فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۲۷۱۱۸
انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۴

وقتی برای سفر رئیس پول هست، برای بوکسورها نه!

در حالی که رییس فدراسیون بوکس یکی از دلایل عدم اعزام مشتزنان ملی پوش به مهم‌ترین رویداد‌های سال جهان را مشکلات مالی عنوان کرده بود، اکنون خود او قرار است به عنوان سرپرست یک تیم 4 نفره به مدت 10 روز به ایتالیا سفر کند.

به گزارش ایسنا، در حالی که ریاست فدراسیون بوکس چند روز پیش از بی‌پولی برای اعزام بوکسورها به مهم‌ترین رویداد جهان بعد از المپیک یعنی رقابت‌های قهرمانی جهان خبر داده بود، حالا خود او قرار است برای حضور در یک اردوی تدارکاتی به همراه تیم ملی عازم ایتالیا شود.

احمد ناطق نوری در یک گفت‌وگوی رادیویی مشکلات مالی را دلیل عدم اعزام مشتزنان ایران به رقابت‌های جهانی قطر عنوان کرده و گفته بود: "مسابقات جهانی قطر اصلا مورد نظر ما نبود. ما تنها دو ورزشکار حائز شرایط برای شرکت در این مسابقات داشتیم و این دو ورزشکار هم زنگ تفریح مسابقات می‌شدند. می‌گویند «سفره نیانداخته بوی مشک می‌دهد» ما در اینجا نمی توانستیم هزینه کنیم و آبروی ما هم برود."

رئیس فدراسیون بوکس در اظهار نظرهای خود با لحنی عجیب ملی‌پوشان را خطاب قرار داده و گفته بود: "چه اصراری داریم که دو نفر را به مسابقات جهانی قطر بفرستیم. می‌دانید برای اعزام هر نفر چقدر از ما دریافت می‌کرد‌ند؟ برای هر یک نفر شبی هزار دلار می‌گیرند. ما 14 روز باید دو نفر را که هیچ چیز نمی‌شوند و در همان اول می‌بازند را به قطر اعزام کنیم! کلی هزینه انجام دهیم و برای مسابقه دادن دو نفر، هفت نفر را اعزام کنیم و در نهایت هم آبرویمان برود. اینها هوس دارند که بروند. جوان هستند و دلشان می‌خواهد به مسابقات بروند، ولی من باید کاری کنم که به نفع کشورم باشد."

حال باید پرسید اگر این فدراسیون نمی‌تواند برای اعزام مشتزنانش به مهم‌ترین رویداد امسال بوکس جهان منابع مالی را فراهم کند، پس با چه توجیهی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد؟ مگر نه این که برگزاری اردوهای تدارکاتی و اعزام تیم‌ها به رقابت‌های جهانی و آسیایی جزو وظایف ذاتی فدراسیون‌ها به شمار می‌رود؟

البته برای رقابت‌های جهانی از میان سه بوکسور، به دلیل مثبت اعلام شدن دوپینگ حسن شاهینی، تنها دو نفر از آنها می‌توانستند به رقابت‌های جهانی بروند و بعید بود که هزینه اعزام بوکسورهای ایران به این رقابت‌ها زیاد شود.

حالا با تمام این موارد قرار است رئیس 77 ساله فدراسیون بوکس به عنوان سرپرست تیم اعزامی بوکس حرفه‌ای ایران راهی اردوی تدارکاتی 10 روزه در ایتالیا شود. اینکه حضور احمد ناطق نوری به عنوان سرپرست در کنار 4 نفر از مشتزنان اعزامی ایران به اردو چه توجیهی دارد، سوالی است که مطرح می‌شود.

چندی پیش محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در اظهار نظری صریح به فدراسیون‌ها اعلام کرده بود که از اعزام نفرات غیر ضروری و به عبارت بهتر اضافی به رویدادهای برون مرزی خود داری کنند.

یکی از مواردی که وزارت ورزش و جوانان بر روی آن تاکید داشته و دارد عدم حضور افرادی چون رییس یا دبیر فدراسیون‌ها در رویدادهای برون مرزی نه چندان مهم است.

ارسال به دوستان
نادر ساعی‌ور عضویت در آکادمی اسکار را نپذیرفت سفری به اعماق تنهایی، بدون ترک خانه (تصویری) رئیس پارلمان لبنان درباره توافق چارچوب: ای مردم لبنان، تمام لبنان؛ این فتنه است فیلم سروش صحت اکرانش عقب افتاد، مشکل «زنده‌شور» رفع شد بازگشت کامل خدمات بانک صادرات به حالت عادی انگلیس سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را افزایش داد شماره‌ای که می‌درخشد؛ با سیم‌کارت ۰۹۰۰، برنده ۹۰۰ میلیون تومان شوید! نماینده ولی‌فقیه در سپاه: رهبر انقلاب با مذاکره از موضع قدرت مخالفتی ندارند رشد دوبرابری مبادلات تجاری ایران در صورت صلح کامل تدابیر حمایتی بانک مرکزی برای مشتریان آسیب‌دیده از حملات سایبری «کیپ ورد» پدیده جام جهانی / چگونه کشور کوچک نیم میلیون نفری مقابل اسپانیا مساوی کرد دستگیری اعضای باند کلاهبرداری شبکه‌ای فروش خودرو شهاب حسینی، مریلا زارعی و نعیمه نظام‌دوست در سریال محبوب 25 سال پیش هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف این مکمل ورزشی «پاپ» کتاب منتشر می‌کند