلمانی همراه با هیات بلندپایه اقتصادی آلمان به سرپرستی معاون صدراعظم این کشور وارد ایران شده‌اند و مذاکراتی با مسوولان صنعتی کشور خواهند داشت.
 
حضور نمایندگان این دو شرکت در ایران در حالی است که شرکت فولکس‌واگن تجربه حضور و تولید محصولاتش را در ایران دارد به‌گونه‌ای که حدود یک دهه پیش برخی از محصولات این شرکت در یکی از خودروسازان داخلی تولید می‌شد.
 
البته آلمانی‌ها تنها مشتاقان حضور در بازار خودروی ایران نیستند به‌گونه‌ای که پیش از آنها رقبای فرانسوی‌شان تقریبا به توافق نهایی برای حضور در صنعت خودروی ایران دست یافته‌اند.
 
مذاکرات فشرده بین خودروسازان داخلی و دو شرکت پژو و رنو در ماه‌های گذشته در جریان بوده و آنها آنطور که خودروسازان داخلی اعلام کرده‌اند، به توافقات نهایی برای آغاز همکاری‌های مشترک نیز دست یافته‌اند.
 
در این زمینه دو خودروساز فرانسوی پذیرفته‌اند که برای حضور مجدد در بازار ایران باید نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم، انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و به‌روز و صادرات محصولات از سایت‌های تولیدی ایران اقدام کنند.
 
البته گذشته از آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها، خودروسازان آمریکایی نیز علاقه‌ای به واگذار کردن بازار ایران به رقبای خود ندارند به‌گونه‌ای که در ماه‌های اخیر با ارسال پیام‌هایی علاقه خود را برای حضور در بازار ایران ابراز کرده‌اند.
 
پیش از این ساسان قربانی - عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران، در این رابطه اظهار کرده بود:"‌ خودروسازان آمریکایی‌ از طریق برخی واسطه‌ها به خودروسازان ایرانی پیام داده‌ و خواستار سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران شده‌اند. در این زمینه شنیده می‌شود که آمریکایی‌ها مطالعات بازارسنجی برای حضور در ایران را نیز آغاز کرده‌اند و آماده‌اند با رفع تحریم‌ها فعالیت خود را در ایران آغاز کنند".
 
در این شرایط باید دید مذاکرات خودروسازان بزرگ جهانی با مسوولان صنعتی کشور به کجا رسیده و کدام شرکتها زودتر می‌توانند با شرکای ایرانی خود به توافق رسیده و تولید محصولاتشان در ایران را آغاز کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: فولکس واگن ، دایملر
ارسال به دوستان
روزنامه جمهوری اسلامی: توافق را شکست ندهيم ایران ۰-۱ مصر/مصر به گل رسید صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا؛ معجزه کیپ‌ورد کامل شد، اروگوئه حذف شد چرا شبکه بانکی ایران هر چند ماه یک‌ بار از کار می‌افتد؟ تقویم روز توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند