فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۶-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۵۸۳۹
انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۶-۰۶-۱۳۹۴

درآمد گردشگری می‌تواند بیشتر از نفت باشد

عصر ایران
یک عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اقتصادی گردشگری، گفت: معتقدم اگر بتوانیم گردشگری را به حرکت درآوریم، درآمد بیشتری از نفت دارد؛ کما اینکه در حال حاضر، درآمد گردشگری در کشوری مثل ترکیه از درآمد نفت ما بیشتر است.
عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی آن‌طور که باید به زیرساخت‌های گردشگری نپرداختیم. در تهران، شمال و حتی کیش و قشم به میزانی که باید هتل نساختیم. این درحالی است که ما یک کشور چهار فصل هستیم و می‌توانیم در هر فصل گردشگر داشته باشیم.

این نماینده مجلس بر اهمیت آموزش آکادمیک رشته‌هایی مثل گردشگری و هتلداری تاکید کرد و افزود:‌ جوانان ما به دنبال رشته‌هایی مثل پزشکی و داروسازی هستند و فکر می‌کنند فقط در همین رشته‌ها پول است. اما در اروپا درآمد یک فوق لیسانس هتلداری 10 برابر یک جراح است. این حرف که پدر و مادرها می‌گویند بچه‌های ما حتما باید پزشک و جراح شوند در دنیای آینده جایگاهی ندارد.

نماینده ارومیه در مجلس در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به گردشگری سلامت در آذربایجان غربی، گفت: یکی از نقاط خطرناک گردشگری در ایران این است که وقتی گردشگری می‌بیند به جای این که به آن‌ها احترام بگذارند می‌خواهند سرشان کلاه بگذارند این باعث می‌شود وقتی آنها به کشور خودشان برگشتند نسبت به ما بدبین شوند. ما باید کاری کنیم کسانی که به کشور ما می‌آیند صادقانه و درست برخورد کنیم. چرا ویزیت پزشک برای کسی که از کردستان عراق به آذربایجان غربی می‌آید باید سه برابر باشد و حتی خدمات دولتی هم برای او سه برابر باشد؟

او ادامه داد: ما نباید سر کسانی که برای مقاصد درمانی به کشور ما می‌آیند کلاه بگذاریم. ما مسلمان هستیم و باید منافع ملی را در نظر بگیریم نه منافع شخصی را. خیلی از این افراد شکایت می‌کنند که مثلا برای یک تزریقات ساده از آنها 300 هزار تومان گرفته‌اند.

فتاحی همچنین بر لزوم حفظ امنیت گردشگران تاکید و اظهار کرد: ما نباید در فرودگاه‌هایمان نگاه امنیتی زیادی داشته باشیم. اولین چیزی که یک گردشگر می‌خواهد امنیت است. در کنار آن، ارزانی است که کشور ما برای گردشگران خارجی که با دلار و یورو به کشور می آیند مقصد ارزانی است.

این عضو فراکسیون گردشگری در پاسخ به سوالی درباره ذهنیت منفی بسیاری از کشورها به ایران گفت: ما جزو کشورهایی هستیم که در خارج از کشور ماهواره‌های زیادی داریم. این‌ها به جای این که دائما بحث‌هایی انجام دهند که اکثرا سیاسی هستند، تمدن، امنیت و زیبایی‌های ایران را به نمایش بگذارند.

فتاحی همچنین تصریح کرد: سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای دیگر هم باید به طور شبانه‌روزی، ایران و عظمت ایران را نشان دهند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: گردشگری ، توریسم
ارسال به دوستان
آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ۱۴۰۵ سود بانکی ۴۰ درصدی تصویب نشده، در دست مطالعه است این اختلال در زنان ۵ سال دیرتر از مردان نمایان می‌شود دخالت کاخ سفید در انتشار مدل جدید هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیدنی های امروز؛ از امدادرسانی به زلزله زدگان ونزوئلا تا آیین های عزاداری در عاشورا ۵ میان‌وعده شیرین و سالم زیر ۱۰۰ کالری که هوس شیرینی را مهار می‌کنند یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد "اول حساب کنید" ؛ وقتی درد مشترک نداریم، درک مشترک هم نخواهیم داشت علت حذف حق عائله‌مندی همسران بازمانده چیست؟ دوقطبی سینمای حکومتی و زیرزمینی چرا مغز ما از اخبار بد خسته می‌شود؟ کاهش ۸.۳ درصدی تلفات تصادفات در نوروز امسال خانه‌های ناآرام/ روایتی از افزایش خشونت خانگی پس از جنگ پیام ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال (+عکس) چهرۀ «کریم‌خان میرپنج» فرماندۀ سواره‌نظام در دوران ناصرالدین شاه