کد خبر ۴۳۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۸-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۸۷۱۲
انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۸-۰۹-۱۳۹۴

بهره‌برداری ایرانسل از سامانه M2M

عصر ایران
در این راستا و همگام با این روند جهانی، ایرانسل بالغ بر هزار میلیارد ریال جهت راه‌اندازی سامانه دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات هزینه کرده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.
 ایرانسل برای نخستین بار در ایران از سامانه پیشرفته خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) به صورت تجاری بهره‌برداری کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، سامانه‌های خدمات دستگاه به دستگاه با هدف هوشمندسازی انواع خدمات، صنایع و سازمان‌ها و نیز افزایش رفاه عمومی، این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از زیرساخت ارتباطی امن شبکه ایرانسل، مدیریت و کنترل انواع دستگاه‌ها و سیستم‌ها از راه دور فراهم شود.

از کاربردهای مختلف این سامانه می‌توان در حوزه‌هایی نظیر دولت همراه، شهر هوشمند، صنایع هوشمند، سلامت همراه، خانه‌های هوشمند و حمل و نقل و خودروهای هوشمند بهره گرفت.

ایرانسل و اینترنت اشیا

امروزه دنیای ارتباطات محدود به افراد نیست و انواع دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، خودروها و اشیای مختلف نیز به یکدیگر متصل شده و با یکدیگر به تبادل اطلاعات می‌پردازند که به آن اینترنت اشیا (IoT) گفته می‌شود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته از اتصال بیش از 50 میلیارد دستگاه و شیء تا چند سال آینده به یکدیگر خبر می‌دهد، این ارتباطات نیازمند ایجاد بستری امن و پیشرفته است تا مدیریت تعداد زیادی دستگاه و حجم بالایی از ارتباطات را برای سازمان‌ها و دولت‌ها میسر کند.

در این راستا و همگام با این روند جهانی، ایرانسل بالغ بر هزار میلیارد ریال جهت راه‌اندازی سامانه دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات هزینه کرده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.

از جمله جدیدترین کاربردها و فناوری‌های حوزه زندگی هوشمند که توسط ایرانسل عرضه شده فناوری‌هایی نظیر خانه هوشمند، مدیریت انرژی، کنترل از راه دور (دوربین‌های نظارتی)، پایش و اندازه‌گیری از راه دور و خدمات مدیریت ایمنی (اطلاع‌رسانی آتش‌سوزی، سرقت، نشت آب و ...) است.

این سامانه روز دوم شهریور 94 طی بازدید دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساختمان مرکزی ایرانسل به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ 2015) به بهره‌برداری تجاری رسید.
برچسب ها: ایرانسل
ارسال به دوستان
شیخ نعیم قاسم: «توافق چارچوب» بین لبنان و اسرائیل باطل و بی‌اعتبار است هشدار هواشناسی تهران برای وزش باد شدید و گرد و خاک از گاز خنده تا بیماری روانی؛ سرنوشت تلخ دندانپزشکی که پزشکی را متحول کرد مهار آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده خائیز خوزستان پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! سازماندهی اسکان زائران مراسم وداع با رهبر شهید از طریق سامانه «باید برخاست» نشست مشترک سران قوا برگزار شد سیمین‌دخت وحیدی درگذشت نادر ساعی‌ور عضویت در آکادمی اسکار را نپذیرفت سفری به اعماق تنهایی، بدون ترک خانه (تصویری) رئیس پارلمان لبنان درباره توافق چارچوب: ای مردم لبنان، تمام لبنان؛ این فتنه است فیلم سروش صحت اکرانش عقب افتاد، مشکل «زنده‌شور» رفع شد بازگشت کامل خدمات بانک صادرات به حالت عادی انگلیس سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را افزایش داد شماره‌ای که می‌درخشد؛ با سیم‌کارت ۰۹۰۰، برنده ۹۰۰ میلیون تومان شوید!