فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۴-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۵۶۰۵
انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۴-۰۶-۱۳۹۴

آیت‌الله صدیقی: قدر ولی فقیه را بدانیم

امام جمعه موقت تهران گفت: مسجد چشمه جوشش ولایت و چشمه زلال الهی است.

به گزارش خبرنگار اسینا - آیت‌الله کاظم صدیقی امروز در همایش«هشتمین اندیشه‌های آسمانی» که در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مسجد مکان توحید و بندگی خدا است که این امر در پرتو رسیدن به الگوی بندگی محقق می‌شود و اگر نتوانیم این الگو را ارائه دهیم، نتوانسته‌ایم یک نظریه در خارج ارائه کنیم و موفقیت شایانی در این زمینه کسب نکرده‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به فعالان فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد: شما رونق دهندگان مساجد دارای هنر دین‌داری، هنر نجات افراد از منجلاب گمراهی، ضلالت، فساد و تباهی هستید؛ که خداوند چنین هنری را به شما اعطا کرده است.

صدیقی با بیان اینکه «ملت ایران در 10 قرن غیبت امام زمان (عج) هنوز دینش را حفظ کرده است»، افزود: ملت ایران کشته دادند، با فتنه‌ها مقابله کردند و هر روز شاداب‌تر از قبل و محکم‌تر از قبل ایستادند.

وی با بیان اینکه «باید در عید قربان ذبح نفس داشته باشیم»، خاطر نشان کرد: مسجد الحرام رئیس مساجد است و فلسفه طواف از بیت الله حرام نیز همان اتصال ما به انسان کامل و رهبری است.

صدیقی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «خداوند واجب کرده که مکان‌های مقدس همچون بیت الله الحرام را با هدف اتصال به خدا طواف کنیم»، افزود: فلسفه دین، رسیدن به انسان کامل و تطبیق طرح بر اصل است، چرا که اصل انسان کامل است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه «خدا همه مساجد را خانه خودش معرفی کرده است»، یادآور شد: در حقیقت خانه خدا خانه مردم هم است و مساجد شعبه‌های مسجد الحرام محسوب می‌شوند که باید تجلی‌گاه اتصال به خدا باشند و مردم را به سوی خدا و خلافت الهی دعوت کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه «دعوت حق همان حیات طیبه الهی است»، یادآور شد: مساجد باید بتوانند آدرس امام زمان (عج) را بدهند، چرا که امام زمان (عج) قرآن ناطق و عینیت آن هستند.

وی خاطر نشان کرد: اگر زندگی عملی، اجرایی و قرآن عملی و معرفتی را در مساجد ارائه دهیم جمال امام زمان (عج) را ارائه داده‌ایم. آیات قرآن تجلی 14 معصوم (ع) هستند و از آن جایی که ما به امام زمان (عج) دسترسی نداریم باید در سایه امام زمان (ع) قدر ولی فقیه را بدانیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه «ظلم‌ستیزی فلسفه قیام امام زمان (عج) است»، تصریح کرد: رسول الله، ائمه اطهار و به ویژه امام صادق (ع) الگوهایی از امام زمان (عج) در خط تحقق عدالت و در راستای ریشه‌کن کردن ظلم ارائه داده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: الگوی علمایی که از یکسو استکبارستیز و گناه‌ستیز و از سوی دیگر اخلاق محور و عدالت محور هستند باید به مساجد تسری یابد تا مردم بدین وسیله به سمت ظهور حرکت کنند.

وی با بیان اینکه «شما فعالان فرهنگی به تبعیت از امام سجاد (ع) فرزندان مکه و فرزندان مسجد هستید»، افزود: شما وارثان خوبی خواهید بود و وظیفه دارید بوی امام زمان (عج) را به بوی ولایت آراسته کنید و خودتان را فرزندان ولایت بدانید.

صدیقی ادامه داد: همه مساجد کربلایی هستند و اگر مسجدی بوی کربلا ندهد مسجد ضرار و توطئه است.
برچسب ها: ولی فقیه ، صدیقی
ارسال به دوستان
توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند