فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۰۰۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۱۸-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۳۰۰۲۴
انتشار: ۰۸:۰۹ - ۱۸-۰۸-۱۳۹۴

فاصله مناسب از نمایشگر چه میزان است؟

عصر ایران
مشکل اصلی درباره نمایشگرها از آنجا ناشی می شود که کاربران به مدت طولانی بدون آن که پلک بزنند به آنها خیره می شوند.

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - بسیاری از مردم بر این باورند که نشستن در فاصله نزدیک و مشاهده نمایشگر رایانه یا تلویزیون در نهایت موجب آسیب دائمی چشمان انسان می شود. اما آیا شواهد تجربی که از این ادعا پشتیبانی کنند وجود دارند؟ و این که فاصله مناسب برای کاربران دائمی رایانه چه میزان است؟

فاصله مناسب از نمایشگر چه میزان است؟

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، پاسخ به پرسش نخست ساده است. نمایشگر رایانه ها و تلویزیون ها هیچ گونه خطری درباره آسیب دائمی چشمان انسان ایجاد نمی کنند. این باوری است که از گذشته شکل گرفته و بدون شواهد محکم ادامه پیدا کرده است. به گفته دکتر "ریچارد روزن"، مردم کل یک روز به نمایشگر رایانه یا تلویزیون نگاه نمی کنند اما حتی این مساله آسیب بلند مدت چشمان را موجب نمی شود.

مشکل اصلی درباره نمایشگرها از آنجا ناشی می شود که کاربران به مدت طولانی بدون آن که پلک بزنند به آنها خیره می شوند.

به عنوان یک راهنما برای تعیین فاصله مناسب با نمایشگر نیز می توانید از طول بازوی خود استفاده کنید و بر اساس آن فاصله را تنظیم کنید. فاصله نزدیک و حدود یک بازو با نمایشگری کوچک، به عنوان مثال زیر 14 اینچ، مناسب است در شرایطی که برای نمایشگری بزرگتر، به عنوان مثال بزرگتر از 20 اینچ، حفظ فاصله بیشتر نیاز است. اما همه چیز باز هم به میزان راحتی کاربر بستگی دارد.

راز واقعی مبارزه با خستگی چشم مربوط به کار با نمایشگر اتخاذ وقفه های کوتاه و مکرر و استراحت دادن به چشمان است. از خیره شدن به نمایشگرها به مدت طولانی و پلک نزدن اجتناب کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در زمینه علم و فناوری به اینجا مراجعه کنید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نمایشگر ، تلویزیون ، چشم
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
11
8
حداقل اگه ترجمه ميكنيد اينچ رو به سانتيمتر تبديل كنيد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
یعنی شما میری نمایشگر یا لپ تاپ بخری چیزی غیر از اینچ استفاده می کنی؟! مثلا میگی یک نمایشگر 14 سانتیمتری می خوام (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
اشتباهی مثبت دادم، سایز مناسب تلویزیون به نظرتان کدام بهتر است یکی از دوستان مدعی میگفت بهترین سایز 50 اینچ است برای تلویزیون چون مثلا گوینده ی خبر تقریبا در ابعاد واقعی انسان دیده میشود و حس طبیعی تر بودن به انسان میدهد ، ایا به واقع همین جوری است والا ما ادعا نداشتیم برای همین چیزی نگفتیم
ناشناس
United States of America
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
3
آخه ما اگه یه روز ایراد و عیب جویی نکنیم که روزمون شب نمیشه ... مطلب به این خوبی به اینچش گیر دادیم
امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم