کد خبر ۴۱۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۶۸۴۱
انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۴

آموزش پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌ها

عصر ایران
وی افزود: با توجه به اینکه بخش مهمی از جوانان در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند، فرصت بسیار مناسبی است که با دسترسی به این دانشجویان بتوان در رابطه با مراقبت از رفتارهای پرخطر و ابتلا به HIV، آموزش‌های لازم را ارائه کرد.
 رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت از اجرای سیستم آموزش آبشاری برای مراقبت‌های رفتاری ایدز در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم خبر داد.
 
دکتر عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات تفاهم وزارتخانه‌های بهداشت و علوم درباره آموزش‌های پیشگیری از ایدز به دانشجویان، گفت: با توجه به اینکه ایران کشوری جوان است و جوانان نیز یکی از گروه‌هایی هستند که ممکن است در معرض رفتارهای پرخطر مرتبط با HIV‌ قرار گیرند، در برنامه چهارم کنترل HIV‌، جوانان به عنوان یکی از اولویت‌های گروه‌های هدف مورد تاکید قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه بخش مهمی از جوانان در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند، فرصت بسیار مناسبی است که با دسترسی به این دانشجویان بتوان در رابطه با مراقبت از رفتارهای پرخطر و ابتلا به HIV، آموزش‌های لازم را ارائه کرد.
 
صداقت گفت: در سال‌های گذشته تجربه بسیار خوبی از اجرای یک مدل برای آموزش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به نام مدل سیستماتیک آموزش آبشاری از طریق گروه‌های همسان در کشور داشته‌ایم. با توجه به اینکه برآورد شده است در حدود 4.5 میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم در حال تحصیل هستند، طبق این مذاکرات تفاهم نامه‌ای تنظیم شد که این مدل سیستماتیک برای آموزش دانشجویان تحت پوشش این وزارتخانه نیز اجرا شود.
 
صداقت درباره تعداد دانشگاه‌های تحت پوشش این طرح گفت: در این تفاهم نامه مقرر شده است دانشجویان منتخب که دارای شرایط علاقمندی و توانمندی انتقال آموزش‌ها هستند و در هسته‌های دانشجویی به طور فعال حضور دارند، در تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کل کشور که در قالب هشت منطقه تقسیم بندی شده‌اند، آموزش‌های لازم را در این زمینه دریافت کنند و هر دانشجویی موظف باشد این مطالب را به 200 دانشجوی دیگر منتقل کند.
 
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به این‌که انتقال این آموزش‌ها از طریق مشاوران دانشگاه‌ها به دانشجویان صورت می‌گیرد، گفت: اخیرا 25 نفر از مشاوران دانشگاه‌های منطقه یک، یعنی استان‌های تهران و البرز در این کارگاه‌ها شرکت کردند. در مرحله بعدی قرار است این مشاوران آموزش‌ها را به هسته‌های دانشجویی منتقل کنند و از آن طریق به صورت آبشاری به دانشجویان دیگر نیز منتقل شود.
 
صداقت در خصوص ویژگی این سیستم آموزشی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم این است که مطالب آموزشی با زبان بسیار ساده و از طریق خود دانشجویان که اثرگذاری بیشتری دارند به گروه‌های همسان منتقل کنند.
برچسب ها: ایدز ، دانشگاه
ارسال به دوستان
سفیر روسیه: نیروگاه هسته‌ای جدیدی در ایران احداث می‌کنیم استوری رضا گلزار برای تیم ملی (عکس) آغاز روند افزایشی تخصیص ارز به بخش صنعت / برنامه‌ریزی بانک مرکزی برای استفاده از منابع ارزی آزادشده تکذیب خبر مسدود شدن ورودی‌های تهران توسط پلیس راهور امیدواری سازمان سینمایی برای اکران بازی احتمالی ایران در جام جهانی برخورد هواپیما به یک آسمان‌خراش در چین/ یک کشته و ۱۳ زخمی مجید جلالی: همچنان شانس صعود به مرحله بعد را داریم علم الهدی: باید نقاط ضعف دشمن را برجسته کنیم سومین پیروزی هندبال ساحلی ایران در قهرمانی جهان "آنچه هنوز در مورد توافق با ایران به شما گفته نشده است" اسکان زائران مراسم تشییع در بیش از 1000 مدرسه تهران چمران خواستار بررسی راهکارهای حمایتی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده شد سگ آبی روسی که خیلی کند است! (+تصاویر) مهلت ۸۷ روزه برای ثبت‌نام معافیت سربازی فرزندآوری بزرگ‌ترین عملیات ترافیکی تاریخ پلیس راهور برای وداع با رهبر شهید